Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

12 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Hij vertelde mij dat hij deze origineelkes nu eenmaal moet maken om financieel te kunnen overleven.  

 

 

Als fan van strips vind ik dit afschuwelijk. Dat een medium dat je in elke supermarkt en tankstation kan vinden zijn sterren amper kan betalen. Ik weet niet hoe dat hier ligt, maar als je dat spreadsheet van Denis Bajram gebruikt, dan zie je dat het maken van een strip per jaar hoogstens een minimum loontje oplevert. Eigenlijk een echte schande terwijl elitaire kunstenaars en genootschappen redelijk goed gesubsidieerd worden.

Het zou goed zijn om innovatiesteun als vehikel te gebruiken voor strips en rechtstreeks projecten van tekenaars te subsidiëren . Eventueel in combo met een platform als Sandawe.

 

Langs de andere kant was ik vorige week heel blij om een tekening uit Jim zijn kaft te mogen halen.

 

 

 

Link naar reactie
21 minutes ago, Ambreville said:

Als fan van strips vind ik dit afschuwelijk. Dat een medium dat je in elke supermarkt en tankstation kan vinden zijn sterren amper kan betalen. Ik weet niet hoe dat hier ligt, maar als je dat spreadsheet van Denis Bajram gebruikt, dan zie je dat het maken van een strip per jaar hoogstens een minimum loontje oplevert. Eigenlijk een echte schande terwijl elitaire kunstenaars en genootschappen redelijk goed gesubsidieerd worden.

Het zou goed zijn om innovatiesteun als vehikel te gebruiken voor strips en rechtstreeks projecten van tekenaars te subsidiëren . Eventueel in combo met een platform als Sandawe.

 

Langs de andere kant was ik vorige week heel blij om een tekening uit Jim zijn kaft te mogen halen.

Persoonlijk verschoot ik hier wat van want ik dacht dat zijn Une nuit à Rome en nevenreeksen als zoete broodjes verkopen Niet dus.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
37 minuten geleden, Hounddog zei:

Deze bidwar volgde ik net live: https://veiling.catawiki.nl/kavels/20406117-lohmann-willy-3-originele-tekeningen-gepubliceerd-in-het-parool-1970-1980

 

Ik heb eerder 1 vergelijkbare tekening van Lohmann voor € 9 gekocht.  Ik begrijp niet hoe 2 bieders zo los kunnen gaan dat ze tot een eindbod van € 1200 voor 3 kleine tekeningen komen.

Je moet veilingbieders ook niet proberen te begrijpen. De logica ontbreekt meestal. We worden regelmatig geconfronteerd met extreme biedingen die de waarde van het item ver overschrijden. Zal wel de sport van het bieden zijn...:e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Uit de Nero veiling werd een cover verwijderd vanwege foutieve beschrijving, het stond beschreven als originele cover maar dit is een door Marc Sleen hertekende tekening met kleur aanduiding voor de drukker. Het is volgens mij wel een interessant origineel door Marc Sleen maar niet de tekening die gebruikt werd voor de cover.

Gelukkig hebben ze het gezien voordat de veiling afliep.

 

386932273-nero-het-bobo-beeldje.jpg

Link naar reactie
43 minuten geleden, steelke zei:

https://veiling.catawiki.nl/kavels/20861589-blake-en-mortimer-1-tm-21-de-avontuen-van-blake-en-mortimer-softcover-gemengde-uitgaven-1988-2010

 

Bij dit kavel is er de vermelding van Catawiki “Geen minimumprijs”, onderaan de omschrijving van de aanbieder: 

“minimumprijs 60,00”

 

Als je dat leest heb je al samen met de hoge verzendkosten geen zin om te bieden...

 

Die verzendkosten vallen toch wel mee, 8,15 euro.

Link naar reactie

Die verzending is op zich niet het punt hé, het is de combinatie van alles...

Het gaat hem vooral dat men een kavel aanbiedt in een veiling zonder minimumprijs maar in de omschrijving iets anders doet vermoeden. Op dit moment in het veilingsproces is het gevoel “dat de aanbieder mischien wel de verkoop niet laat doorgaan indien geen 60 euro gehaald” sterk aanwezig lijkt me.

Link naar reactie
19 minuten geleden, steelke zei:

Die verzending is op zich niet het punt hé, het is de combinatie van alles...

Het gaat hem vooral dat men een kavel aanbiedt in een veiling zonder minimumprijs maar in de omschrijving iets anders doet vermoeden. Op dit moment in het veilingsproces is het gevoel “dat de aanbieder mischien wel de verkoop niet laat doorgaan indien geen 60 euro gehaald” sterk aanwezig lijkt me.

Je moet als aanbieder de te verwachten opbrengst invullen. Wellicht heeft deze verkoper dat op de verkeerde plek ingevuld.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Het is inderdaad verlaagd naar een realistisch geschatte opbrengst van minstens 50 euro. Een dergelijk kavel hoor tussen de 75 en 100 euro op te kunnen brengen, maar als er geen reserveprijs is ingevuld, dan hoort er ook geen verwijzing naar in de tekst bij het kavel te staan. Verzenden naar België is vrij prijzig met post.nl, maar wel betrouwbaar. Ik denk dat 30 euro bij een gewicht van 5 tot 10 kilo standaard is.

Link naar reactie

Ik denk dat het zelfs iets lager dan 50 euro mag zijn zolang het verzamelwaardig is en in mooie staat, zoals bij thema veilingen.

 

1 hour ago, Theoak said:

Verzenden naar België is vrij prijzig met post.nl, maar wel betrouwbaar. Ik denk dat 30 euro bij een gewicht van 5 tot 10 kilo standaard is.

Is dat zoveel duurder dan van België naar Nederland?

Bpost is 18 euro en PostNL is 12 euro voor een pak van 10 kg en 13 euro voor 20 kg naar Nederland.

 

https://www.onlineverzendservice.be

Link naar reactie
2 minutes ago, Ron P said:

Weg vrees ik.

Vroeger reed ik zelfs voor een pakket dat ik binnen België moest verzenden naar Nederland omdat het zo goedkoper was. 😀

Ja, dat was effectief het geval, die ommedraai is compleet.

 

Ik vermoed dat Bol.com en andere grote internet winkels daar op 1 of andere manier achter zitten, die hebben zelf extreem goeie voorwaarden bij PostNL en het is in hun voordeel dat de particuliere prijs zo hoog is. Het is niet logisch dat PostNL goedkoper is in België dan in Nederland.

Link naar reactie
15 uren geleden, Bonte zei:

Ja, dat was effectief het geval, die ommedraai is compleet.

 

Ik vermoed dat Bol.com en andere grote internet winkels daar op 1 of andere manier achter zitten, die hebben zelf extreem goeie voorwaarden bij PostNL en het is in hun voordeel dat de particuliere prijs zo hoog is. Het is niet logisch dat PostNL goedkoper is in België dan in Nederland.

Het is verbazend hoe goedkoop die grote internetwinkels kunnen verzenden. Vroeger verkocht ik al eens gelezen boeken op ebay, maar dat was behalve voor populaire nieuwe boeken niet te doen, de verzendingskosten waren dikwijls hoger dan de waarde van het boek.

Link naar reactie
28 minuten geleden, JPAR zei:

Dat is wat je nu via bijv marktplaats ook ziet. De prijzen van verzenden gaan alleen maar omhoog, waardoor er steeds minder geboden wordt. Het argument dat je dan steeds krijgt is dat ze ook de verzending ook nogmoeten betalen.

De verzendprijs bepalen is dan ook een grote miserie. Je moet elk boek op voorhand wegen en opmeten. Als je het dan inpakt en het is iets dikker dan 3 cm mag je plotseling een pak bijbetalen. Daarom dat er velen zijn die er een (maximum-)slag naar slaan vermoed ik. Achteraf kan je dan eventueel het teveel terugstorten.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
1 uur geleden, alexjodo zei:

Ik heb die ook ineens bij mijn nieuwe boeken zien opduiken. In principe is het wel logisch, maar die Chroom is toch een twijfelgeval.

Link naar reactie

Mij viel op dat een hele hoop oude Bommelpockets naar Boeken zijn verplaatst. Dat komt waarschijnlijk omdat ze in de genummerde reeks Literaire Reuzenpockets verschenen en het belangrijker wordt gevonden dat die reeks bij elkaar staat. Het probleem is dat een groot aantal Bommelpockets die later (na 1973) buiten de reeks verschenen (ook al hebben ze precies dezelfde uitvoering) wél nog bij de Strips staan...

Link naar reactie

Ik sta op het punt om iets te doen wat ik helemaal niet graag doe, namelijk negatieve feedback geven aan een verkoper op de Catawikiveiling.

Dit zou de eerste keer zijn dat ik dat doe.

Vandaag heb ik mijn lot van 2 hardcovers ontvangen (S&W-trilogieën) die volgens de verkoper in nieuwstaat zijn. Ze staan echter vol krasjes en enkele hoekjes zijn beschadigd.

Op de foto bij de veiling is één boek nog geseald, maar bij ontvangst was dit niet meer het geval.

Hebben jullie ook al zo'n ervaring gehad en wat kan er aan gedaan worden?

 

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...