Ga naar inhoud

Chimi Art


Chimi

Recommended Posts

Ik heb uiteraard niks tegen Chris Ware, ik heb immers nog niks van hem gelezen.

 

Blankets daarentegen ligt mij nauw aan het hart. Ik las die voor het eerst toen ik 13 was, op een moment dat ik nog voornamelijk Lucky Luke en Robbedoes en Kwabbernoot was. Blankets was tegelijk mijn kennismaking met zowel graphic novels als Amerikaanse strips, zelfs mijn eerste kennismaking met volwassenenstrips tout court.

 

Ooit zal ik eens een tekstje schrijven dat mijn liefde voor Blankets zal kunnen beschrijven.

Link naar reactie

Mijnheer Berte mag ook, maar het hoeft niet :P

 

Inkten, dat komt met oefenen. Je kan er wel een pak youtube-tutorials voor bekijken, maar uiteindelijk is het belangrijker dat je het zoveel mogelijk doet.

 

En personages laten acteren is belangrijker dan een perfecte inkting.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Ik tekende het terwijl ik een conversatie had met iemand over Dragon Ball. In Dragon Ball zat er ook ooit een varken als agent. Dieper dan dat ga ik niet, hoor. :P

 

Volgens mij doelt Mil El Pig op zijn nickname.

Die begreep ik...

Maar agenten worden vaak biggen genoemd..

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Bedankt, maar die 14-jarige is ondertussen al een 16-jarige geworden, en loopt voor zijn leeftijd eerder achter.

Tgoh...hangt er wat vanaf hoeveel en wanneer je eigenlijk bent begonnen met tekenen.

 

Iemand als Frazetta of Burne Hogarth, die konden inderdaad al vrij realistisch (strip)tekenen op de leeftijd van 16-17 jaar en publiceerden dan ook al.

 

Hogarth tekende verslagen van sportwedstrijden voor een krant toen hij 16 was. Maar niet iedere goede tekenaar is al een volwaardige tekenaar op zijn 16e.

Link naar reactie

Tgoh...hangt er wat vanaf hoeveel en wanneer je eigenlijk bent begonnen met tekenen.

 

Iemand als Frazetta of Burne Hogarth, die konden inderdaad al vrij realistisch (strip)tekenen op de leeftijd van 16-17 jaar en publiceerden dan ook al.

 

Hogarth tekende verslagen van sportwedstrijden voor een krant toen hij 16 was. Maar niet iedere goede tekenaar is al een volwaardige tekenaar op zijn 16e.

Ik teken denk ik vrij veel. Elke dag minstens een uur. Op de tekenles gisteren (die een anderhalf uur duurde) heb ik zo'n 8 pagina's volgetekend. Wat ik hier post is maar zo'n goeie 10% van wat ik in feite teken.

 

Ben sinds mijn elfde begonnen met tekenen. Ik kon absoluut niet tekenen daarvoor, bij een test op mijn fijne motoriek werd er mij zelfs gezegd dat ik nooit mooi ging kunnen tekenen. Vervolgens wou ik het toch leren, en begon ik meer strips te lezen en die vervolgens te bestuderen.

 

Ik verwacht van mijzelf niet dat ik nu al zou publiceren, maar als ik kijk wat mijn leeftijdsgenoten doen...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...