Ga naar inhoud

Kana & Glénat Stock Vernietigd


Yoshi

Recommended Posts

Net gelezen op mangaheuvel: Ballon Media heeft de voorraad Nederlandse manga van Kana & Glénat vernietigd. Dat zou in januari zijn gebeurd.

 

Lijkt me niet logisch. Waarom vernietigen? Als je de zaak dumpt, krijg je er nog een beetje voor. We zullen over een paar maanden eens kijken wat er op het boekenfestijn langskomt. 

Link naar reactie
Gast Kontiki

Alle mangatitels werden nog een laatste keer aangeboden aan winkels die ze een laatste keer goedkoper konden kopen (en dus ook verkopen). De restvoorraad is ondertussen werkelijk vernietigd.

Link naar reactie

Alle mangatitels werden nog een laatste keer aangeboden aan winkels die ze een laatste keer goedkoper konden kopen (en dus ook verkopen). De restvoorraad is ondertussen werkelijk vernietigd.

Een kaarsje branden vannacht.

 

Het is wel sterk dat veel mensen totaal niet weten dat uitgeverijen heel veel vernietigen dat niet verkocht geraakt. Meestal zijn ze stomverbaasd als ze dat horen.

Wat ik erger vind, is dat ook heel veel leraren en zelfs schrijvers dat niet lijken te beseffen, en dat ze doorgaans de financiële noodzaak ervan niet inzien.

Link naar reactie

Nou, er is een heel circuit voor boeken: nieuw, einde-reeks, boekenfestijnen ...

Vroeger drukten sommige uitgevers speciaal bij voor de Slegte en andere grote tweedehands- en eindereekswinkels en -ketens. Dus blijkbaar vond men het ook niet zo'n probleem.

Het idee is dat kopers liever de nieuwste boeken hebben, en als de onverkochte hoeveelheid niet te groot is, valt het ook nog mee.

Maar als de onverkochte stapels bergen worden ...

Ik heb eens horen zeggen dat de Kana-reeks Nana echt slecht verkocht. Ik vond die nochtans erg goed, maar ze liep voor geen meter.

Maar goed: hier op de site hebben we ervaring genoeg met prachtig werk dat niet verkocht geraakt. We hadden het onlangs nog over Fog.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...