Ga naar inhoud

Stripgids Festival Turnhout


Recommended Posts

Beste mede repers, ik ben nieuwsgierig welke tekenaars er naar Turnhout komen. Helaas klapt bij het minste of geringste de pagina van de site waarop deze info staat er uit. Sterker nog... Ik krijg hem niet eens geladen. ( aandachtspuntje voor de sitemaster)

 

Heeft iemand misschien een overzichtje?.....

 

 

Pleeeeeeeeeeeeaaaaaaasee ????

Link naar reactie

Omdat je het zo aardig vraagt heb ik het voor je even in een lijstje gezet: :e005:

 

Laurent Durieux
Ever Meulen
Jan Van Der Veken
Joost Swarte
Luc Cromheecke
Bart Proost
Serge Baeken
Erik Kriek
Wim Swerts
Pieter Coudyzer
Fred de Heij
Marc Legendre
Dieter Van der Ougstraete
Marcel Rouffa
Delphine Frantzen
Steven de Rie
Mattt Baaij
Bo-Danique Bloem
Ivan Bulté
Johan de Rooij
Calliope den Ouden
Joyce Ensing
Emma Ringelding
Jaap Rozema
Pepijn Schermer
Pascal Schokaert
Chiel te Bokkel
Rob van Barneveld
Karida van Bochove
Amanda Majoor
Merijn Visser
Marloes de Vries
Tom Metdepenningen
Mezzo
Jean-Michel Dupont
Nix
Wilbert van der Steen
Marcel Ruijters
Ben Seys
Mauro Padovani
Hans Harleman
Rob Vries
Louis Norense
Robert van der Kroft
Jeroen Funke
Jeroen Janssen
Kim Duchateau
Peter de Wit
Malik
Aloys Oosterwijk
Aleks Deurlo
Boris Peeters
Charel Cambré
Rik Willemen
Charlotte Dumortier
Frederik van den Stock
Lectrr
Bram Algoed
Reinhart Croon
Pieter De Poortere

Link naar reactie

Dit is de website:

 

http://www.festival.stripgids.org/

 

Als ik op "deelnemende tekenaars" klik klapt er niets uit dat opnieuw dichtklapt. Ik wordt gewoon naar een volgende pagina verwezen waar alle auteurs op een rij staan. Lijkt perfect te werken. Ik heb het geprobeerd bij mij thuis, op mijn werk en bij een maat thuis. Misschien ligt het aan je verbinding of zo? (Voor de duidelijkheid: ik ben NIET de webmaster)

 

En er volgen nog namen van tekenaars...

Link naar reactie

Moesten er echt problemen zijn meld het dan nog eens hier. Dan geef ik het door aan de webmaster.

 

Laat hem eens kijken naar de foto van Marcel Rouffa.

Ik dacht toch echt dat Marcel ergens in de zestig is.

 

Of haal ik me de verkeerde tekenaar voor ogen?

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Het was mijn eerste keer dit jaar en ik vond het heel leuk. Wel soms moeilijk om alles te vinden maar ik en mijn vader hebben ons goed geamuseerd. De tentoonstellingen waren heel interessant, de mensen waren heel aardig, zowel tekenaar als medewerkers. Ik was wel verbaasd door de sfeer, zowat iedereen kent iedereen daar.

Link naar reactie

De knuppel van Kontiki mist doel. Ofwel zitten alle hoenders niet in het hoenderhok maar in de zon. :-)

 

Nee serieus, ik vond het een extreem fijne editie met twee zeer hoogwaardige expo's en zeer veel leuke contacten met bezoekers, medewerkers en stripmakers.

 

Minder volk dan op andere edities, dat wel, wat waarschijnlijk verschillende redenen heeft: examens (maar die waren er in december toch ook? Hoewel: die zijn minder bepalend voor de einduitslag misschien. :-) ), het mooie weer, de veranderde formule en de nieuwe datum, ...

 

Minpunten ook natuurlijk: zo had de baas van café Barzoen in De Warande zich niet echt voorbereid op de drukte van het festival. (Om het zacht uit te drukken.)

 

Nog een geluk dat er minder volk dan anders was dan. :-)

Link naar reactie

Op het festival was een folder met op de voorkant de layout van het festival en op de andere kant de vermelding van wie en waar de tekenaars zouden zijn.

Is het nou zo'n moeite om dat soort info op de site te publiceren.

 

Verder een leuke beurs gehad.

Begin het wel te missen dat er geen (nieuwe) namen van bekende tekenaars waren.

Nu was het de zoveelste tekening van tekenaar .... halen.

 

Natuurlijk ben ik blij met de gekregen tekeningen maar ik zou het geen probleem vinden om een uur in de rij te gaan staan voor een echt gewenste tekenaar.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Heel gemengde gevoelens.

 

De datum doet er niet toe. Je mist hooguit de tieners en de studenten... De Lagere school-kinderen met hun ouders komen wel als er iets te zien/doen is. Ander pluspunt voor de datum, is Haarlem dat op hetzelfde weekend doorgaat, en waar het steeds heel druk is.

De expo's vond ik heel goed. Durieux was af en voor mij de verplaatsing waard! en Cromheecke was heel mooi, maar bij Cromheecke had ik wel het gevoel dat het wat 'Plunk' miste. Het was te saai. Ik miste een trekpleister zoals de giga-urbanus. Kinky & Cosy was de max. Dit was echt af!! Kinderen én volwassenen lachten !!! Door omstandigheden ( Mezzo was nog bezig aan mijn tekening ) heb ik de expo in de villa van E.Meulen gemist :-(  Die had ik echt willen zien!!!

Vrijblijvende tip voor volgend jaar: een expo over FC De Kampioenen, mét alle acteurs én alle tekenaars. Ok, het is voor sommige misschien je goed plat leggen, maar je gaat volk hebben die misschien ook de Magasin General expo met volledig nagemaakt dorp gaan apprecieren!

 

Waar de organisatie mi ook al enkele edities de bal misslaat, is onvoldoende aandacht geven aan tekenaars. Daarvoor komen de kapitaalkrachtigen af, en die houden de standhouders tevreden, en zorgen voor extra volk. Eerlijk gezegd, was het niet voor Durieux is was ik richting het nabijere Arras getrokken voor het festival aldaar, of naar Amiens voor de Magasin General expo

 

Er was wel heel weinig volk. Waar het mi aan schort, is het gebrek aan duidelijkheid. Houd de hal exclusief voor kinderen. Er waren kinderen in de hal, maar als er dan 1 kinderuitgeverij is die de moeite doet om tekenaars mee te nemen, dan staan die weggestopt in de kuub. Maak in de Kuub de plaats voor de volwassenenstrips. Houd die glazen bokaals voor de arty farty's ( Pulp de Luxe ) ... waarom was er daar een lege zaal tussen?? ...   Ander punt blijft het doolhof genaamd de Warande.... de neutrale bezoeker zal de Kuub waarschijnlijk niet gevonden hebben. Waarom maak je van de Kuub niet de hoofdingang én van de grote hal, de uitgang??, Zelfs notoire doolhoven als de Ikea hebben een parcours....

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Gerb-Art

Heb een hele plezierige dag gehad als deelnemend tekenaar en de verzorging (luchpakket/koffie/thee gratis) was prima. We zaten naast de deuren vd parkeergarage, en daardoor was er er wel veel toeloop. Viel mij ook op dat er niet veel bezoekers waren, maar na 'Hilversum', 'Drachten' en 'Gorinchem' ga je toch denken dat er een trend aan de gang is.

Minpuntje vond ik wel dat bij aankomst het niet duidelijk is wie waar moest gaan zitten. Op lege tafels hoort altijd een naam vd tekenaar, zodat je direct kan gaan zitten installeren. Ik zag ook collega tekenaars/uitgevers met verwijde pupillen en bezwete hoofden rondlopen omdat ze niet wisten waar ze heen moesten.

Waarom niet gewoon een plattegrond met indeling van kramen met de namen vd personen erbij op de site of FB zetten?

Link naar reactie

De Warande is en blijft inderdaad een vreselijk doolhof. Hoeveel mensen zouden enkel de inkomhal in- en uitlopen met de gedachte dat dat alles was wat er te zien was?

 

Nadat ik eens vlug de beurs heb doorlopen (in de hoop dat ik alles heb gezien) en een bezoekje heb gebracht aan de villatentoonstelling, heb ik een hele leuke middag in Bobbejaanland meegemaakt. De vrijdagavond was dankzij het mooie weer en de talrijk aanwezige collega's ook heel aangenaam. Een geslaagd weekend dus, wat mij betreft.

 

Vrijblijvende tip voor volgend jaar: een expo over FC De Kampioenen, mét alle acteurs én alle tekenaars. Ok, het is voor sommige misschien je goed plat leggen, maar je gaat volk hebben die misschien ook de Magasin General expo met volledig nagemaakt dorp gaan apprecieren!

 

Oei, als je bedenkt hoeveel volk er al afkomt als er één acteur komt signeren, dan mag je een overrompeling verwachten als ze allemaal komen.

De kampioenen hebben wel maar één tekenaar, hoor ;)

Link naar reactie

Moest ik de organisator zijn, ik zou radicaal wegtrekken uit de Warande voor alles behalve de hoofdtentoonstelling.

 

Oh ja, en misschien wat minder kunstzinnige pretentie hebben en de affiche weer door een STRIPtekenaar laten tekenen.

 

Helemaal mee eens. De Waranda is een doolhof en niet geschikt voor een stripfestival.

 

En de kunstzinnige pretenties zijn ook erg irritant.

Het moet toch mogelijk zijn om meer mensen naar het festival te trekken door ervoor te zorgen dat de tekenaars van Jommeke, Kiekeboe, Suske & Wiske en FC de Kampioenen op het festival te hebben. Waarom zijn de grote publieksstrips allemaal op het festival afwezig? Er was er niet een, als ik de lijst met deelnemende tekenaars bekijk. Ik kan me niet voorstellen als de organisatie hier moeite voor zou doen dat ze dan niet zouden komen.

 

Trouwens ook de publiciteit kan wel een graadje beter. Begin eens met een eigen site voor het festival te maken. 

Link naar reactie

Helemaal mee eens. De Waranda is een doolhof en niet geschikt voor een stripfestival.

 

En de kunstzinnige pretenties zijn ook erg irritant.

Het moet toch mogelijk zijn om meer mensen naar het festival te trekken door ervoor te zorgen dat de tekenaars van Jommeke, Kiekeboe, Suske & Wiske en FC de Kampioenen op het festival te hebben. Waarom zijn de grote publieksstrips allemaal op het festival afwezig? Er was er niet een, als ik de lijst met deelnemende tekenaars bekijk. Ik kan me niet voorstellen als de organisatie hier moeite voor zou doen dat ze dan niet zouden komen.

 

Trouwens ook de publiciteit kan wel een graadje beter. Begin eens met een eigen site voor het festival te maken. 

 

Er is 1 constante factor bij alle stripfestivals: de altijd en over van alles en nog wat zeurende strip "liefhebbers". :e003:

Link naar reactie

Er is 1 constante factor bij alle stripfestivals: de altijd en over van alles en nog wat zeurende strip "liefhebbers". :e003:

 

Dat hoort bij de folklore: zonder klagende handelaren, zeurende liefhebbers, niet of laat opdagende tekenaars en onduidelijke informatievoorziening is geen festival compleet.

Link naar reactie

Wij hebben ook deelgenomen als signerende auteurs (met 'Alexander De Grote'). We hadden een heel mooie locatie gekregen in de centrale inkomhal, vermoedelijk grotendeels omdat we met onze Oud-Griekse verkleedpartijen een beetje meer in het oog springen, we zijn bescheiden genoeg om dat te beseffen. ;-)

 

In de centrale hal geen klagen over een gebrek aan drukte, ik vond het daar steeds (met een klein dipje rond de middag) steeds 'druk' tot 'gezellig bedrijvig'. Ook wel veel doorloop van gegidste stadsbezoeken, scouts, enz... maar die namen we er graag bij. Voor ons persoonlijk was het - ook qua verkoop en contacten - dus zeker geslaagd. Naar de achterliggende zalen/lokalen toe was het - in perceptie - blijkbaar beduidend rustiger, maar wat de reden daarvoor was?

 

Laat me beginnen met te zeggen dat de organisatie uiteindelijk (in elk geval naar de auteurs toe) zéér goed en efficiënt werk hebben geleverd. Ik was op voorhand zéér goed geïnformeerd over een beurs (locatie, laden en lossen, overnachting, signeersessies, praktische kwesties,...). Daar mag Peter zeker een dikke pluim op zijne hoed steken. Hetgeen de uitbater van Barzoen inderdaad niét mag doen. :-)

 

De exposities waren écht knap deze keer, zeer de moeite. Vooral die van Durieux was àf.

 

Langs de andere kant zal de organisatie deze editie (opzet, bezoekersaantallen, datum misschien) nu wel even willen laten bezinken en evalueren...

 

Nu aan goede ideeën en voorstellen is hier alvast geen tekort: enkele dingen die Kool Thing en Tweetie hier aanhalen zijn zeker de moeite om over na te denken.

 

Persoonlijk lijkt me ook dat beurzen - in het algemeen, niet louter of specifiek Turnhout - aan een nieuwe invalshoek toe zijn. De interesse is de laatste jaren toch serieus aan het slinken. Maar wat? Meer Angoulême achterna (zoals Mario stelt), eerder het Cosplay-gehalte proberen op te krikken (zie Breda), terug commerciëler denken i.p.v. artistieker, meer familiegericht (zie Valkenswaard/Veldhoven), of een combinatie van dit alles?

 

 Ik weet het ook niet, maar het moment lijkt wel aangebroken om iets te veranderen, zéker ook voor de middengrote en grote beurzen want de algemene publieksinteresse lijkt wel degelijk tanende. Just my two cents.

Link naar reactie

Als je deelneemt aan die experience duurt dat effectief zo lang, tenzij je voortijdig weet te ontsnappen uit de compartimenten.

Het was het eerste waarin ik stapte nadat ik mijn auto onder de Warande had geparkeerd. De ronselaarster wist ook nog vijf kinderen te overhalen hun fietsen aan de kant te zetten en mee te doen. Die hebben een geweldige tijd beleefd, ik net zo goed.

Link naar reactie

Moest ik de organisator zijn, ik zou radicaal wegtrekken uit de Warande voor alles behalve de hoofdtentoonstelling.

Ze hebben dit al eens enkele jaren geprobeerd maar dat werkt niet, het volk ging enkel naar De Warande en de beurszalen op andere locaties waren zo goed als verlaten. Het is niet makkelijk.

Link naar reactie

Het verkrijgen van subsidies is een kunstvorm op zich, ze zouden daar ook eens een tentoonstelling rond mogen maken. :)

 

Nu, bezoekersaantallen zeggen niet alles, vergelijken met vroeger kan eventueel wel maar is ook lastig. Waar voor je subsidie krijgen is wel belangrijk, we krijgen niet zoveel en met belastingsgeld moet je verantwoord omspringen, lijkt me logisch.

 

Ik ga wel eens naar de tentoonstelling van Durieux als ik in de buurt ben, met hem hebben ze een topper binnengehaald al is het geen striptekenaar pur sang. Luc als winnaar van de Adhemar is natuurlijk top, zeer goeie keuze van de commissie.

Link naar reactie

De verdachtmakingen van GDW over de keuze voor Cromheecke omdat er al een expo over hem gepland was, zijn wel overdreven. Ik heb gesproken met juryleden en daar zaten ze zelf verveeld mee. Op den duur is er bij elke keuze wel iets op aan te merken (die schrijft voor die, die woont in diens buurt,...). Zo groot is de vijver om uit te kiezen niet meer.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...