Ga naar inhoud

Marvel Bij Standaard Uitgeverij


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik denk dat het enthousiasme door de persaandacht veel groter was bij de eerste 4 boekjes, maar dat dit al véél, véél minder was bij de volgende 4.

Bij mijn krantenboer hebben die Standaard/Marvel strips onlangs een eigen rek gekregen. Het moet zijn dat de verkoop van die eerste deeltjes genoeg was om een upgrade te verantwoorden.

Link naar reactie

Mooi zo! Ik zie ze toch in alle krantenwinkels liggen waar ik al eens passeer. Hopelijk blijft het aanslaan, ook na de eerste nummers. Die Captain America vond ik een serieuze stinker, Thor was prachtig.

 

Dan woon jij in België. Hier in Nederland heb ik ze alleen, na enige tijd, in m'n stripwinkel zien liggen.

Link naar reactie
  • 3 months later...

Mooi zo! Ik zie ze toch in alle krantenwinkels liggen waar ik al eens passeer. Hopelijk blijft het aanslaan, ook na de eerste nummers. Die Captain America vond ik een serieuze stinker, Thor was prachtig.

 

Is dat die Thor reeks van Jason Aaron? Ik heb daar de eerste twee delen van liggen (in't Engels) maar ik zag het nog niet zitten om er aan te beginnen. ik heb ook zo véél liggen... tis dus de moeite?

 

edit: ja dus: http://www.wpg.be/standaard-uitgeverij/03-thor

Link naar reactie

Ja die Thor is best goed en Jason Aaron schrijft de reeks nog steeds. Dus in het Nederlands zijn er nog heel wat deeltjes te gaan door Aaron. Ik hou wel van wat standvastigheid in mijn comics, en bij Thor zal je die zeker vinden (samen met prachtige tekeningen van vooral Esad Ribic in de eerste nummers) ... Aanrader!

 

Captain America vind ik dan weer een zware afrader. Dat eerste deel gelezen en helemaal niet goed bevonden. Gemiste kans (Ed Brubaker toonde hoe dit wel moet).

Link naar reactie
  • 1 month later...

Stopt WPG met het uitgeven van de Nederlandstalige versies? In de recente uitgaves staan maar 4 nieuwe delen aangekondigd, waar in de vorige delen er steeds 6 vermeld werden. Ook verschijnen er in september en juni geen delen.

 

De verschijningsdata van juni zijn verplaatst naar juli, volgende delen in augustus, oktober en november.

 

Bij de plaatselijke Standaardboekhandel wist men mij te vertellen dat die vertalingen niet echt een verkoopsucces zijn.

Link naar reactie

Stopt WPG met het uitgeven van de Nederlandstalige versies? In de recente uitgaves staan maar 4 nieuwe delen aangekondigd, waar in de vorige delen er steeds 6 vermeld werden. Ook verschijnen er in september en juni geen delen.

 

De verschijningsdata van juni zijn verplaatst naar juli, volgende delen in augustus, oktober en november.

 

Bij de plaatselijke Standaardboekhandel wist men mij te vertellen dat die vertalingen niet echt een verkoopsucces zijn.

 

Om even in de bres te springen voor mijn concollega's - ik weet dat collaborateur :e011: Peter de Bruin als vertaler druk bezig is met zijn boeken bij WPG dus nog genoeg materiaal te gaan. Wat hun reden is geweest om naar twee maandelijks te gaan - geen idee, maar zelf zou ik het niet verwonderlijk vinden als de eerste hause aan boeken bedoeld was om aandacht te genereren.

 

Wat verkoop aangaat... met hun boeken in een aantal van de top 100 verkopen ben ik nog fiks jaloers :e010:  dus of dit geen verkoopsucces is? Sja... het zal geen Amoras zijn.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Die reeksen moet het ook niet meer echt hebben van de klassieke verkoopkanalen. Ik vernam deze week dat Mediamarkt nu ook strips gaat verkopen, in het bijzonder die van Standaard en Marvel. Die laatste liggen helemaal in het verlengde van het potentiële publiek dat dvd's koopt van (Marvel-)films en tv-reeksen zoals Game of Thrones waar De Rode Ridder expliciet op mikt.

Link naar reactie

Die reeksen moet het ook niet meer echt hebben van de klassieke verkoopkanalen. Ik vernam deze week dat Mediamarkt nu ook strips gaat verkopen, in het bijzonder die van Standaard en Marvel. Die laatste liggen helemaal in het verlengde van het potentiële publiek dat dvd's koopt van (Marvel-)films en tv-reeksen zoals Game of Thrones waar De Rode Ridder expliciet op mikt.

 

 

Acor vertelt hetzelfde als wat ik wilde zeggen. Quasi woord voor woord. Acor, ben jij mij? ;-)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...