Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

56 minuten geleden, Raytheman zei:

JJL; wat bedoel je met 'wat een scoop, heb je de media al geïnformeerd'?

Mag ik alleen een nieuwe aanwinst melden als jij het de moeite waard vind ofzo?

 

Sneu... - ook dat je je bericht weer weggehaald hebt

 

Ik las jouw bericht verkeerd en haalde mijn reactie weg toen ik mij dat realiseerde (en nog voordat jij er weer op reageerde).

Link naar reactie

Ik weet nooit goed wat ik v Hyman moet vinden. Aan de ene kant intrigerend en de thema's v zijn strips spreken me aan, maar zijn tekeningen en inkleuring overtuigen me vaak net niet genoeg. De kans is echter groot dat ik ook zijn 2 nieuwe strips ga kopen.

Ondertussen gekocht:

Torpedo integraal 1 (ook al heb ik deze verhalen al in een andere uitgave)



This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Michiel de Jong- Operatie Hanuman

Nederlandse tekenaar in de stijl van Chaland.

Grafisch heel knap, maar verhaaltechnisch valt het wat tegen, als je driemaal het

boek  weglegt om dat het niet genoeg pakt, is meestal een veeg teken.

Het is natuurlijk wel belachelijk dat een talent als Michiel  nog maar twee volwaardige strip producties

waaronder een Suske en Wiske op zijn naam heeft staan.

Martin Lodewijk en Michiel de Jong  lijkt mij een "match made in heaven ", een uitgeverij zal dan

ook geen probleem zijn.

 

 

 

Link naar reactie
26 minuten geleden, Tweetie zei:

 

Daar zijn scenaristen voor..... 

Het scenario was van Milan Hulsing, toch niet geheel onbekend.

De beste verhalen nemen je mee, en in plaats van plaatjes, zie je het beeldend in je hoofd afspelen als

een zelfgemaakte speelfilm, weliswaar in je eigen tempo.

Dat maakt voor mij het perfecte verhaal.

Link naar reactie
2 uren geleden, bouncer zei:

Het is natuurlijk wel belachelijk dat een talent als Michiel  nog maar twee volwaardige strip producties

waaronder een Suske en Wiske op zijn naam heeft staan.

 

Dit lijkt me eerder een geval van keuzes maken om je brood te verdienen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Kontiki zei:

 

Dit lijkt me eerder een geval van keuzes maken om je brood te verdienen.

Voor de goede orde, dit is natuurlijk niet negatief bedoeld naar Michiel de Jong toe, integendeel.

Maar  de  constantering , dat talentvolle tekenaars zich niet  ten volle kunnen profileren in het

maken van albums.

Een album is toch nog steeds het visitekaartje van iemands kunnen, een fysiek stuk arbeid resulterend

in misschien wel meerdere opdrachten op wat voor manier ook.

Talentloze mensen zoals ik moeten hun brood verdienen.

Talentvolle in dit geval tekenaars kunnen hun  kunsten delen met geïnteresseerden  tegen een gepaste vergoeding.

 

 

 

 

 

 

 

 

I

 

 

 

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, bouncer zei:

Voor de goede orde, dit is natuurlijk niet negatief bedoeld naar Michiel de Jong toe, integendeel.

Maar  de  constantering , dat talentvolle tekenaars zich niet  ten volle kunnen profileren in het

maken van albums.

 

Een album is toch nog steeds het visitekaartje van iemands kunnen, een fysiek stuk arbeid resulterend

in misschien wel meerdere opdrachten op wat voor manier ook.

Talentloze mensen zoals ik moeten hun brood verdienen.

Talentvolle in dit geval tekenaars kunnen hun  kunsten delen met geïnteresseerden  tegen een gepaste vergoeding.

 

Inderdaad jammer dat iemand op z'n 47-ste pas 2 echte albums op z'n naam heeft staan. 

 

Als hij een Waalse Belg was geweest waren dat er wellicht 10 keer zoveel geweest.

Link naar reactie

Is Michiel niet meer een illustrator? Een klant van me heeft nog met hem gewerkt en dat werd goed betaald. Iemands carrière dan afserveren op gepubliceerde strips terwijl dat voor hem misschien al langer gewoon een zijstapje is, is nogal sneu. Daarom is hij toch niet gefaald in zijn carrière?

Die Operatie Hanuman is trouwens na één deel stopgezet, nadat het in voorpublicatie verschenen was in een Nederlandse krant zodat het nog wat kon voorgefinancierd worden. Het bracht onvoldoende op voor het vele werk dat erin gestopt werd.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Kontiki zei:

Is Michiel niet meer een illustrator? Een klant van me heeft nog met hem gewerkt en dat werd goed betaald. Iemands carrière dan afserveren op gepubliceerde strips terwijl dat voor hem misschien al langer gewoon een zijstapje is, is nogal sneu. Daarom is hij toch niet gefaald in zijn carrière?

 

Die Operatie Hanuman is trouwens na één deel stopgezet, nadat het in voorpublicatie verschenen was in een Nederlandse krant zodat het nog wat kon voorgefinancierd worden. Het bracht onvoldoende op voor het vele werk dat erin gestopt werd.

 

Ja, hij is m.i. meer een illustrator, maar dat lijkt me meer noodgedwongen. Zie bv dit interview: http://www.zone5300.nl/9 Quote: Als ik Michiel vraag waar hij van droomt, zegt hij breed lachend: "Een eigen album". Volgens mij zou hij liever strips maken, maar de publicatiemogelijkheden in Nederland zijn er nauwelijks en slechts een enkeling lukt het om een redelijk aantal albums op z'n naam te krijgen.  

 

Ik serveer volgens mij ook niemand af, ik vind het alleen jammer dat iemand die strips wil maken het in Nederland veel moeilijker heeft dan iemand die in Brussel of Wallonie woont. 

 

Kijk ook eens naar Danker Jan Oreel die pas na vijf jaar een tweede deel van Hel kan maken. Ook zo'n strip die eigenlijk niet genoeg opbrengt voor het werk dat er in gestopt wordt  en dat zou wel anders zijn als hij bv in Brussel woonde. 

 

Link naar reactie

Je miskijkt je op de Franse en Waalse markt. Ik heb de voorbije jaren genoeg studies gelezen over tekenaars die niet het basisminimum verdienen of zelfs tegen de armoede aanleunen. In Frankrijk kunnen zo'n 1.400 auteurs van hun werk leven.

Of iemand met het talent van Michiel het in het Frans zou kunnen redden, is nog maar de vraag. Hij werkt in een specifieke stijl als die van Yves Chaland, maar diens strips waren ook maar voor een nichepubliek. Chaland heeft veel meer illustratie- en reclameopdrachten uitgevoerd dan strips getekend.

Link naar reactie
4 minuten geleden, WAdriaensen zei:

Ook vreemd dat ern woonplaats in deze digitale tijden nog het verschil zou kunnen betekenen tussen een carrière als stripauteur of niet.

 

Het is niet alleen de plaats, maar vooral ook de taal. Een Franstalige uitgever of redacteur zal het liefst iemand uit hetzelfde taalgebied nemen, tenzij het gaat om iemand die veel beter of veel goedkoper is. 

 

Bij comics is dat de laatste jaren wat minder, de laatste jaren zie je bij Marvel en DC veel tekenaar uit Brazilie uit de Filippijnen. 

Link naar reactie

Ik ken een uitgever die af en toe strips van Vlaamse of Nederlandse tekenaars in het realistische genre aan een Franse uitgever voorlegt en daar zijn ze zelden onder de indruk. Voor elke tekenaar die wij hier als een toptekenaar beschouwen, hebben zij tien alternatieven is dan het antwoord.

Als je daar als Vlaming of Nederlander wil vertaald raken, moet je daarentegen een unieke stijl hebben, niet een inwisselbare met andere tekenaars. Maar met die unieke stijlen werk je zelden voor een publiek waar geld mee valt te verdienen.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Kontiki zei:

Je miskijkt je op de Franse en Waalse markt. Ik heb de voorbije jaren genoeg studies gelezen over tekenaars die niet het basisminimum verdienen of zelfs tegen de armoede aanleunen. In Frankrijk kunnen zo'n 1.400 auteurs van hun werk leven.

Of iemand met het talent van Michiel het in het Frans zou kunnen redden, is nog maar de vraag. Hij werkt in een specifieke stijl als die van Yves Chaland, maar diens strips waren ook maar voor een nichepubliek. Chaland heeft veel meer illustratie- en reclameopdrachten uitgevoerd dan strips getekend.

 

Maar 1.400 striptekenaars die van hun werk kunnen leven is toch hartstikke veel? In Nederland en Vlaanderen zijn het er naar verhouding van aantallen inwoners veel minder.

 

Volgens mij deed Yves Chaland het juist erg goed. Tussen z'n 23e en 33e heeft hij ongeveer een strip per jaar gemaakt en dat is hetzelfde tempo als de meeste tekenaars. En in die korte periode heeft hij veel invloed gehad op andere tekenaars. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld , omdat ik de Atoom stijl wel zie zitten. 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Kontiki zei:

Ik ken een uitgever die af en toe strips van Vlaamse of Nederlandse tekenaars in het realistische genre aan een Franse uitgever voorlegt en daar zijn ze zelden onder de indruk. Voor elke tekenaar die wij hier als een toptekenaar beschouwen, hebben zij tien alternatieven is dan het antwoord.

 

Zal ongetwijfeld zo zijn.

 

Aan de andere kant: als ik de Franse strips bekijk en dat vergelijk met wat ik in comics zie.... 

Ik denk dat als die uitgevers eens hun Franse tekenaars zouden vergelijken met die uit Brazilie, Indonesie, de Filippijnen, dat ze voor de helft van de paginaprijs betere tekenaars zouden hebben. Ze moeten dan wel wat moeite moeten steken in vertalingen, lettering etc.  

 

Het is ook gewoon wat voor de uitgevers het makkelijkste is.

Link naar reactie
23 uren geleden, Tweetie zei:

 

Volgens mij deed Yves Chaland het juist erg goed. Tussen z'n 23e en 33e heeft hij ongeveer een strip per jaar gemaakt en dat is hetzelfde tempo als de meeste tekenaars. En in die korte periode heeft hij veel invloed gehad op andere tekenaars. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld , omdat ik de Atoom stijl wel zie zitten. 

 

 

Maar Chaland was toen ook nog illustrator en inkleurder van beroep (van Mœbius o.a.). Ik denk niet dat ie ooit veel stripalbums heeft verkocht.

Link naar reactie
Op ‎26‎-‎6‎-‎2017 om 09:22, Waldorf zei:

Ik kocht nogal veel:

 

La Casa 

De witte ezel

Fatale vakanties

Jolly Jumper antwoordt niet meer

Mooie zomers 3

Briggs Land 1 - State of Grace (Brian Wood!)

Roughneck (Jeff Lemire!)

Moonshine (Azzarello & Risso!)

Ik stel vast dat ik de laatste tijd het comics-forum wat links heb laten liggen dus die laatste drie heb ik op basis van de auteurs gekocht. 

 

Hoe beviel "De witte ezel"? sta steeds op het punt...maar toch niet...dus misschien een duwtje in welke richting dan ook?

Link naar reactie
Op ‎15‎-‎7‎-‎2017 om 14:20, The Alderwood zei:

Ik vind de loterij een fantastisch verhaal

Het is een goed en bizar verhaal...

alleen deze verstripping kan ik toch niet aanraden...

het is te afstandelijk getekend waardoor je niet mee gaat en voelt en daardoor doet de climax geen pijn...een opgetrokken wenkbrauw en een verbaasde "oké" is het hoogst haalbare effect met deze uitgave...jammer.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...