Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Op 7/5/2021 om 14:56, cinco zei:

Dit album is van 2019 en ik wou oorspronkelijk wachten tot het tweede deel van het verhaal ook verkrijgbaar was, zodat ik ze samen kon aanschaffen. Heb het nu toch gekocht.

 

afbeelding.png.1014f4a7f58734fa5bbfcc785179e048.png

Mooi. Eerdaags (edit: start in Eppo 12 van 8 juni 2021) zal in Eppo de voorpublicatie starten van 'Salvaje', idd het vervolg op dit album. Album zal in Frankrijk in augustus verschijnen, de vertaalde versie in september voor zover ik weet.

 

160255489_3636129003179883_5334941734127183475_n.jpg

Link naar reactie

Wanted-LL-BD58-2021.jpg

 

De Franse uitgaven (links) al (veel) eerder gekocht. Zeker tav Buck Danny #58 een must, omdat de kleuren der NL-talige editie (weer) erg flets zijn.  Gil Formosa werkt samen met zijn vrouw, die de inkleuring verzorgt. Kleuren en tekeningen zijn derhalve op elkaar afgestemd. Door die fletse kleuren der NL-uitgave is daarvan veel minder te merken, helaas. Voorbeeld hieronder: pag. 37 der Franse editie:

BD58-pag-37-Fr-det.jpg

Verder is de plaatsing der album info op de cover vrij laag waardoor Buck de tekst bijna op zijn hoofd heeft, terwijl boven deze tekst er voldoende lege ruimte is. Bij de Franse en Britse uitgaven is die verdeling wel goed.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
24 minuten geleden, cinco zei:

Ziet er goed uit op de site. 

 

In het echt nog beter :)

Raphaël is enorm goed bezig. Bij Wanted heeft hij net aangekondigd er nog een portfolio van Bonhomme bij te steken, nadat alle exemplaren al verkocht waren. Dan ben je toch echt samen met de tekenaar puur bezig uit liefde voor het metier.  Hetzelfde zie je bij BD Empher. Dat zijn ook van die pure fanatiekelingen van de strip.

Normaal krijg ik nog een Atom Agency 1 binnen deze week. Die had ik eerst laten gaan. Volgende op de wishlist zijn de Robbedoezen van Fournier.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, boomvavavoom zei:

Robbedoes en Kwabbernoot: 11, 16, 22, 27, 29, 32, 34-36, 38-43, Ongelofelijke Burp

Gevonden voor een habbekrats. Lekker lezen en jeugsentiment. Daarna kijk ik wel of ik ze bewaar

 

Zijn ze in goede staat? Dan zou ik ze houden als ik jou was.

De Schaduw van Z, Robbedoes in New York, de Vallei der Bannelingen... allemaal topverhalen!

 

Link naar reactie

De Rode Ridder 270 - Het boek van Thoth

De kronieken van Amoras 8 - Avontuur in Piscine-les-Bains

Wanted Lucky Luke

Songlife (Gerrit de Jager)

De nieuwe avonturen van Rik Ringers 5 - Commissaris Griot

Gilles de Geus - Integraal 3

De onderzoeken van Lord Harold 2 - Drie kleine muisjes

 

Genoeg leesvoer voor het lange weekend :)

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
1 uur terug, cinco zei:

Zijn ze in goede staat? Dan zou ik ze houden als ik jou was

redelijk.

of ik ze hou, ligt aan het feit of het enkel jeugdsentiment blijkt of niet.
Zoals Rozebottel, Ravian en Minimensjes... die had ik bijna compleet maar uiteindelijk was het gewoon totaal niet mijn ding meer.
Guust, Yoko Tsuno, Rode Ridder hou ik dan wél weer in mijn collectie :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 23/5/2021 om 20:07, Ambreville zei:

Ik meen Prometheus naar de 24. Geen idee van Olympus.

Ik had eens gelezen 2 cycli van 12 delen elk dus inderdaad 24. Maar daarna nog een tweeluik om alles af te ronden. Dus ik ga er van uit dat het 26 delen worden en er dus nog 8 gaan volgen voor de serie compleet is.

Link naar reactie
25 minuten geleden, Hamirubi zei:

Laat je binnenkort weten hoe de boeken jou bevallen?

Zelf ben ik erg geïnteresseerd in doorwrochte naslagwerken: veel tekst, maar met evenveel aandacht voor mooie grote tekeningen en schetsen.

Het nieuwe Uderzo-boek - een catalogus? - moet ik sowieso wel eens in huis halen.

De Uderzo is een enorm dikke aanrader. Het beslaat zijn hele leven. Van ouder werk uit de jaren tot zijn laatste Asterix.

Asterix wordt naar het einde meer en meer belangrijk, maar het is zeker geen boek over Asterix, wel eentje over Uderzo.

De teksten zijn goed geschreven. Ada Uderzo zat daar ook voor een groot deel achter. Ze wou dat dit 1 jaar na zijn dood een soort van Monument werd.

Zwaar geslaagd dus. Zeker te genieten zonder naar de expo te gaan, alhoewel ik dat toch ga proberen te doen.

 

De Goscinny is gelijkaardig. iets meer tekst, maar ook enorm veel tekeningen en scenarios. Ook hier veel aandacht op werk dat ondertussen ver vergeten is buiten de grote successen. 

 

Asterix A-Z is een klassieke weetjesboek die het alfabet afloopt. Ook zeer verdienstelijk gedaan, ook veel onbekend werk.

 

Eigenlijk kan ik niet zeggen dat er eentje van de drie ergens tegenvalt.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...