Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

22 minuten geleden, Ambreville zei:

- De namen in Asterix met Heroix aan de kop. Langs de andere kant is Kakafonix wel goed gevonden.

 

 

Gek genoeg is het Kakofonix en ik dacht ook altijd dat de herziene naam Kakafonix was omwille van kakafonie wat blijkbaar ook Kakofonie is. (mandela-effect??)

Link naar reactie
23 uren geleden, Ambreville zei:

Nou Moe, wat nooit iemand echt zou zeggen.

In Nederland wel hoor, we hebben hier jarenlang Loekie de Leeuw filmpjes gehad, gemengd met de reclamefilmpjes op de nationale televisie. Die leeuw zei dat ook telkens en daardoor werd het een gevleugeld uitspraak, ook ik gebruik het weleens.

Link naar reactie

Ik zal eens zien...Er is wel meer.

Maar die Smithsonian collection is inderdaad veruit de mooiste!

Goh...Ja, ik weet er wel wat van... Ook van de periode van Warren...

William Dubay was een vriend van mij... Die kwam zelfs een paar keer naar Lokeren. En hij was toch de drijvende kracht achter al die bladen...

De eerste keer dat we elkaar zagen was onvoorstelbaar.

Ik deed huizenruil met de boekhouder van Lucy Liu (de actrice).

Ik in zijn huis in Hollywood, hij in Lokeren...

Ik had net een paar boeken gekocht van Dubay maar ze waren nog niet aangekomen... Ik wandelde daar wat door de straten van Hollywood (levensgevaarlijk trouwens)...En plots passeerde ik de straat van Dubay... Ik ging daar gewoon in het wilde weg gaan aanbellen... Wat niet nodig bleek, want hij stond daar in zijn voortuintje!! Kun je je zijn verbazing voorstellen!!!!!

Het waren straffe tijden...

Link naar reactie
13 uren geleden, linthout zei:

Ik zal eens zien...Er is wel meer.

Maar die Smithsonian collection is inderdaad veruit de mooiste!

Goh...Ja, ik weet er wel wat van... Ook van de periode van Warren...

William Dubay was een vriend van mij... Die kwam zelfs een paar keer naar Lokeren. En hij was toch de drijvende kracht achter al die bladen...

De eerste keer dat we elkaar zagen was onvoorstelbaar.

Ik deed huizenruil met de boekhouder van Lucy Liu (de actrice).

Ik in zijn huis in Hollywood, hij in Lokeren...

Ik had net een paar boeken gekocht van Dubay maar ze waren nog niet aangekomen... Ik wandelde daar wat door de straten van Hollywood (levensgevaarlijk trouwens)...En plots passeerde ik de straat van Dubay... Ik ging daar gewoon in het wilde weg gaan aanbellen... Wat niet nodig bleek, want hij stond daar in zijn voortuintje!! Kun je je zijn verbazing voorstellen!!!!!

Het waren straffe tijden...

 

❤️

Link naar reactie

Ik las toevallig net dit bericht op FB  van de Billy Ireland Cartoon Library & Museum

Thanks to a generous grant from the Hearst Foundation, we were able to hire project archivist Ann Lennon to help us continue cataloging the San Francisco Academy of Comic Art Collection over the next 3 years! This massive collection contains nearly 2.5 million comic strip clippings, tear sheets and sections amassed by the legendary Bill Blackbeard in his home in California. Follow along each Friday as we share information about the history of the collection and highlights from what Ann finds. There will be some fun interactive posts too using old puzzles, mazes, drawing prompts and sheet music that was published in these sprawling and beautiful early newspaper pages. Stay tuned for more each week, and TGIF!

Link naar reactie
59 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Nu zou een Fransman zich beledigd voelen.

Toch niet. Je hebt natuurlijk dialecten zoals het Luiks (waar overigens prachtige strips van Walthery of Hardy in te verkrijgen zijn), maar Frans heeft centraal de Académie Française die centraal alles vastlegd.

 

En voor twijfelgevallen : https://fr.wikipedia.org/wiki/90_(nombre)

 

Vlaams en Nederlands hebben dat niet en staan dus nu al veel verder uit elkaar. 

 

 

 

Link naar reactie
32 minuten geleden, Ambreville zei:

Frans heeft centraal de Académie Française die centraal alles vastlegd.

 

En voor twijfelgevallen : https://fr.wikipedia.org/wiki/90_(nombre)

 

Vlaams en Nederlands hebben dat niet en staan dus nu al veel verder uit elkaar. 

 

Voor Nederland en Vlaanderen is er natuurlijk de Taalunie, die onder meer het groene boekje uitgeeft wat als officiele spellingsgid dient. 

Link naar reactie
5 uren geleden, JPAR zei:

Heel eenvoudig. Net als met Kobijn. Gewoon niets meer uitbrengen :D

 

5 uren geleden, lukoste zei:

Bij het in de kast zetten van de nieuwe XIII stootte ik op mijn redelijk volle box van Gung Ho. We zullen binnenkort zien hoe Silvester dat gaat oplossen zeker?

WIN_20210209_18_01_53_Pro.jpg

Even oprekken met Canoë Bay 

7E502CFF-8A62-4193-9CE1-2BF7AB62F376.jpeg

Link naar reactie

 

19 uren geleden, lukoste zei:

Trekt dat lettertype op iets? Ik herinner me dat ik daarop ben afgehaakt in de oorspronkelijke uitgave.

Blijkbaar heb je het moeilijk met het stripwereldje: gisteren de box die volgens jou te klein is(maar volgens mij ok is) en vandaag het lettertype van de indianenreeks; dat volgens mij ook in orde is(zie bijlage) 

 

h250q85_Indianenreeks_De_complete_serie_2_page_6.png

Link naar reactie
4 uren geleden, bammar zei:

Blijkbaar heb je het moeilijk met het stripwereldje: gisteren de box die volgens jou te klein is(maar volgens mij ok is) en vandaag het lettertype van de indianenreeks; dat volgens mij ook in orde is(zie bijlage) 

h250q85_Indianenreeks_De_complete_serie_2_page_6.png

Niet overdrijven he. Van veralgemeniseren word je niets wijzer.

 

Uit die foto kan ik niets afleiden vanwege de povere resolutie. Het lettertype in de oorspronkelijke sc leek alleszins nergens naar. Dat is een feit dat breed gekend is.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Ambreville zei:

.. -.- / --.. --- ..- / -.. .. . / ... - .-. .. .--. / - --- -.-. .... / --- --- .. - / . . -. ... / -- --- . - . -. / .-.. . --.. . -. .-.-.- / --.. .. . - / . .-. / .-- . .-.. / . . -. / -... . . - .--- . / ... .- .- .. / ..- .. - .-.-.-

 

:e005:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...