Ga naar inhoud

Comanche Integrale Uitgave


Gast Ben

Recommended Posts

Gebonden, groot formaat, 160 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-086-4 | Oplage 700 exemplaren | € 65,00  
+ luxe editie met linnen rug en gesigneerde prent | 99 exemplaren | € 99,00

Link naar reactie

Die info hadden we er niet bijgezet, dus je kon er niet over gelezen hebben. Verschijning is voorzien voor dit najaar. In welke maand is nog niet duidelijk. Het gaat om een bundeling van drie albums: De Wolven van Wyoming / De Hemel Is Rood boven Laramie / Nacht over de Woestijn

Link naar reactie

Die ene uitgave is enkel van die drie verhalen in één band. De hele reeks wordt niet heruitgegeven, hoor. Te vergelijken met de Bleuberry's van Sherpa. dat is ook geen integrale uitgave want daar begint Dargaud dit najaar aan.

Alle Saga's zijn trouwens uitverkocht.

Link naar reactie
  • 4 months later...

Als die Comanche albums worden uitgegeven zoals die Blueberry's van Sherpa , koop ik die zeker.

Die van Saga heb ik gemist en ze hadden ook wel een heel beperkte oplage met een wel heel gevoelige cover.

Hier en daar kon ik wel een deel op de kop tikken maar omdat ze meestal vuil waren (lees meestal zwarte vingerafdrukken )liet

ik ze aan me voorbij gaan.Dit kon beter worden uitgegeven.

Link naar reactie
  • 9 months later...

Die ene uitgave is enkel van die drie verhalen in één band. De hele reeks wordt niet heruitgegeven, hoor. Te vergelijken met de Bleuberry's van Sherpa. dat is ook geen integrale uitgave want daar begint Dargaud dit najaar aan.

Alle Saga's zijn trouwens uitverkocht.

Inmiddels is duidelijk dat alle door Hermann getekende verhalen van Comanche op deze manier zullen volgen. Tweede deel aangekondigd eind 2016/begin 2017.

Link naar reactie

schitterend boek inderdaad, zowel qua vormgeving als qua inhoud.

 

Ga dit album ook aanschaffen, omdat het een iconisch Western drieluik bevat, maar had hem liever in zwartwit gezien (net als de Blueberry uitgaven van Sherpa).

Volledig eens met Kontiki's opmerking hierboven (27.11) dat de tekeningen juist ongekleurd mooi uitkomen.

Zou dit nou vooral in kleur zijn uitgegeven, om geen kopie te worden van de Saga uitgaven van Comanche?

Link naar reactie

Nee, want in feite worden de Franse integrales van Le Lombard eigenlijk als basis gebruikt. Dat waren twee integrales met elk vijf albums op groot formaat, maar minder groot dan de Sherpa's. Mochten Fransen zien wat Sherpa uitbracht, ze zouden ook exemplaren willen inpikken, denk ik.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Heb m uiteindelijk, ondanks t feit dat ik de prijs (erg) stevig vond, toch gekocht door alle lofprijzingen hier. Eerlijk is eerlijk, ik ben ook om. Op westerngebied is dit het beste dat ik op stripgebied heb gelezen tot nu toe. (Blueberry nooit gelezen, is dat net zo goed?). Wat mij opvalt- Ik vind het tekenwerk van Hermann voor de comanche reeks vele malen beter dan het werk dat ie, pak m beet, maakt sinds hij direct in kleur is gaan werken! Anatomisch klopt t allemaal een stuk beter (naar mijn mening) en ook de landschappen zijn fenomenaal! Ik vind t tekenwerk misschien nog wel beter dan de schemerwoude reeks (eerste 10). Wat is jullie mening? Ik vind t zelf eigenlijk jammer dat Hermann destijds is overgestapt op directe kleur. Moet daarbij wel opmerken dat zijn laatste terugkeer naar zwart-wit (jeremiah- met esra is alles goed, meen ik) niet best (slecht) was.. misschien is hij t verleert? :-) als je dat zo ziet kun je je bijna niet voorstellen dat dat dezelfde tekenaar is als comanche..

Link naar reactie

Heb m uiteindelijk, ondanks t feit dat ik de prijs (erg) stevig vond, toch gekocht door alle lofprijzingen hier. Eerlijk is eerlijk, ik ben ook om. Op westerngebied is dit het beste dat ik op stripgebied heb gelezen tot nu toe. (Blueberry nooit gelezen, is dat net zo goed?). Wat mij opvalt- Ik vind het tekenwerk van Hermann voor de comanche reeks vele malen beter dan het werk dat ie, pak m beet, maakt sinds hij direct in kleur is gaan werken! Anatomisch klopt t allemaal een stuk beter (naar mijn mening) en ook de landschappen zijn fenomenaal! Ik vind t tekenwerk misschien nog wel beter dan de schemerwoude reeks (eerste 10). Wat is jullie mening? Ik vind t zelf eigenlijk jammer dat Hermann destijds is overgestapt op directe kleur. Moet daarbij wel opmerken dat zijn laatste terugkeer naar zwart-wit (jeremiah- met esra is alles goed, meen ik) niet best (slecht) was.. misschien is hij t verleert? :-) als je dat zo ziet kun je je bijna niet voorstellen dat dat dezelfde tekenaar is als comanche..

Link naar reactie

Als ik niet naar het gezicht van de cowboy kijk op de cover van Red Dust, zou ik zweren dat Malik hem getekend heeft! 

Bestaat er enige invloed of samenwerking tussen Malik en Hermann?

Een samenwerking was er niet.

Ze gebruikten voor hun covertekeningen wel dezelfde arceertechniek in gouache (plakkaatverf).

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
  • 5 months later...

Bij mijn weten zou dat inderdaad in de planning staan voor deze maand.

Zal eens informeren bij Mat of misschien kan hijzelf al iets vertellen over de te verwachte daadwerkelijke uitgave.

 

NB: op Facebook meldde Mat wel in het bericht van 11 februari dat ze wat over tijd zijn met de planning. Dat geeft al een indicatie.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...