Ga naar inhoud

Crowdfundingprojecten Van Strips


Recommended Posts

http://nl.ulule.com/livresse-bd/

 

L'ivresse est un projet de bande dessinée érotique scénarisée par Séverine Lambour et dessinée par Benoît Springer.

Pitch :

Les mots, leur sonorité, leur douceur, leur dessin... sont autant de sources de fantasmes pour Anna, jeune libraire chez L'ivresse.

Dans sa boutique, chaque client, chaque livre, chaque mot est potentiellement une invitation au désir pour elle.

Que ce soit seule ou accompagnée, elle laisse le pouvoir des mots guider son imagination, la faire rêver et "vivre" ses fantasmes.

Note d'intention : Séverine et moi souhaitons mêler l'érotisme des mots à l'érotisme des images. Les mots inspirent des situations sexuelles, les accompagnent, les amplifient, titillent l'imaginaire érotique des lecteurs. Les images déclenchent des sensations immédiates, brutes, et les deux forment une expérience de lecture érotique unique.

Pour le dessin et la mise en scène, nous avons voulu une approche réaliste des scènes érotiques, en jouant, comme dans la réalité, avec les ressentis, les émotions et le plaisir visuel. Comme dans la réalité, parfois vous verrez peu, et parfois vous verrez tout !

Le tout habilement distillé pour faire monter votre désir.

 

Le livre fera 46 pages, sera au format A4 avec une couverture souple.

16f6009cc6c523e6133564005ed69d.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Tja, er zijn best mooie projecten dmv crowdfunding, alleen, de allereerste keer dat ik iets "backed" heb zijn er behoorlijke vertragingen ontstaan en maanden en maanden niets vernomen.

Daardoor blijf ik voorlopig verre van dit soort projecten..

 

Trouwens, het betreft "Duster" door Micah Wright, heb ik voor ingeschreven in juli 2012, verwachte oplevering oktober 2013...

Afgelopen week mijn gegevens verstuurd omdat het schijnt dat het boekje in augustus echt klaar is om verscheept te worden, ben benieuwd ... :)

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Blogstripjes van de Franse tekenares Laurel over een gamestart-up in Californië. Het doel was het vergaren van 9.579 euro. Uiteindelijk doneerden geïnteresseerden maar liefst 277.331 euro! Al na 1 uur haalde ze 1000% van het doel. In 24 uur stond de teller op 100.000 euro.

Laurel is/was (ik hield het niet bij) de vriendin van striptekenaar Fabrice Tarrin.

 

https://fr.ulule.com/comme-convenu/

Link naar reactie

Blogstripjes van de Franse tekenares Laurel over een gamestart-up in Californië. Het doel was het vergaren van 9.579 euro. Uiteindelijk doneerden geïnteresseerden maar liefst 277.331 euro! Al na 1 uur haalde ze 1000% van het doel. In 24 uur stond de teller op 100.000 euro.

Laurel is/was (ik hield het niet bij) de vriendin van striptekenaar Fabrice Tarrin.

 

https://fr.ulule.com/comme-convenu/

:e010:  :e010:  :e010:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Deze voorbeelden tonen mooi aan dat cultuursubsidies overbodig zijn en enkel vloeien naar instanties die zichzelf in leven willen houden ipv de kunstenaar die iets wil produceren met het geld.

Link naar reactie
  • 3 months later...

Hier heb ik net in geïnvesteerd:

http://www.sandawe.com/fr/projets/helblar

 

dossier-1.jpg

dossier-2.jpg

Crowdfunding is géén investering.

Bij crowdfunding zeg je toe een product te kopen als het af is. Het is eigenlijk gewoon voorbestellen.

Investeren doe je, als je ergens geld of tijd in stopt, in de hoop dat er achteraf meer geld en tijd uit terugkomt.

Als investering is crowdfunding zelfs een erg slechte zaak, want je riskeert meer te betalen dan het product eigenlijk waard is.

Link naar reactie

Blogstripjes van de Franse tekenares Laurel over een gamestart-up in Californië. Het doel was het vergaren van 9.579 euro. Uiteindelijk doneerden geïnteresseerden maar liefst 277.331 euro! Al na 1 uur haalde ze 1000% van het doel. In 24 uur stond de teller op 100.000 euro.

Laurel is/was (ik hield het niet bij) de vriendin van striptekenaar Fabrice Tarrin.

 

https://fr.ulule.com/comme-convenu/

Dat kan gebeuren, maar ik draai al heel lang mee op internet, en zie daar meer "trucken van de foor" dan op de foor zelf.

In dit geval: er één gelukzak uitpikken in de hoop dat iedereen erop springt, maar elke mislukte crowdfunding doodzwijgen.

In de praktijk blijken vooral de crowdfundings te lukken die bekend worden via tv, kranten etc. Dus, ja, via de traditionele media.

Wat niet betekent dat je het niet mag proberen, en alleen maar betekent dat het ook niet zo simpel is.

Link naar reactie

Crowdfunding is géén investering.

Bij crowdfunding zeg je toe een product te kopen als het af is. Het is eigenlijk gewoon voorbestellen.

Investeren doe je, als je ergens geld of tijd in stopt, in de hoop dat er achteraf meer geld en tijd uit terugkomt.

Als investering is crowdfunding zelfs een erg slechte zaak, want je riskeert meer te betalen dan het product eigenlijk waard is.

 

 

Het is wél een investering maar de investeerder is in de eerste plaats niet geïnteresseerd in een winst. 

En je riskeert niet meer te betalen, in ruil krijg je iets persoonlijks dat voor jou het wél waard is.

Link naar reactie

Het is wél een investering maar de investeerder is in de eerste plaats niet geïnteresseerd in een winst. 

En je riskeert niet meer te betalen, in ruil krijg je iets persoonlijks dat voor jou het wél waard is.

 

Het is totaal geen investering. Het is gewoon voorbestellen.

Je denkt toch niet dat je boeken die je kunt voorbestellen bij normale uitgevers al gedrukt zijn?

 

Wat dat meer betalen betreft: bij crowdfunding worden vaak verschillende pakketten aangeboden, en daardoor riskeer je meer te betalen. Je koopt het boek, je koopt het boek + t-shirt, je koopt het boek + bladwijzer, je koopt het boek + t-short én bladwijzer ....

Niet iedere aanbieder doet dat, maar het valt me op dat nogal wat crowdfund-aanbieders zich vanaf het begin opstellen als een fanvereniging.

Link naar reactie

Dat kan gebeuren, maar ik draai al heel lang mee op internet, en zie daar meer "trucken van de foor" dan op de foor zelf.

In dit geval: er één gelukzak uitpikken in de hoop dat iedereen erop springt, maar elke mislukte crowdfunding doodzwijgen.

In de praktijk blijken vooral de crowdfundings te lukken die bekend worden via tv, kranten etc. Dus, ja, via de traditionele media.

Wat niet betekent dat je het niet mag proberen, en alleen maar betekent dat het ook niet zo simpel is.

 

Euhm, ze worden meestal pas opgepikt door de traditionele media als ze al succesvol zijn.

Ben minder op de hoogte van Comic kickstarters maar bij videogames zoals Star Citizen, Pillars of Eternity, Orginal Sin, Shadow Run, Torments of Numenera hadden ze al een online-hype door de community voor ze de krant haalden vanwege hun grote financiële succes.

 

Artikel HLN van 11 april over het feit dat de kickstartercampagne die toen al 2 weken (succesvol) bezig was (€340.000)

http://www.hln.be/hln/nl/4126/Games/article/detail/1612894/2013/04/11/Gentse-gamestudio-haalt-bij-internetters-340-000-euro-op-voor-nieuw-videospel.dhtml

 

Voor Larian's 2de kickstart waren ze iets sneller en pikten ze het bericht op 5 dagen na de lancering van de campagne. Toen zat Larian al aan het dubbel van hun oorspronkelijke vraag.

http://www.hln.be/hln/nl/4126/Games/article/detail/2442798/2015/09/02/Gents-gamebedrijf-Larian-haalt-meer-dan-1-miljoen-dollar-op-via-Kickstarter.dhtml

 

Het succes was er dus al voor ze in de krant kwamen.

 

Het is totaal geen investering. Het is gewoon voorbestellen.

Je denkt toch niet dat je boeken die je kunt voorbestellen bij normale uitgevers al gedrukt zijn?

 

Wat dat meer betalen betreft: bij crowdfunding worden vaak verschillende pakketten aangeboden, en daardoor riskeer je meer te betalen. Je koopt het boek, je koopt het boek + t-shirt, je koopt het boek + bladwijzer, je koopt het boek + t-short én bladwijzer ....

Niet iedere aanbieder doet dat, maar het valt me op dat nogal wat crowdfund-aanbieders zich vanaf het begin opstellen als een fanvereniging.

 

Ik spreek weer voornamelijk over videogames maar het is ergens tussen de 2. Tegenwoordig gebruiken sommige bedrijven kickstarter als vereedelde pre-orders maar de essentie van de zaak is wel dat je aangeeft geld te willen investeren in een product waarvan je hoopt dat het gemaakt zal worden. Alleen in Economie (het vak) staat investering voor kapitaal te verdienen door middel van kapitaal toe te zeggen. In het dagdagelijks gebruik kan je geld, tijd investeren in gelijk wat zonder dat je op uiteindelijke winst hoopt.

 

Het laatste argument volg ik niet compleet maar is dat niet eerder de schuld van de consument ipv het bedrijf? (tenzij het bedrijf misleidende info doelbewust heeft verspreid)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Sandawe stelt op http://www.sandawe.com/fr/projetsstripprojekten voor waar je deelt in de winst uit de verkoop, naast de bonus die je naargelang je investering krijgt. Dus dat kan je wel degelijk als investering beschouwen, al word je er niet rijk van. Tot nu toe ligt de gemiddelde return tussen de 10% en de 50%, dit hangt natuurlijk af van de verkoopcijfers, die zoals iedereen weet in de laatste jaren sterk zijn gedaald. Wellicht wordt de net gelanceerde nieuwe strip van Cauvin (Le batard des etoiles) een eerste groot commercieel succes ... 

 

De "Projets Libres", die Sandawe eveneens aanbiedt, zijn dan weer stripprojekten net zoals op andere sites, waar in ruil voor een contributie een tegenprestatie wordt geleverd. Dat kan je inderdaad als voorverkoop beschouwen, BDMust maakt er trouwens goed en succesvol gebruik van om Hans Van Oudenaarden's Rhonda deel 2 in franse versie te promoten. 

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Ik heb een strip gemaakt waar ik via crowdfunding een eerste drukgang mee wil bekostigen. De strip heet Monster, en gaat over een man die nadat hij zijn roes heeft uitgeslapen erachter komt dat hij is veranderd in een reus.

 

Dit is de eerste keer dat ik dit doe, en ik moet zeggen dat het voorspoedig gaat. Binnen een week op 90%. De actie loopt nog tot 24 juli 2016

 

https://www.voordekunst.nl/projecten/4762-monster-stripboek-1

 

 

post-826-0-77207100-1468053313_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik heb een strip gemaakt waar ik via crowdfunding een eerste drukgang mee wil bekostigen. De strip heet Monster, en gaat over een man die nadat hij zijn roes heeft uitgeslapen erachter komt dat hij is veranderd in een reus.

 

Dit is de eerste keer dat ik dit doe, en ik moet zeggen dat het voorspoedig gaat. Binnen een week op 90%. De actie loopt nog tot 24 juli 2016

 

https://www.voordekunst.nl/projecten/4762-monster-stripboek-1

Bertin, wordt deze uitgave een softcover? En hoeveel pagina's telt het album? En wordt het zwart/wit of in kleur?,!

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb een strip gemaakt waar ik via crowdfunding een eerste drukgang mee wil bekostigen. De strip heet Monster, en gaat over een man die nadat hij zijn roes heeft uitgeslapen erachter komt dat hij is veranderd in een reus.

 

Dit is de eerste keer dat ik dit doe, en ik moet zeggen dat het voorspoedig gaat. Binnen een week op 90%. De actie loopt nog tot 24 juli 2016

 

https://www.voordekunst.nl/projecten/4762-monster-stripboek-1

 

Gefeliciteerd met het halen van de 100%.

 

Wanneer komt het boek nu uit?  

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...