Ga naar inhoud

Post Jezelf


Gilles

Recommended Posts

  • 4 years later...
  • 4 months later...
4 uren geleden, Waldorf zei:

Aha, een terreinrijder! In één van de meest capabele terreinwagens die er zijn. Waar is die foto genomen? Het komt me bekend voor.

Rilland, net over de grens bij de bocht van Bath. Daar kan je maandelijks (tegenwoordig zelfs tweewekelijks) een paar uurtjes modderen. Als je wil kan ik je wel meer info geven.

De foto is al een jaar oud, de Samurai staat meer stil dan iets anders tegenwoordig. Eigenlijk zou de carburator eens goed uitgekuist moeten worden maar ik durf 'm niet opengooien. Aisan schijnt nogal complex te zijn en ik ken er zelf te weinig van.

Verder is 't een schitterende 4x4 en al vind ik de Defender of de (oude) Landcruisers schitterende bakken, een Samurai is nauwelijks te kloppen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Waldorf, wat zijn voor jou zowat de meest geschikte terreinwagens?

Dat hangt er van af wat je er mee wil doen en tegen welke prijs. Zo'n Samoerai of de vervanger, de Jimny, zijn echte berggeiten: erg wendbaar en licht waardoor die zich op plekken kunnen begeven waar ik met mijn wagens niet geraak. Ze zijn ook erg betrouwbaar, gemakkelijk te onderhouden, zuinig en goedkoop. Maar om met een gezin van 4 te gaan camperen in Frankrijk zijn dan weer veel te klein. Om een zware aanhangwagen te trekken: idem.

Als het is om aan 80 een kanon door de woestijn te trekken is een Hummer dan weer erg geschikt.

De beste all-rounders zijn Land Cruisers: sterk, betrouwbaar, erg capabel off road en erg ruim. Een Land Rover Discovery is even capabel, maar iets minder goed gebouwd. Maar wel veel mooier. Een Defender is dan weer een anomalie: technisch totaal achterhaald, maar door de rechte zijkanten niet erg kwetsbaar in het terrein. En massa's karakter. Over Amerikaanse wagens weet ik niet veel.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 3 years later...
  • 1 year later...
14 minuten geleden, Peter Motte zei:

Dan is zij nog een beginneling: ze heeft al haar schoenen nog aan. @cinco is al een fase verder.

 

Ik wou niet met mijn schoen op het bureau staan. Zo ben ik dan ook weer.

 

16 minuten geleden, Peter Motte zei:

Is die houding noodzakelijk om forumonderwerpen te bedenken?

 

Nah, liever liggend in een bad.

Link naar reactie
  • 2 years later...

Jeugdige experimentjes, zonder veel succes 

 

“slapend rijk worden, kan dat?” 
het idee was al niet origineel, maar het was het proberen waard..

image.jpg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...