Ga naar inhoud

Stripdagen 2016 Te Rijswijk


eriktex

Recommended Posts

Ik heb wel zin in Rijswijk - hoop dat ik me die dag goed genoeg voel om te gaan.

Wat dat uitstervend ras betreft - ik ben wel blij dat ik tegenwoordig niet meer zo opval, er zijn tegenwoordig meer vrouwen op beurzen, gezinnen, stelletjes, toch wel wat anders dan toen ik jong was en vaak toch wel een beetje uit de toon viel op zo'n beurs.

Link naar reactie

Haarlem is lekker midden in de stad. Eindelijk eens een beurs waarbij je ook niet-verzamelaars langs ziet lopen. Vaak is het een in-crowd feestje.

 

Nou ja, een van de betere Nederlandse stripbeurzen. Als het weer meezit, maar dat geldt ook voor Kampen.

Jammer dat het tweejaarlijks is.

Toch heb ik al moeilijkheden ondervonden met de exacte programmatie wat betreft opvoeringen en signeringen op dat stripfestival. En ik ben vast niet de enige.

Maar toch een pluim naar de omvangrijke programmatie.

Wij Nederlandstaligen zouden wel een beetje minder zout op elkanders slakken mogen leggen. In het taalgebied van de ons omringende landen zijn ze slimmer en lauweren ze elkaar.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Jahoor, die staan op FACTS, DCC en AC :-) Dark Dragon Books staat veel liever op zulke beurzen omdat ze een nieuw publiek kunnen aanspreken.

 

Dat kan ik heel goed begrijpen. Hun uitgaven passen ook prima op een comic con.

Het is natuurlijk wel jammer voor de gewone beurzen, het zijn toch vaak leuke stands met ook regelmatig een leuke tekenaar.

Link naar reactie
Dat kan ik heel goed begrijpen. Hun uitgaven passen ook prima op een comic con.

Bedoel je dat ze hun spullen daar wel kwijt komen voordat het in de ramsj gaat?

 

Dark Dragon is een uitgeverij, die vaak op beurzen staat en vaak tekenaars meeneemt....niks mis mee toch.

Elke kledingzaak doet zijn kleren na twee maanden in de uitverkoop, dat is de economische realiteit en zal een terechte keuze zijn.

Als je daar bang voor bent, wacht je toch gewoon op de ramsj.....

Link naar reactie

De ruil beurs is zomezo kleiner omdat de zogenaamde ruilers niet meer op die plek mochten staan er stonden iets teveel veel verkopers daar is door de organisatie dit extra op gelet zomezo is er een discussie geweest met de organisatie over standgelden

 

Volgens mij kost dat leden. Voor veel mensen is een stand op de ruilbeurs dé reden om lid van het Stripschap te zijn. 

Link naar reactie

De ruil beurs is zomezo kleiner omdat de zogenaamde ruilers niet meer op die plek mochten staan er stonden iets teveel veel verkopers daar is door de organisatie dit extra op gelet zomezo is er een discussie geweest met de organisatie over standgelden

 

Hoezo? De meeste bezoekers komen toch om zowel nieuwe als occaziestrips te kopen?

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Stripschapleden kunnen voor een zacht prijsje een stand huren. Wanneer (semi) prof. verkopers dan ook lid worden en een standje voor weinig geld huren en min of meer commercieel hun waren uitventen.......

 

Dat is inderdaad jammer, retep. Maar indien deze verkopers opnieuw hun professionele stand bevolken krijg je toch hetzelfde aanbod zoals vroeger?

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Langer wel, maar beter niet. Je kunt Luc Morjaeu er wel op laten staan, maar die komt niet. Met alle respect voor de Nederlandse tekenaars, het blijft jammer dat de grote uitgeverijen niet een blik (buitenlandse) tekenaars opentrekken.   

Maar ja, die kunnen ook niet allemaal zitten aan stand 18.

Link naar reactie

Wij gaan naar Rijswijk en wij nemen mee:

 

 

.25071184832_243821182e_o.jpg   24821861779_6e37e725c7_o.jpg   25189718745_2e15985e36_o.jpg

 

  • Tex Willer - Rangers over de grens! (softcover € 8,95)
  • Tex Willer - Rangers over de grens! (hardcover met linnen rug € 24,95 - 100 exemplaren)
  • Mario Alberti om het bovenstaande van een tekening te voorzien
  • Tex Willer - De laatste rebel (Colin Wilson, luxe hardcover in linnen band € 49,50 - 30 exemplaren) 

25096327531_7a04f950b8_o.jpg   24893944580_444cb224f5_o.jpg   24558900094_5b0c09dca6_o.jpg

 

  • Philemon - Ondertussen op de tweede T (hardcover € 19,95)
  • Philemon - Ondertussen op de tweede T - met de oude Franse voorplaat (hardcover € 19,95 - 100 exemplaren) 
  • Fred - Het kleine circus (hardcover € 19,95 was afgelopen december reeds verschenen)
  • Autour de Philemon (schitterend artbook over Fred, franstalig, € 39)
  • l'Histoire d'un conteur éclectique (biografie Fred, franstalig, € 29)

24562830413_96364af324_o.jpg   24894031370_860e40c40a_o.jpg

 

  • De allerlaatste Beeldschoon boxen (€ 64,50 compleet met de drie albums, ex-libris en epiloog)

 

En niet te vergeten:

 

  • Het Tex Willer promotie Team (enkel zaterdag)!!!

 

Graag tot ziens op standnummer 7...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...