Ga naar inhoud

Guust Flater


Tricken76

Recommended Posts

Hallo beste stripfans,

 

Zijn er hier kenners/fans van de reeks "Guust Flater"?

 

Stel dat je ze ALLEMAAL wil bezitten heb je dan genoeg aan de nummers 1 -> 19 (de laatste komt binnenkort uit) of moet je ook nog andere titels bezitten?

 

Er zijn er blijkbaar ook zonder nummer zoals:

- Wapenstokken fluitjes en 'n grote lolly

- Het milieu volgens flater

- Gas geven Guust

- De biodiversiteit volgens Flater

- Flaters liefde

- Flaters deuntjes

- ...?

 

Of zitten deze titels ook verwerkt in de reeks 1 tot 19?

 

PS: Zie ook bijvoorbeeld (voor de titels): 

http://www.depoort.com/nl/strips/reeksen/detail/guust-nl?utm_source=de-poort&utm_medium=fork-search&utm_term=guust

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Patrick

 

 

Link naar reactie

ja, vooral als het Guust / Gaston betreft kan je blijven verzamelen (ik zou zelf die nieuwe reeks ook allemaal weer 'moeten' kopen want mijn albums van de originele reeks zijn wel erg vaak gelezen).

Maar inderdaad, Tricken76, met nummer 1 t/m 19 heb je alle strips van Guust.

De albums zonder nummer (Wapenstokken etc.) zijn thema-albums. Soms zit er wel eens een illustratie in die niet in de reguliere reeks staat maar qua strips, die staan allemaal in de nieuwe reeks.

Link naar reactie

Ik wou nog even wat toevoegen aan mijn eigen bericht : ik weet natuurlijk nog niet wat er in album 19 te zien zal zijn. Ik weet dus niet in hoeverre bv. de reclamestrips (bv. voor batterijen of Orange-piedboeuf) in de recente reeks staat of komt te staan. Verder heb je ook een paar Robbedoesverhalen waar Guust in voor komt : bv. Hommeles in Rommelgem (met ook het verhaal Bravo Brothers (wat haast een Guust-verhaal is en pas nog in een speciaal album is uitgegeven)) en ook Robinsons van het spoor (een verhaal bestaande uit tekst en illustraties, pas nog heel mooi uitgegeven).

Link naar reactie

De buitenreeks van Guust die je noemt met straks aangevuld "Het contract Flater" (verschijnt 2 december) zijn thema albums die gemaakt zijn met de gags uit de reguliere reeks aangevuld met materiaal uit de Robbedoes.  Het is dus niet zo dat wanneer je de reguliere reeks compleet hebt, dat je dan alles hebt van Guust, daarbij heb je ook de buitenreeks bij nodig.

 

In het Frans gaat er straks (2 oktober) ook nog een integrale editie van Guust verschijnen van maar liefst 952 pagina's voor slechts 69 euro. Ik betwijfel het echter of deze ook in het Nederlands gaat verschijnen. Meer info: http://www.amazon.fr/Gaston-lInt%C3%A9grale-T1-Andr%C3%A9-Franquin/dp/2800154527/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1439911378&sr=8-1&keywords=gaston+integrale

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Tricken vraagt welke albums je moet kopen om ze allemaal te hebben. Ik heb dat geïnterpreteerd als 'alle strips'. Okay, er staan 1 of enkele extra illustraties in de thema-edities en je hebt de unieke cover en nieuwe inkleuring van Jannin maar dan blijf je bezig. Het is maar wat je verzamelen noemt, zoals Zwendel zei. Als je ALLE illustraties van Guust in Robbedoes gepubliceerd wil hebben moet je ook de V.O-albums (version original) van Gaston (marsuproductions) aanschaffen. Er zijn altijd illustraties die buiten de boot vallen.

Link naar reactie

De buitenreeks van Guust die je noemt met straks aangevuld "Het contract Flater" (verschijnt 2 december) zijn thema albums die gemaakt zijn met de gags uit de reguliere reeks aangevuld met materiaal uit de Robbedoes.  Het is dus niet zo dat wanneer je de reguliere reeks compleet hebt, dat je dan alles hebt van Guust, daarbij heb je ook de buitenreeks bij nodig.

 

In het Frans gaat er straks (2 oktober) ook nog een integrale editie van Guust verschijnen van maar liefst 952 pagina's voor slechts 69 euro. Ik betwijfel het echter of deze ook in het Nederlands gaat verschijnen. Meer info: http://www.amazon.fr/Gaston-lIntégrale-T1-André-Franquin/dp/2800154527/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1439911378&sr=8-1&keywords=gaston+integrale

1000 blz op standaard formaat. Ik zou dat toch liefst in 2 delen zien...
Link naar reactie

Als je Guust goed vindt en je hebt het nog niet dan zou ik ook "Zwartkijken" 'ns een kans geven. Is "zwarte" humor, maar even goed kunnen de tranen over je wangen rollen.

 

Ook daar diverse edities (rode, blauwe, etc.). Ik dacht echter dat ze qua inhoud allemaal identiek waren.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Als je Guust goed vindt en je hebt het nog niet dan zou ik ook "Zwartkijken" 'ns een kans geven. Is "zwarte" humor, maar even goed kunnen de tranen over je wangen rollen.

 

Ook daar diverse edities (rode, blauwe, etc.). Ik dacht echter dat ze qua inhoud allemaal identiek waren.

Daar had ik nog niet van gehoord, zal dat zeker eens bekijken! 

Link naar reactie

"Zwartkijken" wordt door velen als een klassieker beschouwd maar ik ondervond dat het, ondanks de prachtige tekeningen van Franquin, de tand des tijds niet goed heeft doorstaan. Leen het eventueel eerst eens uit de bib. Ik heb mijn exemplaar verkocht.

Ja, een aantal gags kaderen natuurlijk in de tijdsgeest. Ik hoop dat Tricken76 toch wat geschiedenis heeft gekregen (weet zijn/haar leeftijd niet uiteraard). Maar eerst lezen is idd een goed idee. Anderzijds is het ook geen dure aanschaf, makkelijk te vinden in SC en ook 2de hands.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ja, een aantal gags kaderen natuurlijk in de tijdsgeest. Ik hoop dat Tricken76 toch wat geschiedenis heeft gekregen (weet zijn/haar leeftijd niet uiteraard). Maar eerst lezen is idd een goed idee. Anderzijds is het ook geen dure aanschaf, makkelijk te vinden in SC en ook 2de hands.

De '76' uit mijn user is mijn geboortejaar en de Koen van hierboven is mijn buurman ;-) Ik kan hem bij hem dus niet inzien en zal mij naar de winkel moeten begeven ;-) Keek al even op Google afbeeldingen en ziet er inderdaad knap getekend uit!

PS: Ben wel nog maar 4 jaar geleden met strips verzamelen begonnen. Ik heb dus nog héél veel om te ontdekken!!! :-)

Link naar reactie

"Zwartkijken" wordt door velen als een klassieker beschouwd maar ik ondervond dat het, ondanks de prachtige tekeningen van Franquin, de tand des tijds niet goed heeft doorstaan.

De setting is inderdaad gedateerd, maar de emoties die in de gags naar voor komen zijn tijdloos. En dat is volgens mij de grote sterkte van 'Zwartkijken'.
Link naar reactie

Als je Guust goed vindt en je hebt het nog niet dan zou ik ook "Zwartkijken" 'ns een kans geven. Is "zwarte" humor, maar even goed kunnen de tranen over je wangen rollen.

 

Ook daar diverse edities (rode, blauwe, etc.). Ik dacht echter dat ze qua inhoud allemaal identiek waren.

Deze week "Zwartkijken" van 'glad ijs' integraal gekocht. En net uitgelezen. Ik vond hem persoonlijk héél mooi getekend (in zwart-wit), maar de grappen waren zeker niet allemaal even goed. Zelf heb ik er niet echt mee kunnen lachen. Toch niet luidop of met tranen... Geef mij maar Guust :-)

Link naar reactie

Deze week "Zwartkijken" van 'glad ijs' integraal gekocht. En net uitgelezen. Ik vond hem persoonlijk héél mooi getekend (in zwart-wit), maar de grappen waren zeker niet allemaal even goed. Zelf heb ik er niet echt mee kunnen lachen. Toch niet luidop of met tranen... Geef mij maar Guust :-)

Ik hoop dat je het toch de moeite vond en zo eens een andere kant van Franquin hebt leren kennen?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

"Zwartkijken" wordt door velen als een klassieker beschouwd maar ik ondervond dat het, ondanks de prachtige tekeningen van Franquin, de tand des tijds niet goed heeft doorstaan. Leen het eventueel eerst eens uit de bib. Ik heb mijn exemplaar verkocht.

Ik ben nog niet vaak misselijk geworden van het lezen van een strip, maar deze heb ik ooit in de vuilnisemmer gekieperd (ik had 'm gratis gekregen)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...