Spring naar inhoud

•  

Foto

Promotie Van Strips

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp

#1 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11069 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 10:01

Ik vraag me af of jullie geen originele ideeën hebben voor stripauteurs die hun werk willen promoten. Een trend van de laatste tijd is dat er minder geïnvesteerd wordt in jong talent, dat men bij de uitgeverijen vooral inzet op gevestigde waarden.
Wanneer men aan een stripproject begint of zelfs al één af heeft zou men in mijn ogen moeten trachten om buiten het stripwereldje aan promotie te doen, een breder publiek warm maken voor je kunst, maar hoe ? Voorpublicatie in tijdschriften is al geen evidentie meer ... Één ding is zeker : een stripmaker mag zichzelf niet meer louter als artiest zien die een uitgever verdient. Het is al lang gedaan met het romantische beeld van de lijdende artiest die niet begrepen wordt en in de watten moet gelegd worden. Hij moet ze allemaal goed op een rijtje hebben : steun ronselen, interesse opwekken, extra geld en tijd in zijn product pompen, een goede boekhouder zijn, goed met mensen en media kunnen omgaan....

Geplaatste Afbeelding

#2 linthout

linthout
  • Members
  • 2293 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 10:09

Wie heeft dit getekend? Zijn naam is onduidelijk.
Zeer mooi!

#3 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11069 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 10:13

Anton Emdin :
http://www.antonemdin.com/

#4 Lav

Lav
  • Members
  • 3798 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 10:48

Is er eigenlijk geen fonds voor stripauteurs? Voor film heb je bvb het VAF (Vlaams Audiovisueel Fonds) waar je uw dossier kan indienen en hopen om zo een fonds te kunnen krijgen voor de realisatie van je project en ik denk dat je via hun dan ook een distributeur kan vinden maar heb dus geen flauw idee of zoiets dergelijks voor stripauteurs bestaat

#5 fenip

fenip
  • Members
  • 721 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 10:56

Zelf eerst micro-edities uitgeven? Zoals de laatste van Schrauwen...

#6 marioboon

marioboon
  • Members
  • 1343 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 11:09

Is er eigenlijk geen fonds voor stripauteurs? Voor film heb je bvb het VAF (Vlaams Audiovisueel Fonds) waar je uw dossier kan indienen en hopen om zo een fonds te kunnen krijgen voor de realisatie van je project en ik denk dat je via hun dan ook een distributeur kan vinden maar heb dus geen flauw idee of zoiets dergelijks voor stripauteurs bestaat

Ja, het Fonds voor de Letteren.
Maar die geven enkel subsidies als je bij een uitgever zit en wat ze geven is ook nog peanuts en je kan maar 1 keer per jaar een aanvraag indienen.
In sé doen ze niks anders dan je wat "tijd geven om aan je project te werken. en ook je afgewerkte strip promoten op professionele beurzen (het werk van je uitgever, in feite)