Ga naar inhoud

Stripfestival Terneuzen - 5 November 2016


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

700x400_artbook.jpg?w=700

 

Stripfestival Terneuzen presenteert de Vliegende Hollander

 

De legende van de Vliegende Hollander is onlosmakelijk verbonden met Terneuzen. Volgens de sage werd Willem van der Decken immers geboren in de Zeeuwse havenstad. Maar al snel sloeg hij zijn vleugels uit en tegenwoordig is De Vliegende Hollander – of een variatie daarop – over de hele wereld bekend, met bijvoorbeeld optredens in Pirates Of The Caribbean en zelfs SpongeBob SquarePants tot gevolg.

Niet gek dus dat Stripfestival Terneuzen dit icoon wil vieren met een speciaal artbook. Wij vroegen 22 auteurs om hun versie van De Vliegende Hollander op papier te zetten, in de ruimste zin van het woord. De selectie bestaat uit doorgewinterde veteranen – zoals Danker Jan Oreel – tot lokaal talent. De auteurs zullen op Stripfestival Terneuzen hun werk signeren.

Het artbook is voor het eerst te koop op het festival, bij de deelnemende auteurs en bij de infostand.

 

a5_vliegendehollander_1.jpg?w=736

 

Voor jullie extra leuk; de volgende repers hebben aan het boekje meegewerkt: Yan Gevuld, Kristof Berte, Timothy van Damme en Wim Vlieg. De tekening van Yncke hebben we gebombardeerd tot cover!

Link naar reactie

auteurs schrijven :)
tekenaars tekenen :)

maar goed... dat is niet de enigste ver-belg-aniseerde woordverstuiking van vandaag voor mij persoonlijk.

En nee, die handbook referentie heb ik niet :) want die kan ik me niet herinneren :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Een auteur is "de oorspronkelijke geestelijke eigenaar van een creatief werk".

Een auteur (van het Latijnse auctor, schrijver)

 

:P

 

heerlijk :)

 

Ach... ik kan persoonlijk slecht tegen dit soort verwarrende zaken. Vandaag ook ontdekt dat een signeersessie voor verzamelaars een Sketch Sessie betekent. En ik maar denken dat je dan enkel handtekeningen loopt te zetten :D

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Een auteur is "de oorspronkelijke geestelijke eigenaar van een creatief werk". En wikipedia zegt het, dus dan is het waar :-D Het is vooral deze term geworden, omdat het wat vloeiender leest dan "tekenaars en één schrijver".

 

 

Het is de gewone algemene term hoor. Gewoon een x aantal auteurs = tekenaars èn scenaristen (ev. inkleurders).

 

Maar zo stoor ik me enorm aan al die engelse termen, terwijl dat in normaal nederlands kan

Link naar reactie

700x400_alexkuipers.jpg

 

Grafisch kunstenaar Alex Kuipers

 

Naast doorgewinterde veteranen en lokale tekenaars zijn wij als Stripfestival Terneuzen erg trots dat we ook talenten een podium kunnen bieden, die misschien niet bij het grote publiek bekend zijn. En een talent, dat is Alex Kuipers absoluut!

 

Met Alex zitten we op 34 signerende artiesten! Vizid heeft helaas af moeten zeggen, maar niettemin is dit een verzameling waar we trots op zijn!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Jack Veraart

Genoten! Top! Alle superlatieven zijn van toepassing op dit stripfestival! Ik hoop dat dit een vervolg gaat krijgen. Ik realiseer me wel dat hier heel wat organisatie aan vooraf is gegaan. Naast weer een aantal mooie stripboeken gescoord te hebben. Heb ik ook heel erg genoten van de tekenaars die hun vakmanschap lieten zien. Prima organisatie. Voor iedereen leuk. Ik ben 's middags samen met mijn vrouw nog een keer terug gegaan. Door die aardige mevrouw bij de entree hoefde ik allen voor mijn vrouw te betalen! Thimotiy chapeau!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...