Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Net zo leuk en goed als Asterix. Alleen minder bekend.
Persoonlijk vind ik Hoempa Pa leuker dan de laatste boeken van Matena. Ik ben niet zo'n liefhebber van zijn literaire verstrippingen (of hoe we dat ook noemen). Lees liever een echte Wolkers en het oudere werk van Matena zoals De prediker, Alias Ego en die boeken over Edgar Allen Poe en Casanova. Dat zijn echte meesterwerken in mijn ogen. Van mij hoeven die laatste verstrippingen van Matena niet. Maar voor ieder wat wils.

Link naar reactie
1 hour ago, Kobus said:

Net zo leuk en goed als Asterix. Alleen minder bekend.
Persoonlijk vind ik Hoempa Pa leuker dan de laatste boeken van Matena. Ik ben niet zo'n liefhebber van zijn literaire verstrippingen (of hoe we dat ook noemen). Lees liever een echte Wolkers en het oudere werk van Matena zoals De prediker, Alias Ego en die boeken over Edgar Allen Poe en Casanova. Dat zijn echte meesterwerken in mijn ogen. Van mij hoeven die laatste verstrippingen van Matena niet. Maar voor ieder wat wils.

Wat is de link van Hoempapa en Matena?

Link naar reactie
2 uren geleden, Kobus zei:

Net zo leuk en goed als Asterix. Alleen minder bekend.
Persoonlijk vind ik Hoempa Pa leuker dan de laatste boeken van Matena. Ik ben niet zo'n liefhebber van zijn literaire verstrippingen (of hoe we dat ook noemen). Lees liever een echte Wolkers en het oudere werk van Matena zoals De prediker, Alias Ego en die boeken over Edgar Allen Poe en Casanova. Dat zijn echte meesterwerken in mijn ogen. Van mij hoeven die laatste verstrippingen van Matena niet. Maar voor ieder wat wils.

Ik begrijp wat je schrijft Kobus, maar de "echte" erkenning van Matena in Nederland begon met de verstripping van

Reve's "De avonden", toen ook " fijnzinnige" en" kunstminnende" recensenten begonnen te schrijven over Matena.

Als serieuze literaire kroegvrienden daarna ook nog lovende woordjes in je oortjes gaan fluisteren, is het niet verwonderlijk dat je besluit van koers te veranderen en de tijd die je rest zo nuttig mogelijk te gebruiken.

 

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Koen zei:

 

Wat Jeremiah betreft heb ik toch de handdoek in de ring gegooid, hoewel ik tot 2-3 jaar geleden net hetzelfde gedacht als jou had. 

Grappig. Ik ben vorig jaar met de reeks gestopt om dezelfde reden, net als bij De Blauwbloezen. Dat waren de twee laatste 'grote' reeksen uit mijn jeugd die ik nog volgde ... 

Link naar reactie
21 minutes ago, Marinelli said:

Grappig. Ik ben vorig jaar met de reeks gestopt om dezelfde reden, net als bij De Blauwbloezen. Dat waren de twee laatste 'grote' reeksen uit mijn jeugd die ik nog volgde ... 

IK volg Thorgal + de spin-offs ook nog steeds, maar dat wordt steeds moeilijker... Ze hebben er echt een bende van gemaakt.. Ik hoop eerlijk gezegd op een spoedige beeindiging van de gehele reeks + spin-offs.. 

 

Al naar gelang hoe de reeksen zullen eindigen zal ik dan in de toekomst gaan nadenken of ik niet de post Van Hamme delen + spin offs van de hand ga doen. 

Ik vraag me overigens wel af hoe de reeks zou moeten eindigen.. Ik denk wel eens dat de dood van Thorgal en Aaricia een goed einde zou zijn.. Een beetje zoals - spoilers ahead -





De dood van Aymar (Schemerwoude)   

Een van de beste eindes van een reeks ooit (samen met het einde van Breaking Bad)  

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

IK volg Thorgal + de spin-offs ook nog steeds, maar dat wordt steeds moeilijker... Ze hebben er echt een bende van gemaakt.. Ik hoop eerlijk gezegd op een spoedige beeindiging van de gehele reeks + spin-offs.. 

 

Al naar gelang hoe de reeksen zullen eindigen zal ik dan in de toekomst gaan nadenken of ik niet de post Van Hamme delen + spin offs van de hand ga doen. 

Ik heb toevallig vorige week Thorgal nog eens herlezen. Eigenlijk is de serie zwaar ineen gestuikt zodra er opeens Goden begonnen mee te spelen. Al wat er daarna kwam van Sente was gewoonweg lauw houden van een ooit grootse serie. Jammer dat Dorrison geen Carte Blanche gekregen heeft. 

De jonge jaren heb ik ook gedaan. Dat is totaal overbodig. Zo'n beetje ook de reden waarom Solo in de zalen geflopt is. Het verhaal levert niets nieuws en je weet dat ergens in de toekomst Thorgal aan een rots in de ijszee vastgeketend wordt.  Wolvin bevat dan weer veel te veel gedoe over goden, waar Van Hamme toch netjes van af bleeft. Kriss moet ik nog herlezen.

Er valt veel voor te zeggen om een serie goed te laten eindigen, maar dat vraagt moed die uitgevers niet hebben. Ook de erven zien liever geld binnenkomen waar ze weinig voor moeten doen. De zonen van Hermann en Graton stappen vrolijk in de familiezaak, maar hebben zelden het talent van hun ouders. Ik denk echt dat dit teert op jeugdsentiment van de oudere nummers. 

Geef me dan toch maar liever nieuwe delen van de Campbells, mooie navels of Undertaker. Geef me wat nieuwe helden. Als ik alle mogelijke variaties op oude helden wil zien, dan kijk ik wel in het comic-rack.

 

 

 

Link naar reactie
54 minutes ago, Ambreville said:

Ik heb toevallig vorige week Thorgal nog eens herlezen. Eigenlijk is de serie zwaar ineen gestuikt zodra er opeens Goden begonnen mee te spelen. Al wat er daarna kwam van Sente was gewoonweg lauw houden van een ooit grootse serie. Jammer dat Dorrison geen Carte Blanche gekregen heeft. 

De jonge jaren heb ik ook gedaan. Dat is totaal overbodig. Zo'n beetje ook de reden waarom Solo in de zalen geflopt is. Het verhaal levert niets nieuws en je weet dat ergens in de toekomst Thorgal aan een rots in de ijszee vastgeketend wordt.  Wolvin bevat dan weer veel te veel gedoe over goden, waar Van Hamme toch netjes van af bleeft. Kriss moet ik nog herlezen.

Er valt veel voor te zeggen om een serie goed te laten eindigen, maar dat vraagt moed die uitgevers niet hebben. Ook de erven zien liever geld binnenkomen waar ze weinig voor moeten doen. De zonen van Hermann en Graton stappen vrolijk in de familiezaak, maar hebben zelden het talent van hun ouders. Ik denk echt dat dit teert op jeugdsentiment van de oudere nummers. 

Geef me dan toch maar liever nieuwe delen van de Campbells, mooie navels of Undertaker. Geef me wat nieuwe helden. Als ik alle mogelijke variaties op oude helden wil zien, dan kijk ik wel in het comic-rack.

Goden spelen al mee vanaf de vroegere delen, zij het niet zeer prominent. Juist vanaf de Sente delen werd dat wel het geval en dat beviel mij inderdaad ook niet..

 

Toen daarna beide echtelieden - spoiler ahead -


een scheve schaats begonnen te rijden was voor mij de lol er echt af.. Op die manier werd het hart uit de serie gerukt. Snap werkelijk waar niet dat Rosinski hier akkoord mee ging. Herinner me nog een interview van weleer waarin hij aangaf dat het uitdragen van morele normen en waarden de basis was voor de Thorgal-reeks.. die principes werden blijkbaar overboord gekieperd..

Ik snap wel dat de uitgeverij graag geld naar binnen wil blijven harken.. een vergelijking met Star Wars is inderdaad treffend.. Wat mij betreft waren ze na de eerste drie delen gestopt. Jammer dat Van Hamme er niet duidelijker een stempel op heeft gedrukt- ik begrijp dat de uitgeverij ook graag nog meer delen van XIII mystery zou zien maar dat Van Hamme hier een streep door heeft gezet. Had hij dat ook maar met Thorgal gedaan..

 

Gelukkig inderdaad zijn er nieuwe sterren aan het firmament. Undertaker is er daar zeker één van.. 

Link naar reactie
10 uren geleden, esteban² zei:

Van de cover ben ik absoluut niet wild, maar wat kijk ik uit naar die Spirou van Bravo! 😎

Ik niet eigenlijk. Dat staat zo ver af van de Robbedoes&Kwabbernoot-reeks dat het eigenlijk iets helemaal anders is. En aangezien noch de tekenstijl noch het onderwerp me aanspreekt...

Deze week heb ik de franse versie van dat retro-futuristische nevenreeksverhaal eens ingebladerd. Ik denk dat ik dat ook ga laten passeren om dezelfde redenen.

Link naar reactie

Dat gevoel deel ik helemaal niet, wat Bravo betreft. Het tekenwerk is niets minder dan fantastisch en 'k heb gelukkig helemaal geen last van het feit dat dit te ver van R&K zou af staan.  Komt eigenlijk niet eens bij mij op.

Stichting Z?  Die tekenstijl (menselijke personages dan) ligt mij ook veel minder, maar de wezens en achtergronden lijken wel de moeite.  'k Geloof wel dat ik het uiteindelijk zal aanschaffen.

Maar eigenlijk zit ik gewoon nog steeds te wachten op dit:

image.png.1e6acb8e74f12526a08f4ccd2eac3e1f.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, esteban² zei:

Maar eigenlijk zit ik gewoon nog steeds te wachten op dit:

 

Ja, onbegrijpelijk dat dat niet vertaald wordt. Heel leuk album. Ik heb het gewoon in het frans gekocht, dus als ze ooit beslissen van het toch nog te vertalen zijn ze aan mij alvast een koper verloren.

Link naar reactie
29 minuten geleden, De Hollander zei:

Hoera, zou dat niet de afsluiter worden?

Klopt. Maar dan moet voor die tijd ook nog spin-off Kriss de Valnor #8  "Le maître de justice" uit komen...

 

Tekenaar Fred Vignaux heeft al wel de 46 platen klaar:

 

t5rqd0.png

© Fred Vignaux, 2018

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

ik begreep van Veto dat dit in elk geval het laatste door Rosinski getekende deel zal zijn... 

 

Mooi moment om dan te stoppen.

In ieder geval met de albums aan te schaffen. Ik sluit mij aan bij de geluiden over Thorgal. De strip is een schim uit het verleden. In het begin vond ik die spin-offs nog wel leuk, maar de conclusie voor mij: dit experiment is mij niet goed bevallen. 
Uitgevers zien dit soort stripseries als melkkoetjes. Soms moet je gewoon stoppen. Ook ik was al een tijd gestopt met stripseries zoals Jeremiah, De Blauwbloezen, Yoko Tsuno, XIII, Largo Winch (toen Van Hamme er mee op hield).

Link naar reactie
22 uren geleden, Kobus zei:

 

Mooi moment om dan te stoppen.

In ieder geval met de albums aan te schaffen. Ik sluit mij aan bij de geluiden over Thorgal. De strip is een schim uit het verleden. In het begin vond ik die spin-offs nog wel leuk, maar de conclusie voor mij: dit experiment is mij niet goed bevallen. 
Uitgevers zien dit soort stripseries als melkkoetjes. Soms moet je gewoon stoppen. Ook ik was al een tijd gestopt met stripseries zoals Jeremiah, De Blauwbloezen, Yoko Tsuno, XIII, Largo Winch (toen Van Hamme er mee op hield).

 

Die reeksen zorgen ervoor dat er geld in het laatje komt en dat de uitgever ruimte en budget heeft om ook andere dingen uit te geven. In dat opzicht kan je dan weer beter hopen dat de meeste van die reeksen nog wel een tijd blijven doorgaan.

Link naar reactie
54 minuten geleden, Metabaron zei:

 

Die reeksen zorgen ervoor dat er geld in het laatje komt en dat de uitgever ruimte en budget heeft om ook andere dingen uit te geven. In dat opzicht kan je dan weer beter hopen dat de meeste van die reeksen nog wel een tijd blijven doorgaan.

Niet als de reeksen niet meer verkocht worden.
En volgens mij is de basis van een stripboek (of wat dan ook) kopen dat je het leuk vindt. En deze reeksen vindt ik geen bal meer aan dus besteed ik mijn geld liever aan andere zaken.

Link naar reactie
Op 3/8/2018 om 12:03, Tom B zei:

Ik niet eigenlijk. Dat staat zo ver af van de Robbedoes&Kwabbernoot-reeks dat het eigenlijk iets helemaal anders is. En aangezien noch de tekenstijl noch het onderwerp me aanspreekt...

Deze week heb ik de franse versie van dat retro-futuristische nevenreeksverhaal eens ingebladerd. Ik denk dat ik dat ook ga laten passeren om dezelfde redenen.

 

Op 3/8/2018 om 16:39, esteban² zei:

Dat gevoel deel ik helemaal niet, wat Bravo betreft. Het tekenwerk is niets minder dan fantastisch en 'k heb gelukkig helemaal geen last van het feit dat dit te ver van R&K zou af staan.  Komt eigenlijk niet eens bij mij op.

Stichting Z?  Die tekenstijl (menselijke personages dan) ligt mij ook veel minder, maar de wezens en achtergronden lijken wel de moeite.  'k Geloof wel dat ik het uiteindelijk zal aanschaffen.

Ik heb wat achterstand met het lezen van mijn Spirou-weekbladen maar ben het nu aan het inhalen. Ik ben nu de Robbedoes van Bravo aan het lezen en het bevalt me prima! Het is spannend, aangrijpend en toch ook soms grappig. De tekenstijl is meer Hergé dan Franquin maar toch zijn het voor mij gewoon Robbedoes en Kwabbernoot.

Foundation Z (Stichting Z) ben ik beginnen lezen maar ben halverwege afgehaakt.

Link naar reactie
18 uren geleden, Kobus zei:

Niet als de reeksen niet meer verkocht worden.
En volgens mij is de basis van een stripboek (of wat dan ook) kopen dat je het leuk vindt. En deze reeksen vindt ik geen bal meer aan dus besteed ik mijn geld liever aan andere zaken.

 

Als ze je niet meer aanspreken, koop je ze uiteraard niet meer, dat lijkt me maar logisch. Maar verkopen doen ze heus nog wel, en veel ook.

 

Het blijven de reeksen waar de uitgever op draait. Als er een jaartje geen Largo of Thorgal voorzien is, dan moeten ze daar terdege rekening mee houden.

Link naar reactie
20 uren geleden, Metabaron zei:

Die reeksen zorgen ervoor dat er geld in het laatje komt en dat de uitgever ruimte en budget heeft om ook andere dingen uit te geven. In dat opzicht kan je dan weer beter hopen dat de meeste van die reeksen nog wel een tijd blijven doorgaan.

Ja en nee.

In principe zijn de topseries de "locomotieven" voor de rest van het fonds, maar in de praktijk betekent het dat men eerder meer budget gaat geven aan diezelfde series om meer van die series te produceren en te promoten. Want boekhoudkundig levert dat meer rendement op.

Dus, er komt net meer keuzearmoede binnen het fonds.

 

Net als in de maatschappij is het eigenlijk veel beter om een grotere middenklasse te hebben dan 1 miljardair en een hoop arme kneusjes.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...