Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

3 uren geleden, Tweetie zei:

Hoe groot zal de rol van de Hollanders in deze strip zijn, die ervoor zorgden dat Napoleon in de slag bij de Berezina niet totaal in de pan werd gehakt?

Napoleon is daar totaal in de pan gehakt. Legertje gedumpt en voor de overlevenden uitgevlucht. Dat is zoiets als een Franse strip over Alesia.

 

 

 

Link naar reactie
Zojuist, Ambreville zei:

Napoleon is daar totaal in de pan gehakt. Legertje gedumpt en voor de overlevenden uitgevlucht. Dat is zoiets als een Franse strip over Alesia.

Le grand armee is stukje bij beetje uitgehongerd en doodgevroren. De slag bij de Berezina was alleen daarom al een Franse overwinning omdat ze nog weg konden komen uit Rusland en niet totaal n de pan gehakt werden, omdat de Russische leiding aarzelde. Ongeveer zoiets als Duinkerken later. 

Link naar reactie
13 uren geleden, Tweetie zei:

Le grand armee is stukje bij beetje uitgehongerd en doodgevroren. De slag bij de Berezina was alleen daarom al een Franse overwinning omdat ze nog weg konden komen uit Rusland en niet totaal n de pan gehakt werden, omdat de Russische leiding aarzelde. Ongeveer zoiets als Duinkerken later. 

In het Frans is Bérézina sindsdien synoniem voor een zware afgang of hevig verlies.

 

Er is geen specifieke vermelding voor "De Hollanders"

In juni 1812 viel Napoleon met een leger van meer dan 500.000 mensen Rusland binnen... hij dacht dat hij de klus in een dag of 20 ging kunnen klaren.

Er is geen specifieke vermelding van hoe dat leger samengesteld was.

Link naar reactie

I

1 minuut geleden, Ambreville zei:

+1 Druk/kwaliteit van de hardcovers is ook zeer mooi.

Inderdaad, en gewoon op die voet verdergaan is het motto. Beperkt en/of integraal. De markt voor die sector van strips is toch niet groot. Dus beter maar voorzichtig met de oplages, Er zijn genoeg uitgevers die zich daar op verkeken hebben.

Link naar reactie

Van Damocles is dat heel simpel. De 2 bundelingen met doorlopende sleeves waren niet mogelijk bij een softcover.

Ik had deze uitvoering gezien op de Facebookpagina van Henriet en was danig onder de indruk.

 

Van Catamount was dit niet zo simpel en was het eerder een gevoelsmatige beslissing.

 

Van de in de toekomst geplande uitgaves gaan we proberen om de keuze zoveel mogelijk aan de lezer te laten, al weegt de keuze voor hardcover soms meer door.

 

Link naar reactie
16 uren geleden, stripuitgeverij Microbe zei:

Van Damocles is dat heel simpel. De 2 bundelingen met doorlopende sleeves waren niet mogelijk bij een softcover.

Ik had deze uitvoering gezien op de Facebookpagina van Henriet en was danig onder de indruk.

 

Van Catamount was dit niet zo simpel en was het eerder een gevoelsmatige beslissing.

 

Van de in de toekomst geplande uitgaves gaan we proberen om de keuze zoveel mogelijk aan de lezer te laten, al weegt de keuze voor hardcover soms meer door.

 

Uiteindelijk ligt de keuze bij de uitgeverij en die zal dit weloverwogen doen.

 

Wat Damocles betreft. Ik heb delen 1 en 2. Deze zijn in sc. Ik had geen zin om delen 3 en 4 te kopen in HC en sleeve. Dan zou ik voor het mooi dus ook 1 en 2 willen hebben in HC en sleeve. Tja, en dat werd dan weer wat gortig. Gezien mijn budget en de keuzes die er gemaakt moeten worden.

 

Hopelijk besluiten jullie ooit nog een keer om deze strip in sc uit te geven.

Dat is tenslotte gewoon een kwestie van keuzes maken. :)

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
Gast Kontiki

Maar als ze in SC zouden verschijnen, komt er dan geen commentaar dat het niet hetzelfde formaat zou zijn als de albums van Dupuis? Microbe hangt ook vast aan zijn formaten zoals veel uitgeverijen afspraken hebben met hun drukkers.

Link naar reactie
3 uren geleden, Kontiki zei:

Maar als ze in SC zouden verschijnen, komt er dan geen commentaar dat het niet hetzelfde formaat zou zijn als de albums van Dupuis? Microbe hangt ook vast aan zijn formaten zoals veel uitgeverijen afspraken hebben met hun drukkers.

Ja, er zullen vast weer azijnzeikers zijn die dat vinden, maar wie al wat langer meeloopt weet ook dat je het niet iedereen naar de zin kan maken. Zoveel mensen, zoveel meningen. 

Voor mij is een afwijkend formaat nooit een probleem geweest. Sterker nog, na 35 jaar strips verzamelen, staat mijn kast vol met verschillende formaten. Ik zeg, kom maar op!!!

Link naar reactie
9 minuten geleden, Ambreville zei:

Is er eigenlijk ergens een goede site a la previews waar je de komende releases per datum met minicovers kan vinden?

http://stripspeciaalzaak.be/TeVerschijnen.php
Hier staat echter geen datum bij, maar vaak moet je die toch al met een korreltje zout nemen

 

Of deze:
https://www.bol.com/nl/l/nederlandstalige-stripboeken/N/7311/filter_N/8293/?sort=releasedate&view=tiles

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Bij ons staan er net wel datums. Ofwel staan er maanden bij, ofwel specifieke datums als die info er is. Maar zoals gezegd, de een stelt al wat meer uit dan de ander. En dan zijn er ook nog verschillen tussen Nederland en Vlaanderen waar strips al eens een week tot twee maanden later (of helemaal niet) worden geleverd. Op onze lijst staan ook heel wat strips die enkel in stripwinkels verkrijgbaar zijn. Via Bol.com of andere winkelketens zal je die niet altijd vinden.

Link naar reactie

Verschijningsdata bij stripuitgevers moet je vaak met een korreltje zout nemen, er zijn eigenlijk maar twee leveranciers die zich heel goed aan de planning houden en dat zijn Ballon Media en Standaard Uitgeverij.

Mocht er daar een titel verschuiven, dan wordt dat ook netjes gecommuniceerd.
Het zou fijn zijn als andere uitgevers ook een goede planning zouden hebben, lijkt mij dat dat ook veel fijner werkt

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...