Spring naar inhoud

•  

Foto

Zinloos Geweld

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp

#1 Mask

Mask
  • Members
  • 7326 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 11:08

http://www.nieuwsbla...121218_00406919

Ja, ik heb me de laatste tijd al een paar keer de bedenking gemaakt dat ik blij ben dat mijn uitgaansjaren achter mij liggen.

Bewerkt door Koen, 20 december 2012 - 10:12.
Afgesplitst

#2 Stuvio

Stuvio

The Alderwood

• Members
  • 7408 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 13:12

Ik las dat de dader hem aanpakte omdat hij diens "zattemanspraat" beu was. Way to go.
Ich will doch nur daß Ihr mich liebt

#3 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11083 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 14:41

Heb in de jaren '80 als tiener ook nogal wat klappen zien uitgedeeld worden, ooit eens mijn broer tijdens zijn eerste fuif zonder aanleiding zien knock-out geslaan worden met een kopstoot door een stuk krapuul. Zo'n kerels zijn er altijd geweest. Kruisende blikken zijn al genoeg om het ziekenhuis in geslaan te worden.
De onverschilligheid van de omstaanders die hem letterlijk en figuurlijk lieten stikken op straat, daar zijn geen woorden voor. De kilheid, het egoïsme, de onverschilligheid, mooi bedekt met een laagje vernis van goed voorkomen. ik kan daar soms niet goed tegen. Deze wereld kan zo verdomd hard zijn.

#4 Stuvio

Stuvio

The Alderwood

• Members
  • 7408 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 14:50

Toen ik nog een jonge snaak was, heb ik ooit ook slagen gekregen die me in het ziekenhuis deden belanden (ik leef nog, thank god). Een vriendin van me had ruzie met een ander wijfie en ik en m'n beste vriend gingen ernaartoe en zeiden "kom, kom, is dat nu allemaal nodig." Voor ik het wist lag m'n vriend op de grond en niet veel later ook ik en werden we geschopt, met flessen bekogeld en weet 'k veel wat nog. Ik ben uiteindelijk naar de wc kunnen kruipen alwaar ik in een hokje zelf naar de brandweer (fout nummer) en politie heb gebeld. In het ziekenhuis zei de dokter: nu weet je dat je nooit meer iemand moet helpen. En ik zei "ja, dat is zo."
De komende weken heb ik nog élke nacht telefoon van die mannen gekregen waarin ze me dreigden aan te pakken op school, bij m'n thuis, waar ze maar konden. Dat was ook een situatie waarin ik en die vriend van me tegen 30 anderen stonden (allé, lagen). Boy, oh boy. Sommige mensen...

#5 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 15:00

Met heibelzoekende meissies kun je zulks wel voorhebben.

Of een vrouw die ambras heeft met haar man/vriend/minnaar/...
Kom je tussen om haar eventueel te beschermen tegen fysiek geweld, kun je klappen krijgen van zowel haar mannelijk aanhangsel én haar.

:huh:

-I'm your government. Do you like our inflation? -

#6 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 15:03

Probleem is vaak dat je dan ineens ruzie hebt met al zijn vrienden en familie waardoor de kansen op een ongeschonden aftocht gering worden. Eén keer slechts door de inzet van een stevig fietslot een aframmeling vermeden door een groepje klootzakken.

#7 Mask

Mask
  • Members
  • 7326 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 15:07

Ik ben ook eens ooit bij mijn keel gegrepen door een wildvreemd kereltje bij het naar het toilet gaan in een cafe. Ik wist niet wat er gebeurde, maar gelukkig trokken zijn vrienden hem terug.
Een uurtje of zo erna had hij met iemand anders ambras gezocht en lag hij KO op de parking.

#8 Waldorf

Waldorf

Onafhankelijk striplezer

• Members
  • 9680 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 15:32

Vreemd onderwerp, maar ik doe graag mee. Ik heb één keer klappen gekregen van een kerel die een oppeppend drugje genomen had. De fuif was al lang gedaan en ik stond met een schop bekertjes in vuilzakken te scheppen. Voor ik iets doorhad lag ik tussen de bekers en zwaaide die woesteling vervaarlijk met mijn schop. Ik werd gered door een zekere Ivan. Waarvoor dank.
In het jeugdhuis heb ik ooit een kerel op een andere kerel zijn hoofd zien slaan met een stoel. Ik stond achter de toog en moest dus wel tussenkomen. Gelukkig was het zonder veel erg.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

#9 Stuvio

Stuvio

The Alderwood

• Members
  • 7408 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 17:51

Ja, we zijn misschien wel'n beetje ongepast bezig op deze manier.. :huh:

#10 stilte

stilte
  • Members
  • 2297 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 17:55

Er is iemand gestorven, dat lijkt me toch net iets ernstiger dan onze eigen ongemakjes te verkondigen (al ligt misschien eenzelfde maatschappelijk probleem aan de basis).
I was taught to dream this dream people call human life

I was thought to dream

#11 Freakzilla

Freakzilla
  • Members
  • 521 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 18:08

Zo blijkt dat vrijwel iedereen al met "gratuit" geweld te maken heeft gehad. Dat is behoorlijk schokkend, zelfs indien je er ongeschonden uit komt, want voor hetzelfde geld had je het loodje moeten leggen zoals Peter Pee, een grote en struise kerel.
Er wordt behoorlijk geroezemoesd bij de gemeentelijke en landelijke overheid... meestal met als gevolg dat er meer camera's geïnstalleerd worden. En het is dank zo een dergelijke camera dat de dader van de moord op Peter achterhaald werd.
Het lijden is dramatisch, zo stel ik elk van dezer dagen vast...
Maar volgende maand is globaal bekeken iedereen Peter en de moord vergeten.
In wat voor een maatschappij leven wij eigenlijk?
I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

#12 Stuvio

Stuvio

The Alderwood

• Members
  • 7408 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 18:20

Blijkbaar heeft hij'r wel'n tijdje (2 uur) gelegen eer iemand hem op die camera opmerkte (en dat na berichten van/aan de politie), dus geeft het (sommigen) alvast een vals gevoel van veiligheid. Oké, uiteindelijk hielp het de man te identificeren, maar dat had wellicht zonder ook wel gelukt, zij het minder snel.
De wereld is om zeep. Dat is een feit.

#13 Freakzilla

Freakzilla
  • Members
  • 521 berichten

Geplaatst 19 december 2012 - 18:27

Juist, Stuvio. Het gebeurde zichtbaar via een camera, waarvan het scherm in het politiekantoor hing.
Zowel de aanslag als het roerloos op de straat liggen zijn door de dispatcher niet opgemerkt.
Smeriger nog is dat verschillende mensen hem gepasseerd zijn. Hij was toen stervende, maar kon nog gered worden. Toch belde niemand de hulpdiensten.
Dit is zo zwaar om dragen... Peter, jij zal nooit vergeten worden!
I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR