Ga naar inhoud

De Stripdagen 2016 - 27 En 28 Februari 2016 - Rijswijk


Deweb

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Negatief gezeik is ruk. Ik geef elk initiatief op stripgebied het voordeel van de twijfel.

 

Dit onderschrijf ik volledig. Als uitgeverij ben ik momenteel in gesprek over wat we daar - in sámenwerking met de organisatie - gaan doen. Het idee dat dit nu al als 'ruk' bevonden kan worden is niet enkel kortzichtig maar zie ik als nodeloos schadelijk. Maar gelukkig, zoals ik dan wel eens zeg; azijnzeikers pissen tegen de wind in. Ofwel hebben uiteindelijk zichzelf ermee.

Link naar reactie

De Stripdagen zijn een begrip, maar de nieuwe organisatie moet naar mijn mening wel kijken naar de opzet van de voorgaande beurzen en vooral ook kijken naar nieuwe initiatieven op dit gebied.

Een zaal huren, standhouders en (Nederlandse) tekenaars regelen, een expositie en wat kindgerelateerde activiteiten organiseren is naar mijn mening niet meer genoeg.

 

Een thema dat aansluit bij de stripbeleving van deze tijd, een goed bereikbare locatie voor iedereen, geen entreegeld, samenwerking met uitgevers en een divers aanbod van activiteiten zijn toch wel een vereiste voor een goede bezoekersopkomst.

Link naar reactie

Ik ken niet de inhoud van de artikel 

Maar ik denk dat dit artikel door de oude festival directeur en tevens hoofd redacteur Stripschrift is geschreven

Hij was als enige van de Stripschrift redactie bij de bijzondere Algemene Leden vergadering van de Stripschap 

Deze ALV stond in zijn geheel in de teken van de Stripdagen.

Het ging toen over de kosten, de verwachte stripbeleving, evt lokale reclame, jeugd  etc....

Er vielen toen harde en kritische woorden 

Maar aan het eind van de vergadering werd (zonder tegenstemmen) besloten om ervoor te gaan.

De penningmeester kwestie: Volgens mij is er nooit een officiële penningmeester geweest.

De festival directeur hield de geldzaken in de gaten.

 

De huidige festival directeur is trouwens ervaren man 

Hij heeft jarenlang Stripdagen Haarlem georganiseerd.

Link naar reactie

Daarin hoop ik deze week van dienst te kunnen zijn voor ze :e012:

 

Overigens, vóór men hier conclusies aan verbind wát we voor elkaar kunnen betekenen, we hebben nog niets afgesproken of voorgesteld. Ik krijg inmiddels al reacties in PM waarvan ik denk...'huh? ik vermeld enkel dat ik hoop van dienst te kunnen zijn in samenwerking met uitgevers. Niets over de vorm of inhoud daarvan, dat weet ik zelf nog niet eens...'

Link naar reactie

er stond een verhaal in de stripschrift ?  dat 1 de penning meester alleen op papier bestond

dat de komende beurs ruk word

dat het goud geld kost

enz enz

 

Overigens, van de week het bewuste redactioneel kort gelezen. Het eerste betrof het feit dat in de afgelopen jaren de penningmeester enkel op papier bestond. Persoonlijk denk ik daarover, nou en?

 

de andere zaken is misschien een interpretatie want dat wordt nergens genoemd. Er wórden kritische vragen gesteld of De Stripdagen nieuwe stijl iets zal opleveren, een journalistiek goed recht. Wat zuurder dan nodig in mijn optiek, ik vind het Nederlandstalige stripwereldje te klein voor onvriendelijkheden - mét elkaar wordt meer bereikt dan tegenover elkaar.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...