Ga naar inhoud

Anthony Horowitz In Strips


Recommended Posts

Er zijn twee boeken van Anthony Horowitz verschenen, die volgens mij van alle mogelijke walletjes tegelijk proberen te eten:
- het is van Horowitz
- er staat 'graphic novel' op de voorpagina
- de tekenaars zijn de zusjes Kanato in Londen en Yuzuru, zodat ze het ook nog eens manga kunnen noemen

Te duur is het niet, 13 euro dacht ik voor een kleurenstrip van meer dan normale dikte, maar ik heb mijn twijfels.
Ik bedoel maar ... Horowitz?
En de stripversie van fictie in proza een 'graphic novel' noemen, heb ik altijd wat flauw gevonden, als van iemand die niet weet wat een graphic novel eigenlijk is.

Link naar reactie

AH heeft oa zes afleveringen van Midsummer Murder's geschreven, en van Agatha Christie's Poirot. Ik denk dus niet dat hij een slecht auteur is, hij is gewoon niet het soort auteur dat ik lees. Momenteel ben ik bezig met Mars (The Martian) van Andy Weis. Over hoe je met uitgeademde CO2, de raketbrandstof hydrazine en kak aardappelen kweekt op Mars. Ik moet dat boek mijn aardappelboer aanbevelen. :e002:

Link naar reactie

Ik heb ook veel Horowitz gelezen vroeger, o.a. "Kernenergie voor de duivel". 
De strips waarvan sprake heb ik even doorbladerd daarnet in de Standaard Boekhandel; het gaat om heel eenvoudige tekeningen vind ik, en een snel-snel-snel-inkleuring in Photoshop.  Moest ik niet beter weten, ik zou zeggen dat het tekenwerk van een mindere amateur afkomstig is...

Link naar reactie

AH heeft oa zes afleveringen van Midsummer Murder's geschreven, en van Agatha Christie's Poirot. Ik denk dus niet dat hij een slecht auteur is, hij is gewoon niet het soort auteur dat ik lees. Momenteel ben ik bezig met Mars (The Martian) van Andy Weis. Over hoe je met uitgeademde CO2, de raketbrandstof hydrazine en kak aardappelen kweekt op Mars. Ik moet dat boek mijn aardappelboer aanbevelen. :e002:

Hij heeft ook de mini-serie Crime Traveller geschreven. De special effects waren nogal knullig, maar heel goede verhalen.

Link naar reactie

Echt? Heeft die meegeschreven aan Crossbow? Cool, ik kende hem alleen van zijn jeugdboeken die ik vroeger graag las.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Omdat het in het Manga forum over Wolfsmund ging (Manga over Willem Tell), moest ik terug denken aan die serie. Was bijna vergeten dat die bestond, maar was ik wel fan van als kind. Geen idee of je dat nu nog zou kunnen bekijken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik herinner me nog een passage uit Grieselstate over de examens, waarbij uitgelegd werd dat de examenbladen langs alle kanten mochten beschreven worden, behalve langs de zijkanten. Ik vond dat toen geweldig grappig. Nog steeds eigenlijk :)

 

Doet me denken aan een platenrecensie van heel lang geleden ('t waren nog vinylplaten) waarin geschreven stond dat er op de zijkant van de plaat meer stond dat het beluisteren waard was dan op de A- en de B-kant samen.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

 

Er zijn twee boeken van Anthony Horowitz verschenen, die volgens mij van alle mogelijke walletjes tegelijk proberen te eten:

- het is van Horowitz

- er staat 'graphic novel' op de voorpagina

- de tekenaars zijn de zusjes Kanato in Londen en Yuzuru, zodat ze het ook nog eens manga kunnen noemen

 

Te duur is het niet, 13 euro dacht ik voor een kleurenstrip van meer dan normale dikte, maar ik heb mijn twijfels.

Ik bedoel maar ... Horowitz?

En de stripversie van fictie in proza een 'graphic novel' noemen, heb ik altijd wat flauw gevonden, als van iemand die niet weet wat een graphic novel eigenlijk is.

 

Gewoon even een persoonlijke observatie, maar wat is nu het doel van je topic??

 

Je geeft in een latere reactie aan dat je deze auteur niet leest, dus over de auteur zelf zal het niet gaan... betreft het de term 'graphic novel' die verkeerd gebruikt zou zijn? Dan mogen we daar de uitgever op aankijken, dat soort omschrijvingen komt dáárvandaan, niet de auteur.

 

Is er kritiek op de manga? Nee daar wordt niet dieper op ingegaan.

 

Wat zijn nu je twijfels? Noem eens man en paard hier. Om even je onderschrift te misbruiken: een boek wat niet besproken wordt bestaat niet...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...