Ga naar inhoud

Het Verhaal Achter Je Nickname


Chimi

Recommended Posts

Zou je zelf'ns niet beginnen? :lol:

Chimichanga is een referentie naar Deadpool. Ik wou per se iets dat verwees naar comics, en aangezien mijn beste vriend een grote deadpool fan is, en mij daar tijdens de pauzes veel over vertelde, koos ik voor een verwijzing naar de zin "It's chimichanga time".

Link naar reactie

Ik was gewoon dronken in Parijs op oudejaarsavond 1999. Op de weg terug zong ik de hele tijd: "I am the Kontiki man, I drink as much as I can".

Toen ik niet veel later mijn eigen zaak in bijberoep opstartte, is dat blijven hangen. Nu verdien ik er jaarlijks een extra jaarloon mee.

 

Fotolia_25559603_Subscription_L1.jpg

Link naar reactie

Ik was gewoon dronken in Parijs op oudejaarsavond 1999. Op de weg terug zong ik de hele tijd: "I am the Kontiki man, I drink as much as I can".

Toen ik niet veel later mijn eigen zaak in bijberoep opstartte, is dat blijven hangen. Nu verdien ik er jaarlijks een extra jaarloon mee.

 

Fotolia_25559603_Subscription_L1.jpg

 

Such a Kool Thing  :e007:

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Toen ik een jaar of 16 was, tussen de twee wereldoorlogen ben ik begonnen met schrijven en dan heb je een pseudoniem nodig, of dat vond ik toch.

Tom is mijn echte naam dus Tim ligt daar dichtbij.

Ik hou in mijn lezen en schrijven nogal van emotionele dingen, maar met een zwart randje. Hart en hard dus. Soms is het niet moeilijker dan dat.

Link naar reactie

Mijn naam komt uit het Litouws en betekent in het Nederlands "Zender". Dat koos ik omdat mijn alter ego allerlei onzin het internet op "zendt". 

 

 

De mijne komt van het Latijn. Stuvio is de afgeleide vorm van Stuvium, wat mineraal/rots betekent. Stuvio is "Ik rots", omdat ik vroeger nogal een zacht watje was en mezelf hardheid heb geleerd (samen met het leven).

 

Heb je'r zo nog? 

Link naar reactie

Straf, ik dacht altijd al dat Stuvio een afgeleide was van Titus Stuviorius. Volgens sommige historici zou dit een persoonlijke bediende geweest zijn van keizer Antoninus Pius waarmee hij op regelmatige basis homosexuele betrekkingen zou hebben gehad. Hoewel zijn huwelijk met Faustina goed zou zijn geweest zou de dood van zijn kinderen hem in de armen van een man hebben gedreven.

Link naar reactie

De mijne komt uit "Vaders en zonen".

Wiki zegt het volgende:

 

Jevgeni Vasiljevitsj Bazarov – een nihilist en student wetenschap. Hij volgt een opleiding tot dokter. Hij is de mentor van Arkady, en een tegenstander van liberale ideeën.

 

Maar ik herinner me ook dat hij doorheen de roman afstand begon te nemen van zijn jeugdige en dogmatische standpunten omdat hij groeide als persoon.

 

 

Een mens mag hopen, niet? :)

Link naar reactie

Toen ik student was kreeg ik speedy als bijnaam omdat ik een valse trage was bij sporten zoals tennis, tafeltennis, squash, badminton. Toen we gingen flipperen en je een highscore moest ingeven kon je maar 3 initialen ingeven. Dat werd dan SPD. Dus vandaar nu SPeeDy.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

De mijne komt uit "Vaders en zonen".

Wiki zegt het volgende:

 

Jevgeni Vasiljevitsj Bazarov – een nihilist en student wetenschap. Hij volgt een opleiding tot dokter. Hij is de mentor van Arkady, en een tegenstander van liberale ideeën.

 

Maar ik herinner me ook dat hij doorheen de roman afstand begon te nemen van zijn jeugdige en dogmatische standpunten omdat hij groeide als persoon.

 

 

Een mens mag hopen, niet? :)

 

't Is een klootzak, die Bazarov.

Ik was zo pro vader-van-Arkady.

Link naar reactie

't Is een klootzak, die Bazarov.

Ik was zo pro vader-van-Arkady.

In het begin was hij een zuivere nihilist (die behoren zelden tot de leuk-brigade) maar op het einde is hij dat niet meer. In zijn schade en schande heeft hij dingen bijgeleerd.

 

Nu ja, ik begrijp ook veel dingen verkeerd zoals mijn nick. ;)

Link naar reactie

Simpel. Ik had net de  dan volledige reeks XIII aan pakketprijs gekocht in De Poort toen ik het vorige forum ontdekte. 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Ik zocht gewoon een stripfiguur, die niet al te voor de hand liggend is.  Liefst een speurneus (die de wereld van de strips grondig uitpluist).

Kwam uiteindelijk bij X terecht.  En heb dan, als inside joke, zijn voornaamgenoot Theodoor Cleysters als nickname + avatar gekozen omdat ik die ook een toffe peer vond.

Vraag voor de slimmeriken onder jullie: wie is X?

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...