Ga naar inhoud

Het Verhaal Achter Je Nickname


Chimi

Recommended Posts

Mijn nick dateert nog van in de tijd toen ik CEO was van een electronicabedrijf. Toen de LED's in de belangstelling begonnen te komen richtte ik samen met een paar kompanen een filiaal op met als naam Led Newz. Na een jaar verkochten we de firma door aan Philips. De naam Led Newz mocht ik niet meer gebruiken, dus gebruik ik het anagram.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
9 hours ago, Waldorf said:

Het is niet omdat je erotische fantasieën hebt over iemand dat die ook 'je lief' wordt. 

Ding ding ding...we hebben er hier weer eentje die de context niet snapt. Moh...'tis den Waldorf...waarom verwondert mij dat weer niet...

Link naar reactie
  • 2 months later...

Mijn nickname?  Vrij simpel eigenlijk.  Als kind was ik helemaal gek van The Mysterious Cities of Gold.  Ik wou toen Esteban heten, zoals het hoofdpersonage, en vond het als 7-jarige héél bijzonder dat het de Spaanse versie van mijn eigen naam was. :)  Dat is een beetje blijven hangen, denk ik.
 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als ik me goed herinner zond de toenmalige BRT - nu vrt - dat uit op donderdag ofzo. Rond een uur of 6 in de avond...
 
En ik weet nog dat the Wizard of Oz - die animatieversie van Japanse makelij - werd uitgezonden op vrijdag, ergens in de vooravond.

Link naar reactie

Na het zien van de anime "Heisei tanuki gassen ponpoko", in 't engels beter bekend als "pompoko" veel sympathie gekregen voor die beestjes. Eerdere nicknames bleken weinig origineel op internationale fora, idem voor m'n favoriete figuur uit de film. Gewoon Tanuki bleek het nog 't best te doen.

Ik raad iedereen de film trouwens aan!

xbpD0l4Y4DKVMc3LjsiSCE2sC5z.jpg

Link naar reactie
23 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Ik ben niet zo heel wild van antropomorfisme.

 

Het verhaal dat verteld wordt is anders wel de moeite. Het gaat over de gevolgen van de uitbreidingsdrang van de mens voor de natuur. Een soort Beestenbos is boos als je wil, in een Japanse setting met de bijhorende cultuur, referenties naar mythen en legenden en een flinke schep Ghibli-magie.

Link naar reactie

Ik heb onlangs een 'traditioneel geanimeerde films' voting gehouden op blu-ray.com ... Het moet gezegd, tijdens het zoeken naar beeldmateriaal voor de presentatie van de resultaten, ben ik enorm benieuwd geworden naar heel wat Ghibli-achtige titels.  Iets waar ik voorheen weinig zin in had, om eerlijk te zijn. :)  Pompoko heeft de TOP 75 niet gehaald, maar ik zet hem alvast op mijn lijstje.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Logisch. De enige Ghibli die hier min of meer bekend is geraakt, is 'spirited away'. 'Pony on a cliff by the sea' en 'princess Kaguya' speelden hoogstens in een paar kleine cinemazaaltjes. De recentste film 'your name' (niet van Ghibli) brak in Japan alle records en won al wat prijzen, maar Kinepolis heeft geen interesse... Jammer.

Link naar reactie

Anonimiteit moet kunnen op het Net, vind ik, voor verschillende redenen. Bescherming van persoonlijke gegevens, uiten van onpopulaire meningen in gevoelige kwesties, afscherming van het privéleven. Ik wil niet dat mijn echte naam en geboortedatum zomaar te vinden zijn op het Wilde Web.

 

Overigens heet ik in het echt ook Ivo, de VWS verwijst naar mijn FB-profiel. Waarom niet onder mijn eigen naam? Wel, ik heb een naamgenoot en een vrij cynisch gevoel voor humor...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
33 minutes ago, IvoVWS said:

Anonimiteit moet kunnen op het Net, vind ik, voor verschillende redenen. Bescherming van persoonlijke gegevens, uiten van onpopulaire meningen in gevoelige kwesties, afscherming van het privéleven. Ik wil niet dat mijn echte naam en geboortedatum zomaar te vinden zijn op het Wilde Web.

 

 

2!
Couldn't agree more.

Privacy/anonimiteit = veiligheid = vrijheid

Link naar reactie
4 hours ago, linthout said:

Waarom kan iedereen niet gewoon onder zijn eigen naam op een forum zitten?

Omdat het aangenamer internetten is als het niet duidelijk is dat je geen man bent.

 

De eerste reply op letterlijk mijn eerste post ooit op een forum (onder mijn eigen naam) was iets genre 'ga terug naar de keuken, vrouwen kennen daar niets van'.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Yncke zei:

Omdat het aangenamer internetten is als het niet duidelijk is dat je geen man bent.

 

De eerste reply op letterlijk mijn eerste post ooit op een forum (onder mijn eigen naam) was iets genre 'ga terug naar de keuken, vrouwen kennen daar niets van'.

WAarom? Wat een bekrompen reactie. Zegt wel wat over diegene.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
57 minutes ago, linthout said:

= niet voor je eigen mening durven uitkomen.

Gesteld dat je in een land leeft waar het nogal riskant is om je mening te ventileren aangaande de zittende macht...mij lijkt het logisch dat je zoiets doet, gebruik makend van alles wat er is aan privacybeschermende middelen en systemen...uit zelfbehoud.

En als je in een land leeft waar je een pak meer vrijheden hebt...dan behoort het ook tot de vrijheid om zelfs dan complete -voor zover technisch mogelijk - privacy te behouden.

Vrijheid houdt in dat je geen verantwoording aflegt waarom je een nickname op het internet gebruikt, wanneer het niet nodig lijkt voor anderen, of product X koopt of dienst Y levert, of voor betaalt.

Waardoor je juist wel voor je eigen menig kan uitkomen.

Link naar reactie
28 minutes ago, linthout said:

= niet voor je eigen mening durven uitkomen.

 

Het probleem van je open en bloot te stellen, is dat er snel, hard en permanent afgerekend kan worden, zeker op sociale media waar de meningen zeer sterk verdeeld zijn, om nog maar te zwijgen over cyberbullying. 

Plus, er moet ruimte zijn voor jeugdzondes. Wie op zijn veertiende even flirt met extreem links/rechts, mag daarop niet afgerekend worden op zijn zesendertigste. 

 

En wat Mauser en Yncke schreven, out je maar eens als een vrouw en je weet gelijk wie de "grootste" heeft en durf maar eens iets te schrijven in Iran, Volksrepubliek China en Saudi-Arabië...

Link naar reactie
10 uren geleden, linthout zei:

= niet voor je eigen mening durven uitkomen.

 

Ik denk eerder het tegenovergestelde. Schuilend onder een nickname is elke belemmering weg om ronduit je meest ranzige meningen rond te strooien, die anders alleen naar boven komen na het nuttigen van teveel Duvels aan de dorpstoog.

Hoewel, ... facebook bewijst dat tegenwoordig elke remming weg is. In die zin vond ik het schitterend toen men gewapend met een camera ging aanbellen bij mensen om te vragen of ze wel écht meenden wat ze zeiden over die, ik zeg maar wat, "bruine apen en die C130."

Het heeft mij doen concluderen dat Churchill gelijk had toen hij zei dat democratie ook niet alles is.

Link naar reactie
11 uren geleden, Yncke zei:

Omdat het aangenamer internetten is als het niet duidelijk is dat je geen man bent.

 

De eerste reply op letterlijk mijn eerste post ooit op een forum (onder mijn eigen naam) was iets genre 'ga terug naar de keuken, vrouwen kennen daar niets van'.

Dit vind ik wel de strafste reactie!!!!

Als iemand zegt: 'ga terug naar je keuken' zegt dat iets over die persoon, maar niet over jou.

 

 

Link naar reactie
57 minuten geleden, Tanuki zei:

 

Ik denk eerder het tegenovergestelde. Schuilend onder een nickname is elke belemmering weg om ronduit je meest ranzige meningen rond te strooien, die anders alleen naar boven komen na het nuttigen van teveel Duvels aan de dorpstoog.

Hoewel, ... facebook bewijst dat tegenwoordig elke remming weg is. In die zin vond ik het schitterend toen men gewapend met een camera ging aanbellen bij mensen om te vragen of ze wel écht meenden wat ze zeiden over die, ik zeg maar wat, "bruine apen en die C130."

Het heeft mij doen concluderen dat Churchill gelijk had toen hij zei dat democratie ook niet alles is.

Dan stel ik me toch de vraag of het echt wel nodig is om 'je meest ranzige meningen' rond te strooien...

Link naar reactie

Tja, ik had een dubbel gevoel bij dat programma. Mensen wijzen op hun stommiteiten is lovenswaardig maar moet dat dan op nationale televisie? Het heeft iets weg van een moderne schandpaal.

 

Churchill zei ook dat er geen beter alternatief bestaat voor democratie.

Link naar reactie
3 minuten geleden, IvoVWS zei:

Tja, ik had een dubbel gevoel bij dat programma. Mensen wijzen op hun stommiteiten is lovenswaardig maar moet dat dan op nationale televisie? Het heeft iets weg van een moderne schandpaal.

 

Churchill zei ook dat er geen beter alternatief bestaat voor democratie.

Ze hadden gewoon moeten zeggen dat ze niet willlen gefilmd worden. Maar het waren waarschijnlijk de domsten van de hoop want ze vonden het precies nog leuk ook om op TV te komen.

Link naar reactie
11 uren geleden, Yncke zei:

Omdat het aangenamer internetten is als het niet duidelijk is dat je geen man bent.

 

De eerste reply op letterlijk mijn eerste post ooit op een forum (onder mijn eigen naam) was iets genre 'ga terug naar de keuken, vrouwen kennen daar niets van'.

 

Het is daarom dat ik in een MMORPG dikwijls een female toon neem :D

Link naar reactie
13 minutes ago, Zwendel said:

Ze hadden gewoon moeten zeggen dat ze niet willlen gefilmd worden. Maar het waren waarschijnlijk de domsten van de hoop want ze vonden het precies nog leuk ook om op TV te komen.

Hebben de mensen die kans ook effectief gekregen of belde de reportageploeg gewoon aan om daarna een camera in hun gezicht te duwen? En waarom werden hun gezichten niet verborgen?

 

Als ze werkelijk zo dom zijn, dan is  het op het randje van misbruik. 

Link naar reactie
12 hours ago, Yncke said:

Omdat het aangenamer internetten is als het niet duidelijk is dat je geen man bent.

 

De eerste reply op letterlijk mijn eerste post ooit op een forum (onder mijn eigen naam) was iets genre 'ga terug naar de keuken, vrouwen kennen daar niets van'.

 

Omgekeerd kan net zo goed natuurlijk. Een man kan tussen een bende vrouwen net zo goed een  'wat weten mannen daar nu van' naar zijn hoofd geslingerd krijgen. Alleen trekken mannen zich dat niet zo aan veronderstel ik.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...