Ga naar inhoud

Het Verhaal Achter Je Nickname


Chimi

Recommended Posts

3 uren geleden, linthout zei:

Dan stel ik me toch de vraag of het echt wel nodig is om 'je meest ranzige meningen' rond te strooien...

Die vraag stel ik me ook. Het mag verwaand klinken, maar ik denk dat het met IQ te maken heeft. Als ik sommige krantencommentaren lees, vraag ik me echt af of we indertijd niet beter in die boom hadden kunnen blijven zitten. Of dat de primaat in ons er niet nog altijd in is blijven zitten (bij de ene wat meer dan de andere... :) )

 

Ik vond dat programma net wel goed. Mensen werden geconfronteerd met hun eigen ongezouten mening, die ze onder hun eigen naam in het publiek hebben gegooid. Het feit dat verschillende mensen gelijk de deur dicht gooiden of zich begonnen te verontschuldigen zegt genoeg. Slechts weinigen hadden de moed om hun standpunt te verdedigen. Van mij mocht dit gerust op de nationale TV, omdat het een trend toonde, en ergens zelfs opvoedkundig was.

 

@Zwendel Dat is iets dat ik nog nooit geprobeerd heb. Nog nooit geconfronteerd geweest met het "boobs or gtfo"-fenomeen?

Link naar reactie

Opvoedkundig? Ik vond het goedkope, neerbuigende sensatietelevisie, nauwelijks een haar beter dan Temptation Island of Komen Eten. Je "verbrandt" die mensen gewoon omdat ze een ranzige commentaar gepost hadden. Is dat opvoeden of aan de schandpaal nagelen?

 

 

Link naar reactie

Die mensen hebben, samen met de kijker, geleerd dat het internet een publieke plaats is, zeker als ze hun commentaar onder hun eigen naam hebben gepost. Dus ja, opvoedkundig. Het verschil met Tetteneiland is dat er hier geen drank aan te pas kwam voor de ranzigheid naar boven kwam. Het toonde ook aan dat het met de onderbuik van onze maatschappij erger gesteld is dan sommigen willen toegeven.

Link naar reactie

En was het echt nodig om die mensen neer te zetten als "racist", "debiel" en "heikneuter"  voor een publiek van 21 miljoen kijkers om die simpele, voor de hand liggende les te leren? Want gesproken van hypocrisie... Een alternatieve les hier zou ook kunnen zijn: "laat je liever betrappen op drugs dealen dan een ranzige commentaar op FaceBook want als je opgepakt wordt met 3000 XTC-pillen, wordt je gezicht tenminste onherkenbaar gemaakt".

Bekijk eens het volledige plaatje.  Temptation Island is ook uitlachtelevisie. "Hahaha, kijk eens wat een slet/marginaal" is helemaal niet zo ver van "hahaha, kijk eens hoe dom/racistisch/marginaal/laf". De drank en het geld (de vrijgezellen worden verloond met premies) zijn maar middelen, bijzaak. Het doel is hetzelfde, mensen uitlachen en de kijker opzadelen met een ongegrond gevoel van superioriteit.

Misschien zat er toen iets nobels achter maar ervaring leert mij dat niets meer schade berokkent dan "goede bedoelingen".

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...