Ga naar inhoud

Nanomango Dirko


Recommended Posts

 

trap.JPG.929c24f8344df43e94412c53c521063f.JPGtrap1.jpg.492df1d10f9f6add580535b4f2280198.jpgtrap2.jpg.6b2050532923463f5d859c894f21888d.jpg

Hallo Dirk

Knap werk!

Een klein technische opmerking ivm perspectief.

Als je de verikale lijnen van de treden evenwijdig tekent, dus zuiver vertikaal, dan moeten de vertikale stijlen van de handleuning ook vertikaal blijven (in de veronderstelling uiteraard dat de stijlen van trapleuning inderdaad vertikaal zijn gebouwd). 

Ofwel beschouw je het als een driepuntsperspecief (en kijk je meer 'van boven naar onder') en zullen de vertikalen onderaan naar een punt toelopen. Dan kunnen de stijlen 'schuin' getekend worden, maar dan moeten de vertikale opstanden van de treden ook 'schuin' worden getekend.

 

Let wel, niemand valt daarover hoor, ik geef het maar ter info omdat je wel gevoel hebt voor perspectief. Zo vond ik op uw plaat nr 6 de opbouw

1. daklicht in plafond van onder naar boven bekeken,

en vervolgens

2. inkijk via daklicht van boven naar beneden

een sterk staaltje verhalend perspectivische opbouw.

Top!

 

 

 

Link naar reactie

@ Ignoramus: Bedankt!

Toch wel. Het idee voor deze strip kreeg ik maar enkele dagen voor de start. Ik zat eerst met iets anders in gedachten.

Ik schrijf het scenario scène voor scène uit. Zo schreef ik gisteren het korte scenario (feitelijk de dialogen) voor pag 13, 14 en 15. Vandaag tijdens wandeling naar werk nagedacht hoe het daarna verder moet.

Ik heb wel een idee waar het naartoe moet, maar ik gooi toch nog heel wat om gaandeweg. 

En de pagina-indeling maak ik maar net voor het eigenlijke tekenwerk.

 

@ Olav: ja, die schuine spijlen kloppen niet met rest. Bedankt voor de opm.

Link naar reactie

Ik geef er de brui aan. Een drukgevuld weekend en ook geen vrije dagen meer in november. Dat betekent hoe dan ook dat ik pas in december zou landen... Het is genoeg geweest en Maarten krijgt zijn pijp.

 

Wat ik voor ogen had was wellicht te ambitieus (geïnkte A4 met zo'n 10 plaatjes per pagina). En dat na Inktober waar ik al veel tijd had ingestoken. Een les.

 

Wie weet of Codenaam Donder ooit een vervolg krijgt. Ik heb in ieder geval een uitgewerkt storyboard. 

 

En voor wie benieuwd is naar het vervolg, dat zou ongeveer zo gaan:

Voor een bepaalde scène in het scenario moest Ed een gangster tekenen die wachtte onder een lantaarnpaal. Hij had al documentatie verzameld van een specifieke lantaarnpaal. Ed en Donder slaan de wacht op bij die unieke lantaarnpalen, ergens aan een park. Ondertussen filosoferen ze wat over het leven.

Ze spotten de gangster, volgen hem en vinden zo het hoofdkwartier van de bende. Na wat actie, waarin Ed zich ook niet onbetuigd laat, rollen ze de bende op.

Slot: Donder besluit dat het echte leven toch niet zo spannend is als een strip en wil terug naar het papier. Ed zet zich dus terug aan het tekenen (waarschijnlijk terug tijdens een onweersbui) en werkt de strip af. Donder is terug een stripheld en Ed heeft de zin om te leven wat terug gevonden. Eind goed, al goed.

Link naar reactie

Veel respect voor wat je al had, Dirk. Als ik me niet vergis stond in het begin de officiële uitdaging voor geïnkte pagina's op 15, dus die heb je ruimschoots gehaald!

 

Ik heb aan Donder in ieder geval heel veel plezier beleefd: een mooi idee dat mooi uitgewerkt werd in voor de tijdsdruk bijzonder indrukwekkend uitgewerkte platen.

Link naar reactie
Op 25-11-2017 om 14:43, Yncke zei:

Veel respect voor wat je al had, Dirk. Als ik me niet vergis stond in het begin de officiële uitdaging voor geïnkte pagina's op 15, dus die heb je ruimschoots gehaald!

 

Ik heb aan Donder in ieder geval heel veel plezier beleefd: een mooi idee dat mooi uitgewerkt werd in voor de tijdsdruk bijzonder indrukwekkend uitgewerkte platen.

+2

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...