Ga naar inhoud

Stripbeurs Geraadsbergen 20 Maart 2016


bouwertje

Recommended Posts

Bedankt Devilcreator voor de verdedeging ter mijne persoon :e005:

Wat ik wel spijtig vindt dat er achteraf geklaag wordt (waar ik wel tegen kan hoor) maar doe dat dan eerst op de beurs zelf als u probleem heb Gast_GAST-GAST***

Er was maar één lijn waar er zakken stonden en dat was bij Jigounov voor jullie een plezier te doen .

En als je vond dat er op andere plaatsen ook te veel tassen stonden onbemand had je dat maar op de zelfde dag moeten melden want een mens heeft maar twee ogen he Gast_GAST-GAST***

 

En op Johan zijn vraag te antwoorden .

Simon heeft op de dag zelf afgemeld van steve van bael weet ik niet wanneer die heeft afgemeld maar van de andere VIER heeft niemand de moeite gedaan om zich af te melden en daar tegen sta je machteloos  Johan

 

 

Maar kom al bij al waren de meeste wel content had ik de indruk.

Ik besef wel dat het geen twee jaar na elkaar mag gebeuren dat er grote namen niet komen want dan is de geloofwaardig rap weg .

Dit is wel het eerste jaar dat wij dit voor hebben .

Link naar reactie

Bedankt Devilcreator voor de verdedeging ter mijne persoon :e005:

Wat ik wel spijtig vindt dat er achteraf geklaag wordt (waar ik wel tegen kan hoor) maar doe dat dan eerst op de beurs zelf als u probleem heb Gast_GAST-GAST***

Er was maar één lijn waar er zakken stonden en dat was bij Jigounov voor jullie een plezier te doen .

En als je vond dat er op andere plaatsen ook te veel tassen stonden onbemand had je dat maar op de zelfde dag moeten melden want een mens heeft maar twee ogen he Gast_GAST-GAST***

 

En op Johan zijn vraag te antwoorden .

Simon heeft op de dag zelf afgemeld van steve van bael weet ik niet wanneer die heeft afgemeld maar van de andere VIER heeft niemand de moeite gedaan om zich af te melden en daar tegen sta je machteloos  Johan

 

 

Maar kom al bij al waren de meeste wel content had ik de indruk.

Ik besef wel dat het geen twee jaar na elkaar mag gebeuren dat er grote namen niet komen want dan is de geloofwaardig rap weg .

Dit is wel het eerste jaar dat wij dit voor hebben .

 

 

stond bij Ersel aan te schuiven, meermaals gezien dat de Staf en Ingid , stonden te bellen naar de niet opgedaagde tekenaars , en dat is iets waar de organisatie niks kan aan doen, heb al versch.beurzen gedaan, en tekenaars die niet komen , heb je overal !!! en iederdaad, als er ergens een probleem was, waarom dat niet direct aankaarten daaar ? en niet achter d eknopjes van de pc zitten tokkelen en als een Gast !! kritiek te spuiten ?

ik vond het terug een zeer goede beurs daar , de zoveelste al daar , + tekenaars en medewerkers die er echt voor gaan , ik ga terug volgend jaar !! + ben iemand die gewonnen heeft met de trekking voor Guy Michel , dus zeer content hier .

Link naar reactie
Gast GAST-GAST

Nee, Opmerkelijk was dat bijv. Calderon 10 tickets zou doen, maar er zeker 3 tickets naar de organisatie zijn gegaan!

Waar wordt een beurs voor georganiseerd? Voor betalende bezoekers (is maar een kleine bijdrage) of voor de organisatie??

 

Daarnaast heb ik veel gehoord over het geweldige optreden mbt tasjes, echter hier ook niets van gemerkt!

 

6 afmeldingen is inderdaad erg veel, zeker als dit pas in de loop van de dag wordt gemeld. Dit moet toch (van een aantal auteurs) eerder bekend zijn?

 

Desondanks hoop ik dat de organisatie dit meeneemt als verbeterpunt en zien we een nieuwe editie graag tegemoet!  :e005:

 

Allereerst was de beurs voor mij ook persoonlijk geslaagd. Anders gaf ik niet aan dat ik graag een nieuwe editie tegemoet zie...Ik zeg ook niet dat ik er geen begrip voor heb, vraag me enkel af of dit niet eerder bekend was/kon zijn. Onvoorziene omstandigheden heb je uiteraard geen grip op.

 

Zie het als positief opbouwende kritiek....Organisatie was verder uitstekend!

Ik zie graag een volgende beurs tegemoet....

 

Omdat ik geen account heb, zal ik niet verder meer reageren (wordt toch niet gewaardeerd) en zal alleen nog lezen en tot mij nemen op de reep.

Misschien kan deze functie van de reep worden verwijderd??

Link naar reactie

Misschien kan deze functie van de reep worden verwijderd??

We laten de optie om als gast te reageren in het beurssubforum open juist opdat de drempel voor een occasionele beursbezoeker om ook te reageren zo laag mogelijk zou zijn. Zoals de commentaren de laatste weken wel duidelijk gemaakt hebben kunnen gasten ook een interessante bijdrage leveren tot de discussie.

 

Ik vind 't spijtig dat er liever op de boodschapper dan op de boodschap gereageerd wordt...

Link naar reactie

 

En op Johan zijn vraag te antwoorden .

Simon heeft op de dag zelf afgemeld van steve van bael weet ik niet wanneer die heeft afgemeld maar van de andere VIER heeft niemand de moeite gedaan om zich af te melden en daar tegen sta je machteloos  Johan

 

Dat was geen vraag of opmerking, eerder een soort van verdediging.

 

BTW Mijn gasttekenaar Sandro Cocco was héééééél tevreden met zijn cadeau's, mattetaarten in de namiddag én diner.....

Hij heeft er ook zijn boek kunnen geven aan zijn idool Hermann. ;-)

Link naar reactie

Zoals de commentaren de laatste weken wel duidelijk gemaakt hebben kunnen gasten ook een interessante bijdrage leveren tot de discussie.

Ik vind 't spijtig dat er liever op de boodschapper dan op de boodschap gereageerd wordt...

 

Iedereen kan een interessante bijdrage leveren, dat is toch geen punt, maar waarom niet gewoon herkenbaar, wat is de angst ???

Een account aanmaken is makkelijk en als je dat niet wilt kan je toch als gast met je naam reageren.

Met andere woorden, ze willen niet dat anderen weten wie ze zijn, terwijl duidelijk is dat ze vaker op beurzen komen, dus geen eenmalige toevallige bezoeker.  

 

Verder is het onzin dat er niet op de boodschap gereageerd wordt, dat wordt er wel, alleen mag je als anonieme gast ook wel een beetje tegenkritiek kunnen verdragen.

 

Op zich is de kritiek ook niet verkeerd, het is inderdaad vreemd dat er 4 niet op komen dagen zonder tegenbericht, is er dan geen contact geweest in voorgaande dagen ????

En het tasjes verhaal.......of wel of niet, maar ook hier wordt net op ieder festival naar eigen goeddunken alles aangepast, dus ik neem die "grootspraak" ook altijd met korreltje zout. Dit soort zaken regelen zichzelf meestal met de aanwezigen. Als Jigounov niet komt, is het terecht dat je daar de mensen niet uren in de rij laat wachten, dat is te begrijpen. 

 

Maar als ik het zo teruglees, zie ik dat de meeste bezoekers toch tevreden zijn, dus :e012:  :e005:  :e005: .....zelfs gast gast......

Link naar reactie

Iedereen kan een interessante bijdrage leveren, dat is toch geen punt, maar waarom niet gewoon herkenbaar, wat is de angst ???

Een account aanmaken is makkelijk en als je dat niet wilt kan je toch als gast met je naam reageren.

Met andere woorden, ze willen niet dat anderen weten wie ze zijn, terwijl duidelijk is dat ze vaker op beurzen komen, dus geen eenmalige toevallige bezoeker.  

 

 

De reep biedt de mogelijkheid om als gast te reageren, waarom doe je daar zo zeurderig over. Als je problemen met anonimiteit hebt moet je ook het gebruik van nicks verbieden. Alsof jij exact elke reper aan zijn nick vast kan plakken......

Link naar reactie

De reep biedt de mogelijkheid om als gast te reageren, waarom doe je daar zo zeurderig over. Als je problemen met anonimiteit hebt moet je ook het gebruik van nicks verbieden. Alsof jij exact elke reper aan zijn nick vast kan plakken......

Terechte kritiek , ik vraag mij alleen af waarom men zo bang is, waarschijnlijk uit angst iemand op zijn tenen te trappen.

Maar jezelf in slachtofferrol plaatsen is ronduit lachwekkend, grote mond.....prima, maar gewoon er voor uit komen.....waarschijnlijk is dat niet iedereen gegeven.

Inmiddels ken ik de nicks wel, die vaak reageren op de topics met mijn interesse.

 

Maar er is genoeg over gezegd, dus ik zal het niet meer noemen in het vervolg, punt is gemaakt

Link naar reactie

We laten de optie om als gast te reageren in het beurssubforum open juist opdat de drempel voor een occasionele beursbezoeker om ook te reageren zo laag mogelijk zou zijn. Zoals de commentaren de laatste weken wel duidelijk gemaakt hebben kunnen gasten ook een interessante bijdrage leveren tot de discussie.

 

Ik vind 't spijtig dat er liever op de boodschapper dan op de boodschap gereageerd wordt...

 

 

De reep biedt de mogelijkheid om als gast te reageren, waarom doe je daar zo zeurderig over. Als je problemen met anonimiteit hebt moet je ook het gebruik van nicks verbieden. Alsof jij exact elke reper aan zijn nick vast kan plakken......

 

 

Terechte kritiek , ik vraag mij alleen af waarom men zo bang is, waarschijnlijk uit angst iemand op zijn tenen te trappen.

Maar jezelf in slachtofferrol plaatsen is ronduit lachwekkend, grote mond.....prima, maar gewoon er voor uit komen.....waarschijnlijk is dat niet iedereen gegeven.

Inmiddels ken ik de nicks wel, die vaak reageren op de topics met mijn interesse.

 

Maar er is genoeg over gezegd, dus ik zal het niet meer noemen in het vervolg, punt is gemaakt

 

 

Ik ken de regel maar in de praktijk erger ik mij ook aan die "gasten" die idd meestal alleen maar kritiek spuien. Die kritiek kan best terecht zijn maar waarom dan niet aanmelden en een nick verzinnen. ik hoef geen kopie van het ID te zien maar met een simpele aanmelding geef je toch een vorm van commitment en het voordeel is je kunt nog eens over andere zaken meepraten ;)

 

Lecram laat zich nu hier te gemakkelijk inpakken door Retep zijn bekende 'nick-argument', ik ben daar niet van onder de indruk en stel voor de gastingang voor dat ene forumonderdeel af te sluiten B)

Link naar reactie

Ik ken de regel maar in de praktijk erger ik mij ook aan die "gasten" die idd meestal alleen maar kritiek spuien. Die kritiek kan best terecht zijn maar waarom dan niet aanmelden en een nick verzinnen. ik hoef geen kopie van het ID te zien maar met een simpele aanmelding geef je toch een vorm van commitment en het voordeel is je kunt nog eens over andere zaken meepraten ;)

 

Lecram laat zich nu hier te gemakkelijk inpakken door Retep zijn bekende 'nick-argument', ik ben daar niet van onder de indruk en stel voor de gastingang voor dat ene forumonderdeel af te sluiten B)

 

Ach, laat nu die gasten gewoon een beetje zeuren en sputteren. Overigens vond ik de commentaren van gast gast gast niet echt zuur. Mijn advies is: ga nu toch niet fervent modereren.

 

Wat ik bedoelde met het nick argument is dat op alle internet fora iha min of meer anoniem wordt gereaguurd. Hoewel ik al jaren op de reep kom en fervent beurzen bezoek ken ik heel veel repers niet. Wie is Steelke wie is Muske ? Ongetwijfeld zeer fijne mensen met het striphart op de juiste plaats maar ik ken ze niet en dat geeft toch niet ? Een paar jaar geleden werden de beurzen zeer kritisch gevolgd door een reper genaamd kritisch. Sommigen vonden dat een zure gast maar ik moest wel lachen om zijn zelden positieve beschouwingen. Kritisch had zich keurig geregistreerd maar niemand kende hem (of haar). Het maakt dus niet uit of je nu als gast of onder een nick reageert.......

Link naar reactie

 

 

Lecram laat zich nu hier te gemakkelijk inpakken door Retep zijn bekende 'nick-argument', ik ben daar niet van onder de indruk en stel voor de gastingang voor dat ene forumonderdeel af te sluiten B)

 

Wat een onzin! Yncke was toch duidelijk?! Gast met meestal een toevoeging is ook een soort nick....

En nee ik reageer nooit als 'gast' :e005:

Link naar reactie
Gast vrijheid

het is mij wel duidelijk en ik ga er geen breekpunt van maken maar je maakt het ad hoc schreeuwers wel erg makkelijk zo.

 

of je maakt het mogelijk voor mensen die zich niet thuis voelen in deze club om toch ook eens een keer een mening te verkondigen. Voor sommigen is het toetreden tot deze club een drempel die ze niet wensen te nemen.

Link naar reactie

hahaha....en weer de slachtofferrol.....nu willen we geen lid zijn van een club, wat een onzin. Er is geen club en geen drempel, ik ben het ook oneens met 90% van de meningen op de reep, so what? 

Mooi weer spelen op een festival en later als gast anoniem (en wellicht terecht) klagen. Om met Osimar te spreken, het is geen breekpunt, ik noem het alleen maar (maar wel onder mijn eigen nickname). Maar waarom nu die angst (dat kan alleen eigen belang zijn), nooit een antwoord ontvangen.

 

Reageren onder een nickname of als gast is wezenlijk anders.

Ik ben nog nooit (negatief) benaderd naar aanleiding van mijn posts op de reep, dus laat ik die angst wegnemen 

Maar we moeten de regels accepteren en als je als gast mag reageren is dat zo en het levert inderdaad misschien leuke discussies op. Ik zal me moeten inhouden op dat vlak.....hahaha 

Link naar reactie
Gast vrijheid

Goh, zo heb ik het nog nooit gezien of ervaren.

Ben blijkbaar toegetreden tot een club.

 

Laat mijn vrouw niet horen van mijn activiteiten in mijn "club". :ph34r:

 

Nee, ik zie ons niet als een club op dit forum en zie ook niet wat voor drempel er is.

 

kijk, en dàt is nu nét wat ik probeer te zeggen. Jij ziet dat niet dat je deel bent van een gemeenschap, anderen die zich hier niet thuis voelen blijkbaar wel. En jullie antwoord? nee hoor, wij zijn geen club, wij sluiten niemand uit, maar als je als gast iets plaatst moet je maar eerst toetreden tot de club met registratie of we zeggen er wat van.

 

het feit dat jij er je niet bewust van bent, wil niet zeggen dat het niet bestaat of dat die drempel er niet zou zijn.

 

Nu goed, dat zal niet voor iedereen opgaan en het is wat genuanceerder dan dat. Maar toch ...

Link naar reactie

Die afzeggingen daar kunnen de mensen van de organisatie niet aandoen , respect voor Staf , Tony , Ingrid en de rest.

Wel heb ik herhaaldelijk mensen boeken na mekaar laten voorzien van een tekening , met als toppunt een iemand drie Hermans na mekaar

terwijl dat er opzichters achter hem stonden .Een tekening per keer en terug achteraan in de rij ....

Ik ben denk ik de enige die zijn zoon een tekening heeft laten maken en blijkt ook een sympathieke gast te zijn

En dat van die tasjes .... ge moet al bijzonder slechtziend zijn om die nie op te merken eh en nie alleen bij Jigounov.

We kennen allemaal de gasten die in verschillende rijen staan .

Ik erger mij daar elk jaar opnieuw aan .

En moest ik in de organisatie zitten zou ik ook graag een tekening hebben , ik vind dat normaal

ik ga mij nie heiliger voordoen als de paus

Ik had bijna iedereen die ik wou buiten de Daedalus crew en dat om de simplele reden dat ik als volwassen mens nie gaan spurten

om 10 u smorgens :e005:

Da gaat nie me nen kater

Tot volgend jaar , Bouwertje en compagnie

Link naar reactie
Gast vrijheid

hahaha....en weer de slachtofferrol.....nu willen we geen lid zijn van een club, wat een onzin. Er is geen club en geen drempel, ik ben het ook oneens met 90% van de meningen op de reep, so what? 

Mooi weer spelen op een festival en later als gast anoniem (en wellicht terecht) klagen. Om met Osimar te spreken, het is geen breekpunt, ik noem het alleen maar (maar wel onder mijn eigen nickname). Maar waarom nu die angst (dat kan alleen eigen belang zijn), nooit een antwoord ontvangen.

 

Reageren onder een nickname of als gast is wezenlijk anders.

Ik ben nog nooit (negatief) benaderd naar aanleiding van mijn posts op de reep, dus laat ik die angst wegnemen 

Maar we moeten de regels accepteren en als je als gast mag reageren is dat zo en het levert inderdaad misschien leuke discussies op. Ik zal me moeten inhouden op dat vlak.....hahaha 

 

ja hoor, dat gaat zeker helpen. Mensen afblaffen omdat ze wat voorzichtiger zijn dan jij, framen als huilende en angstige slachtofferrolletjes en verder je eigen mening en gezichtspunt nog eens doordrukken en dan de andere partij maar weer belachelijk maken. Doe vooral verder en erger je maar in het feit dat juist dit gedrag mee de oorzaak is voor de anonimiteit van sommigen waar jij je dan weer aan stoort. Je kan een uil een bril geven, maar daarmee kan ie nog niet lezen.

 

mij best hoor, ga maar weer eens verder anoniemen

Link naar reactie

Die afzeggingen daar kunnen de mensen van de organisatie niet aandoen , respect voor Staf , Tony , Ingrid en de rest.

Wel heb ik herhaaldelijk mensen boeken na mekaar laten voorzien van een tekening , met als toppunt een iemand drie Hermans na mekaar

terwijl dat er opzichters achter hem stonden .Een tekening per keer en terug achteraan in de rij ....

Ik ben denk ik de enige die zijn zoon een tekening heeft laten maken en blijkt ook een sympathieke gast te zijn

En dat van die tasjes .... ge moet al bijzonder slechtziend zijn om die nie op te merken eh en nie alleen bij Jigounov.

We kennen allemaal de gasten die in verschillende rijen staan .

Ik erger mij daar elk jaar opnieuw aan .

En moest ik in de organisatie zitten zou ik ook graag een tekening hebben , ik vind dat normaal

ik ga mij nie heiliger voordoen als de paus

Ik had bijna iedereen die ik wou buiten de Daedalus crew en dat om de simplele reden dat ik als volwassen mens nie gaan spurten

om 10 u smorgens :e005:

Da gaat nie me nen kater

Tot volgend jaar , Bouwertje en compagnie

 

Ik stond idd achter Hermann toen die man drie dédi's na elkaar kreeg. Het was Hermann zelf die zei dat hij ze na elkaar zou maken... onder het motto 'zolang duurt een Hermann-dédi nu ook weer niet'. Dus daarom heb ik geen bezwaar gemaakt. Oh ja, de man had wel drie tickets voor Hermann. Dat vond ik dan wel opmerkelijk.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

ja hoor, dat gaat zeker helpen. Mensen afblaffen omdat ze wat voorzichtiger zijn dan jij, framen als huilende en angstige slachtofferrolletjes en verder je eigen mening en gezichtspunt nog eens doordrukken en dan de andere partij maar weer belachelijk maken. Doe vooral verder en erger je maar in het feit dat juist dit gedrag mee de oorzaak is voor de anonimiteit van sommigen waar jij je dan weer aan stoort. Je kan een uil een bril geven, maar daarmee kan ie nog niet lezen.

 

mij best hoor, ga maar weer eens verder anoniemen

 

@vrijheid.....we leven in een land met vrijheid.....dus het is je goed recht. 

Gelukkig is er ook meningsvrijheid en verschuil ik me niet, ik geef mijn mening, ik ben niet bang om mijn mailadres te moeten geven voor een registratie (waarvoor zou ik dat zijn?) en ik hoor schijnbaar bij een club (volgens meer voorzichtige mensen) stripnerds, waar anderen niet bij willen horen (of dat wel doen, maar daarnaast ook als gast anoniem posten om welke reden dan ook). Als dat afblaffen is..............prima, dan zullen de moderators mij wel in een kooi stoppen.  

 

Maar waar hebben we het over, deze discussie valt totaal in het niet bij de ellende van vandaag in Brussel...........vreselijk.

Link naar reactie

Ik vind overigens dat je als organisator van een beurs geen voorrang hebt bij de tekenaars die je als organisatie hebt gehaald. Als de bezoekers aan de beurt zijn geweest en er is nog tijd dan pas ben je n.m.b.m. aan de beurt.

 

 

Mijn beste Theoak , zoals je misschien weet als je soms niet eens iemand een pleziertje doet kan een beurs niet bestaan .

En als medeorganisator heb ik als iedere andere mijn tickets gekocht en netjes aangeschoven en dit als het begon rustig te worden .

Dat er sommige zeggen allee man moet jij aanschuiven , nee ik moet dat niet doen maar toch doe ik het uit respect . 

Zodus geen Vincent(buiten een klein kopje op mijn collage ) geen Hermann (ook een klein kopje op de collage waar ik zeer blij om ben), geen Carin ,pierett ,Disano , Osi , Ducaju en zelf geen Verhaeghe één van mijn favoriete tekenaars nog een geluk dat ik zaterdag mijn stoute schoenen hebt

aangetrokken voor een Calderon anders had ik ook maar een klein kopje.

En de andere medeorganisators hebben na de beurs nog een boekje afgegeven bij sommige die nog goesting hadden en dit waren er niet veel meer :e005: .

Zodus buiten mijn collage heb ik zes tekeningen gescoord waar ik allemaal ben aangeschoven buiten Calderon van misbruik kun je dan toch niet spreken he .

En je moet weten dat dit allemaal op vrijwillige basis gratis en voor niks, integendeel ja .

Link naar reactie

Ik vind overigens dat je als organisator van een beurs geen voorrang hebt bij de tekenaars die je als organisatie hebt gehaald. Als de bezoekers aan de beurt zijn geweest en er is nog tijd dan pas ben je n.m.b.m. aan de beurt.

 

Ik ben het hier niet mee eens ! Ik ben met het organiseren van beurzen (wat ik volledig in mijn eentje doe) begonnen omdat ik dédicaces 'spaar'. Ik zoek de tekenaars uit die mij bevallen en weet inmiddels dat die keuzes ook anderen bekoren. Dan wil ik dus ook dédicaces van die tekenaars. Meestal regel ik dat uit zicht van bezoekers b.v. de avond ervoor, voor het diner, tussen de middag e.d. Soms lukt dat niet en dan vraag ik het gewoon overdag en géén van de bezoekers heeft daar problemen mee (althans nooit gehoord of gemerkt). Zou ik moeten wachten tot sluitingstijd met het risico niets te krijgen (zelfs dan lukt het wel...), dan zou ik gelijk stoppen met organiseren. Mijn motto is dat zolang ik tevreden ben mijn bezoekers dat ook zijn. Trouwens op mijn beurzen krijgt (nagenoeg ?) iedereen wel een dédi :e007: , dus misschien vandaar ook geen klachten.

Is er een heel team voor de organisatie, dan lukt zoiets niet; één van de redenen dat ik het dan ook zelf doe :e005:

Link naar reactie

Ik vind overigens dat je als organisator van een beurs geen voorrang hebt bij de tekenaars die je als organisatie hebt gehaald. Als de bezoekers aan de beurt zijn geweest en er is nog tijd dan pas ben je n.m.b.m. aan de beurt.

 

Ik ben het daar ook niet mee eens, maar het moet natuurlijk wel binnen de perken blijven. Striphooligan zegt dat ook heel goed, meestal is het slimmer dat een beetje uit het zicht te doen, ervoor of erna.

Gaat een hele groep vrijwilligers de helft van de tickets innemen of steeds boeken er tussendoor plaatsen......is dat natuurlijk anders.

Als Brouwertje 6 tekeningen heeft geregeld, vind ik dat heel netjes van hem.......van mij had hij (toch de hoofd organisator) alle tekenaars mogen doen. Al was ik er niet...hahaha :e005:  :e005:  

Link naar reactie

Wie is Steelke wie is Muske ? Ongetwijfeld zeer fijne mensen met het striphart op de juiste plaats maar ik ken ze niet en dat geeft toch niet ?

Hoor ik daar mijn naam?

 

Soms vraag ik mij ook af wie eigenlijk wie is :)

 

Het probleem met kritiek is dat als je het leest, het vaak harder overkomt dan het eigenlijk de bedoeling is.

Zelf ben ik voorstander dat iedereen zijn mening mag verkondigen, zolang er maar wederzijds respect is en men het netjes kan houden.

 

Als ik de reactie van Gast een tweede keer lees kan ik het wat meer nuanceren. Waarschijnlijk bedoelde hij/zij dat niet zo hard.

 

Uiteraard kan ik Tony ook begrijpen, je steekt hopen tijd, werk en moeite in het organiseren van een beurs, dan hoor je niet graag minder positieve opmerkingen.

 

Ik kan allesinds bevestigen dat Tony voor zichzelf in de rij gestaan heeft.

Ik stond 2 de reserve bij daedalus voor Vincent op het einde van de beurs en na mij bood zich nog een medewerker van de beurs aan. Hij was te laat en kreeg dus geen dedi, ik wel omdat ik al lang stond te wachten. Op zich correct van de man van daedalus om geen organisatie voor te trekken.

 

Ik zou zeggen: Gast, wees maar kritisch. En Tony, trek het u niet aan, het was een superbeurs! Toen ik een uur op voorhand aankwam stond ik al mijn 34 ste en ik ben toch in totaal met 12 tekeningen naar huis gegaan, ik was maar alleen, zonder in verschillende rijen te staan aanschuiven. Ik heb nog niet zoveel ervaring met stripbeurzen maar ik vind dat het er in Geraardsbergen zeer gemoedelijk aan toe gaat. ook tussen de wachtenden onderling.

Link naar reactie

Zoals Bouwertje het beschrijft is het ook prima, want ook al ben je liefhebber, je bent ook gastheer als organisator, dus ik blijf het ongepast vinden als je al te opzichtig zelf tijdens de openingstijden ook om een dedicace gaat vragen. Als je het zoals de striphooligan doet, dus bijvoorbeeld de avond vooraf is het ook prima. Zeker bij een tekenaar die maar een klein aantal tekeningen maakt vind ik het niet gepast dit openlijk tijdens de beurs te doen.

Link naar reactie

Ik heb wel meermaals meegemaakt (niet op een SH beurs en naar Geraadsbergen ga ik niet) dat er veel boeken door de standhouder in de handen van de tekenaar worden geschoven. Bij een tekenaar met de signeer snelheid van Hermann maakt me dat niets uit maar als de dedie 20-30 minuten bedraagt, is het niet echt fijn wanneer er meerdere boeken tussen door worden geschoven.....

Link naar reactie

 

Als Brouwertje 6 tekeningen heeft geregeld, vind ik dat heel netjes van hem.......van mij had hij (toch de hoofd organisator) alle tekenaars mogen doen. Al was ik er niet...hahaha :e005:  :e005:  

 

Niet geregeld maar voor aangeschoven dat is heel iets anders .

Ik ben niet de hoofd organistor meer mede :e005:

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

als ik foto s zie passeren van de organisatie waarbij de tekenaars de avond vooraf al bezig zijn voor mensen van organisatie

kan ik dat enkel toejuichen - als ik dan aankom en zie dat bij calderon van de initieel 10 tickets die hij zou doen ik er toch 4 of meer kan toewijzen die dan ook nog naar mensen gaan die geen bezoeker zijn vind ik dat jammer, ook als je weet dat er dan inderdaad ook nog mensen van de organisatie de dag zelf zonder ticket hun boeken naast de brave man gelegd hebben, dan weet je wel zeker dat er geen extra tickets meer voor bezoekers beschikbaar komen :e010:

 

buiten bovenstaande, ik blijf fan van geraardsbergen :e005:

Link naar reactie

Foto's zeggen niet alles he Chappi.

De ééne tekening  die Calderon maakte die avond was zelfs niet voor iemand van de organisasie maar iemand die uit Parijs kwam met tekenaars.

En de rest dat je zie op de foto's waren voor het goede doel of voor de tombola.

Zodus Chappie foto's zeggen niet alles he .

Link naar reactie

Het blijft lastig; want je gunt ook de vrijwilliger iets? Meer moeite heb ik ermee dat mensen die later aankomen en in dezelfde rij staan wel een ticket krijgen en ik dus niet. Dat past waarschijnlijk wel in de reglementen van de organisatie of de wijze waarop die er mee omgaat voor relaties. In Gent werd overigens de zondagmiddag feitelijk gereserveerd voor de organisatie. Dit jaar kon dat beter qua de belangstelling maar in 2015 kon de betalende bezoeker regelmatig een afwijzing krijgen met een hoofdknik naar 'de stapel'. Ook in Rotterdam meen ik me te herinneren dat medewerkers achter de tafel discreet een boek aan de tekenaar gaven tijdens de signeersessies. Het hoort er wellicht bij?

 

Ik was op deze beurzen tevreden met het resultaat maar het blijft opvallend!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...