Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 22/23 Oktober 2016


shakeitupguy

Recommended Posts

Ladies and gentlemen,

The Mountain / Gregor Clegane of #GameofThrones is coming to FACTS!

Apparently, your faith in FACTS is moving mountains. In this case, a particularly legendary one, towards Ghent. Hafþór Júlíus Björnsson - The Mountain – you can call him Thor, too! – will be available for photoshoot sessions, signing sessions and Q&A's on Saturday and Sunday.

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

We hopen een Durieuxke te doen, namelijk op de verkoop van een professionele zeefdruk op gelimiteerde oplage van een speciaal ontworpen tekening van Amors door Charel Cambré.

 

Voor de eerste keer kan de wereld genieten van een wondermooie zeefdruk van de geweldige Amoras-comicreeks, de heruitgevonden versie van Suske & WiskeCharel Cambré, de getalenteerde artiest achter deze serie, heeft zijn zeskleurenzeefdruk geprint op een Steinbach 250gr, exclusief voor FACTS. Er liggen 100 exemplaren te wachten op FACTS-fans op 22 en 23 oktober in Flanders Expo Gent. Eén print kost 40 euro. De afbeelding onderaan is een preview van dit collector’s item.

 

Wil je een exclusieve Amoras-zeefdruk bemachtigen? Ga dan naar Charel Cambré  in de FACTS Artist Alley, op 22 en 23 oktober.

 

 

Amoras-zeefdruk-Copy.jpg

Link naar reactie

Dan is ze daar nog moeilijker in geworden. Eerst signeerde ze nog wel de cover maar geen foto's in het blad zelf.

Wellicht dat dit te maken heeft door het feit dat die Playboys voor het dubbele, driedubbele, ... door verkocht worden op Ebay en ende sites.

 

We blijven ook verder doen met aankondigingen van tekenaars :

 

Laurent Zimney

Jérôme Alquié

Sybel Danning (die duidelijk een Benelux toer aan het doen is)

Link naar reactie

Het signeerreglement voor Don Rosa staat online.  :e005: 

 

Tekeningen:
  • Don Rosa maakt gratis tekeningen voor de fans die in de rij wachten en een signeerticket hebben.
  • Hij tekent enkel een hoofdje op A4 of in het boek. Dus geen volledige figuren, scènes, … De tekening moet steeds op naam gezet worden “Voor …”
  • 1 tekening per persoon voor het gehele weekend.
  • Een signeerticket krijg je gratis aan de boekenstand van FACTS in de Artist Alley, maar deze zijn gelimiteerd per dag.
  • Op het signeerticket zal een tijdstip staan zodat je voldoende tijd hebt om aan te schuiven bij Don en de beurs te bezoeken. Als je niet op tijd bent op het vastgelegde uur, dan verlies je je plek en moet je een nieuw ticket bemachtigen.
  • Per half uur zijn er 4 plaatsen.
  • Handelaars worden niet toegelaten.
Handtekeningen
  • Don Rosa zet per bezoeker maximaal 3 handtekeningen op jouw stukken en extra’s op de aangekochte producten aan zijn stand.
  • Hij signeert enkel boeken die zijn verhalen of covers bevatten en waarin zijn naam in de credits staan.
  • Hij signeert geen Nederlandstalige uitgaven en geen uitgaves van Boom! Studios (uitzondering hierin is de integrale van “Life and Time of Scrooge McDuck”)
  • Hij heeft de finale beslissing om jouw boek te signeren.
  • Er vinden dagelijks handtekeningsessies plaats.

Signeersessies:

Zaterdag

  • 12u30-13u: handtekeningen
  • 16u-16u30: handtekeningen

Zondag

  • 12u30-13u: handtekeningen
  • 16u-16u30: handtekeningen
Link naar reactie

Wat hebben die twee tot nu toe gemaakt? 

De ene is Rijselse comic cover illustrator (ietwat in de stijl van Darwyn Cooke) en andere is een bekende tekenaar die heel wat covers deed voor Franse DVD en Video van tal van 80's Anime reeksen (Albator, Cobra, Ulysses 31).  Heeft wel wat strips uit in het Frans.

 

Het moeten niet altijd striptekenaars zijn, hé.

Link naar reactie

Hij haat Nederlanders, logischer kan niet ;-)

  :e007:

Don Rosa: Hij signeert geen Nederlandstalige uitgaven. De logica ontgaat mij, hoe moet ik dit interpreteren?

Reden werd hieronder door Peter gegeven.

 

But don't panic, we zullen alvast de mooie Don Rosa Library boeken te koop hebben aan een killer prijsje voor diegenen die een tekening die in album willen hebben.

Link naar reactie

Don Rosa: Hij signeert geen Nederlandstalige uitgaven. De logica ontgaat mij, hoe moet ik dit interpreteren?

Doordat de verhalen van Don Rosa zo populair zijn werden deze door verschillende uitgeverijen uitgegeven met soms de verkeerde versies, kleuren, ... en zonder enige vermelding van scenarist, potlood, inkter, ...

Omdat Don zich hieraan stoorde heeft hij zijn naam laten trademarken en mogen ze zijn naam enkel gebruiken in de uitgave als ze zijn goedkeuring hebben.

 

Sindsdien werk Don Rosa werkt tesamen met al de uitgevers die zijn werk willen uitgeven.

Zo is er zekerheid dat de kwaliteit behouden blijft.

 

De nederlandse uitgeverijen weigeren nog steeds om met hem samen te werken en de credits toe te voegen in hun uitgaven.

Dit is de reden waarom hij geen nederlandstalige uitgaves wenst te signeren.

 

Hopelijk maakt dit het wat duidelijk.

Link naar reactie

Duidelijk en wel balen! Zijn naam staat trouwens wel in de Nederlandstalige uitgaven - de oude van Sanoma en zelfs in de Kruidvat-wc-papier-herdrukken die ik, uiteraard, bij de Kruidvat zag liggen voor het verbijsterende bedrag van 2,50.....

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Ter info, ik krijg heel wat vragen over beschikbaarheid van Nederlandse uitgaves voor Kara die op zondag komt signeren.

Hij heeft slechts 2 albums in vertaling bij Blitz en deze kunnen niet meer besteld worden. Zodoende zal ik enkel over Franstalige exemplaren beschikken.

Voor een tekening moet er gewoon een print gekocht worden. Deze heeft hij speciaal voor FACTS gemaakt. Er rest jullie dus nog tijd om zijn boeken in de ramsj te gaanzoeken. :e007:

Hij zal ook originelen meebrengen en zijn prijzen zijn best redelijk.

 

Van alle andere striptekenaars zijn Nederlandstalige albums aanwezig.

post-116-0-21994300-1476699398_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik sla door omstandigheden een editie over. Volgend voorjaar kom ik normaal gezien wel.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Eerst het minst leuke nieuws : Rufus Dayglo heeft een longontsteking en zal niet op FACTS aanwezig zijn. Hierdoor was hij ook niet aanwezig het afgelopen weeken op het Lakes International Art Festival. We hopen hem te verwelkomen in april.

 

Het goede nieuws is dat er deze editie maar liefst 6 panels en workshop gehouden wordt op FACTS waar maar liefst 10 tekenaars aan deelnemen. :

 

Mike Collins : “Creating creatures & superheroes” (beide dagen)

Kev Hopgood : "From Pencils to a Finished Piece" (zaterdag)

Romano Molenaar, Peter Snejbjerg, Guillermo Ortego & Alain Mauricet  : "European comic artists in America" (zaterdag)

Loish - "Drawing Lessons" (zaterdag)

Kara – "How to create manga characters (French only!)" (zondag)

Romano Molenaar & Charel Cambré - Legacy of Vandersteen (zondag)
 

Plaatsen zijn beperkt dus wees er niet te laat bij.

 

 

Link naar reactie

Zaterdag zal ik aanwezig zijn op FACTS op stand 5034 van de Stripgilde.

Net zoals afgelopen weekend op Breda zal ik een handvol uitgewerkte inkttekeningen voorbereiden in Fake Vintage Book Covers artbooks.

Als je ook eentje zou willen, stuur me dan deze week nog een berichtje en kan reserveer ik je een exemplaar voor zaterdag.

Enkele voorbeelden van boeken voor mensen in Breda:

 

 

post-380-0-57614600-1476808526_thumb.jpg

post-380-0-09155100-1476808529_thumb.jpg

post-380-0-96069000-1476808530_thumb.jpg

post-380-0-67018700-1476808532_thumb.jpg

post-380-0-48990700-1476808534_thumb.jpg

post-380-0-43455200-1476808536_thumb.jpg

post-380-0-40929500-1476808538_thumb.jpg

post-380-0-43462100-1476808540_thumb.jpg

post-380-0-86960900-1476808541_thumb.jpg

post-380-0-44214000-1476808543_thumb.jpg

Link naar reactie

en nog eentje

 

 

The dreamy and stupefyingly beautiful artwork below is from the steady hand of LOISH, a Dutch artist with the talent to draw very diverse, but always stunning pieces of art.

LOISH has lived all over the world, including the United States, Indonesia, France and Belgium. She has studied animation in Ghent (Belgium) for a year and then moved back to her home country to study animation at the Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) in Hilversum.

Nowadays, she is a a freelance illustrator and animator located in Utrecht (the Netherlands) and living with her boyfriend and fellow animator Arjen Klaverstijn.

 

LOISH will be present at FACTS, on Saturday the 22nd of October, in Flanders Expo, Ghent. She will be giving a workshop in Flex 1 and a show on the Cosplay Stage in Hall 6. Click here for the full schedule. 

LOISH-1-223x300.jpg LOISH-2-165x300.jpg LOISH-3-196x300.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

En nog eentje

 

 

Zondag 23 oktober signeert Marlon Teunissen bij ons op FACTS haar album ROBOCITY. En je krijgt er ook nog een bijpassende ART PRINT bij cadeau zolang de voorraad strekt. Kom dus op tijd even langs om een boek op te halen met een originele tekening erin. We staan direct tegenover de ingang. Kun je niet missen.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...