Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 22/23 Oktober 2016


shakeitupguy

Recommended Posts

hmm nog wat vroeg om nu reeds namen bekend te maken.

ofwel een voorjaarseditie (maar is dan al DCC en Antwerpconvention)

ofwel een extra dag

of mededeling dat men alle zallen van de Expo zal gebruiken

of thema editie van FACTS (tekenaars, acteurs, tentoonstelling rond zelfde reeks)

...

Link naar reactie

Soon: Copyright 2004-2015 Blizzard Entertainment, Inc. All rights reserved.

"Soon" does not imply any particular date, time, decade, century, or millennia in the past, present, and certainly not the future. "Soon" shall make no contract or warranty between Blizzard Entertainment and the end user. "Soon" will arrive some day, Blizzard does guarantee that "soon" will be here before the end of time. Maybe. Do not make plans based on "soon" as Blizzard will not be liable for any misuse, use, or even casual glancing at "soon."

:-)

Link naar reactie

timhardt komt verkleed naar facts 2016 als Thorfinn uit Vinland Saga :ph34r:

Daar wil ik wel een foto van. [emoji1]

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

De teaser

 

post-130-0-45200200-1448467508_thumb.png

 

En aankondiging

 

post-130-0-93797600-1448467545_thumb.jpg

 

FACTS 2015 verwelkomde in september meer dan 45.000 fans en was tijdens zijn 25ste editie groter dan ooit. Op vraag van het steeds groeiende aantal bezoekers organiseert FACTS in 2016 ook een voorjaarseditie op 2 en 3 april in Flanders Expo, Gent. 

FACTS voorjaarseditie

  • Meer oppervlakte
    Met meer dan 44.000 m² zal de voorjaarseditie van FACTS groter zijn dan ooit. Met deze extra ruimte (11.000 m²) wil de organisatie nog meer comfort bieden aan de bezoekers en extra plaats creëren voor workshops, master classes en beleving.

  • Internationale dealers
    Handelaars uit heel Europa en de Verenigde Staten zakken ook in 2016 af naar FACTS. Van limited edition action figures tot comics, replica’s van ruimteschepen en zoveel meer…

  • Cosplay
    Stof, vilt, mousse, verf en uren en uren werk. Ook in de toekomst wil FACTS graag de plaats zijn waar fans verschijnen in hun favoriete outfit en deel kunnen nemen aan een Cosplay-wedstrijd van wereldniveau.

  • Gaming zone
    FPS tot MMORPG en nog veel meer. In de gaming zone is het allemaal mogelijk. Hier presenteren grote en kleine gamebedrijven hun nieuwste top creaties.

  • Fanclubs
    Ook in 2016 staat fan zowel voor fantasierijk als voor fantastisch. Nog meer adembenemende stands vol met replica’s en tot-in-de-puntjes nagemaakte decors en kostuums.

  • Internationale acteurs en comic tekenaars
    FACTS blijft sterk in zetten om internationale kleppers en up-and-coming talents naar Gent te halen.

Nog meer ‘experience’

Bezoekers kunnen zich een heel weekend lang onderdompelen in de FACTS-mood. Fans mogen zich dus verwachten aan meer ruimte, exclusieve collectibles, meer guests, meer beleving, extra workshops en master classes, meer cosplay, ... 

De voorjaarseditie van FACTS vindt plaats op zaterdag 2 en zondag 3 april 2016 in Flanders Expo, Gent.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

big business, niet meer en niet minder.

Nog hogere tarieven voor standhouders en tickets,concurrentie wegduwen.

Amerikaanse praktijken ...money money.

Overigens ben je pas bijzonder als je geen batman,X man, superman of hoe ze ook mogen heten, hebt getekend.

Link naar reactie

Er is al jaren vraag naar een voorjaarseditie van FACTS. Mensen willen nu eenmaal meer FACTS en aan die vraag wordt tegemoet gekomen.

 

Overigens ben je pas bijzonder als je geen batman,X man, superman of hoe ze ook mogen heten, hebt getekend.

Dit slaat nergens op. Van de 30 uitgenodigde tekenaars dit jaar hebben er misschien maar een 5-tal die reeksen getekend.-) Onze toppers van de afgelopen jaren zoals Charlie Adlard, Dave Gobbons, Dean Yeagle, Risso en Bill Morrison zijn allemaak super bekend om andere niet-typische superhelden reeksen.

 

Hm, een week na de Dutch Comic Con. Zit wel erg dicht op elkaar. 

En niet te vergeten Brussel, een week vóór DCC (en later in april ook nog de Antwerpse con) :-)

DCC ligt in Nederland is er gekomen voor de Nederlanders, die al 10 jaar snakten naar iets dergelijks. Er zijn trouwens maar bitter weinig belgische liefhebbers die daar naar toe afzakken.

 

AC in april? Haha, dat meen je niet? :-p

Link naar reactie

Houdt dit dan ook in dat veel artiesten die op DCC en FACTS komen gelijk aan elkaar zijn?

Nu beide events van dezelfde organisatie zijn lijkt het me dat hier voordeel mee behaald kan worden zeker als iemand van ver moet komen.

Dat maakt het minder noodzakelijk om naar beide events te gaan.

Geld kan bij iedereen maar 1x uitgegeven worden toch?

Link naar reactie

Houdt dit dan ook in dat veel artiesten die op DCC en FACTS komen gelijk aan elkaar zijn?

Nu beide events van dezelfde organisatie zijn lijkt het me dat hier voordeel mee behaald kan worden zeker als iemand van ver moet komen.

Dat maakt het minder noodzakelijk om naar beide events te gaan.

Geld kan bij iedereen maar 1x uitgegeven worden toch?

Wie weet? Zal dan sowieso maar om één of twee namen gaan maar zeker niet het merendeel want de teams dat zich bezig houdt met de festivals is verschillend.

 

Geld kan bij iedereen maar 1x uitgegeven worden toch?

Klopt. Maar voor FACTS liet je toch ook niet Breda of Brussel Stripfeest links liggen. :-p 

Maak maar dat je een goed spreidingsplan hebt voor je geld :-p

Link naar reactie

Ik heb mij in september super goed geamuseerd op FACTS.
Helaas komt dit midden in de drukste periode op mijn job en sta ik die week nog eens alleen met de kinderen.

Ik zal er dus zeker niet tafelen.  Hopelijk lukt het wel om één dag te gaan.

Heb dubbel gevoel bij de aankondiging.  Enerzijds ben ik heel enthousiast want heb me er altijd super goed geamuseerd. (ga al sinds 2005)
Langs de andere kant vrees ik de overload.  Maar je bent natuurlijk niet verplicht tweemaal op één jaar te gaan.

 

Als het evengoed georganiseerd blijft nu ze twee edities doen kan niemand natuurlijk klagen.

Link naar reactie

Gaat de Antwerp Convention nog wel door in 2016? Staat niets van op hun website die buiten een dank u pagina ook niets meer bevat. Heeft Facts mss de concurrentie opgekocht om onder hun eigen naam een voorjaarsbeurs te organiseren? Zou me niet zo onlogisch lijken vermits Antwerpen heeft aangetoond dat er wel een publiek voor is en Facts is als merk een stuk groter en bekender.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Begrijp ik nu dat er drie comic cons in 1 maand zijn?

 

 

mij is gezegd " komt goed " dus ik wacht nog ff rustig af. Maar meer weet ik nog niet.

Namen, namen, wij willen namen  :e011:  :e002:

IK OOK :)

Ik wil ook een updated website :D

Ik wil heel veel :D

 

 Heeft Facts mss de concurrentie opgekocht om onder hun eigen naam een voorjaarsbeurs te organiseren?

is een hele logische redenatie eigenlijk! Good thinking!

Maar volgens mij (maar zoals gezegd... ik weet niet alles en ik wil HEEL veel wat niet altijd (soms zelfs nooit) doorgang vindt) is dit niet het geval.

 

Zoals je ziet is alles heerlijk in flux (beweging) en kunnen enkel de echte FACTS-goden met echte antwoorden komen.

Dus geen ge-erger maar gewoon wat ge-duld, denk ik zo.

 

En ja, daar heb ik zelf ook wel eens moeite mee :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Mijn mening?

Ik geloof dat 95% van de bezoekers van DCC Hollanders zijn die nog nooit naar een comicon zijn geweest. Die dus niet naar Gent komen of zullen gaan. Wellicht dat ze de smaak te pakken hebben gekregen en nu wel eventueel gaan toeren in de regio, maar dat geloof ik niet.

Ik geloof ook dat die in Brussel genoeg francofielen zal trekken die niet naar NL-talige gebieden durven trekken, om levensvatbaar te worden.

 

We zullen echter zien wat de toekomst gaat brengen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Mijn vermoeden?

 

Heeft DCC werkelijk bestaansrecht? Of was er gewoon behoefte aan een dergelijke beurs in het voorjaar?

Met een crew van FACTS die zijn strepen heeft verdiend en alle negatieve aandacht rondom de organisatie van DCC heb ik het vermoeden dat dit nu getest wordt. Voor welke beurs kiest de bezoeker? Voor beide zal het waarschijnlijk teveel worden voor de meesten. (die hards uitgezonderd).

 

Altijd met veel plezier naar FACTS geweest, zal wederom een succes worden verwacht ik.

Ik vrees toch een beetje voor DCC, maar wellicht hebben veel mensen reeds kaarten in de voorverkoop gekocht.

Link naar reactie

Nee, er zijn er VIER binnen zeer korte tijd:

Comic Con Brussels, Dutch Comic Con, FACTS,  Antwerp convention. 

Er zijn er wel meer in Europe die in die periode vallen. Ik kom alle vlug aan het dubbele van beurzen bij buurlanden alleen al.

DCC : zoals Richard vertelt is dit voor Hollanders. Die hebben lang moeten wachten voor zo'n initiatief en heeft dus zeker een bestaansrecht

CCB : Is een lokaal initiatief en niet (mede-) opgezet door de Amerkaanse grote spelers (wat bij Paris Comic Con wel zo was). Ik ga er mij verder ook niet over uit spreken

FACTS : we komen tegemoet aan een jarenlange vraag om ook in het voorjaar een editie te houden

AC : officiële mededeling hieromtrent volg spoedig.

 

Niemand verplicht je om naar allemaal te gaan. Kies maar dewelke die het interessants voor je lijkt. Ik zou het wel weten :e005:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...