Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 22/23 Oktober 2016


shakeitupguy

Recommended Posts

Met Willem erbij haal je me over de streep.

 

De boeken heb ik echter allemaal wel.

 

Wat zijn de signeercondities voor deze tekenaars?

Philippe Pellet
Kas & Graza
Etienne Willem
Alain Mauricet
Sabine Rich

 

 

Romano Molenaar --> Commissies alleen op de zaterdag. Zondag signeert hij in Westerlo   :e012: 
 

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Met Willem erbij haal je me over de streep.

 

De boeken heb ik echter allemaal wel.

 

Wat zijn de signeercondities voor deze tekenaars?

Philippe Pellet

Kas & Graza

Etienne Willem

Alain Mauricet

Sabine Rich

 

Romano Molenaar --> Commissies alleen op de zaterdag. Zondag signeert hij in Westerlo   :e012: 

 

Al deze informatie zal zoals steeds op deze pagina terecht komen :

http://facts.be/how-to-get-sketches-at-f-a-c-t-s/

 

Normaliter wordt het een HC strip aankopen voor de striptekenaars in ruil voor een signeerticket.

Link naar reactie

Je kan ook een cosplay ticket kopen aan 10 euro hoor. :e005:

Als je stipt om 10 uur binnen bent heb je misschien nog kans om de laatste tickets te kopen voor de striptekenaars. Voor de comic tekenaars zal het wellicht moeilijker zijn.

 

 

heeft de media en de vox populi daar jaren geleden niet een gigantische rel rond gemaakt? Dat je een maatschappij met twee snelheden creëert waarin het gewone volk als vulling dient en zij die het zich kunnen veroorloven kopen een ticket voor de fast lane van Bobbejaanland. Als je geld hebt mag je voorkruipen.

Link naar reactie

heeft de media en de vox populi daar jaren geleden niet een gigantische rel rond gemaakt? Dat je een maatschappij met twee snelheden creëert waarin het gewone volk als vulling dient en zij die het zich kunnen veroorloven kopen een ticket voor de fast lane van Bobbejaanland. Als je geld hebt mag je voorkruipen.

Op FACTS zijn er zelfs 3 snelheden  :e007: 

Vanaf deze editie is er ook een VIP pass te koop waar u bij alle guests voorrang hebt bij de photobooth & handtekeningensessies .... maar niet bij de tekenaars :e005:

Link naar reactie

Ja. ... Goed he...

 

afhankelijk van welke categorie je behoort zeker? Als je de centen hebt, vind je het maar normaal en is het de anderen hun eigen schuld dat ze dat niet kunnen. Als je de centen niet hebt, zal je het een onrecht vinden, vermoed ik.

 

Nu goed, zo lang het geld maar naar de tekenaars en scenaristen gaat, vind ik alles best.

 

Op FACTS zijn er zelfs 3 snelheden  :e007:

Vanaf deze editie is er ook een VIP pass te koop waar u bij alle guests voorrang hebt bij de photobooth & handtekeningensessies .... maar niet bij de tekenaars :e005:

 

kijk eens aan, het kan niet op :)

 

maar ik vind wel dat je nog een heel terrein onbenut laat. Mijns inziens kan je toch nog een betere dienstverlening bieden tegen een fair marktconform zorgbedrag. Er is nog een hele winstmarge te halen bij een snellere rij aan het toilet voor wie 2 euro betaalt, of zelfs aparte toiletten voor 5 euro. Ik zou ook de catering in twee of drie rijen verdelen. De normale prijs en dan een toeslag voor de snelle rij van 80% (je moet wel die paupers kunnen ontraden hé, stel dat zo'n armoezaaier ook effe een snel broodje wil scoren en aan de snelle rij gaat staan ... dan heb je geen snelle rij meer). Ik weet niet of er een vip restaurant is, maar een hoekje afboarden waar je wat beter kan eten voor betere prijzen, brengt gegarandeerd meer op.

Wat dacht je van exclusieve avonden waarbij je gewoon genoeg volk moet zien te vinden die +100 euro neertellen om enkele exclusieve zaken te mogen doen (dan denk ik aan, een beurs zonder volk en rijen, een exclusieve rustige shoot met mcGyver voor 150 euro extra, ... dat soort dingen)

Bij de tekenaars zou ik toch ook twee snelheden hanteren. een gewone rij voor het plebs en eentje waar je 100 euro extra betaalt om aan de beurt te komen vanaf het moment dat je er aan komt. En natuurlijk een extra dienstverleningsbedrag voor het plaatsen van een linnen tasje. De organisatie pint daar dan een toestemming aan.

 

is er een extra inkom aan de artist alley? Want anders laat je daar ook nog wel geld liggen. Met 1 of 2 euro per uur moet dat nog wel wat opbrengen.

 

Maar waarom stoppen bij de bezoekers? Ga ook eens creatief aan de slag met de standhouders? Je kan een plaatsje in een bepaald tijdslot aan de laad- en loskade afhuren tegen een bepaald bedrag. Ik denk dan bvb aan maximaal 5 auto's tussen 8u en 9u aan een prijs van 150 euro extra en de rest moet dan verplicht voor 8u klaar zijn of na 9u nog snel alles inhappen. Idem dito 's avonds. Maak het meest populaire uurtje betalend. zelfs per opbod.

Misschien doe je dat al, maar verbied eigen drank en voeding mee te nemen, dan ben je zeker dat ze ter plekke betalen om te consumeren.

Vraag ook extra standgeld per standhouder die aan de stand staat.

 

Het zijn maar een paar ideetjes hé, je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.

Link naar reactie

Kijk, dat is nog eens meedenken. :e009:

 

Wellicht een paar ideeen voor mensen met minder geld.

Net als huur toeslag of zorg toeslag vraag je dan een facts toeslag aan.

Zie het als een soort van subsidie om alles voor alle lagen van de bevolking mogelijk te maken.

 

Nee, nu even serieus. Heb je minder financiële middelen en kun je iets niet doen? Dan houdt het toch gewoon op!

Ik zou zelf ook graag een Bentley willen rijden maar dat zit er voor mij niet in. Jammer dan!.

Het is toch geweldig dat er middels een gedifferentieerd prijsbeleid in meerdere/verschillende  behoeftes voorzien kan worden. 

Anders zouden er b.v. alleen maar Volkswagens op de weg rijden. Lekker terug naar het communisme. :e009:

Link naar reactie

Nee, nu even serieus. Heb je minder financiële middelen en kun je iets niet doen? Dan houdt het toch gewoon op!

 

ik ben serieus!

Waarom zou iemand met minder financiële middelen ook recht hebben op een maatschappij? Gewoon de lijn doortrekken en ieder krijgt waarvoor die betaalt. Heb je meer geld, dan kan je meer doen. Een gedifferentieerde maatschappij en prijsbeleid levert gewoon het meest op en daar draait het aan het eind van de dag wel om.

 

Toeslagen moet je niet gaan doen, dat is voor een oneerlijk evenwicht zorgen en daar heb je niks aan. Dat laat die mensen alleen maar in de weg lopen. Dan krijg je weer van die lange rijen bij tekenaars en dan moet je zoals in Geraardsbergen een reglement hebben. Nee, gewoon lekker beschaafd en wie het meest betaalt mag vooraan staan. Het eerlijkste systeem is dat. En als diegene die vooraan staat daar nou het meeste voor wil betalen is dat toch fijn zijn eigen keuze?

Link naar reactie

 

Ik zou zelf ook graag een Bentley willen rijden maar dat zit er voor mij niet in. Jammer dan!.

Het is toch geweldig dat er middels een gedifferentieerd prijsbeleid in meerdere/verschillende  behoeftes voorzien kan worden. 

Anders zouden er b.v. alleen maar Volkswagens op de weg rijden. Lekker terug naar het communisme. :e009:

 

ik ben het trouwens helemaal met je eens. Ze zouden gewoon een minimum inleg van 150 euro moeten vragen per tekening of dédi. Dan lost dat probleem van die rijen zich vanzelf op. Dan heb je ook die idiote early bird niet nodig. Dan leg je verdorie meer geld neer dan iemand anders maar moet je wel belachelijk vroeg daar gaan staan. 

 

Laat iedereen gewoon binnen aan 25 euro en als je een tekening wil of je wil de artist alley binnen, dan betaal je gewoon extra. Dat is pas dienstverlening. Nu dwing je om de mensen die meer betalen een slechtere dienstverlening te aanvaarden door daar zo vroeg te zijn. Dat extra kan dan zijn dat je een inkom betaalt aan de artist alley (maar dan moet je wel een soort doorzichtig hek maken zodat de rest van de beursgangers de sterren wel kunnen zien zitten, anders heb je geen bezoekers.) of je kan de artist alley vrij laten om door te wandelen en gewoon minimum inleg van 50 euro maken + enkele boeken aankopen voor een tekening.

 

Dat zou pas echt getuigen van een verstandig gedifferentieerd beleid en de wens om een echte dienstverlening aan je klanten te bezorgen. Er zijn zeker genoeg mensen die er zouden voor betalen.

Link naar reactie

Uiteraard wordt er vanaf zondag, pakweg 11 uur, ook geen tijd meer gereserveerd voor tekeningen voor het personeel. De middag moet ook geld opleveren en dat kan alleen met de focus op de betalende klant.

Link naar reactie

Het zal nooit goed zijn. Puur wat de tekenaars betreft: ik zie op beurzen altijd dezelfde gezichten en ik doe zelf maar een 2à4 beurzen per jaar en vrees daar al dat ik ook een "gekend" gezicht begin te worden.

In het begin ergerde ik me aan mensen die alweer in de rij gingen staan voor een tekenaar waarvan ik zeker wist dat ze al een tekening hadden. Nu ben ik begripvoller omdat ik zelf ook favoriete tekenaars heb en me er dus zelf soms schuldig aan maak (alhoewel ik dit strak probeer te beperken, maar aan Dupré bv. kan ik moeilijk weerstaan).

 

Dat je iets moet kopen voor een tekening vind ik niet meer dan normaal. Toegangsprijs daar bovenop ook zolang die niet de spuigaten uitloopt. FACTS is eigenlijk zeer duur, maar daartegenover staat dan wel een hele hoop tekenaars (en niet van de minste, alhoewel ik momenteel voor de spring-editie nog wat op m'n honger blijf zitten, maar zal persoonlijke smaak zijn) en het is ook wel veel meer dan enkel een stripbeurs. EB 30€ is discussie al gevoerd en ga ik niet nog 'ns oprakelen, maar zonder EB zal je niet veel tekeningen hebben (zelfs met EB moet je er dan ook nog heel vroeg gaan staan voor sommige tekenaars).

 

Alles is commerce, daar draait het tenslotte toch om: winst, winst, winst.

Daartegenover staan lokale, kleine beurzen waar de organisator al blij is als hij uit de kosten geraakt en het echt uit liefhebberij is.

 

Iedereen staat het vrij om te kiezen waar hij naartoe wil gaan en tegen welke prijs.

 

Ikzelf twijfel nog aan EB wegens nog geen echte tekenaar waar ik echt voor wil gaan (vorige editie waren het Mitton, Crisse en Ma Yi en die laatste had ik zelfs niet met EB... Maar daarnaast nog wel een hoop andere mooie dédi's). Kans is groot op een gewoon ticket dit jaar en hopen dat er toch nog iets overblijft. En anders genieten van alle decors, acteurs en de cosplayers.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Of wellicht een extra toeslag aan bezoekers vragen zodat ze LIVE kunnen zien (vanuit hun plaats in de rij buiten) hoe de deuren dicht blijven en vervolgens wordt het camerabeeld verschoven naar de Artist Alley waar de crew de tekenaars in gijzeling houden in ruil voor prachtige commissions...

 

 

Zoiets?

 

Stelletje dwazen :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

 

In het begin ergerde ik me aan mensen die alweer in de rij gingen staan voor een tekenaar waarvan ik zeker wist dat ze al een tekening hadden. Nu ben ik begripvoller omdat ik zelf ook favoriete tekenaars heb en me er dus zelf soms schuldig aan maak (alhoewel ik dit strak probeer te beperken, maar aan Dupré bv. kan ik moeilijk weerstaan).

Zo zijn de rijen bij Romano ook vaak dezelfde. Leuk voor hem! Ik gun het Romano zeer zeker!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

De discussie over prijs zal vrees ik altijd blijven duren. Ikzelf vind Facts toch wel duur worden voor wat ze uiteindelijk bieden. Ze bestaan nu toch al geruime tijd, maar qua comic line up kunnen ze nooit op tegen bv LSCC. Hetzelfde geldt voor de line-up van acteurs. Meestal bijrolletjes of B-acteurs. Niettegenstaande zal ik wrs terug aanwezig zijn, uit schrik iets te missen.

Link naar reactie

 

 

Stelletje dwazen :D

 

nou, als medewerker van de artist alley zo'n dingen over zijn klanten zegt, getuigt dat niet van een zin voor dienstverlening.

 

Wat is er zo dwaas aan het voorstel. De tekenaars verdienen een pak meer centen, de mensen die de keuze maken om er voor te betalen krijgen een dienstverlening die wel conform is met het bedrag dat ze neertellen en de gewone mensen mogen ook een tekening hebben alleen zijn er mensen die meer betalen en dus meer recht hebben op een betere dienstverlening.

 

Als je nou naar een dancing gaat, betaal je toch ook inkom en moet je ook nog steeds je drankjes betalen; En als je dan nog wat extra neertelt mag je gewoon binnen wanneer je wil en hoef je niet in de rij te staan en heb je een vipbox. Zelfde voor voetbal, wielrennen, autosalon, of eender welk event waar de organisatie meedenkt met haar klanten. 

 

en ik hoor die toch niet klagen dat het publiek niet geïnteresseerd is in hun product ...

Link naar reactie

Zo zijn de rijen bij Romano ook vaak dezelfde. Leuk voor hem! Ik gun het Romano zeer zeker!

 

je gunt hem dus een lange rij, maar geen extra inkomen door de prijs voor een extra dienstverlening te verhogen zodat de rij misschien korter is, maar het nettobedrag een stuk hoger voor Romano. Dat gun ik hem in elk geval wel.

Link naar reactie

De discussie over prijs zal vrees ik altijd blijven duren. Ikzelf vind Facts toch wel duur worden voor wat ze uiteindelijk bieden. Ze bestaan nu toch al geruime tijd, maar qua comic line up kunnen ze nooit op tegen bv LSCC. Hetzelfde geldt voor de line-up van acteurs. Meestal bijrolletjes of B-acteurs. Niettegenstaande zal ik wrs terug aanwezig zijn, uit schrik iets te missen.

 

zoals Velden hierboven al zei: 

 

 

 

Nee, nu even serieus. Heb je minder financiële middelen en kun je iets niet doen? Dan houdt het toch gewoon op!

Ik zou zelf ook graag een Bentley willen rijden maar dat zit er voor mij niet in. Jammer dan!.

 

of wil jij dan een communist zijn?

Link naar reactie

nou, als medewerker van de artist alley zo'n dingen over zijn klanten zegt, getuigt dat niet van een zin voor dienstverlening.

you read my remarks en smilies wrong en ver uit de context. Ik lach nieuwe ideeen toe, maar mij gaat het te ver. Ik bendan ook niet de baas van de show :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Leg mij eens uit wat dit met communisme te maken heeft? En de definitie ervan hoef ik niet, die ken ik wel.

 

vraag dat even aan Velden aub, niet aan mij.

 

 

Nee, nu even serieus. Heb je minder financiële middelen en kun je iets niet doen? Dan houdt het toch gewoon op!

Ik zou zelf ook graag een Bentley willen rijden maar dat zit er voor mij niet in. Jammer dan!.

Het is toch geweldig dat er middels een gedifferentieerd prijsbeleid in meerdere/verschillende  behoeftes voorzien kan worden. 

Anders zouden er b.v. alleen maar Volkswagens op de weg rijden. Lekker terug naar het communisme.  :e009:r

Link naar reactie

Wat een geklaag wederom. Niemand is verplicht te komen hoor  :e005:

 

Betalen voor een tekening/dedicace/commissie is prima, zou ik geen probleem mee hebben.

Early bird ticket bij Gent is natuurlijk ook een beetje uit de hand gelopen, volgens mij heeft iedereen er eentje, de rij is ook zeer groot (dus niet exclusief).

Zonder EB heeft het geen zin meer te komen als je de artist alley tot doel maakt, het is dus een verplichte aankoop :e005:

 

Verder vind ik Gent prima georganiseerd en is de dienstverlening toch prima. Ja, het is in de ochtend even wachten dringen rennen zweten zoeken etc om je tickets te verkrijgen, daarna best relaxed.  

 

Het valt mij eigenlijk weer op dat de grootste klagers dit steeds als gast doen, terwijl aan hun berichten is af te lezen dat ze wel komen of eerder gekomen zijn. Waarom? Bang waarvoor?

 

Discussie over geld is moeilijk, we praten hier over een hobby, dus alles wat men hier uitgeeft is extra, dus verhalen over geen geld en arme liefhebbers vind ik ver gezocht. Verzamelaars zijn meestal niet meer economisch objectief denkend betreffende hun hobby.

In Universal studios te Florida wordt het systeem trouwens toegepast met duurdere tickets, waardoor je in een snelle korte rij mag. Dat ticket is duurder (niet vergelijkbaar met fastpass uit Disney, die voor iedereen toegankelijk is).

Link naar reactie

you read my remarks en smilies wrong en ver uit de context. Ik lach nieuwe ideeen toe, maar mij gaat het te ver. Ik bendan ook niet de baas van de show :)

 

I was just yanking your chain a bit :)

 

maar toch, enerzijds wel een systeem als early bird invoeren en anderzijds huiverachtig staan tegen een eenvoudige verderzetting van datzelfde beleid. Namelijk, je betaalt er voor, dus heb je meer dienstverlening. Maar misschien was dat van die doorzichtige hekken niet het beste idee, dat is best mogelijk. Het is dan ook een discussie hé. Daar toets je wat ideeën met elkaar af. Maar wat is er mis met een betere dienstverlening voor de mensen die dat willen betalen?

 

stel dat ik nou de sfeer van facts wel leuk vind om een dagje in rond te lopen en ik bereid ben om bvb 100 euro + boek te betalen voor een dédi in een boek omdat ik daar nou van hou. Mag ik dan niet net ietsjes eerder die dédi hebben dan die andere persoon in de rij die zeer respectvol een boek koopt om een dédi te krijgen. Nu doe je het eigenlijk maar half en half. Je laat mensen wel meer betalen voor meer dienstverlening (het EB ticket) maar je dwingt ze wel om er een stukje persoonlijke vrijheid en dienstverlening aan op te geven. je kan toch gewoon de EB's houden en dan nog snelkassa tickets verkopen aan 100 euro + boek om niet in de rij te hoeven staan en gewoon je dédi te vragen en de hele rij te passeren. wat is daar nou mis mee, het is toch mijn keuze om daar die 100 euro extra voor te betalen en de andere mensen in de rij mogen die keuze toch ook maken? 

Die 100 euro doe je dan samsam met de tekenaar en de organisatie, en ik kan bij een andere tekenaar voor opnieuw 100 euro vooraan in de rij een dédi laten zetten. Organisatie heeft ondertussen al die EB tickets + 100 euro van mij en twee tekenaars hebben 50 euro extra.

En natuurlijk heb je dan gezeik van de gierigaards die niet bereid zijn om dat bedrag te betalen, maar dat is hun eigen keuze toch om dat niet te betalen? Het is toch een vrij land en je kan toch je eigen keuzes maken, niemand verplicht je om in die rij te staan hoor.

Link naar reactie

Wat een geklaag wederom. Niemand is verplicht te komen hoor  :e005:

 

 

Het valt mij eigenlijk weer op dat de grootste klagers dit steeds als gast doen, terwijl aan hun berichten is af te lezen dat ze wel komen of eerder gekomen zijn. Waarom? Bang waarvoor?

In Universal studios te Florida wordt het systeem trouwens toegepast met duurdere tickets, waardoor je in een snelle korte rij mag. Dat ticket is duurder (niet vergelijkbaar met fastpass uit Disney, die voor iedereen toegankelijk is).

 

ik ben gast hier, dus ik voel me aangesproken, of vergis ik me? Ik klaag toch niet? Ik geef gewoon de organisatie ideeën om een betere dienstverlening te geven én nog meer te verdienen ook nog.

 

die fastpass is exact wat ik voorstel. Kijk dat er mensen zijn die het maximale uit hun dag willen halen, vind ik allemaal prima. Koop dan inderdaad een EB ticket, ga als eerste binnen en doe je ding. Maar ik wil liever nog iets meer betalen om al die stress niet te hoeven hebben. Ik wil liever een democratisch (ja, sorry, groot woord) systeem waarbij ik niet een duurder ticket koop voor een betere dienstverlening maar uiteindelijk er toch weer naast kan grijpen als ik niet mee ren met de andere EB kopers. Geef me een duurdere dienstverlening die ook echt een verbetering is, ik betaal er wel voor.

Mijn voorstel is om alles net ietsjes relaxter te doen en gewoon een tweede Late Bird ticket te maken waarbij je gewoon flink extra betaalt voor een goede dienstverlening. De skybox, de viptent, de champagne room, noem het zoals je wil.

Gewoon al die stress en "randomness" vermijden en de persoon die er voor betaalt te geven waar die recht op heeft. Ik vind het helemaal iet erg om te betalen voor mijn hobby, net zoals jij. Ik vind het best prima om de geldbuidel open te trekken en de tekenaars een mooi extra inkomen te geven. Dus geef me dan ook die keuze zou ik zeggen. En ik wil de EB sportlui hun dagelijkse sprintje niet ontnemen hoor, helemaal niet; maar een fastpass moet wel degelijk een fastpass zijn.

Link naar reactie

Al met al zoekt de organisatie een goede middenweg denk ik.

Kijk maar naar het signeerbeleid op hun site.

Je kunt een dik pak geld uitgeven op FACTS als je wilt. Maar er zijn tevens betaalbare oplossing.

 

Wat je wel verschillend moet zien is waarvoor een auteur langs komt. 

Dit heeft de organisatie wellicht niet eens altijd in de hand.

 

Is dit ter promotie? Hij maakt een dedicace (vaak een eenvoudige tekening) met als tegenprestatie aanschaf van een boek.

Of maakt hij een commissie? Dan mag je wel wat meer verwachten dan een gemiddelde dedicace.

Link naar reactie

Al met al zoekt de organisatie een goede middenweg denk ik.

 

 

is dat zo? of kopiëren ze gewoon de comicons in de US? Zal voor het grootste gedeelte wel gelijk lopen denk ik, maar het kan altijd beter. En als je het verstandig aanpakt, hoef je achteraf niet te zeuren dat je niet genoeg over houdt. Dan hoef je niet te klagen dat je met beurzen niks verdient. Dan hoeven die beurzen ook niet allemaal te verdwijnen.

 

Nu goed, mij niet gelaten hoor, de beurzen moeten vooral doen wat zevinden dat ze moeten doen. maar ik blijf het vreemd vinden dat we wel een early bird ticket als normaal beschouwen (en daar is overigens niks mis mee) maar als er een ander voorbeeld van een gedifferentieerd beleid voor betere dienstverlening komt, we dan een beetje vast zitten in onze conservatieve poldergrond en de voorstellen dan afdoen als klagen.

 

We hebben onze maatschappij toch zo opgebouwd, wat is er dan mis mee om dit door te trekken in stripbeurzen? De dienstverlening in de gezondheidszorg en de justitie zijn op basis van betaling. Hoe hoger het bedrag, hoe beter de uitkomst. Vrije keuze. Je auto kies je op basis van je inkomen. Je plaats op de tribune van je sportclub heb je op basis van de hoogte van de prijs van je ticket. De hobby van je kinderen zijn perfect evenredig aan de hoogte van je salaris. Kan je je kinderen niet op een goeie manège zetten, dan gaan ze maar op voetbal. Waarom trekken we die lijn dan niet door op een stripbeurs?

Link naar reactie

@ritis......je kunt ook gewoon commissions plaatsen buiten beurzen om, ik denk niet dat je tekenaars op beurzen moet gaan lastig vallen met extra dienstverlening ten koste van normale bezoekers.

FACTS kopieert zeker niet de Amerikaanse cons, daar is het systeem totaal anders (ook geen early bird).

Tekenaars huren zelf stands en verkopen werk en maken commissions. 

Link naar reactie

Nog even en er worden EB en VIP-tickets geveild (oei, ik breng hier toch niemand op ideeën hoop ik), volgens nummer (nr. 1 krijgt voorrang op alles, dan nr.2 etc.)  :e009:

Hey, misschien moet ik mezelf zelfs niet meer verplaatsen, maar kan alles geregeld worden vanuit mijn luie zetel, met een virtual reality brilleke. En dan nog die transporter even op punt stellen om de dédi's te leveren. Brave New World.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Gast_ritis, ik hoor je hier graag bezig, het is goed bedoeld, ... maar wie weet, dan zet ik de TV op en zie ik een -uitaard linkse- VRT joernalist u vragen of je geen schuldgevoelens hebt dat jij je die voordelen kan bekostigen en niet die andere sukkelaars. En als dat niet lukt dan zal die joernalist je de vraag stellen of je dan geen goed hart hebt voor je medemens, en dergelijke. Wees voorbereid als zo'n zogenaamde politiek correcte joernalist plots een micro onder je neus schuift om je zwart te maken als kapitaalkrachitge en dus rechtse egoïst... :e003:

Link naar reactie

Gast_ritis, ik hoor je hier graag bezig, het is goed bedoeld, ... maar wie weet, dan zet ik de TV op en zie ik een -uitaard linkse- VRT joernalist u vragen of je geen schuldgevoelens hebt dat jij je die voordelen kan bekostigen en niet die andere sukkelaars. En als dat niet lukt dan zal die joernalist je de vraag stellen of je dan geen goed hart hebt voor je medemens, en dergelijke. Wees voorbereid als zo'n zogenaamde politiek correcte joernalist plots een micro onder je neus schuift om je zwart te maken als kapitaalkrachitge en dus rechtse egoïst... :e003:

 

nee, geen schuldgevoel, iedereen mag die keuzes maken van mij. En als er anderen zijn die dan meer geld over hebben voor iets dan ik, dan is dat maar zo. Dat is nu eenmaal de maatschappij, je telt maar mee tot zo ver je inkomen gaat en er zijn er een heel pak die meer meetellen in deze maatschappij dan ik. Ken je plaats. Dan moet die "andere sukkelaar" (als ik je even mag quoten) ook maar gaan werken zoals iedereen.

Link naar reactie

Nog even en er worden EB en VIP-tickets geveild (oei, ik breng hier toch niemand op ideeën hoop ik), volgens nummer (nr. 1 krijgt voorrang op alles, dan nr.2 etc.)  :e009:

Hey, misschien moet ik mezelf zelfs niet meer verplaatsen, maar kan alles geregeld worden vanuit mijn luie zetel, met een virtual reality brilleke. En dan nog die transporter even op punt stellen om de dédi's te leveren. Brave New World.

 

je eerste idee vind ik prima, zo zie je meteen wie de grootste liefde voor zijn hobby heeft. Gewoon rangnummer veilen, dat is een idee waar ik achter kan staan. 

Voorrang op alles is misschien nog wel te bespreken, maar het zou nog meer opbrengen als je meer verschillende voorrangstickets zou veilen. Een veiling (via online veilingsites uiteraard, wie nu nog geen computer heeft om dat te doen, doet maar niet mee, dat is een eigen keuze om geen computer te hebben) voor elke tekenaar, artiest, etc ... en dan geen voorrang om als eerste in de rang te staan, want dat kan je niet fysiek, maar het late bird ticket, de fast pass, de strip sky box (geef het een sexy naam) waarbij je met jouw ticket gewoon tijdens de dag tot vooraan mag lopen om je dédi in je boek te laten zetten.

 

mja, maar als je jezelf niet wil verplaatsen dan vind ik de oplossing van lecram beter, dan kan je gewoon een commissie bestellen. Je kan ook thuis naar voetbal kijken, gelukkig doen vele skybox gebruikers dat niet want anders was het voetbal nog steeds zo groot als ijshockey. Het gaat hem om de sfeer, om de beleving, om tussen de toeristen te lopen. Je gaat toch ook geen film van Indonesië opzetten als je er zelf naartoe kan gaan? Alleen heb je zelf de keuze op welke manier je daar naartoe gaat. Wil je graag met openbaar vervoer en de rugzak rondtrekken in de low-budget hotels, dan moet je dat vooral doen, dan kies je daar voor en dat is heel fijn. Wil je dat graag in 5 sterren hotels en de taxi, dan is dat ook jouw keuze.

Als je naar een stripbeurs gaat, dan proef je de sfeer, zie je de tekenaar bezig, loop je tussen de bezoekers. Maar je zou dan wel de keuze moeten hebben om het totaal spektakel comfortabeler te mogen beleven als je die keuze wil maken. En blijkbaar wil de organisatie al een onderscheid maken tussen de gewone bezoeker en de bezoeker die er meer voor wil betalen voor meer dienstverlening want ze hebben de early bird tickets. Alleen zeg ik dat je dan de lijn wel helemaal door moet trekken en er ook echt een betere dienstverlening aan moet koppelen.

Link naar reactie

@ritis......je kunt ook gewoon commissions plaatsen buiten beurzen om, ik denk niet dat je tekenaars op beurzen moet gaan lastig vallen met extra dienstverlening ten koste van normale bezoekers.

FACTS kopieert zeker niet de Amerikaanse cons, daar is het systeem totaal anders (ook geen early bird).

Tekenaars huren zelf stands en verkopen werk en maken commissions. 

 

maar als je commissions plaatst, dan ben je niet zelf op de beurs. Dan zie je die tekenaar niet bezig. Dat is toch deel van de fun? En jij noemt dat lastig vallen. Misschien vind jij het leuk om in de rij te staan, dat mag best, dat is jouw keuze en die respecteer ik. Ik vind dat niet leuk en ik loop liever wat rond op zo'n beurs dan in de rij te staan. Ik wil best wat meer betalen voor de luxe om in de ochtend rond een uur of elf wat bij de tekenaars te hangen en ze bezig te zien en daarna lekker nog wat op de beurs rond te lopen en wat te eten en een paar leuke dingen doen en kopen.

 

Ik vind net dat die tekenaar op die manier wat meer kan verdienen. En de organisatie ook. Dat is toch prima, 

 

Nogmaals, ik vind het een vreemde reactie. Onze hele maatschappij i zo opgebouwd, van voetbal tot wetgeving. Van winkelen, bouwen tot gezondheidszorg. Je krijgt gewone dienstverlening voor een gewoon kaartje maar je krijgt een goede dienstverlening als je maar betaalt. Waarom zou je dat dan angstvallig buiten de muren van de stripbeurzen/conventions houden? Heb jij geen zorgpakketten dan? Neem jij niet de beste advocaat die je kan betalen om je vrij te pleiten als het nodig zou zijn? of ga je voor die pro deo beginner uit de provincie? Neem jij geen belastingadviseur dan of laat je het door je boekhouder doen? Ga jij in de C&A een hemdje kopen of heb je een andere winkel voor je kleren? Allemaal prima hoor, dat zijn keuzes die je maakt en daar bemoei ik me niet mee. Alle respect daarvoor. Maar we doen het wel in ons dagelijks leven, daar laten we wel de dienstverlening welgevallen in ruil voor het correcte bedrag, maar op zo'n beurs mag dat dan weer niet? Dat begrijp ik niet.

 

En zo veel is dat toch niet gevraagd? Een vip catering, een fast pass/late bird ticket (nogmaals, de naam is te bespreken) voor de artiesten, meer hoef ik niet hoor. Maar je kan best creatief zijn. Kunnen die tekenaars ook nog eens wat verdienen.

 

Ik ben nog niet op een amerikaanse beurs geweest, dus dat was een aanname van mij. Die blijkt fout te zijn volgens jou, dan neem ik mijn woorden daar terug.

Link naar reactie

Dus je wil wel de sfeer proeven door de aanwezigheid van het "gewone" volk, maar je moet ze gewoon kunnen passeren in de rij, ze zijn een soort van opvulling.

Je kunt ook naar de beleving toe van een beurs, normaal meedraaien en daarnaast een commission plaatsen.....

Het voetbal is veel groter geworden door bijvoorbeeld TV rechten en verkoop merchandising aan het "gewone" volk, skyboxen leveren weinig op (en kosten ook wat).

 

Nogmaals, prima als er een soort betaling ontstaat bij tekenaars of uitgevers.

Niets houdt trouwens de tekenaars tegen om zelf een stand te huren en dit door te voeren, maar aangezien dit weinig gebeurt in Europa zal het animo niet groot genoeg zijn bij bezoekers.

 

Natuurlijk is geld belangrijk in de maatschappij, maar niet alles is te koop, bij Gent is dus de early bird de iets hogere dienst (VIP hoogste). Als je dat wilt uitbreiden vrees ik dat de populariteit van een Con afneemt bij het "gewone" volk en dus de inkomsten van de beurs/tekenaars. Verder moeten tekenaars ook open staan voor het gegeven "ik betaal meer, ik ben ga nu eerst, dus tekenen"".....maar als zij dat geen probleem vinden....

Nogmaals, in San Diego (extreem druk en populair) zijn deze diensten er niet. Maar ja, als je met geld gaat strooien, zal je altijd wel meer dan anderen krijgen, zo is inderdaad het leven.

 

Alles begon met de reactie van Brouwertje, ik begrijp zijn standpunt, hij is verplicht 30 euro entree te betalen om kans te maken op een tekening en ik begrijp jouw reactie dat de early bird niet de extra dienst geeft, maar min of meer de normale entree is voor liefhebbers van tekeningen.

Een aantal van jouw suggesties zijn zeker mee te nemen in overwegingen, maar een gulden middenweg blijkt meestal het beste. 

Link naar reactie

Al met al zoekt de organisatie een goede middenweg denk ik.

Doen we zeker.

 

Alle voorstellen zijn an sich prachtig doordacht, maar bedenk ook dat de verschillende partijen soms een andere insteek hebben of om andere redenen gewoonweg niet de mogelijkheden hebben danwel daadkracht of denkkracht om die plannen verder uit te werken. Dan heb ik het zowel over de organisatie alsook de artiesten.

 

Artistieke mensen zijn vaak niet op die manier ge-aard en de vrijwilligers (ja zeker!!!!) in de Artist Alley zouden dan ook anders moeten reageren.

Wat de interne organisatie dan ook weer zou veranderen, want daar waar geld verdient wordt willen mensen natuurlijk ook meeprofiteren.

 

Dan zou het hele beleid moeten worden aangepast incluisief voorbereidingen per artiest.

 

Dat is VEEL werk :)

 

 

Ik ben nog niet op een amerikaanse beurs geweest, dus dat was een aanname van mij.

Zelfs daar zijn ze nog niet zover :)

 

 

Vergeet ook 1 ding niet: die Early Birds zijn niet ENKEL voor dedi-jagers maar voor een veel grotere groep mensen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...