Ga naar inhoud

Mooi Boek Over Jean Graton En Michel Vaillant


ed hengeveld

Recommended Posts

Smaken verschillen. Ik heb de tekeningen van Graton altijd uitermate lelijk gevonden. En de verhaaltjes vond ik nog slechter dan de tekeningen. Maar vijftig jaar geleden had ik het niet zomaar voor het zeggen wat ik te lezen kreeg....

Mijn broer las dat graag en kocht ze , dus ik MOEST die ondingen wel lezen!

Als ik geld had kocht ik een Nero of een boekje van Wipneus en Pim! Die vond ik geweldig.

Die nieuwe Michel Vaillant (sedert deze week in de winkel) ziet er voor mij wel aantrekkelijk uit, ik heb het boek dan ook gekocht.

Maar of ik erin zal slagen om het te lezen zonder dat de walging van de oorspronkelijke reeks naar boven komt...Ik weet het niet...

:e010: :e010: :e010:

Link naar reactie

De knuppel in het hoenderhok waarschijnlijk, maar eigenlijk vind ik Graton helemaal geen slechte tekenaar,

Je hebt gelijk, hoor, we zijn soms wat blassé geworden.

Het gebeurt me ook wel eens dat ik een losse tekening zie, en dat ik tot mijn verrassing vaststel dat de tekenaar beter is dan ik dacht.

Striptekenaars hebben een groot nadeel: je krijgt hun werk in een massaal veelvoud te zien: tientallen p's na elkaar. En daardoor verliest elke tekening zijn uniekheid. En er zijn heel veel kunstenaars die hun waarde alleen maar halen uit hun uniekheid, een kwaliteit die een striptekenaar nooit kan bezitten.

Link naar reactie

Wat ik vooral leuk vind aan de strip Michel Vaillant is de ontwikkeling van de auto's door de jaren heen en de professionalisering van de autosport. Van de privé garage zoals dat in de beginjaren was naar de fabrieken met hun teams die er nu zijn.

De personages nam ik altijd op de koop toe. Ook de verhalen blonken niet echt uit. En toen Graton ook nog motoren introduceerde (via Julie Wood) met het geneuzel tussen Steve en Julie waar ik helemaal niets mee heb ben ik afgehaakt.

Link naar reactie

Maar alle gekheid op een stokje; Michel heeft mij nooit geboeid. Nu heb ik niets met auto's dus dat verklaart, maar ik was wel altijd onder de indruk van die vierkante kaken van Michel en Steve.

 

Als kind verslond ik die vrooaaar/vrooooap boeken. Een jaar of twintig niet naar omgezien maar nu lees ik graag de ouwe Michels. Tocht naar de nacht, de achtste man of de albums waar Steve weer eens stomme dingen doet, die waardeer ik zeer.

Link naar reactie

Niet te vergeten 'De ridders van Königsfeld'. Vind ik van een niveau 'Gele Teken'. Ach, ik hou nu eenmaal van de klassieke strips. Ik ben zelf inmiddels ook klassiek.

Eens, voor mij is dit altijd de strip geweest die mij definitief het virus heeft bezorgd! spannend in historische setting, geweldige strip...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...