Ga naar inhoud

Neil Gaiman


Timhardt

Recommended Posts

7 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

glas half leeg :)

Ik ben half vol, aangenaam. Ik kijk hier ENORM naar uit terwijl ik de strip qua tekenwerk nog vaak niet goed kon verdragen. En het ook niet in mijn collectie heb, behalve die met het Milo Manara-verhaal :)

Ik ben in 1989 ingestroomd bij Sandman met #7. Delen 1 tm 6 lagen toen nog bij Tommy in Tilburg in de schappen en heb die meteen ook maar meegenomen. Het was een ware revelatie voor me. Comics van de grote twee in de jaren negentig waren schreeuwerig lelijk en alleen nog 'style' over substance. Sandman was ingetogener en bijzonder doordacht en intrigerend geconstrueerd. Ik heb nooit problemen met het tekenwerk gehad. Het stond perfect in dienst van het verhaal en op de één of andere manier was iedere wisseling van artiest prima in balans met Gaiman's proza. Ik heb het destijds op een voetstuk geplaatst en daar staat het heden ten dage nog steeds.

Link naar reactie
13 hours ago, Neat Stuff said:

Het stond perfect in dienst van het verhaal en op de één of andere manier was iedere wisseling van artiest prima in balans met Gaiman's proza.

Ik denk dat jij het geluk had er EN open voor te staan EN meteen erbij in kon stromen.

Ikzelf kwam pas in de jaren 90 in aanraking met import-comics en dat was Image/TopCow en Harris en er was voor mij niets belangrijkers te vinden.

Pas jaren later had ik ruimte in mijn kop (groei) om zaken als Fables, Y the last man, TWD aan te kunnen. En ook Terry Moore heb ik toen pas ontdekt. 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

Ik denk dat jij het geluk had er EN open voor te staan EN meteen erbij in kon stromen.

Ik ben waarschijnlijk ook een stukje ouder dan jij bent? In die tijd ontdekte ik meer interessante titels en tekenaars, die hier op het forum voor prutsers doorgaan, waaronder Plastic Forks en Metropol van Ted McKeever. Holy shit! Ik was meteen verkocht!

 

Link naar reactie
1 hour ago, Neat Stuff said:

Hij 'was' helaas een belangrijke tekenaar. Ik heb begrepen dat hij een paar jaar geleden gestopt is strips te maken, daar er schijnbaar geen droog brood meer mee te verdienen was. Eeuwig zonde.

Mwoa, Als mensen je werk consequent links laten liggen dan is daar vaak wel een reden voor. Dus je kunt jezelf afvragen of hij echt zo’n belangrijk tekenaar was? 

Link naar reactie
On 9/28/2021 at 12:13 PM, Neat Stuff said:

Ik ben waarschijnlijk ook een stukje ouder dan jij bent?

geen idee. Ik ben van 1973 dus reken maar uit. Maar geen idee. Is wel gewoon zo dat ik pas in 1994 voor het eerst een comicshop (Atomik in Sittard) binnenkwam. En toen dus pas Amerikaanse comics ontdekte.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 minutes ago, Neat Stuff said:

Je bent gewoon een laatbloeier...

klopt :)
Ik ben ook nooit echt uit het dorp genaamd Limburg gekomen. Ik kwam niet verder dan Roermond en toen ik naar de HEAO in Sittard ging, ja TOEN kwam ik dus pas in de buurt van een comicshop. En dat was 1994 dus.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 8 months later...

ja, ziet er wel tof uit en de moeite om eens te bekijken.

 

De audio versie via Audible was trouwens ook verrassend goed (het deel dat ik al beluisterd heb toch).

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...
3 uren geleden, Koen Claeys zei:

Ja... zeer mooie uitgaves maar onevenwichtig qua tekenwerk/scenario's.  Afgaande van je persoonlijke smaak zullen bepaalde kortverhalen wat tegenvallen.  De eerste 2 gelezen, de 3de ligt klaar om gelezen te worden. 

 

ik laat het dan aan me voorbijgaan.

 

Ik ben American gods aan het lezen in deze fantistische editie. Wat een geweldig verhaal!!!

 

 

image.png.86d9cfc67b037e4f6fd60d15c0b721ed.png

Link naar reactie
10 minuten geleden, mojo zei:

ter info, The Sandman Netflix adaptatie is live.

 


In het interview door Marc Maron wijdt Gaiman uit over de manier waarop de casting is gebeurd (door hem persoonlijk).  Eerlijk gezegd keerde mijn maag bij het zien van de trailers doordat de meeste acteurs zo verschillen qua uiterlijk (en vaak ook van geslacht zijn gewisseld) in vergelijking met de personages van de comics.  Gaiman stelde zich de vraag in welke mate huidskleur en geslacht belangrijk waren en heeft telkens gewoon de beste acteur gekozen.  Voor Death zijn bijvoorbeeld honderden vrouwen de casting gepasseerd en men heeft gewoon de beste gekozen, idem voor Sandman waarvoor een 1200-tal acteurs werden beoordeeld. (hoe gek dit ook klinkt...)  
Ik zal dus gewoon beginnen kijken met een 'open mind' en de verschillen trachten te negeren.  Gaiman is enorm zeker dat hij de juiste mensen heeft gekozen.  
Ook is het duidelijk zijn project, niet iets wat hij helemaal uit handen geeft en Netflix er 'hun ding' mee liet doen.  Hij wil zeker nog enkele seizoenen maken... Ik vermoed dat hij de smaak te pakken heeft gekregen door zijn episodes voor Doctor Who.

 

Link naar reactie
1 hour ago, Koen Claeys said:

Eerlijk gezegd keerde mijn maag bij het zien van de trailers doordat de meeste acteurs zo verschillen qua uiterlijk (en vaak ook van geslacht zijn gewisseld) in vergelijking met de personages van de comics. 

als Gaiman het niet erg vind, dan whatever :)

En in de comics werd Death ook wel eens ingewisseld door verschillende uiterlijken, dus...

Als ik het verhaal kan volgen, dan is het goed !

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 hour ago, mojo said:

ter info, The Sandman Netflix adaptatie is live.

 

kijk er enorm naar uit!! Ik heb zelfs mijn vrouw enthousiast dus hopelijk dit weekend!!!

 

Zelf lukte de comics me helaas niet (helaas pindakaas @Neat Stuff ) en heb ik enkel de Sandman-bundel met Manara-art. Maar Gaiman zelf vind ik heerlijk. Zijn boeken lees ik graag, zijn comics (Neverwhere, American Gods) meestal ook :) en alhoewel ik het boek nog moet lezen, was de TV-serie Good Omens echt té gaaf!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Koen Claeys zei:


In het interview door Marc Maron wijdt Gaiman uit over de manier waarop de casting is gebeurd (door hem persoonlijk).  Eerlijk gezegd keerde mijn maag bij het zien van de trailers doordat de meeste acteurs zo verschillen qua uiterlijk (en vaak ook van geslacht zijn gewisseld) in vergelijking met de personages van de comics.  Gaiman stelde zich de vraag in welke mate huidskleur en geslacht belangrijk waren en heeft telkens gewoon de beste acteur gekozen.  Voor Death zijn bijvoorbeeld honderden vrouwen de casting gepasseerd en men heeft gewoon de beste gekozen, idem voor Sandman waarvoor een 1200-tal acteurs werden beoordeeld. (hoe gek dit ook klinkt...)  
Ik zal dus gewoon beginnen kijken met een 'open mind' en de verschillen trachten te negeren.  Gaiman is enorm zeker dat hij de juiste mensen heeft gekozen.  
Ook is het duidelijk zijn project, niet iets wat hij helemaal uit handen geeft en Netflix er 'hun ding' mee liet doen.  Hij wil zeker nog enkele seizoenen maken... Ik vermoed dat hij de smaak te pakken heeft gekregen door zijn episodes voor Doctor Who.

 

Hij heeft ook Good Omens gemaakt voor Amazon Prime als showrunner (en deel 2 komt er ook aan). Ik denk dat hij vooral daar veel geleerd heeft.

 

Ik vind de keuzes waar ik weet van heb, geen probleem dat ze veranderd zijn. John Constantine had bv maar een rol in 1 verhaallijn, terwijl Joanna Constantine in verschillende verhaallijnen aan bod komt. Te begrijpen dat ze John zijn beperkte rol aan Joanna geven. The endless hebben geen vaste vorm, dus dat lijkt me helemaal geen probleem als je naar de comic logica kijkt. Lucifer en Lucien door een vrouw laten spelen stoort me ook niet gezien de actrices die ze hebben gekozen, al heb ik eerlijk gezegd bij Lucifer toch even moeten wennen.

 

Ik ga vanavond in ieder geval beginnen met kijken. Qua casting en special effects maak ik me weinig zorgen, ik vraag me vooral af of het verhaal effectief werkt op TV. Voorlopig nog even afwachten voor ik daar mijn mening over kan vormen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

The Sandman is typisch zo'n reeks waarvan ik sporadisch eens iets heb gelezen. Dat stelde nooit teleur, maar om de een of andere redenen had ik ook nooit het gevoel dat ik persé de rest van de reeks ook moest lezen.

Maar de tv-versie ga ik ter gepaste tijd wel eens bekijken. Zal ongetwijfeld niet tegenvallen.

Link naar reactie

Tot zover dus het kijken naar The Sandman. Werken aan het elektriciteitsnet. We zitten zonder stroom. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
23 hours ago, mojo said:

dus mss vanavond. 

ik ook. Zucht. Mijn vrouw wil steeds liever zappen, dan Sandman opzetten :)
Maar ik heb goede hoop, want ze wil het wé zien. Dus ik heb geduld nodig...

even zien waar ik dát kan bestellen!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Anderhalve aflevering ver. De acteur van Morpheus is bijzonder goed gecast.  Je gelooft geen seconde niet dat hij het is.

Productiewaarde is enorm. Special effects overal. Enkel wat shots van de dreamworld die er wat te gemaakt uit zagen, maar dat zijn details.

Charles Dance is weer in grote doen.

 

De comics heb ik nooit doorgeworsteld gekregen. Het tekenwerk was gewoon te wisselvallig en vaak te slecht. Maar hier ga je vlot in mee.

 

 

 

Link naar reactie

Zojuist de Sandman serie afgekeken. Ik heb er erg van genoten, vooral van het acteerwerk en de casting. De verhaallijn beslaat de eerste twee bundelingen: Preludes & Nocturnes en The Doll House. De verhaallijn van de boeken wordt netjes gevolgd, met soms wat uitstapjes vooruit en zijwaarts naar andere karakters en verhaallijnen. Het is duidelijk dat Gaiman zelf de hand hierin heeft gehad. Stephen Fry als G.K. Chesterton / Fiddlers Green is een gouden greep. Ik kijk uit naar het tweede seizoen. Het eerste seizoen is een netjes afgerond geheel.

Link naar reactie
On 8/9/2022 at 6:20 PM, Gio said:

Stephen Fry als G.K. Chesterton / Fiddlers Green

fikse spoiler maar YES I KNEW IT!! Ik ken het boek niet meer, maar toen hij het over die 3e entiteit had, en Fry kwam op in het groen, toen riep ik het al tegen mijn vrouw :)

nog 2 eps te gaan hier!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik ben eindelijk ook begonnen aan Sandman. Ik hoop tegen eind van de week rond te zijn. De eerste twee delen zijn al wel veelbelovend. 
 

Iemand de bonusaflevering gezien die recent werd gelost? 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...