Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

De updates van maandag 1 februari.

En morgen zijn we er weer, afhankelijk van een antwoord van een uitgeverij ook met beeldmateriaal dat ze in Frankrijk zelfs nog niet hebben verspreid en het bericht van een stripreeksovername.

 

post-35-0-83303400-1454277613_thumb.jpg

Link naar reactie

Dat is de bedoeling. Ik merk het nu mijn laatste twee weken in loondienst zijn ingezet. Ik ben al aan het evolueren naar een nieuw regime. De site kan daar maar van mee profiteren.

Link naar reactie

Klopt, we moeten ons publiek opnieuw duidelijk maken dat ze vaker moeten langskomen. We hadden al een valse start. Door technische problemen raakte de nieuwsbrief afgelopen weekend niet verstuurd. Dat kostte ons helaas een paar duizend lezers.

Link naar reactie

Over dat verlies maak ik me geen zorgen. Het onderstreept wel het belang van de nieuwsbrief waarin alle updates van de afgelopen week kort worden samengevat.

 

Tegelijk gaan we voor een groei op meerdere fronten. De hele site wordt technisch ook grondig herzien waarbij vooral de duidelijkheid en overzichtelijkheid aangepakt worden en je moet kunnen zoeken naar auteurs en reeksen. Als nieuwe surfer loop je bij ons te veel verloren.

 

Grootse plannen en ambities. Nu ze ook nog waarmaken zonder aan inhoud in te boeten.

Link naar reactie

De updates van maandag 1 februari.

En morgen zijn we er weer, afhankelijk van een antwoord van een uitgeverij ook met beeldmateriaal dat ze in Frankrijk zelfs nog niet hebben verspreid en het bericht van een stripreeksovername.

 

 

 

Heb ik daar nu overgelezen of staat dat bericht nog niet op de site?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wat een oeverloos gezeur van die vrouwelijke stripmakers die een ridderorde zouden ontvangen. Wat willen ze nu eigenlijk bereiken? Eerst klagen dat er geen..... en dan..... en dan weer....

Als ik het goed lees willen ze dat de Franse politiek hen eerst een inkomen garandeert alvorens ze zich "politiek" zullen laten misbruiken? Mooi is dat....!

Ik vind het wel grappig dat ze ageren tegen seksisme bij de organisatie Angoulême en de kaart daarna zelf spelen wanneer het over hun inkomen gaat. Of zal het echt zo zijn dat het percentage vrouwelijke stripamateurs, die dus niet volledig van stripmaken kunnen leven, veel hoger is dan bij de mannen?

Link naar reactie

In de van Ditmar brochure staat Alfa(eerste wapenfeiten) deel 3 al aangekondigd voor 1 juni.

Mijn info dateert van begin deze week. De brochure van Van Ditmar circuleert al wat langer.

Link naar reactie

Wat een oeverloos gezeur van die vrouwelijke stripmakers die een ridderorde zouden ontvangen. Wat willen ze nu eigenlijk bereiken? Eerst klagen dat er geen..... en dan..... en dan weer....

Als ik het goed lees willen ze dat de Franse politiek hen eerst een inkomen garandeert alvorens ze zich "politiek" zullen laten misbruiken? Mooi is dat....!

Ik vind het wel grappig dat ze ageren tegen seksisme bij de organisatie Angoulême en de kaart daarna zelf spelen wanneer het over hun inkomen gaat. Of zal het echt zo zijn dat het percentage vrouwelijke stripamateurs, die dus niet volledig van stripmaken kunnen leven, veel hoger is dan bij de mannen?

Ze willen in de eerste plaats dat heel de sector een beter inkomen krijgt, niet alleen als vrouw. Vorig jaar waren er ook beduidend meer vrouwen die strips tekenen (nogal veel die van hun blogstrips en -cartoons een album zagen verschijnen).

Link naar reactie

Ze willen in de eerste plaats dat heel de sector een beter inkomen krijgt, niet alleen als vrouw. Vorig jaar waren er ook beduidend meer vrouwen die strips tekenen (nogal veel die van hun blogstrips en -cartoons een album zagen verschijnen).

Hoe meer stripmakers, hoe moeilijker het wordt voor iedereen om aandacht te krijgen voor zijn strips. En er een behoorlijk inkomen uit te halen. 

Hec Leemans schreef voor de SSZ al eens een artikel over het waanzinnige aanbod van strips, en het is intussen niet beter geworden denk ik. 

Link naar reactie

In de van Ditmar brochure staat Alfa(eerste wapenfeiten) deel 3 al aangekondigd voor 1 juni.

 

Zoals Kontiki ook al aangeeft, de informatie die aan ons werd geleverd was zeer vroeg waardoor een titel ook nog wel eens verschuiven kan. Wij werken met een drie maandelijkse aanbieding terwijl Ballon Media normaal met een twee maandelijkse aanbieding komt, dan wil het wel eens scheef lopen. Alfa eerste wapenfeiten is nu voorzien voor 3 augustus.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Er doet dezer dagen een uitslag van een Franse enquête de ronde waar zo'n 1500 auteurs aan hebben deelgenomen. Ik zal er een artikel over schrijven. Bij de vrouwen heb ik al gemerkt dat hun situatie echt wel niet oké is. Zo'n 60% verdient minder dan het basisinkomen.

Link naar reactie

Er doet dezer dagen een uitslag van een Franse enquête de ronde waar zo'n 1500 auteurs aan hebben deelgenomen. Ik zal er een artikel over schrijven. Bij de vrouwen heb ik al gemerkt dat hun situatie echt wel niet oké is. Zo'n 60% verdient minder dan het basisinkomen.

 

1500 auteurs is ook een idioot aantal, alleen al in Frankrijk.  Er zijn gewoonweg niet genoeg verzamelaars om al het werk van die mensen te kopen. 

Dan is het dus logisch dat de spoeling erg dun wordt. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...