Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

5 minuten geleden, sanderg zei:

Volledig mee eens

 

Xiii tm deel 6 is uitzonderlijk goed

 

Thorgal tm deel 16 idem

De schaduwen voorbij is en blijft voor mij de beste strip ooit..

 

Avontuur zonder helden was ook fantastisch

 

Van hetzelfde hoge niveau vind ik eigenlijk alleen op zoek naar Peter pan van Cosey

Hoog tijd om uit de jaren '80-'90 te stappen. Een portie Zidrou zal je goed doen :) 

 

 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
4 minutes ago, Kool Thing said:

Hoog tijd om uit de jaren '80-'90 te stappen. Een portie Zidrou zal je goed doen :) 

 

 

 

Ik ben nog steeds bang voor n teleurstelling maar goed 😁 ik zal me er binnenkort weer eens aan wagen.

 

Overigens worden er ook nu nog prima strips gemaakt hoor- brodeck was geweldig! Adelaars van Rome kan me ook bekoren en ook de laatste Murena vond ik prima! Laatste undertaker vond ik ook goed. 

 

Ik wacht ook op het derde deel van Tardi over stalag ii. 

Over Tardi sowieso alle lof- zijn romanverstrippingen  (o.a laatste der laatsten) zijn bijna allemaal fantastisch! 

 

Sowieso goed plan- goede romans verstrippen (ipv bijv Dufaux brol).. als de tekenaar dan ook nog goed is kun je goud hebben (zie ook brodeck waar iedereen terecht vol van lof over is)..  

 

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Koen zei:

@sanderg  Iemand heeft me ooit één keer Vinland Saga aangeraden.  Ben daar een uurtje geleden in begonnen.  Is zeker spek naar de bek van Thorgal-fans.  Men beweert dat het na het eerste boek nog veel beter wordt maar ik ben al reuze-enthousiast over wat ik tot nu toe heb gelezen.

(spijtig dat ik niet meer weet wie me dit aangeraden heeft... :e001:)

:e007:

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
35 minutes ago, Koen said:

@sanderg  Iemand heeft me ooit één keer Vinland Saga aangeraden.  Ben daar een uurtje geleden in begonnen.  Is zeker spek naar de bek van Thorgal-fans.  Men beweert dat het na het eerste boek nog veel beter wordt maar ik ben al reuze-enthousiast over wat ik tot nu toe heb gelezen.

(spijtig dat ik niet meer weet wie me dit aangeraden heeft... :e001:)

Goede tip! Bedankt Koen!

 

Wat n fijn forum is dit toch

Link naar reactie
1 uur terug, Koen zei:

@sanderg  Iemand heeft me ooit één keer Vinland Saga aangeraden.  Ben daar een uurtje geleden in begonnen.  Is zeker spek naar de bek van Thorgal-fans.  Men beweert dat het na het eerste boek nog veel beter wordt maar ik ben al reuze-enthousiast over wat ik tot nu toe heb gelezen.

(spijtig dat ik niet meer weet wie me dit aangeraden heeft... :e001:)

 

Zou het ook iets voor mij zijn? Vinland Saga?

Link naar reactie
Op 15/1/2018 om 14:06, Kontiki zei:

Thorgal is sindsdien in de verhalen zelf ook wel een speelbal geworden, is het niet door de auteurs dan wel door de omstandigheden waar hij vaak geen vat meer op heeft. Zo komt het ook al snel stuurloos over.

Thorgal is net zoals zijn kinderen een ongelooflijke seut.

 

De echte ster is Kriss Van Valnor :e005:

Link naar reactie
56 minuten geleden, Zwendel zei:

De echte ster is Kriss Van Valnor :e005:

10ne24n.jpg

Kriss kan Thorgal weer sturing geven... (ze heeft niet voor niets een comeback middels een spin-off.)

Kortom, vanaf deel 36 het dynamische duo:

Kriss & Thorgal.png

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
10 hours ago, Kobus said:

Laat me raden?
XIII?
Jeremiah?

Ik wil ook Yoko Tsuno en Blauwbloezen noemen, maar ik denk dat er nog wel fans van zijn.
Al ben ik zelf gestopt met lezen hiervan.

 

 

Yoko Tsuno en De Blauwbloezen kennen geen spin-offs, bovendien zou ik ze ook niet bij reeksen met high-profile rekenen.

De spin-off van XIII is goed, dus die is het ook niet.

Jeremiah, geen spin-off, dus niet doodgemolken wat dat betreft. Overigens vond ik de laatste delen evenmin slecht.

 

Quote

Ik gok op Alfa....

Dat past toch ook niet in de categorie "high-profile"?

 

Zouden we niet beter eens denken aan Alex? Voortdurend nieuwe albums tussen oudere voegen, thema's en motieven herhalen ...

Alex lees ik nauwelijks, maar Lefranc vind ik nog altijd geslaagd. Zelfs de lange rit in het Het Principe van Heisenberg (er staat op de ssz trouwens Het Principe van Eisenberg i.pv. Heisenberg) vind ik goed. Het deed me terugdenken aan de lange rit van Mortimer in S.O.S. Meteoren, en het toont ook hoe ver Lefranc van huis is. En zonder gps! Hela!

 

"And now for something completely different."

 

5a5e490858900_KrissThorgal.thumb.png.519

 

Prachtige tekening

 

Overigens moeten Kuifje en Haddock op 1 in de koppeltjestop staan. :e011:

Link naar reactie
Op 15-1-2018 om 16:47, Kobus zei:

Van Hamme is een van de grootste scenaristen van de moderne strips.


De grote drie waren natuurlijk:
Goscinny - Greg - Charlier.

Van Hamme is de grootste van de daaropvolgende generatie

Misschien zijn de grote drie van die generatie wel:
Van Hamme - Desberg - Dufaux
?

Ik zou voorzichtig willen opperen Fabien Nury toe te voegen. En Dufaux uiteraard weg :)

Link naar reactie

Mooie updates!! Opvallend dat Sente toch XIII blijft schrijven.. Gewldige plaat inderdaad van Van Dongen. Je hebt haast het idee naar een plaat van Jacobs himself te kijken! Ik begrijp dat Van Dongen heeft geprobeerd diens stijl te benaderen uit de 'Het Mysterie van de grote piramide' verhalen- dat doet hij erg goed!

Leuk dat een Nederlandse tekenaar het Franse bastion mag bestijgen - Van origine is B&M uiteraard in het Frans en het blijft voor niet Frans(talig)e auteurs vaak erg moeilijk om zich tussen het Franse geweld te kunnen positioneren.

 

Zie bijvoorbeeld Bosschaert en Kolk- twee uitzonderlijk begaafde tekenaars die nooit zijn doorgebroken in het Franse taalgebied.

Ik denk overigens ook aan Daan Jippes. Zijn proefpagina voor een Asterix album was uitzonderlijk goed (veel beter dan het tekenwerk van Conrad naar mijn mening). 

Het album (waarvoor Lo Hartog van Banda het scenario zou schrijven) is er uiteindelijk nooit gekomen. Het gerucht gaat dat Uderzo bang zou zijn dat Jippes het beter zou doen hij hijzelf ;-) 

  

Jippes - Asterix pagina - origineel (1981).jpg

Link naar reactie
25 minuten geleden, Ronald A zei:

Is het nieuwe Ballonmedia magazine niet beschikbaar als pdf download?

 

http://www.ballonmedia.com/Aanbiedingsfolder

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

Mooie updates!! Opvallend dat Sente toch XIII blijft schrijven.. Gewldige plaat inderdaad van Van Dongen. Je hebt haast het idee naar een plaat van Jacobs himself te kijken! Ik begrijp dat Van Dongen heeft geprobeerd diens stijl te benaderen uit de 'Het Mysterie van de grote piramide' verhalen- dat doet hij erg goed!

Leuk dat een Nederlandse tekenaar het Franse bastion mag bestijgen - Van origine is B&M uiteraard in het Frans en het blijft voor niet Frans(talig)e auteurs vaak erg moeilijk om zich tussen het Franse geweld te kunnen positioneren.

 

Zie bijvoorbeeld Bosschaert en Kolk- twee uitzonderlijk begaafde tekenaars die nooit zijn doorgebroken in het Franse taalgebied.

Ik denk overigens ook aan Daan Jippes. Zijn proefpagina voor een Asterix album was uitzonderlijk goed (veel beter dan het tekenwerk van Conrad naar mijn mening). 

Het album (waarvoor Lo Hartog van Banda het scenario zou schrijven) is er uiteindelijk nooit gekomen. Het gerucht gaat dat Uderzo bang zou zijn dat Jippes het beter zou doen hij hijzelf ;-) 

  

Jippes - Asterix pagina - origineel (1981).jpg

Een van de 10 'originele' prints hangt bij mij thuis. Schitterend gedaan. Alleen jammer dat Daan Jippes er nu nog weer heeft bijgedrukt. :-(  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
3 minutes ago, Kool Thing said:

Een van de 10 'originele' prints hangt bij mij thuis. Schitterend gedaan. Alleen jammer dat Daan Jippes er nu nog weer heeft bijgedrukt. :-(  

Ja- da's inderdaad jammer! 

 

Overigens- wat ik zo mee krijg van dit verhaal vind ik ook top! Veeeeeel meer in de geest van Goscinny dan de laatste 3 Asterix albums... Ik moest echt lachen om de tweede proefpagina in potlood (waarvan de tekst goed te lezen is).

 

Eeuwig zonde dat dit album nooit zal verschijnen..

Link naar reactie
3 hours ago, Kool Thing said:

Wat een geweldige plaat van Van Dongen ( Blake en Mortimer ). Heel strak! 

Misschien wel, maar het is alleen maar een kopie van de oorspronkelijke plaat uit het album.  Of is er een vergissing?

Blake-Mortimer-PL1.jpg

 

"'Ze Noemden Hem Rooie" is een aanrader, zowel qua verhaal als qua tekeningen.

Link naar reactie
21 uren geleden, Kool Thing zei:

PS Gisteren een nieuwe strip gelezen die echt geschreven is zodanig dat hij iedereen zal bevallen. Het was een leuke ontspannende strip waar massa's mensen voor gaan vallen. Maar voor mij was het teveel Celine Dion en te weinig Sonic Youth. 

 

maar het blijft een goede strip, die Rooie

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
47 minuten geleden, Kool Thing zei:

Dat was ook zo bedoeld door Sente

 

Ja en nee. De Franse oom Paul was indertijd eigenlijk een verwijzing naar Paul Dupuis, de broer van Charles Dupuis, de uitgever van Robbedoes. De stripversie van Paul Dupuis is zelfs hetzelfde uiterlijk. Voor de vertaling behield de vertaler liever die historische verwijzing in plaats van de verwijzing naar het personage uit het weekblad.

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

 

Ja en nee. De Franse oom Paul was indertijd eigenlijk een verwijzing naar Paul Dupuis, de broer van Charles Dupuis, de uitgever van Robbedoes. De stripversie van Paul Dupuis is zelfs hetzelfde uiterlijk. Voor de vertaling behield de vertaler liever die historische verwijzing in plaats van de verwijzing naar het personage uit het weekblad.

Dat kan wel kloppen maar gaat mi te ver. Oom Wim is bekender dan de fysieke Oom Paul. In dit interview (http://www.auracan.com/Interviews/398-interview-entretien-avec-yves-sente.html ) verwijst Sente toch niet naar Dupuis wel naar eigen familie en naar de strips van Oom Wim.

 

A la lecture de Il s’appelait Ptirou, on ressent la tendresse que vous avez pour vos personnages, et le plaisir de les faire évoluer…

 

Sente: Je pense que l’on s’attache plus facilement à des personnages lorsqu’il s’agit d’enfants. On peut écrire une bonne histoire avec des personnages adultes, mais l’enfance implique une autre approche, plus chaleureuse sans doute. Et puis l’enfance comporte encore une forme de naïveté, c’est autre chose, un registre différent. Laurent a glissé des souvenirs personnels dans l’album, tout comme moi. L’oncle Paul est mon oncle Paul, et les prénoms des membres de la famille sont des prénoms de ma famille. Avant, Noël se déroulait comme ça, il y a du vécu dans cette scène…

 

L’Oncle Paul, justement, symbolise-t-il pour vous LE conteur, le raconteur d’histoires ?

 

Sente:  Là aussi c’est un souvenir ! J’étais passionné par les Histoires de l’Oncle Paul. J’adorais ça ! En 4 pages on découvrait l’histoire de tel ou tel événement historique, ou de tel grand personnage…  J’aimais vraiment beaucoup, et ces histoires ont développé mon intérêt pour l’Histoire avec un grand H.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Hier moest ik luidop mee lachen (ivm de uitbreiding van De Bloedkoninginnen)  : "In 1314 raakte ze met haar zus en schoonzus betrokken bij een seksschandaal waardoor ze aanvankelijk in ongenade viel. De auteurs zullen je deze smeuïge details vast niet onthouden." Het is eens een andere manire om te zeggen wat we mogen verwachten in het album :-).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...