Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

20 hours ago, Kontiki said:

 

Ik zit echt te vissen naar previews als ik ze al niet aangeboden krijg. Qua rechten is het niet altijd makkelijk omdat er toestemming vanuit Frankrijk moet komen voor bepaalde uitgevers, maar voor mensen die minder vaak naar winkels gaan om daar strips in te bladeren en meer strips via internet bestellen (vooral in Nederland blijkbaar) zijn die previews van belang.

Ik vind die previews echt een uitstekend idee- wat je zegt inderdaad Kontiki.. Voor mensen (zoals ik) die niet vlakbij een stripwinkel wonen is dit echt een uitkomst om je te beraden op nieuwe aankopen 

Link naar reactie
21 uren geleden, Kontiki zei:

Ik zit echt te vissen naar previews als ik ze al niet aangeboden krijg. Qua rechten is het niet altijd makkelijk omdat er toestemming vanuit Frankrijk moet komen voor bepaalde uitgevers, maar voor mensen die minder vaak naar winkels gaan om daar strips in te bladeren en meer strips via internet bestellen (vooral in Nederland blijkbaar) zijn die previews van belang.

Het zou niet nodig moeten zijn dat je zit te vissen, je zou ze eigenlijk van je af moeten hoeven te slaan. Het is echt wel stimulerend voor de verkoop.

Link naar reactie
6 uren geleden, Tweetie zei:

Het zou niet nodig moeten zijn dat je zit te vissen, je zou ze eigenlijk van je af moeten hoeven te slaan. Het is echt wel stimulerend voor de verkoop.

mja, tot je de preview leest van die strip over de cavia's, je de strip aanschaft obv de preview, om te constateren dat de preview het beste stuk was... :) 

Link naar reactie
Op 21-2-2018 om 16:14, sanderg zei:

Eric Heuvel is ook een erg goede tekenaar - toen ik werkzaam was als geschiedenis docent werd zijn strip 'de ontdekking'  gratis uitgedeeld aan leerlingen. Erg goede, educatieve strip die ook buiten de grenzen eigenlijk gekend zou moeten zijn (vind ik)

 

Die zijn ook in heel wat talen verschenen inmiddels en volgens mij is hij zelfs met een van deze boeken genomineerd geweest voor een Eisner-award... Met de grensoverschrijdende bekendheid zit het dus best aardig.

Link naar reactie
32 minutes ago, Daan said:

 

Die zijn ook in heel wat talen verschenen inmiddels en volgens mij is hij zelfs met een van deze boeken genomineerd geweest voor een Eisner-award... Met de grensoverschrijdende bekendheid zit het dus best aardig.

Goh! Dat wist ik niet! Volkomen terechte lof naar mijn mening

 

Fijn ook om dit te horen. Informatieverstrekking over Wo2 in welke vorm dan ook is bijzonder relevant- met name voor jongeren en des te meer nu de generatie die t zelf heeft meegemaakt er bijna niet meer is

Link naar reactie

Door andere verplichtingen de laatste dagen hol ik wat achterop met de updates. De rubriek Stripinvasie is  inmiddels aangevuld met de 37 uitgaven van afgelopen week. In de late namiddag volgt het vervolg van het interview met Merho waardoor de pdf die nu online staat compleet zal zijn. En vannacht pas zal de rest van de updates online staan met onder meer de laatste prijzen voor onze top 10 van het jaar-wedstrijd, een paar vooruitblikken, previews en wat los nieuws. Ook nog een weetje en als er tijd over is een update in De Commentator.

Link naar reactie

Grotendeels is ook de rest van het interview vrij nieuw qua inhoud. Leuk! Ik heb dit, ondanks het feit dat Merho zelf niet meer tot mijn favorieten hoort, met veel plezier gelezen. Zo mogen er nog meer volgen. ;)

 

 

Wat ik persoonlijk nog graag zou zien, is een finaal groot interview met Paul Geerts. Één van mijn stripvader-helden. Het klinkt misschien leguber, maar met al die overlijdensberichten, voelt het aan als 5 voor 12. Ik heb het gevoel dat die man nog wel wat kan (wil?) delen met ons.

 

 

 

Verder hoop ik ook eens een heel uitgebreid interview te lezen met mijn favoriete tekenaar Steven Dupré. Al vermoed ik dat de integrale van Sarah & Robin en uiteraard bovenal zijn Suske en Wiske album eind dit jaar daar wel zullen voor zorgen. Dat mag dezelfde interviewer zijn. :)

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Voor onze topwedstrijd heb ik op de valreep nog meer dan zeventig strips gekregen. Van de 249 albums ga ik volgende zaterdag 15 pakketten samenstellen met dus meer dan een dozijn strips per pakket. Tot eind maart (de wedstrijd wordt dus verlengd) zullen we wekelijks enkele winnaars loten.

Schermafbeelding 2018-02-24 om 23.30.27.png

Link naar reactie
11 uren geleden, esteban² zei:

Verder hoop ik ook eens een heel uitgebreid interview te lezen met mijn favoriete tekenaar Steven Dupré. Al vermoed ik dat de integrale van Sarah & Robin en uiteraard bovenal zijn Suske en Wiske album eind dit jaar daar wel zullen voor zorgen. Dat mag dezelfde interviewer zijn. :)

 

2!

InterviewerS ;) 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Op 24-2-2018 om 21:50, esteban² zei:

Verder hoop ik ook eens een heel uitgebreid interview te lezen met mijn favoriete tekenaar Steven Dupré. Al vermoed ik dat de integrale van Sarah & Robin en uiteraard bovenal zijn Suske en Wiske album eind dit jaar daar wel zullen voor zorgen. Dat mag dezelfde interviewer zijn. :)

Mmm dat zou nog leuk kunnen zijn. Het liefst bij Steven thuis... in Spanje :-) 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Op 24-2-2018 om 21:50, esteban² zei:

 

 

Wat ik persoonlijk nog graag zou zien, is een finaal groot interview met Paul Geerts. Één van mijn stripvader-helden. Het klinkt misschien leguber luguber, maar met al die overlijdensberichten, voelt het aan als 5 voor 12. Ik heb het gevoel dat die man nog wel wat kan (wil?) delen met ons.

 

 

 

 

 

 

In het boek "Mijn Reizen", het boek van de tentoonstelling in Knokke vorig jaar (en daarna in Kampen) staat nog een interview met o.a. een terugblik op zijn reizen en zijn leven. image.png.2df6dafeb8f320fb4490f93c9693fc5b.pngimage.png.fda77359ea85f746c25d75e7273e7d46.png

Link naar reactie
10 minuten geleden, Kontiki zei:

Die tellen ook mee, hoor,

In een Top-10 voor 2017 zet je toch geen herdrukken van oud werk, maar toch alleen echt nieuwe uitgaven? 

 

Integrales en andere uitgaven als S&W classics die oud werk bevatten horen voor mij niet bij het beste van 2017. 

Link naar reactie

Een nieuwe integrale uitgave zoals uitgebracht in 2017, bestond nog niet voorheen en is dus wel degelijk een release van dat jaar. Punt. Het mag dan wel zo zijn dat je dit zo niet bekijkt, wat ik ergens nog kan begrijpen, maar het is niet anders. Het is overigens altijd al zo gegaan bij deze verkiezing. Niets mis mee.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De eerste jaren had ik zodanig veel regels dat dit zeer vervelend en beperkend was. Nu staat het vrij voor iedereen die deelneemt wat hij de beste albums van het afgelopen jaar vindt. Ik acht onze lezers slim genoeg om daarover te oordelen.

Los daarvan is het nog niet voorgevallen dat een herdruk, heruitgave of integrale uiteindelijk in de top-20 belandde. De best genoteerde integrale van 2016 stond op nummer 41. Maar laat dat deelnemers niet tegenhouden om hun eigen top samen te stellen. Dat was ook het verzoek van de wedstrijd. Over integrales deel ik trouwens Estebans standpunt. Daar zit bovendien meestal een toegevoegde waard in die voorheen nog niet bestond.

 

Door het late antwoord van sommige uitgeverijen is de wedstrijd verlengd naar eind maart. Zaterdag stel ik 15 pakketten samen met elk 15-16 strips (samen goed voor honderden euro) die we vanaf zaterdag ook beginnen uit te reiken aan deelnemers.

 

De Kiekeboes-wedstrijd loopt volgende week vrijdag af.

Link naar reactie

@kurisi: Daar ben je uiteraard vrij in. Ik zal ook nooit een SW Classic nomineren. Maar een integrale met een knoert van een nieuw dossier, nooit in album verschenen kortverhalen en / of niet eerder geziene extr's, dat maakt bij mij kans. We kunnen insturen wat zelf volgens onze persoonlijke criteria voldoet.

 

 

PS: Hoe leuk is die cover van Babyboom wel niet? :) Geen idee of de inhoud wat voor mij is, maar die prent heeft echt wel iets.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

vind ik wel een goed uitgangspunt. Het kan echt wel zijn dat je voorheen Guust nog nooit had gelezen, de integrale koopt en het het beste is dat in 2017 is uitgegeven.


Daarom heb ik de integrale van 'de macht der onschuldigen' in mijn top 10 geplakt, want vond dit echt wel goed, maar had voorheen enkel het laatste deel te kort.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...