Ga naar inhoud

Daredevil


Lav

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

DAREDEVIL's RON GARNEY Delivers Noir Style & Jiu-Jitsu Flair

 

Artist Ron Garney and writer Charles Soule are bringing Daredevil back to the gritty, noir-ish tone that defined it for decades, and embracing the character’s modern history by pitting him against The Hand and other latter-day Daredevilmainstays. To reflect that, Garney and colorist Matt Milla have created a visual language unique not just to Daredevil, but to Marvel Comics. It also helps that Garney also moonlights as a jiu jitsu instructor. 

 

Newsarama spoke to Garney about developing the style that makes Daredevil stand out, the genesis of Matt Murdock’s protégé Blindspot, and which classic villains may be making their return to the series under his pen.

 

hier: http://www.newsarama.com/28216-daredevil-aims-to-take-chances-and-think-outside-the-box.html

 

DD2015005_cov.jpg?1450193973

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Heeft er iemand ondertussen al naar het 2e seizoen van de TV serie gekeken?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Verdorie, daredevil helemaal uitgekeken en het is misschien toch niet zo perfect als ik gehoopt had. 2 kleine opmerkingen.

 

1) Dat misselijkmakend groen en chemisch geel kleurenpalet dat ze gebruiken is in begin aangenaam naam voor een reeks gemaakt om te binge watchen begint het na een tijd wel een onaangenaam gevoel te geven

 

2)

elektra als Black sky. Dit is toch onlogisch? Stick weet hoe gevaarlijk een Black sky is maar houdt elektra in leven for whatever reason. Het moet wel puur sentimenteel zijn want in het vorig seizoen had hij geen probleem om een jonge knaap te vermoorden als er gedacht wordt dat hij Black sky is. Maar dan redt hij elektra van de dood om er een dag later een assassin op af te sturen om haar te vermoorden? Heb ik iets gemist? Ik vond elektra ook niet geloofwaardig als super krachtige killing machine. Ja ze is een geweldige vechtster en heeft geen probleem met moord maar ik had steeds wel het gevoel dat ze bvb niet zou winnen tegen daredevil of nobu

 

 

Maja, buiten dat, awesomesauce met amazoballen :v

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Daredevil single issues 297-300: Last Rites ( Chichester/ Weeks/ Williamson)

DD neemt wraak op de Kingpin voor de gebeurtenissen in Born Again en om Typhoid Mary op hem af te sturen. Het verhaal van Chichester was best leuk, maar ik had moeite met zijn schrijfstijl. Hij omschrijft en beschrijft alles nogal graag op een vrij bombastische manier, waardoor ik het met momenten vermoeiend vond om te lezen. Ook al was nr 300 een special met extra pagina's, een deeltje meer had best gemogen om het verhaal wat meer ruimte te geven. Het tekenwerk v Lee Weeks en Al Williamson is echter geweldig.
Al bij al vind ik het een verhaal dat niet in een DD collectie mag ontbreken, vooral ook omdat enkele losse eindjes worden afgehandeld.

 

06-01-2010-015615PM.jpgtumblr_n8aqftHhiM1rg2hh5o1_1280.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

ja, kans is groot dat ik me toch weer laat verleiden om die eerste trades te kopen om te zien of DD door Soule me beter bevalt als die door Waid.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 months later...

Daredevil's back! 
Back in New York. 

Back in black.  

 

Maar ik bedoel natuurlijk: my DD is back!

 

Alle respect voor Waids run, die ik voor het grootste deel graag las, maar deze Daredevil lees ik véél liever. Wat grittier en wat donkerder, het mag weer. In dit eerste deel, Daredevil - Back in Black: Chinatown krijgt hij het aan de stok met Tenfingers, een Chinees crimineel die zichzelf een Kerk uit de grond gestampt heeft. Hij gebruikt magische krachten om zijn gelovigen aan hem te binden, en die krachten stal hij dan weer van The Hand. Dan weet je wel hoe laat het is.

DD heeft in dit boek een apprentice Blindspot, een immigrant zonder papieren uit China, die zijn deel van New York, Chinatown, wil beschermen. Heel interessant personage dat hopelijk een hele tijd meegaat.
Oja: niemand weet meer dat Matt Murdock DD is. DD heeft daar zelf iets voor moeten doen, maar een verklaring wordt in het boek nog niet gegeven. Foggy is de enige die weet hoe het zit, en hij is niet blij. Leuk mysterietje voorlopig. Murdock werkt nu ook voor de DA, ipv als advocaat. 

 

Ik hoop dat Soule en Garney er een lange run van maken, want dit bevalt me heel erg. Zoals ik hierboven al schreef: ik las van Soule alleen nog maar Superman/Wonder Woman vol. 1 (*), en dat vond ik één van de beste superhero boekjes die ik de laatste jaren las. Hawel, ik ben blij dat Soule nu ook Daredevil schrijft. En ook dat Garney tekent, want dat is een stijl waar ik heel erg van hou. Ook het kleurgebruik vind ik zeer geslaagd. 

 

Zeer goed!

 

(*) ook Death of Wolverine, maar daar ben ik zo wild niet van. Niet slecht, daar niet van, maar het een beetje te gemaakt, hé.  Een opdracht. Iemand moest het doen. 

 

Daredevil_1_Preview_3.jpg

 

8f1eaf962736f136c655d125bff645e4.jpg

 

tumblr_nwjsaePXpS1riu867o1_1280.jpg

 

DD3_1.jpg

 

daredevil4-1.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 2 years later...
Op 1/9/2019 om 19:46, Lav zei:

Ja Zdarsky zijn run is al erg sterk! Man without Fear zat tussen de run van Soule en Zdarsky en heb ik ook graag gelezen

 

Ik heb Man Whithout Fear: The Death of Daredevil dan toch maar gekocht. 
De review die ik daarover gelezen heb, zal net de verkeerde geweest zijn ;) 
want dat is inderdaad ook een goed boekje. Zeer graag gelezen. 

759262._SX360_QL80_TTD_.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 7/9/2019 om 14:02, spock zei:

 

Ik heb Man Whithout Fear: The Death of Daredevil dan toch maar gekocht. 
De review die ik daarover gelezen heb, zal net de verkeerde geweest zijn ;) 
want dat is inderdaad ook een goed boekje. Zeer graag gelezen. 

759262._SX360_QL80_TTD_.jpg

Blij dat het je ook beviel! Misschien bedoelde je die (relatief) recente Marvel Knights? Die was bagger jammer genoeg!

Link naar reactie
  • 4 months later...

image.thumb.png.f70d8608c6e65cb2a81d808237e809e7.png

 

Overgenomen van reper MartinMnD, nooit zo wat gehad met "superhelden", maar naarmate Miller het verhaal tot zich neemt

met de nodige drama vermengd met humor en bitterheid, worden de verhalen ook steeds beter.

Miller weerlegt de link met Eisner's Spirit in het interview achter in het boek, maar Daredevil is hier gevoelsmatig de jaren 80 equivalent

en echo van Eisner's Spirit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, bouncer zei:

Miller weerlegt de link met Eisner's Spirit in het interview achter in het boek, maar Daredevil is hier gevoelsmatig de jaren 80 equivalent

en echo van Eisner's Spirit.

Dat is waarschijnlijk een oud interview geweest. Hij heeft toegegeven dat zijn eerste solo verhaal een bijna een op een kopie is van de introductie van Sand Saref.

Link naar reactie
  • 7 months later...

Ik heb uiteindelijk de run van Soule overgeslagen, maar heb wel zin in een DD. Ik heb de eerste TPB van de Zdarsky run en als die me bevalt zal ik eens kijken voor de rest. Vooral het feit dat Jorge Fornes enkele issues heeft getekend spreekt me wel aan.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Dat waren de originele issues, gevonden op Facts omdat ik geen tpb vh verhaal vond. Ik denk dat ik deze week wel heb gezien dat er een Epic collection uitkomt met die verhaallijn. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 30/9/2020 om 18:43, mojo zei:

Ik heb uiteindelijk de run van Soule overgeslagen, maar heb wel zin in een DD. Ik heb de eerste TPB van de Zdarsky run en als die me bevalt zal ik eens kijken voor de rest. Vooral het feit dat Jorge Fornes enkele issues heeft getekend spreekt me wel aan.

Deel 4 heb ik ondertussen in huis, deel 2 en 3 zijn onderweg. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Daredevil door Chip Zdarsky TPB 1-4 gelezen en me enorm mee geamuseerd. Dat was lang geleden. Als het nu Facts was, had ik wss een hele hoop ontbrekende DD trades gekocht, maar ga nu eerst wat oude DD's herlezen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...