Ga naar inhoud

Daredevil


Lav

Recommended Posts

Ik was vorig jaar enorm onder de indruk van Mark Waid's Daredevil, ik besloot om dan maar wat meer over hem te verzamelen en lezen, beginnende met de verzamelingen van Frank Miller ( + Born Again), Bendis en Brubaker. Daredevil is snel uitgegroeid tot mijn lievelings Marvel personage, nuja, niet dat dit echt moeilijk is aangezien ik amper Marvel lees maar toch :P

Ik heb net DD Ultimate Collection vol 1 van Bendis en Maleev achter de kiezen. Een zeer boeiende verhaallijn, ik vind ook Maleev zijn stilering en lay-out heel knap maar soms komen zijn tekeningen wat stijf over. Het hoeft voor mij ook niet altijd zo grimmig te zijn maar ik ben zeer benieuwd naar meer.

Aangezien ik de laatste tijd in de ban ben van lijstjes heb ik er hier ook één bijeen gevormd, ook met dank aan Donnie Darko's lijstje op de vorige getekende reep, misschien dat er nog mensen iets aan hebben. Zoals gewoonlijk is de lijst niet helemaal compleet maar ik kan Daredevil tot nu toe alleen maar aanraden :)

Daredevil: The Man Without Fear

Daredevil by Miller & Janson vol. 1
Daredevil by Miller & Janson vol. 2
Daredevil by Miller & Janson vol. 3

Daredevil: Love Labor's Lost

Daredevil: Born Again

Daredevil: Typhoid Mary
Daredevil: Lone Stranger
Daredevil: Fall of the Kingpin
Daredevil: Fall from Grace

Daredevil: Guardian Devil
Daredevil: Parts of a Hole

Daredevil by Bendis & Maleev ult coll vol 1
Daredevil by Bendis & Maleev ult coll vol 2
Daredevil by Bendis & Maleev ult coll vol 3

Daredevil by Brubaker ult coll vol 1
Daredevil by Brubaker ult coll vol 2
Daredevil by Brubaker ult coll vol 3
 

Daredevil: Father

 

Daredevil: The Devil's Hand
Daredevil: Shadowland
Shadowland
Daredevil: Reborn

Daredevil by Mark Waid vol 1
Daredevil by Mark Waid vol 2


uit continuïteit en/of tie-ins;

Daredevil: Yellow
Daredevil Noir
Daredevil Redemption
Elektra by Miller

Elektra by Greg Rucka

Link naar reactie

Toen ik nog maar net begonnen was met Ultimate Spider-Man, wat mijn eerste echte comic was, las ik al gauw op aanraden van vooral Koen en Spock Daredevil. Zoals je in je lijstje aangeeft; beste bij Frank Miller te beginnen en van daaruit het lijstje afwerken ;)

 

Daredevil is altijd een favoriet van me gebleven. En dat terwijl ik de geprezen reeks van Mark Waid nog niet gelezen heb.

Link naar reactie

Ik heb het eerste deel van Waid gelezen, en alhoewel het goed is, heb ik toch besloten van ermee te stoppen. 't Is mijn DD niet meer... -_- Raar om zeggen, ik weet het, maar toch.

 

De DD die altijd vergeten wordt in de lijstjes, is DD Redemption, een stand alone geschreven door David Hine. Hine schrijft geen slechte dingen.

 

 

En ik zie dat Daredevils Year One er niet tussen staat : Man Without Fear van Miller en Romita.

(is me maar opgevallen door er mijn lijstje op na te slaan, man is dat al lang geleden... http://www.stripdata...opic.php?t=5058 jesse custer)

 

Fall of the Kingpin en Fall from Grace ken ik niet. Die zijn waarschijnlijk al jaren out of print, en aangezien ik nooit op Amazon of zo ga kijken, heb ik er nog nooit van gehoord, van die boeken.

Link naar reactie

Ik ben niet zo‘n fan van Noir en andere zulke reeksen. Die van DD heb ik graag gelezen, maar dat was vooral door de tekeningen. Maar aangezien dit niks met de reguliere DD van doen heeft, heb ik dat niet gehouden.

 

Vergeet ook de hoofdbundel van Shadowland niet, anders gaat het verhaal niet volledig zijn. Ik weet dat Shadowland niet goed werd ontvangen door de fans, maar ik heb dat toch ook graag gelezen.

 

Ik heb nog een trade van DD met ouwe comics in, oa 1 van Miller, die ik zeer graag gelezen heb, Love‘s Labor Lost. Ja, big fun was dat.

 

En er is ook nog DD Father. Die vond ik ook zeer goed.

 

DAREDEVIL_FATHER_02_Joe_Quesada.jpg

Link naar reactie

Ja, maar ik had dan wel graag Michael Fassbender als Matt Murdock, jammer genoeg is hij al de jonge Magneto en ik zou graag hebben dat alle Marvel films in hetzelfde universum afspeelt (er moeten daarom niet persé team ups komen maar 1 acteur die 2 verschillende personages speelt zoals Chirs Evans met Capt America en the Human Torch zal dan niet mogelijk zijn)

Link naar reactie
  • 2 months later...

Ik ben momenteel halverwege de 2de Daredevil by Brian Michael Bendis en holy cow wat is ie goed! Ik heb nog niet super veel van Bendis gelezen (ik denk eigenlijk alleen maar Sam & Twitch en Ultimate Spider-Man (die ik trouwens nogal overrated vond)) maar dit is toch al wel het beste van zijn werk dat ik tot nu toe al in handen heb gehad

Link naar reactie

Marvel zou toch eens, geheel volgens de laatste mode, een reboot moeten maken van Daredevil. Zet er capabele mensen op en het zou zomaar tot mijn favoriete superhero film uit kunnen groeien.

In afwachting ga ik mij de DD Directors Cut bestellen. 30 minuten extra film, dat moet toch wel beter zijn dan de bioscoopversie, dan ;)

en die zie ik trouwens ook graag, hoor.

Link naar reactie

In afwachting ga ik mij de DD Directors Cut bestellen. 30 minuten extra film, dat moet toch wel beter zijn dan de bioscoopversie, dan ;)

en die zie ik trouwens ook graag, hoor.

 

Die director's cut is veeeel beter.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Marvel zou toch eens, geheel volgens de laatste mode, een reboot moeten maken van Daredevil. Zet er capabele mensen op en het zou zomaar tot mijn favoriete superhero film uit kunnen groeien.

 

 

Ja, maar ik had dan wel graag Michael Fassbender als Matt Murdock, jammer genoeg is hij al de jonge Magneto en ik zou graag hebben dat alle Marvel films in hetzelfde universum afspeelt (er moeten daarom niet persé team ups komen maar 1 acteur die 2 verschillende personages speelt zoals Chirs Evans met Capt America en the Human Torch zal dan niet mogelijk zijn)

 

 

In afwachting ga ik mij de DD Directors Cut bestellen. 30 minuten extra film, dat moet toch wel beter zijn dan de bioscoopversie, dan ;)

en die zie ik trouwens ook graag, hoor.

 

 

Die director's cut is veeeel beter.

 

 

Ik zal dat dan ook eindelijk eens zien. :)

Link naar reactie

Donnie had me al een waarschuwing gegeven dat ik niet op voorhand in Brubaker's run mocht kijken maar volgende week zal ik er waarschijnlijk eindelijk aan beginnen, ik ben benieuwd :)

 

Btw, was het een echte spoiler die je toen overal kon lezen of was het zo'n DC spoiler zoals bij Robin recent waar ze de spoiler ook zelf hadden vrij gegeven?

Link naar reactie

Ik ben gisteren toch aan Brubaker's DD begonnen (heb enkel nog maar de eerste story-arc uit) omdat ik niet meer kon wachten en man man man. Ik wist niet goed hoe ze het zouden aanpakken met Matt Murdock's euh... situatie maar ik vind het echt goed gedaan. 
Ik denk dat ik nu toch wel met zekerheid kan zeggen dat DD mijn nieuwe favoriete superheld is, sorry Batman! Ik vind het ook heel boeiend hoe hij vooral in Bendis en Brubaker hun run omgaat met zijn visie op gerechtigheid terwijl hij zowel een advocaat als Daredevil is.

Link naar reactie

 

Ik heb net DD Ultimate Collection vol 1 van Bendis en Maleev achter de kiezen. Een zeer boeiende verhaallijn, ik vind ook Maleev zijn stilering en lay-out heel knap maar soms komen zijn tekeningen wat stijf over. Het hoeft voor mij ook niet altijd zo grimmig te zijn maar ik ben zeer benieuwd naar meer.

 

Dit mag je hem persoonlijk laten weten want Alex Maleev wordt één van onze toppers op F.A.C.T.S.

 

alexmaleev4.jpg

Link naar reactie

Hoe is de serie sinds het weer is begonnen met een #1? De Waid serie?

 

Ik heb ontzettend moeten wennen aan de donkere sfeer en tekeningen van DD (Maleev en Lark) maar op een gegeven moment was het gewoon perfect!

 

En nu?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...