Ga naar inhoud

Daredevil


Lav

Recommended Posts

Daredevil by Mark Waid vol. 1 met véél plezier opnieuw gelezen, en zeer goed bevonden. Dat het mijn DD niet meer was (zie één van mijn vorige posts), was een misvatting van mij. Een verkeerde eerste indruk, waar ik me dus soms ook nog laat door vangen.

En wat heb ik Matt en Foggy gemist, ondertussen. Het deed me terug denken aan meer dan acht jaar geleden, toen ik voor het eerst DD begon te lezen, onder lichte dwang van GD en Maky. GD beweerde toen dat sommige verhaallijnen van DD beter waren dan die van Bats. Hmpf ! En verdorie, het was/is nog waar ook.

Waid maakt zijn DDverhalen wat luchtiger, en eigenlijk, het was eens nodig ook. Maar DD/Matt zal toch nog genoeg beproevingen moeten doorstaan, want op het einde van deze eerste bundel heeft-ie het aan de stok met vijf grote criminele organisaties (Hydra, enz.). En Waid negeert ook niet wat ervoor kwam : iedereen valt Matt nog steeds lastig met zijn DD alter ego, en Matt blijft maar ontkennen.

Wat me ook en vooral opvalt in deze nieuwe run, is hoe de tekeningen proberen weer te geven hoe Matt de dingen waarneemt. Zeer goed gedaan !

Sterk nieuw begin van DD. Ik ben blij dat ik dat weer ben gaan volgen. En de bundels van DD zijn gelukkig (nog ? ) niet zo duur als die van Wolverine ;) En nu heb ik nog meer zin om de ouwe DD's van Miller, Nocenti e.a. te herlezen.

 

daredevil7preview1-1321666349.jpg

Afbeelding uit de eerste comic van vol. 2, een comic die ik ook al gelezen heb, en eigenlijk wat overbodig vind, en die uit de toon valt (maar toch goed, hoor!).  soit. "I'm not Daredevil" ! :)

Link naar reactie

Daredevil by Mark Waid vols. 2 en 3 zeer graag gelezen, het is big fun, vooral met Spidey en Black Cat in vol. 2.

Rucka’s Punisher (DD vol. 3) vind ik nog steeds niet zo goed, het is Punisher Light als het ware, maar dat neemt niet weg dat ook DD3 een goed boekske is.

De HC van vol. 4 stond in de winkel, maar ik heb me nog net kunnen inhouden van ‘m te kopen. Ik wacht dus gewoon op de SC.

Link naar reactie

Vraagje voor de kenners:

 

Ik heb Daredevil by Brubaker ult coll vol 1 hier klaarliggen om te lezen maar vroeg me af of hier enige voorkennis vereist is? Begin ik misschien beter bij Daredevil: The Man Without Fear van Frank Miller? Ik koop de laatste tijd zowat alles wat ik kan vinden van Brubaker en deze trade zag er erg goed uit :) 

Link naar reactie

Vraagje voor de kenners:

 

Ik heb Daredevil by Brubaker ult coll vol 1 hier klaarliggen om te lezen maar vroeg me af of hier enige voorkennis vereist is? Begin ik misschien beter bij Daredevil: The Man Without Fear van Frank Miller? Ik koop de laatste tijd zowat alles wat ik kan vinden van Brubaker en deze trade zag er erg goed uit :) 

Hier het lijstje (minstens vanaf Bendis beginnen):

 

Daredevil Visionaries: Frank Miller vol. 1-3 (niet meer of moeilijk te krijgen) herdrukt in 2 omnibussen en verschillende herdrukken (daredevil by Miller and Janson). Regel: staat er Daredevil en Frank Miller op, kopen! 

Daredevil Father Joe Quesada 

Daredevil Man Without fear Frank miller, hoort niet bij die visionaries, maar zit wel in die omnibussen en is ook apart herdrukt. 

Daredevil Born Again Frank miller, hoort niet bij die visionaries, maar zit wel in die omnibussen en is ook apart herdrukt. 

 

Daredevil: Typhoid mary 

Daredevil: Lone Stranger niet-essentiële bundels, Typhoid mary komt echter wel weer opdraven in Shadowland en in die zin kunnen ze wel interessant zijn om wat achtergrond te krijgen. 

 

Begin van de huidige reeks/mythologie 

 

Daredevil Guardian Devil Kevin Smith 

Daredevil Parts of a hole David mack 

Daredevil yellow Loeb/Sale 

 

begin van de Bendis run 

Daredevil Wake Up 

Daredevil Underboss begin van Maleev 

Daredevil Out 

Daredevil Lowlife 

Daredevil Hardcore 

Daredevil Echo-Vision Quest Enkel door David mack, niet essentieel, maar ik vind deze wel goed. Reeds vele malen gemerkt dat deze mening niet gedeeld wordt. 

Daredevil King of Hell's kitchen 

Daredevil the Widow 

Daredevil Golden Age 

Daredevil Decalogue 

Daredevil the Murdock papers 

 

begin van Brubaker run 

Daredevil The Devil inside and out vol. 1 

Daredevil The Devil inside and out vol. 1 

Daredevil Hell to pay vol. 1 

Daredevil Hell to pay vol. 2 

Daredevil Cruel and Unusual 

Daredevil lady Bullseye 

Daredevil Return of the king 

Grr. Argh.

Link naar reactie

Die van Bendis zitten nu in omnibussen (drie, dacht ik), dus die titels die erbij staan, ik weet niet inhoeverre die TPB's nog los te krijgen zijn.

 

Vanaf deze post : http://www.stripinfo.be/forum/thread.php?postid=67404#post67404

staat toevallig ook wat uitleg voor nieuwe geïnteresseerde DD lezers.

 

 

en ook :

Mocht er iemand dit dun boekje op overschot hebben : Ik zoek dus nog Daredevil : Love & War.  ;)

Link naar reactie

ik ben na Frank Miller's run  aan de verzamelingen van Benids begonnen (en dus de hele hoop die er tussen zit in het lijstje van op de eerste pagina overgeslaan) en heb soms wel het gevoel gehad dat ik hier en daar wat mis. 

 

Btw Spock of Donnie (of eender welke andere DD kenner)

 

waar sterft Karen Page? Is dat in Miller zijn run want dan heb ik schrik dat ik die scene al vergeten ben

 

Link naar reactie

 

dat is die belangrijke gebeurtenis in Gardian Devil waar ik altijd over bezig ben ;)

maar doordat ik de voorgeschiedenis mistte toen ik dat boek las, wist ik niet hoe belangrijk dat personage was voor Matt. maar ik was toch onder de indruk, en later nog meer. Gardian Devil was de heropstanding van DD eind de jaren 90. gelukkig voor ons. Tis een goed boek maar daarna werd het nog beter :)

 

Link naar reactie

Ik zit nu aan de derde een laatste ultimate collection van Brubaker en die is ook heel erg goed. Ik ben vooral blij dat we wat meer van Dakota North zien, de eerste story-arc is geen episch verhaal maar een goed "crime solving" verhaal en dat is ook altijd meer dan aangenaam.

 

Btw Spock, zou je alle collected volumes tussen Miller's en Bendis' run aanraden? (ik heb het dan over Typhoid Mary, Lone Stranger, Fall of the Kingpin, Fall from Grace, Parts of a Hole (ik weet dat je Guardian Devil sowieso zou aanraden))

Link naar reactie

Die twee met ‘Fall‘ in de titel heb ik niet. Dat moeten al oude boeken zijn. Die stonden niet in de winkel indertijd.

Alle andere heb ik graag gelezen.

Aanraden is nog iets anders natuurlijk.

 

Die van Nocenti vind ik zeer goed, maar het is iets speciaal, en er zit een stuk van een event in. En T Mary keert ook terug in Bendis‘ run.

Die van Mack... daar weet ik niks meer van. Was dat nu met Echo ?

 

Ik zou zeggen : lees zoveel van DD als je kan ;)

Ook Father, Yellow en Redemption.

 

De enige die ik ooit weer heb verkocht, was DD Ninja. Daar vond ik niks aan. En het was er nog wel één van Bendis. Die zit ook niet in de omnibussen.

Link naar reactie

Fall from grace is van Chichester, kopen (als je die nog gemakkelijk kan krijgen).

 

Die bundels van David Mack moet je zeker ook kopen. Er zijn er veel die hier niet mee akkoord gaan, maar kom...

Die Vision Quest is een beetje de vreemde in de bijt, net daarom (maar niet enkel daarom) vond ik die fantastisch. Terwijl ik die andere 'normale' bundels al een beetje vergeten ben, zit Vision Quest nog altijd in mijn geheugen gegrift... Ongelooflijk mooi qua tekeningen en qua sfeer, een strip die je voelt in plaats van leest.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Leuk om te lezen hoe je Daredevil ervaart, Lav. Toen ik net comics begon te lezen wist ik niet wat mij overkwam: hier was een figuur die ik nooit serieus nam en plotseling werd het mijn favoriete superheld, meer nog dan Batman! Dankzij de repers begon ik netjes bij Frank Miller om via Kevin Smith aan de ijzersterke reeks van Bendis te beginnen en vervolgens af te sluiten met Brubaker. Wel sneu voor Diggle, bijna iedereen slaat zijn Daredevil over, mezelf incluis. Terwijl het eigenlijk heel interessant is, de cliffhanger van Brubaker. 

 

Aan Mark Waid moet ik ook nog beginnen. 

Link naar reactie

Ik heb Diggle's run niet overgeslagen. :)

Het is verre van zo goed als Bru of Bendis, maar ik ga ook niet zeggen dat ik het slecht vond. Twas anders, en dat vond ik jammer, maar achteraf gezien valt het allemaal wel mee, en ook Waid doet het anders (maar beter dan Diggle ;) ).

Als je dan toch beslist van de drie Shadowland bundels over te slaan, lees dan toch alleszins Daredevil Reborn, Diggles laatste. Een kort, maar goed verhaaltje over Matt die een zaak oplost in een klein stadje (I love small town America verhaaltjes) en inziet dat hij toch DD moet zijn, ook na wat hij in Shadowland heeft uitgespookt, en terugkeert naar New York.

Link naar reactie

Ik ga niet akkoord, imo zijn enkel Ben Urich en The Owl heel goed gecast.
Ik zie ten eerste bruce willis liever niet als Matt's vader, ik heb eht gevoel dat Bruce Willis hier op een krampachtige manier de aandacht zou willen trekken, ik zie die rol eerder voor iemand zoals Thomas Haden Church (Easy A, en de sandman/Flint Marko van Spider-Man 3) of desnoods Mickey Rourke (al lijkt dat nogal een cliché eigenlijk). Ook heb ik moeite met Elizabeth Banks als Karen Page, ze lijkt me eigenlijk te goedlachs en slapstick voor zo'n rol, dan had ik liever Ellen Pompeo (Karren Page van de vorige DD film) terug gezien of een blonde Michelle Monaghan (Due Date, Kiss Kiss Bang Bang), hetzelfde probleem met Seth Rogen, die rol zou ik liever aan Sean Asting (Sam uit Lord of the Rings) geven. De acteur die Bullseye zou spelen ken ik niet maar ik vond de oorspronkelijk Bullseye eigenlijk niet mis, ik had eerst schrik dat ik hem rotslecht zou vinden toen ik de film zag maar vond hem uiteindelijk enorm grappig. Als het toch iets serieuzer moet zijn zou ik eventueel ook wel Zachary Quintos (Heroes en Spock van de nieuwe Star Trek films)
En ik vind eigenlijk niet echt dat Joseph Gordon-Levitt het figuur heeft om Daredevil te spelen, imo is hij meer geschikt voor Spider-Man, ik beeld me in dat Matt Murdock toch iets breder en sterker (en rosser!) moet overkomen, Michael Fassbender leek me een goede keuze

Link naar reactie

Ik ga niet akkoord, imo zijn enkel Ben Urich en The Owl heel goed gecast.

Ik zie ten eerste bruce willis liever niet als Matt's vader, ik heb eht gevoel dat Bruce Willis hier op een krampachtige manier de aandacht zou willen trekken, ik zie die rol eerder voor iemand zoals Thomas Haden Church (Easy A, en de sandman/Flint Marko van Spider-Man 3) of desnoods Mickey Rourke (al lijkt dat nogal een cliché eigenlijk). Ook heb ik moeite met Elizabeth Banks als Karen Page, ze lijkt me eigenlijk te goedlachs en slapstick voor zo'n rol, dan had ik liever Ellen Pompeo (Karren Page van de vorige DD film) terug gezien of een blonde Michelle Monaghan (Due Date, Kiss Kiss Bang Bang), hetzelfde probleem met Seth Rogen, die rol zou ik liever aan Sean Asting (Sam uit Lord of the Rings) geven. De acteur die Bullseye zou spelen ken ik niet maar ik vond de oorspronkelijk Bullseye eigenlijk niet mis, ik had eerst schrik dat ik hem rotslecht zou vinden toen ik de film zag maar vond hem uiteindelijk enorm grappig. Als het toch iets serieuzer moet zijn zou ik eventueel ook wel Zachary Quintos (Heroes en Spock van de nieuwe Star Trek films)

En ik vind eigenlijk niet echt dat Joseph Gordon-Levitt het figuur heeft om Daredevil te spelen, imo is hij meer geschikt voor Spider-Man, ik beeld me in dat Matt Murdock toch iets breder en sterker (en rosser!) moet overkomen, Michael Fassbender leek me een goede keuze

 

Want Fassbender is rosser?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Alhoewel, als ik denk aan Bruce Willis in Pulp Fiction kan ik me heel goed voorstellen hoe hij Battlin' Jack Murdock zou spelen!

 

 2

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Je kan iemand zijn haar ook kleuren natuurlijk (zoals die baard :e002: )

 

Nu, ik vond die cast van Newsarama wel goed en ik zou voor die acteurs tekenen, maar dat wil niet zeggen dat er geen andere opties zijn. Church of Monohohagan (dingeske daar) bv zouden voor mij ook ok zijn.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...