Ga naar inhoud

Daredevil


Lav

Recommended Posts

 James Bond was ook niet blond - 't is maar om te zeggen, de haarkleur van een acteur kan me niet echt schelen. Daar zijn altijd oplossingen voor.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Nee, Pine zie ook niet zitten, dan veel liever Ryan Gosling. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik ben eigenlijk niet goed mee met die "Anthology". Het zijn 8 comics en de eerste 3 worden door Weeks gemaakt, maar wat is de rest van het concept?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Een anthology is eigenlijk een soort tijdschrift, waar meerdere auteurs verschillende strips in publiceren. cfr Kuifje, Robbedoes...

 

Deze anthology gaat dus eigenlijk alleen over DD, dus alleen strips over hem in deze anthology door verschillende auteurs, en (denk ik) de verhalen kunnen dus minireeksen van drie delen zijn, maar evengoed kortverhaaltjes van enkele blz waarvan er dus meerdere in één comic staan. En stond er in een vorig artikel niet dat het allemaal B&W zou zijn ?

 

En daarna komen daar hopelijk bundels van uit. :)

 

Zo zie ik het.

maar ja ;)

Link naar reactie

ok bedankt, verduidelijkt al veel. Is er eigenlijk al geweten welke auteurs nog gaan bijdragen?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Na mijn vakantie ga ik de HC van End of Days kopen. Die lijkt me wel interessant.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

De andere verhalen in die Anthology zijn bekend:

 

The latest Daredevil mini debuted with Lee Weeks and Lee Loughridge's "Angels Unaware".

The last page of the comic revealed that David Lapham would be coming onboard with issue #4 and #5, for a story called "What a Day, What a Night". For issues #6-8, Jimmy Palmiotti and Thony Silas work on a team-up with Misty Knight called "The Trip!".

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Daredevil by Mark Waid vol. 1 met véél plezier opnieuw gelezen, en zeer goed bevonden. Dat het mijn DD niet meer was (zie één van mijn vorige posts), was een misvatting van mij. Een verkeerde eerste indruk, waar ik me dus soms ook nog laat door vangen.

En wat heb ik Matt en Foggy gemist, ondertussen. Het deed me terug denken aan meer dan acht jaar geleden, toen ik voor het eerst DD begon te lezen, onder lichte dwang van GD en Maky. GD beweerde toen dat sommige verhaallijnen van DD beter waren dan die van Bats. Hmpf ! En verdorie, het was/is nog waar ook.

Waid maakt zijn DDverhalen wat luchtiger, en eigenlijk, het was eens nodig ook. Maar DD/Matt zal toch nog genoeg beproevingen moeten doorstaan, want op het einde van deze eerste bundel heeft-ie het aan de stok met vijf grote criminele organisaties (Hydra, enz.). En Waid negeert ook niet wat ervoor kwam : iedereen valt Matt nog steeds lastig met zijn DD alter ego, en Matt blijft maar ontkennen.

Wat me ook en vooral opvalt in deze nieuwe run, is hoe de tekeningen proberen weer te geven hoe Matt de dingen waarneemt. Zeer goed gedaan !

Sterk nieuw begin van DD. Ik ben blij dat ik dat weer ben gaan volgen. En de bundels van DD zijn gelukkig (nog ? ) niet zo duur als die van Wolverine ;) En nu heb ik nog meer zin om de ouwe DD's van Miller, Nocenti e.a. te herlezen.

 

Eindelijk begonnen aan Daredevil van Mark Waid en Paolo Rivera en Marcos Martin (zij mogen niet vergeten worden!).

 

Spock verwoord het perfect: Een nieuw tijdperk voor Daredevil maar toch weer niet zo anders dat je het niet terug herkent. De dialogen tussen Foggy en Matt zijn sterk, sterker nog, de band tussen de twee advocaten is door de jaren heen (Miller, Bendis, Brubaker en nu Waid) voor mij altijd een van de belangrijkste reden geweest in het plezier die ik uit het lezen van Daredevil haal. Zelden heb ik zo een goed geschreven 'bromance' gelezen of gezien. 

De avonturen stapelen zich op, naar het einde van de bundel toe wordt het steeds spannender als er verschillende terroristische groeperingen betrokken raken. Ik ben weer helemaal 'into Daredevil' en het voelt als thuis komen!

 

Hieronder een prachtige layout van Marcos Martin. Het is niet meer dan Matt en Foggy die door New York lopen maar zo mooi gedaan. Let op de subtiele en toch opvallende manier waarop te zien is hoe Matt waarneemt wat er om hem heen gebeurt: Love it! 

tumblr_lngdzp6z2a1qznfri.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

DD REBORN door Andy Diggle, zeer filmisch. Graag gelezen. Een degelijk moment van transitie voor DD na Shadowland en alles wat er voor kwam, de laatste tien jaar bedoel ik. Van mij mocht het iets langer geweest zijn, het had wat meer body mogen hebben misschien. Soit, I had my fun with it.

 

DD BY MARK WAID VOL. ONE...Now that's a thing of beauty! Zo fris, zo sprankelend. Om het kort te houden: ik heb er bijna spijt van dat ik de laatste twee jaar zoveel tijd in Gotham City doorbracht ipv in Hell's Kitchen. Het is bijna alsof de originele DD uit de allereerste DD terug is! Gooooood stuff!

 

Begeleidende deuntjes:

-Nile: Amongst The Catacombs Of Nephren-Ka

-Quest Of Aidance: Misanthropic Propaganda

-Autopsy: The Headless Ritual

-Zombiefication: At The Caves Of Eternal

-Armed For Apocalypse: The Road Will End

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DD REBORN door Andy Diggle, zeer filmisch. Graag gelezen. Een degelijk moment van transitie voor DD na Shadowland en alles wat er voor kwam, de laatste tien jaar bedoel ik. Van mij mocht het iets langer geweest zijn, het had wat meer body mogen hebben misschien. Soit, I had my fun with it.

 

DD BY MARK WAID VOL. ONE...Now that's a thing of beauty! Zo fris, zo sprankelend. Om het kort te houden: ik heb er bijna spijt van dat ik de laatste twee jaar zoveel tijd in Gotham City doorbracht ipv in Hell's Kitchen. Het is bijna alsof de originele DD uit de allereerste DD terug is! Gooooood stuff!

Was je al gestopt toen Daredevil Lone Stranger uitkwam ? Indien ja : zeker bestellen !

Dit vond ik er indertijd van :

 

 

Daredevil : Lone Stranger (Marvel * Ann Nocenti – John Romita jr.)

Yes ! Ik vond dit een heel goed boek, dit vervolg op Typhoid Mary. Die Nocenti kan toch wel schrijven hoor, ook al zat ze dan met die Inferno toestanden, midden in haar run. Het begin van dit boek lijkt wel een kruising tussen DD, Shade the Changing Man en Hellblazer, bij momenten (op zijn Marvels, en met wat verbeelding).

De eerste 5 à 6 comics van deze bundel zijn donker, grimmig en waanzinnig (het eerste comicje vooral). Daarna heeft Marvel haar waarschijnlijk fijntjes laten weten dat DD nog steeds superhero is, want de laatste 3 comics van deze bundel gaan weer meer die richting uit, met een snuifje A-team, maar hey, laat ik dat nu ook graag lezen.

De eerste 6 comics zijn op zich staande verhaaltjes, de laatste drie vormen één geheel. Het einde van die laatste drie is wat haastig afgewerkt, maar dat geeft niet. Misschien komt er nog wel een vervolg op. Ze heeft nog meer dan genoeg DD comics geschreven.

De tekeningen zijn prachtig, vind ik. I Love the Marvel stijl uit die periode. Of moet ik zeggen DD uit die periode ?

Deze DD met ouder werk deed nog eens deugd. Een heel geslaagd old school DD vond ik dit. Nu ja, old school, het is uit 1989, dus Miller is al geweest, zijn invloed zit er dus al in.

 

daredevil-lone.jpg

Link naar reactie

de TP van Daredevil by Mark Waid vol. 4 komt vandaag uit.

 

STK616446.jpg

Someone is meddling with Matt Murdock's mind! Daredevil undergoes urgent brain surgery when fellow Avenger Hank Pym enters his head to destroy sensory-deprivation robots implanted by Dr. Doom. The two men gain a new understanding of each other's struggles when the bots battle back, forcing Pym to fight blind! Then, Daredevil's recovery hits a snag when he starts to question reality. His best friend, Foggy Nelson - believing Matt is losing his mind and presents a danger to himself and others - dissolves their law partnership and friendship. Ghosts from Daredevil's past return to haunt him in a mind-bending adventure that leaves him second-guessing his sanity as he faces off against dangerous new villain the Coyote! Collecting DAREDEVIL (2011) #16-21.

Link naar reactie

Yay! DD BY MW VIER! :-)

 

DD BY MARK WAID VOL. TWEE, dat blijft zEEr goed en cool. Gezellig om Spidey en Black C op bezoek te krijgen. Ook wreed cool is de slechterikken die Waid op DD afstuurt. Eindelijk eens wat anders dan die eeuwige Kingpin. Ik hoop vurig dat het verder deze richting uitgaat.

 

Begeleidende deuntjes:

-Melechesh: Emissaries

-Mencea: Pyrophoric

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DD BY MARK WAID VOL. DRIE ook gelezen. De goede gewoonte wordt verder gezet. Nu de eerste vijftien issues en nog enkele andere gelezen zijn, kan ik alleen maar bevestigen dat Waid hier zEEr degelijk schrijft. Elke tekenaar die hier tot nu toe aan mee werkte leverde ook goed, bijpassend tekenwerk af. Dit is een zEEr fijne reeks DD waardig, als ik zo vrij mag zijn.

 

Waid plaatst DD hier tegenover verrassende tegenstanders en op onverwachte plaatsen, wat we al meer dan tien jaar niet meer gewend waren. Dit zonder slinkse schrijftoeren en met meer dan respect voor de oer DD. Dit is, denk ik, wat deze comics zo bijzonder maakt.

 

Begeleidende deuntjes:

-Melechesh: The Epigenesis

-Citizinsane: Unleash The Madness

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

SHADOWLAND: BLOOD ON THE STREETS.

 

Dit is geen lectuur die je moet lezen om Shadowland te begrijpen. Het is een noir/superhero verhaal dat zich afspeelt tegen de achtergrond ervan. Silver Sable, Paladin, Misty Knight en the Shroud zijn hier de sterren van dienst.

 

Antony Johnston (de naam zegt me vaagweg iets) levert een degelijk verhaal af, niks om plat van achterover te vallen, maar het leest prettig weg. Het tekenwerk van Wellington Alves sluit daar goed op aan.

 

Als je graag aanvullingen leest op event toestanden (of ze nu echt nodig zijn of niet (de aanvullingen, niet de events zelf (dat vind ik nog een andere discussie))), dan denk ik dat je hiermee iets treffelijks in huis haalt.Op zijn minst vind ik dit een leuk moordmysterie, op zijn noirs/superheroisch, in de Marvel U.

 

Soundtrack:

-Oliva: Raise The Curtain

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...