Ga naar inhoud

Amsterdam Comic Con 27+28 Augustus 2016


dutch lines

Recommended Posts

Showmasters Ltd / Global Comic Con Ltd zet nu ook voet op het Europese vaste land. 

 

Op 27 en 28 augustus in de RAI in Amsterdam. Ticket verkoop begint volgende week. 

 

 

Showmasters Ltd / Global Comic Con Ltd (UK) are set to enter the European market with their ever growing and popular comic-con events by launchingAMSTERDAM COMIC CON.  

The show will be at the RAI Amsterdam Exhibition and Convention Centre, that will play host to stars such as Sean Astin (Lord of the Rings), Robert Englund(Freddy Krueger), James Marsters (Buffy) as well as cast members from Game of Thrones - these are just some of the 40 guests that will be attending this 1st event.  The event will take on the very best aspects of Comic Cons and bring them to all the fans of Holland.

Taking their shows to the next level SHOWMASTERS has formed a new companyGlobal Comic Con Ltd to look after its new mainland Europe events and activities.Global Comic Con Ltd has plans to bring 10 new Comic Cons to Europe in the next few years.

Jason Joiner Director of Global Comic Con Ltd said "It's been the ambition of the company for the past few years to start up new events in most of the major cities across Europe".

Global Comic Con Ltd has big plans for their first event in Amsterdam, bringing the capital and the fans there, an event to remember.   Visitors can expect to see anamazing guest line upphoto shoots, autograph opportunities, cosplay competitions, gaming, stage talks, plenty of merchandise all what makes Comic Con such an amazing experience for fans of comics and sci-fi from Star Wars to Spiderman there will be something for everyone.
 

 

http://www.amsterdamcomiccon.com (website binnen enkele dagen online) 

 

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Overkill geeft meestal geen best toekomst perspectief........ 

Begrijp ik dat FACTS, Brussel, Utrecht en Antwerpen van één bedrijf zijn en dat Amsterdam de concurrent is ??

FACTS, Antwerpen & Utrecht zijn 1 bedrijf. 

 

Comic Con Amsterdam en de 2 Comic Cons in Brussel zijn allemaal concurrenten :e007:  en die zullen wel allemaal veel meer de nadruk op acteurs leggen ipv comic tekenaars (vermoed ik).

 

 

 1 x Facts is voor mij voldoende

 

En je geraakte de laatste jaren al amper op FACTS :e012:

Link naar reactie
  • 5 months later...

Als ik zo de gastenlijst bekijk hadden ze dit evenement beter Film/TV & WWF Con kunnen noemen. Iets meer dan een maand te gaan en ze hebben nog altijd geen enkele Comics gast bekend gemaakt! Wel worstelaars?!? Werkelijk,...

 

Precies mijn gedachte en dat komt bij veel van de "nieuwe" comic cons voor. Ik begrijp dat dit erbij hoort, maar stripgasten verdwijnen erg naar de achtergrond. Voor die in Brussel is ook nog steeds maar één tekenaar aangekondigd.

Link naar reactie

Als ik zo de gastenlijst bekijk hadden ze dit evenement beter Film/TV & WWF Con kunnen noemen. Iets meer dan een maand te gaan en ze hebben nog altijd geen enkele Comics gast bekend gemaakt! Wel worstelaars?!? Werkelijk,...

 

Onder andere Romano en Gerben den Heeten zijn al aangekondigd, en er komen er meer aan.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Op de site staat niemand vermeld..., waar haal je deze informatie vandaan?

 

Van hun Twitter-account. En ik weet van meer tekenaars dat ze aanwezig zullen zijn.

 

 

Waarschijnlijk van de facebook site: https://www.facebook.com/ComicConventionAmsterdam/

 

Maar echt veel tekenaars is dat nog steeds niet. Ik zou het nog steeds geen COMIC con noemen. 

 

Eens. Ze hadden het beter net als de grote broer in Londenbeter  Amsterdam Film And Comic Con kunnen noemen.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Zo zo ......2x Gent, Amsterdam, Antwerpen, Utrecht......overkill.....

 

en dan komt in Utrecht nog Firstlook met een Comicon-gedeelte!!

Je vergeet 2x Brussel, Hannover en Stuttgart, die ook vrij dicht in de buurt zijn.

En die in HASSELT en die in AKEN, bij mij net over de grens :) in beide gevallen!

 

 

Maar vooralsnog trekken de namen bij de ACC me niet echt.... tuurlijk leuk dat Romano en Gerben er zitten, maar die zie ik ook wel weer op FACTS.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Was supercool! Mischien wat kleiner van opzet dan iedereen had verwacht, maar toch 1 grote hal gevuld met dealers, artists en acteurs. Niet vergelijkbaar met Facts en DCC, maar volgend jaar willen ze 2 extra hallen erbij.. Was erg druk, veel volk en cosplay actie. De comic/smallpress/local artists zaten her en der verspreid, helaas op de website niet genoemnd, dat zouden ze een andere keer toch beter moeten doen. Voor mij ook helemaal top omdat ik 1 minuut vd Rai af woon en op mn fietsje 's ochtends erheen reed. :-)

Link naar reactie

Ik vond het zwaar tegen vallen. Van Showmasters, die veel ervaring heeft met cons in Engeland had ik een betere organisatie verwacht. 

 

Op zaterdag was het veel te druk. In sommige paden was er soms geen doorkomen aan. Het was veel te krap op gezet, zo stond het cosplay stage vlakbij kramen waardoor bij shows de hele boel blokkeerde.  Er was geen plattegrond, dus het was zoeken. Ook naar de tekenaars die versnipperd door het pand zaten. Verder was het erg warm door de felle zon die door de ramen scheen.

 

Er waren weinig activiteiten naast de Q&A's en een worstelpodium, alleen Netflix had een fantastische stand met leuke gimmicks om foto's te maken en regelmatig een quiz. 

 

En de catering... bedroevend. Is het bij Facts al om te huilen, maar het kan nog een tandje erger. Er waren bijzonder weinig eetpunten. Ik heb bijna een uur in de rij gestaan voor een hamburger, een groot broodje met een kleine schijf vlees, waar ze het lef voor hadden om 8 euro(!) voor te vragen. Er stond ook een foodtruck met friet, daar was de rij net zo lang. Er was genoeg ruimte in de hal voor meer foodtrucks, onbegrijpelijk dat hier geen gebruik van is gemaakt. 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Volgende keer beter even naar de AH lopen aan de overkant, of 1 van de vele eettenten in de buurt, waaronder een snackbar ;-) Ik heb mensen die in de rij bij de pin stonden te wachten ook naar buiten gestuurd naar de pin naast de AH. :-)  Airco stond wel aan te loeien, vond het wel meevallen met de warmte. Een idee zou zijn om buiten de ingang een serie foodtrucks neer te zetten, die zie je tegenwoordig op elk A'dams festival. Gebrek aan floorplan/deelnemerslijst op de website vond ik ook onbegrijpelijk, mischien doen ze dat bewust? Ik ben gewoon positief omdat het voor ons kleine eilandje van 2x2 een goeie beurs was! :-)

Link naar reactie

Twee comic cons in Rotterdam, eentje in Amsterdam, eentje in Utrecht, nog een firstlook in Utrecht, twee keer FACTS Gent per jaar, eentje Antwerpen, eentje Brussel.............

Tsja......zeg het maar.....het is net als bij al die stripbeursjes....ook veel en veel te veel......al hangt dat natuurlijk af van wat de organisatie ermee wil.....

Link naar reactie

Twee comic cons in Rotterdam, eentje in Amsterdam, eentje in Utrecht, nog een firstlook in Utrecht, twee keer FACTS Gent per jaar, eentje Antwerpen, eentje Brussel.............

Tsja......zeg het maar.....het is net als bij al die stripbeursjes....ook veel en veel te veel......al hangt dat natuurlijk af van wat de organisatie ermee wil.....

Niet klagen hé, 2 jaren geleden was er niets van dit in Nederland :-p

De comic-cons duiken inderdaad overal in Europa en er zullen er nog veel meer volgen. Comic-Cons zijn nu eenmaal HOT stuff en velen willen een graantje meepikken. En achter de schermen kan het er hard aan toe gaan.

 

De nu reeds aangekondigde Rotterdam Comic Con is van dezelfde organisator als Amsterdam Comic Con.

 

De organisator van Retrocon (en de andere Rotterdam Comic Con) heeft gisteren wel de CosplayCon Europe aangekondigd :-p

Als ze Rotterdam Comic Con ook nog eens gaan lanceren gaat er toch veel verwarring zijn. 

In Duitsland heb je zo een Germany Comic Con & een Germany Comic Con door 2 verschillende organisatoren.

 

Het jammere is dat de sommige comic cons eigenlijk weinig tot geen internationale comic tekenaars hebben (zie bv Amsterdam Comic Con)

Nu zijn het precies beurzen die geen comic-con in hun naam hebben, die volop inzetten op comic tekenaars (zie FACTS en ook Firstlook blijkbaar).

 

Anderen teren op de naam Comic Con dat algemeen gekend staat als een groots profesioneel opgezet evenement, om dan maar iets heel kleins neer te zetten dat de naam Comic Con zeker geen eer aan doet (zie Brussels Comic Con).

 

Ik denk dat vooral de bezoekers die graag guests (tekenaars en film/tv bekendheden) hebben, hier bij kunnen varen.

.

Link naar reactie

Twee comic cons in Rotterdam, eentje in Amsterdam, eentje in Utrecht, nog een firstlook in Utrecht, twee keer FACTS Gent per jaar, eentje Antwerpen, eentje Brussel.............

Tsja......zeg het maar.....het is net als bij al die stripbeursjes....ook veel en veel te veel......al hangt dat natuurlijk af van wat de organisatie ermee wil.....

keuzes keuzes :D

 

Dat is het nu gewoon! Ach... voor mij is het gemakkelijk. Ik moet tóch al keuzes maken omdat ik niet single ben... dus FACTS (2 keer) en FirstLook en Veldhoven is wel mijn maximum dit jaar.

 

 

In Duitsland heb je zo een Germany Comic Con & een Germany Comic Con door 2 verschillende organisatoren.

.

 

Comicon Germany

en

German Comic Con

 

Zoiets was het wel ja :)

Belachelijk! :D

En dan is er ook nog een kersteditie van Dutch Comic Con op 17 en 18 december in MECC Maastricht.

 

Die ik stiekem dan toch als mijn 5e mogelijke beurs dit jaar zou willen gaan doen. Door recente ontwikkelingen (gisteravond) heb ik daar opeens heel veel zin in :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Het is in Gent natuurlijk niet anders. Ook daar zal geld de drijfveer zijn voor een voor- en najaarseditie.

Vraag me eigenlijk af of men ook de staf behoorlijk beloont voor het vele werk

Er was al jaren vraag voor een voorjaars editie van FACTS waardoor we dan eindelijk de stap gezet hebben om tegemoet te komen aan de vraag van onze bezoekers.

En daarna boomt het opeens met gelijkaardige beurzen :e007:

Ik ontvang alvast een prachtig budget waardoor ik maar liefst 35 tekenaars heb kunnen uitnodigen voor deze editie van FACTS :-)

Mij hoor je alvast niet klagen. :e005:

Link naar reactie

Er was al jaren vraag voor een voorjaarseditievan FACTS waardoor we dan eindelijk de stap gezet hebben om tegemoet te komen aan de vraag van onze bezoekers.

En daarna boomt het opeens met gelijkaardige beurzen :e007:

Ik ontvang alvast een prachtig budget waardoor ik maar liefst 35 tekenaars heb kunnen uitnodigen voor deze editie van FACTS :-)

Mij hoor je alvast niet klagen. :e005:

 

Jullie hebben in ieder geval weer een prima line up verzorgd...... :e005:  :e005: 

Gent is me tot op heden ook altijd prima bevallen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...