Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

Horizontaal is het beste wegens kromtrekken. Vooral voor hardcovers.

Geen direkt zonlicht.

Vochtigheid een beetje in het oog houden. Eigenlijk betekent dat zorgen dat de kamer verwarmd is.

Papier heeft het nochtans graag ietsje frisser dan wij hoor. 

De warmte zorgt er nl voor dat het ontbindingsproces van papier wordt versneld. 

De moeilijkheid bestaat er in om koelte te combineren met droogte.

Want in ons klimaat wordt het als snel vochtig weer als het kouder wordt. 

Het bergklimaat is daarom ideaal voor papier: fris en droog. 

Althans, zo heb ik eens gelezen. 

Link naar reactie
  • 3 months later...

Even voor @JPAR (merci @kuzuri ) wat nieuwe foto's genomen.
En ik ben de Kalla's nog wat in aan het richten en zaken op en neer aan het schuiven, maar een indruk (ook van de leefbare puinhoop die ik kantoor noem) is er wel :)

 

59452c482d7a3_boomroom062017p1.thumb.jpg.d08cd44d2863b186f514d618e294ec10.jpg59452c491f8aa_boomroom062017p2.thumb.jpg.02cdd720da9574982bfaab9a1aefbecb.jpg59452c49d20b3_boomroom062017p3.thumb.jpg.edeccaa85be73f86a3b54cdd7e045146.jpg59452c4bb62f9_boomroom062017p4.thumb.jpg.e988f8e63f80b313d0c9a9057f59e66d.jpg59452c4d54707_boomroom062017p5.thumb.jpg.753cf0befbef67337997e741eca1afd4.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Een beetje gesukkeld met uploaden :e012:  Op alle foto's kan je klikken voor een groter formaat. 

 

Eindelijk staat alles er. Alles staat gesorteerd op uitgeverij, maar dan nog niet alfabetisch; dat komt nog. De strips van mijn broer staan in de aparte kast. Handig als je broer ook strips leest en geen plaats heeft, dan staat alles bij mij. Dat bespaart mij in aankoop van strips :e005:

 

1_klein.JPG2_klein.JPG3_klein.JPG4_klein.JPG5_klein.JPG6_klein.JPG7_klein.JPG8_klein.JPG9_klein.JPG10_klein.JPG

11_klein.JPG12_klein.JPG13_klein.JPG14_klein.JPG15_klein.JPG

16_klein.JPG17_klein.JPG18_klein.JPG19_klein.JPG20_klein.JPG21_klein.JPG22_klein.JPG23_klein.JPG24_klein.JPG25_klein.JPG26_klein.JPG27_klein.JPG28_klein.JPG29_klein.JPG30_klein.JPG31_klein.JPG32_klein.JPG33_klein.JPG34_klein.JPG35_klein.JPG36_klein.JPG37_klein.JPG38_klein.JPG39_klein.JPG40_klein.JPG41_klein.JPG42_klein.JPG43_klein.JPG44_klein.JPG45_klein.JPG

 

 

De strips van mijn broer:

 

46_klein.JPG47_klein.JPG48_klein.JPG49_klein.JPG50_klein.JPG51_klein.JPG52_klein.JPG53_klein.JPG

Link naar reactie
2 uren geleden, Veto zei:

Hahaha... zalig die He-Man op Battle Cat ! Heb die ook nog op zolder liggen. Jeugdsentiment !

 

Inderdaad, jeugdsentiment. :e005: Ik weet nog hoe kwaad ik vroeger was omdat dit de enigste uit de reeks was die ik kreeg :e005: 

 

2 uren geleden, Veto zei:

Heel overzichtelijk en nog heel veel uitbreidingsruimte... om jaloers op te worden !

 

Inderdaad nog ruimte genoeg. In totaal zijn het zo'n 4600 strips, maar in de ruimte lijkt het maar weinig :e005: Dat was mijn eerste reactie , doemme die strips hebben toch een pak geld gekost en je ziet het amper :e002: 

 

Trouwens Veto, nog bedankt voor de 2 strips, ze staan goed tussen de rest :e012:

Link naar reactie
48 minuten geleden, De Hollander zei:

Prachtig, maar als alles nu in die kasten staat, waarom dan zoveel kasten? Niets zo mooi als kasten gevuld met srips, maar lege kasten vind ik eerlijk gezegd maar suf. Ben je van plan om snel het aantal uit te breiden?

 

Voor de toekomst hé :e002: Ik heb een jaar of 4-5 geen strips meer gekocht door de verbouwingen aan mijn huis, ik ben nu rustig terug begonnen met strips te kopen. Dus er komen er regelmatig bij, het is alleszins niet de bedoeling om tegen volgend jaar alles vol te hebben staan. Kopen om te kopen ga ik niet doen :e012:

 

19 minuten geleden, bouncer zei:

Wanneer is de opening ?

 

Dat is een gedacht, en iedereen brengt dan een strip mee; met een tweedehands softcover ben ik al content :e012:

Link naar reactie

Helder, zelf zou ik denk ik niet gelijk 3 van die wanden neergezet hebben, eerst 1 met ruimte voor uitbreiding en dan later elke keer een kast toevoegen. Nu is het nog wel erg leeg. 

Afijn, zo zou ik het doen, maar zo heeft iedereen zijn eigen idee. Zoals eerder gezegd, niet negatief bedoeld, houd het op een jaloerse collega stripliefhebber! :e005:

Link naar reactie

Mijn leestoren. De smalle kastjes links en rechts zitten vol manga. Op de grotere kasten uiterst links en rechts staat bovenop nog meer manga.

Boenop het rek in het midden staan koekendozen met afbeeldingen uit Kuifje, Raket/Mannen.

Die dozen bovenop de mangakasten zijn van hetzelfde typen, ook met Raket/Mannen.

In het rek midden, boven links: het jaarboek Ganymedes van Bruna, dat eind de jaren 70 begin de jaren 80 verscheen, en Nederlandstalige sf publiceerde.

Op dezellfde plank links: The Mammoth Book of Best New SF. Ik heb niet alle delen. Aan die boeken druf ik niet goed komen, omdat ik bang ben dat ik de hele boel op mijn ketel ga krijgen. Ik moet op tafel staan om er bij te kunnen, en het rek voelt niet echt stabiel aan.

Daaronder allemaal strips. Op de tweede plank van boven geteld liggen op de stapel links en rechts allerhande strips, o.a. Moebius, Little Nemo (McCay), Mechanisch Land (van Andreae), Het Kristallen Zwaard, Green Manor, Asem (Rouffa & Legendre), Reynaert de Vos (Legendre), de ruimteavonturen van Piloot Stomr, Alleen (Gazotti), etc. Er ligt zelfs een Sus&Wis tussen. De middenstapel is Rik Ringers.

De plank eronder: links Schuiten & Peeters, daarnaast Tardi, daarna alles van Kuifje (sorry mensen), en daarna zowat alles van Blake & Mortimer.

Daaronder links Yoko Tsuno (Franse versies), Ghost in the Shell en ander werk van Shirow, dan een stapel met vanalles, daarnaast nog eens Tardi, dan wat Marvano (Eeuwige Oorlog) en Thomas Pips.

En op de tafel mijn volledige verzameling Andreas. Toen ik dat rek op de tafel zette, had ik maar half zoveel Andreas.

 

Aan de onderste plank hangt een lamp. Die is pas vandaag geïnstalleerd, samen met mijn vader, en nu kan ik daar op mijn gemak al mijn Andreassen nog 's lezen. :)

 

De toren wordt links en rechts bewaakt door Yorick (uit Hamlet) en Hop-Frog (van Edgar Allan Poe),

 

Het is niet alles hoor: ik heb elders nog meer strips liggen, met o.a. de familie Doorzon, XIII Mysterie, Bloan, Thorgal, Lady Mechanica, Robbedoes & Kwabbernoot, Zwartkijken (van F), Lucky Luke, Batman, Watchman, de halve Bulldog-reeks  ...

In totaal zijn het er meer dan duizend.

 

En ook de Chlorophyle van Hausmann ;)

 

20170702_235358.thumb.jpg.55d43e9aa4e9b39a8fa375cba6c812bd.jpg

Link naar reactie

@Peter Motte,

Ik herken dat wit rekje, ik heb destijds ook zo eentje gehad. Die profielen zijn zo dun dat ze plooien als je ernaar kijkt? Dat spul blijft amper rechtstaan, niet?

Ik heb het op den duur op straat gezet en mij echte stevige kelderrekken aangeschaft. Ze zijn wel grijs ipv wit, maar ze blijven tenminste rechtstaan zonder potentieel gevaar ;-)

 

Link naar reactie

Sta me toe om dit een rare en gevaarlijke constructie te vinden. Ik hoop hier nooit te lezen dat je al lezend onder dat rek bent beland...

Waarom heb je dit rek eigenlijk op een tafel gezet? En als je dan toch strips in zo'n rek wil opbergen zou ik aanraden van zeker te kijken naar hoeveel dit kan dragen. Voor 10à20€ meer heb je soms al een rek dat veel steviger is.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Na lang wikken en wegen moet ik zeggen,dat Ron P  voor het oog de handigste manier

heeft gevonden om een collectie netjes te plaatsen.

Echter Peter Motte  wil ik graag de orginaliteitsprijs geven, op voorwaarde dat die twee

rare poppen aan weerszijden  worden verwijderd.

En vanwege het "doorbuigen " gaarne de strips rechtop plaatsen.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
10 uren geleden, eriktex zei:

Oké, dit is geen reper, maar zijn verzameling mag er zijn! Prachtige foto's in dit artikel:

 

http://fahrenheit.lu/2016/01/03/francis-saint-martin/

 

:e010:

Si tu devais choisir trois livres de ta bibliothèque, lesquels ?

Trois livres ? Pfiiou, difficile. Je vais ruser : Les romans de Philip K. Dick, Le Monde du Fleuve de Philip José Farmer et les aventures du Lieutenant Blueberry de Charlier et Giraud !

 

 

Dat is wel leuk :)

Link naar reactie
  • 5 months later...
41 minutes ago, JPAR said:

Wat vind je eigenlijk van Wasteland @Boris Valeo

Wasteland vind ik fantastisch. Ik heb een zwak voor post-apocalyptische verhalen en dit zit op het niveau van een Nausicaa voor mij.

 

Johnston doet zeer mooi aan World building en je wordt enorm meegetrokken in het verhaal. De tekeningen zijn ook volledig mijn smaak en TOP niveau. Punt van kritiek is dat gezichten van de personages vaag zijn en het dus bij het lezen soms verwarrend kan zijn wie er wordt afgebeeld.

 

De uitgave van de Apocalyptic Edition is verbluffend mooi met zeer kwaliteitsvol papier :cheerf2:

Link naar reactie
7 minuten geleden, Boris Valeo zei:

Wasteland vind ik fantastisch. Ik heb een zwak voor post-apocalyptische verhalen en dit zit op het niveau van een Nausicaa voor mij.

 

Johnston doet zeer mooi aan World building en je wordt enorm meegetrokken in het verhaal. De tekeningen zijn ook volledig mijn smaak en TOP niveau. Punt van kritiek is dat gezichten van de personages vaag zijn en het dus bij het lezen soms verwarrend kan zijn wie er wordt afgebeeld.

 

De uitgave van de Apocalyptic Edition is verbluffend mooi met zeer kwaliteitsvol papier :cheerf2:

Dan zet ik ze op mijn lijstje. Zit er al langer naar te kijken. Nausicaa ken ik ook niet. Kun je daar ook wat meer over vertellen?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...