Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Op 5 december 1971 (morgen 50 jaar geleden) kreeg ik mijn eerste stripboek, Kuifje en de scepter van Ottokar, het begin van mijn liefde voor het stripverhaal.

 

Mijn verzameling bestaat uit ongeveer 500 stripboeken. Ik streef ernaar dit aantal niet te laten groeien en breng dan ook regelmatig tassen met stripboeken weg. Leuk om gelezen te hebben, maar niet om eeuwig te bewaren.

Overigens een integrale uitgave, oorspronkelijk drie of meer losse albums, tel ik als één.

 

1.thumb.jpg.b8c5f0ee4029ddcfa8d501b8918fedff.jpg

 

Van Kuifje heb ik het meeste, meer dan 100 boeken van of over Kuifje.

Enkele series heb ik compleet • Blueberry • Franka • Jerome K Bloks • Thorgal • Blake en Mortimer.

Van sommige series bewaar ik alleen de beste delen • Asterix (Goscinny) • Storm (Lawrence) • Guust (oblong).

 

2.thumb.jpg.105aead9e592cb62b4ac777ed157e33e.jpg

 

Van enkele serie bewaar ik slechts één exemplaar.

Lefranc • Het sein staat op rood - een prachtig boek uit de Kuifje-school - ik vergelijk deze met Blake en mortimer;

Tex Willer (Jordi Bernet) • De man van Atlanta - virtuoze tekenstijl, scherpe dialogen en een heuse femme fatale.

 

3.thumb.jpg.31950dfe837d4607b3cdc7390306ba8d.jpg

Link naar reactie
On 11/29/2021 at 5:35 PM, kbellon said:

Bij mij valt het goed mee.

960 (516 SC, 387 manga en 57 HC).

Die 57 HC zijn iets meer dan 10% van de verzameling en nemen misschien wel 40% van de ruimte in... 

Natuurlijk wel omdat dit vaak dikkere one shots of integralen zijn.

Snel aan het uitbreiden!

Zelf heb ik een dikke 2000 verhalen, waarvan heel veel in de vorm van integrales.

Link naar reactie
22 uren geleden, hemweg zei:

Van Kuifje heb ik het meeste, meer dan 100 boeken van of over Kuifje.

Enkele series heb ik compleet • Blueberry • Franka • Jerome K Bloks • Thorgal • Blake en Mortimer.

 

 

 

Zijn dat degenen die je nooit weg doet?

 

En hoeveel versies heb je van de Kuifje-reeks?

Link naar reactie
1 uur terug, cinco zei:

 

 

Zijn dat degenen die je nooit weg doet?

 

En hoeveel versies heb je van de Kuifje-reeks?

Mijn kuifje verzameling bestaat uit:

De regulier reeks • facsimile kleuren reeks • facsimile zwart-wit reeks • losse Nederlandstalige uitgaven (ingekleurde versies, maanavontuur e.d.) • Franstaligen uitgaven die niet in het Nederlands verschijnen • illegale uitgaven (Zwitserland, Tintin et l’ alph-art, El Salvador) • overige Hergé stripboeken (Kwik en Flupke, Totor, Jo Suus en Jokko, Leo en Lea) • diverse literatuur over Kuifje (Goddin, Farr,Sterckx, Peeters, Wilmet e.d.).

 

Ik bezit geen eerste drukken, maar mooie uitgaven, die ik heb om te lezen. Deze boeken doe ik niet weg.

Ik heb wel een paar jaar geleden de facsimile zwart-wit-reeks (jaren negentig, soft cover) weggedaan, omdat ik bang was dat ze tijdens het lezen uit elkaar zouden vallen. Bovendien kent de kleinere zwart-wit reeks een veel mooier formaat en zijn ze veel steviger om te (her)lezen.

Link naar reactie
Op 5/12/2021 om 19:12, Lamme Goedzak zei:

Ze zaten vol maar vocht komt sneller binnen dan zij absorberen. Meer geschikt voor kasten/ruimten die niet vaak opengaan

 

Ik heb nu in verschillende ruimtes zo thermometers slash vochtmeters staan om zicht te krijgen op de luchtvochtigheid.

Het is eigenlijk heel moeilijk om die constant onder de 60% te houden.

Ja, je kan vensters openzetten, maar doe dat maar eens met deze temperaturen.

 

Hier is een duidelijk overzicht van de invloed die te lage/hoge luchtvochtigheid kan hebben.

 

afbeelding.thumb.png.51f11c1951cd50717a1a1981ab505cef.png

Link naar reactie
2 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Nu gaat dat. Lekker rond de 50. Maar in de zomer met buiten luchtvochtigheid boven de 80, kan je vergeten die waarden te halen. Eigenlijk helpt dan enkel een elektronische ontvochtiger maar die pompt er dan ook nog warmte bin. Niets dat je wilt als het al boven de 25 is.

 

Airco helpt ook. Als je koelt ontvochtig je.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Slaapkamer zal inderdaad altijd een hoge vochtigheidsgraad kennen na een nacht slapen. 's ochtends 15 min het raam open zetten en dat is weer in orde. Zeker bij koude temperaturen. Bij warm en vochtig weer gaat dat zo fel niet zakken. Ventileren doe ik bij dit weer ook niet ze. Eerst alle kieren dichten om dan kunstmatige tochtgaten te maken 😄 2x per dag het raam wagenwijd open geeft mij eveneens een gezond binnenklimaat.

Zolang je maar niet 24u je ramen potdicht houdt.

Link naar reactie

Deze vakantie (voor mij zit die er al op ☹️ ) alle reeksen in de kasten eens bekeken. Een dikke 650 strips werden niet langer interessant geacht en verkocht. (Nog 1 reeks wacht op ophaling)
Van sommige reeksen hield ik enkel de interessante delen en de rest vloog buiten. Ik ga me niet meer bezig houden met hebben hebben hebben, enkel en alleen om een reeks volledig te hebben en dan mijn hoofd te breken waar ik dat allemaal moet zetten wetende dat ik dat ik dat boek toch nooit meer zal lezen. Plezier in het lezen moet weer primeren. Het is niet makkelijk geweest, omdat ik geen zin had om jarenlang ermee rond te zeulen is het meeste ver onder waarde verkocht. Maar wat een opluchting! Je merkt ook vrij snel dat als alle geïnteresseerden een bepaald boek al hebben de waarde nihil is.

Link naar reactie
20 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Deze vakantie (voor mij zit die er al op ☹️ ) alle reeksen in de kasten eens bekeken. Een dikke 650 strips werden niet langer interessant geacht en verkocht. (Nog 1 reeks wacht op ophaling)
Van sommige reeksen hield ik enkel de interessante delen en de rest vloog buiten. Ik ga me niet meer bezig houden met hebben hebben hebben, enkel en alleen om een reeks volledig te hebben en dan mijn hoofd te breken waar ik dat allemaal moet zetten wetende dat ik dat ik dat boek toch nooit meer zal lezen. Plezier in het lezen moet weer primeren. Het is niet makkelijk geweest, omdat ik geen zin had om jarenlang ermee rond te zeulen is het meeste ver onder waarde verkocht. Maar wat een opluchting! Je merkt ook vrij snel dat als alle geïnteresseerden een bepaald boek al hebben de waarde nihil is.

Een deel van de collectie verkopen, heb ik ook weleens overwogen. 

via welk kanaal heb je dit gedaan?

Link naar reactie
46 minutes ago, De Hollander said:

Een deel van de collectie verkopen, heb ik ook weleens overwogen. 

via welk kanaal heb je dit gedaan?

Ik had wat reeksen op 2dehands gegooid en zo wat verkocht. Daar zat dan iemand tussen die al de rest heeft opgekocht. Je moet dan niet rekenen op geweldige prijzen maar je bent wel heel snel alles kwijt en houdt er toch een mooi zakcentje aan over.

Link naar reactie
6 minutes ago, Lamme Goedzak said:

Ik had wat reeksen op 2dehands gegooid en zo wat verkocht. Daar zat dan iemand tussen die al de rest heeft opgekocht. Je moet dan niet rekenen op geweldige prijzen maar je bent wel heel snel alles kwijt en houdt er toch een mooi zakcentje aan over.

Valt dat publiek voor strips mee? Bij 2dehands heb ik nog geen strips verkocht, maar wat ik wel verkocht (oude iPhones etc.) trok echte weirdo's aan.

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb geen plaats meer. Voor strips heb ik de Billy kasten van Ikea. We willen alles herinrichten, die Billy’s weg doen en kasten op maat laten maken. Wie heeft hier ervaring mee (wat zijn goeie firma’s die mooi, enigszins betaalbaar en vooral stevig werk leveren)?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
20 minuten geleden, Ambreville zei:

Valt dat publiek voor strips mee? Bij 2dehands heb ik nog geen strips verkocht, maar wat ik wel verkocht (oude iPhones etc.) trok echte weirdo's aan.

Ik heb de laatste jaren al heel wat comics en tpb verkocht via 2dehands. Je krijgt ze altijd wel verkocht, maar de topprijs kun je er niet voor vragen, maar ik heb er toch een mooie cent voor gekregen. Ik heb tot hiertoe altijd al kunnen verkopen wat ik wou verkopen. Strips verkopen heb ik nog niet gedaan, denk persoonlijk dat er daar minder vraag naar is op 2de hands. 

Link naar reactie
3 hours ago, Ambreville said:

Valt dat publiek voor strips mee? Bij 2dehands heb ik nog geen strips verkocht, maar wat ik wel verkocht (oude iPhones etc.) trok echte weirdo's aan.

Publiek is er wel degelijk. Het belangrijkste is de prijs laag houden. Vraag je 1 tot 3€ dan lukt het wel. 5€ ga je niet veel succes hebben. Ik heb bijv. Dwergen en Agent 327 verkocht aan 2€ per stuk. Velen willen een pak meer en dan blijf je ermee zitten. En hele reeksen verkopen beter dan losse albums.

Link naar reactie
2 hours ago, AspenCR7 said:

Ik heb de laatste jaren al heel wat comics en tpb verkocht via 2dehands. Je krijgt ze altijd wel verkocht, maar de topprijs kun je er niet voor vragen, maar ik heb er toch een mooie cent voor gekregen. Ik heb tot hiertoe altijd al kunnen verkopen wat ik wou verkopen. Strips verkopen heb ik nog niet gedaan, denk persoonlijk dat er daar minder vraag naar is op 2de hands. 

Ik heb het omgekeerde voor. De strips verkopen, de comics niet.

Link naar reactie
2 minutes ago, Lamme Goedzak said:

Ik heb het omgekeerde voor. De strips verkopen, de comics niet.

Ik heb nog redelijk wat comics die weg mogen. Bv. de originele uitgaves van Fables, Wonder Woman vanaf 1987, Jim Lee's punisher ... Daar moet ik dan nog een goed kanaal voor vinden. De comics-veilingen op Catawiki lijken het me ook niet op te brengen.

 

 

 

 

Link naar reactie

Mijn ervaring is dat je gewoon geduld moet hebben.

Op de duur zijn vraag en aanbod ongeveer in evenwicht, omdat de uitgevers zelf veel vernietigen, en veel (erfgenaam)-eigenaars niet weten wat ze hebben en ze de boel gewoon in de container gooien.

En duurt de verkoop wat langer? Nou, dan heb ik ze ondertussen nog.

(ja, de pc stelt weer een rapport op)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...