Ga naar inhoud

Nieuwe Strip, Eerste Pagina..


Bertin

Recommended Posts

Die 3*3 kaders is een beproefde techniek. Alleen vind ik het qua opener een beetje moeilijk. Je maakt het de lezer gemakkelijker als je eerst de setting toont. Openen met een overzichtskader bijvoorbeeld. Nu val je nogal met de deur in huis. Wat natuurlijk ook de bedoeling kan zijn, maar dan zou ik eerder beginnen met een extreem detail. Die vallende druppel bijvoorbeeld. Je opent nu in feite met drie keer dezelfde kader, en een tekst die een stuk overbodig is.

 

Voor de rest vind ik het wel vlot getekend en op zich intrigerend. Ik zou het zwart-wit houden, uw stijl leent zich daar wel toe.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Ziet er intrigerend uit. 

 

Idee om met een extreme closeup te beginnen van een vallende druppel lijkt me een verbetering. 

 

Kleur is voorlopig niet nodig, er zijn al voldoende zwartwit contrasten in de plaat. Maak eerst eens wat meer platen.

 

"Hassitant" is verkeerd gespeld. En voor "and" hoort geen komma. "Proof my concept"is volgens mij "prove my concept". "On working on" vind ik ook niet goed klinken. 

In z'n algemeenheid zou ik de dialogen laten lezen door iemand die Engels als z'n moedertaal heeft. 

 

Op zich ben ik wel benieuwd wat er verder gaat volgen. 

Link naar reactie

Ja, dit hoeft niet ingekleurd te worden.

Bij de eerste kaders dacht ik de gedachten te lezen van het getoonde meisje, en niet de stem van een derde. Dat kan duidelijker.

Dialogen intrigeren en nodigen uit om het vervolg te lezen. De tekeningen zijn ok, maar voor een eerste pagina mag het toch ietsje meer zijn. Want ook met de tekeningen moet je je lezer warm maken om het vervolg te willen lezen.

Link naar reactie
  • 2 months later...
Gast Kameraad Mauser

Uw lijnvoering is inderdaad iets strakker. De tekeningen komen dan ook sterker over. Vooral de aanpassingen met contrast en het bijsnijden van de 2 laatste kaders zijn geslaagd.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Inderdaad. Knap gedaan, en een hele verbetering tegen die eerste plaatjes.

 

Nogal een buitenwipper. Smijt hem helemaal tot de overkant van de straat en met zo'n snelheid dat er nog een deuk in de lantaarnpaal komt. Zulke beeldtaal en humor kan in een Mickey Mouse. Maar hoe realistischer de tekening, hoe minder zulke karikaturale actie wordt getolereerd door de lezer. Hier is het op het randje, vind ik.

Link naar reactie

Ik vind de cover zéér goed qua idee en qua tekening. Alleen vind ik het vreemd dat de onderkant van de hand zo nipt raakt aan het hoofd van de man. Ik zou de man ofwel meer laten overlappen ofwel een beetje ruimte tussenlaten. Maar nogmaals, het idee is wat mij betreft top.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De lettering gaat verkeerd om. Hij moet van klein naar groot, om het groeiende gevaar weer te geven. Ik zou er ook een uitroepteken bij zetten. 

 

Afhankelijk van de inhoud ook wellicht andere figuurtjes onder de grote hand. Op posters zijn het altijd een man en een vrouw. 

 

post-461-0-02388300-1467617400_thumb.jpg

 

En "created by" roept bij mij gevoelens op van een Vandersteen strip. Ooit lang geleden bedacht door iemand die nog steeds op de voorkant staat, maar tegenwoordig al lang door iemand anders getekend. Ik vind "A story by Bertin" sterker.  

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...