Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Van dezelfde regisseur zeker ook THE DESCENT bekijken.

DOOMSDAY, ook van hem, vond ik dan persoonlijk wat minder.

 

Beide films gezien, Doomsday is wat minder inderdaad. Ik zag op IMDB dat er een Dog Soldiers 2 aankomt. Niet van deze regisseur trouwens.

Centurion vond ik wel erg goed van Neil Marshall.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Doomsday vond ik nog te doen. Alhoewel ik dan een Children of man een lichte voorkeur geef als het gaat om post-apocalyptische situaties.

 

Zonet Cell 211/Celda 211 bekeken. Spaanse makelij. Gevangenisdrama.

 

Cipier verliest alles en wordt staatsvijand. Geen Ami-hollywoodtoestanden met uitgesproken goede en slechte karakters, maar mensen van vlees en bloed.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_211

 

 

 

Gisteren Killer Joe.

 

Link naar reactie

End of watch. Realistische politiefilm met een uitmuntende Jake Gylenhaal. Regisseur van Street Kings en Harsh Times. Het is dus een harde politiefilm in de ghetto's van Los Angeles, met als verschil dat het hier vooral om de relatie tussen de twee agenten gaat. Nice movie!

Link naar reactie

Beide films gezien, Doomsday is wat minder inderdaad. Ik zag op IMDB dat er een Dog Soldiers 2 aankomt. Niet van deze regisseur trouwens.

Centurion vond ik wel erg goed van Neil Marshall.

 

Voor de tv-serie liefhebbers: hij heeft ook aflevering 9 van seizoen 2 van Game of Thrones geregisseerd

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

oh boy oh boy oh boy, Ran, in bluray, voor 9,90€ bij Saturn. Niet nodig er bij te vermelden dat ik dolgelukkig ben.

 

Ran! jaja, als Akira Kurosawa liefhebber mag die niet ontbreken! Al vind ik zijn zwartwit films mooier. Ran is wel klassiek hoor, Shakespeare in een samoerai jasje :)

Link naar reactie

Ik heb indertijd nog getwijfeld om de hele kurosawa collectie te kopen op DVD. Maar ik denk dat ik zo stelselmatig mooie versies met extra's op bluray ga kopen.

rashomon, 7 samurai, the hidden fortress, (my) dreams, kagemusha, dodesukaden, ikiru, ... en nog meer dat ik me niet meer herinner.

Link naar reactie

Ik heb indertijd nog getwijfeld om de hele kurosawa collectie te kopen op DVD. Maar ik denk dat ik zo stelselmatig mooie versies met extra's op bluray ga kopen.

rashomon, 7 samurai, the hidden fortress, (my) dreams, kagemusha, dodesukaden, ikiru, ... en nog meer dat ik me niet meer herinner.

 

Dersu Uzala niet vergeten!

 

Ik heb me een aantal jaren geleden 3 boxsets gekocht met telkens 4 films. Kagemusha en Ran zaten daar niet in, maar die heb ik dan appart gekocht.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Dersu Uzala niet vergeten!

 

Ik heb me een aantal jaren geleden 3 boxsets gekocht met telkens 4 films. Kagemusha en Ran zaten daar niet in, maar die heb ik dan appart gekocht.

 

In bluray of DVD? Want als het bluray is wil ik die boxen wel eens aanschaffen.

 

Dersu Uzala is een van de weinige Kurosawa films die ik nog niet gezien heb. Damn, waar zijn mijn dop-days gebleven. Hele dagen lang de beste films bekijken terwijl mijn moeder de was deed. Werken sucks :)

Link naar reactie

High and Low is denk ik een minder bekende film van Kurosawa. Go and see it! Jongens, het is zo goed! Toen ik Kurosawa net leerde kennen (zijn films bedoel ik dan, ;) ) was ik alleen in de samoerai films geïnteresseerd. nadat ik Ikiru zag besefte ik wat voor genie Kurosawa eigenlijk was. 'Moderne' films van Kurosawa zijn ook van de hoogste orde. High and Low is in twee verschillende stukken te verdelen eigenlijk. De eerste helft over de ontvoering van een kind en tweede helft over de klopjacht op de vermoedelijke dader. Toshiro Mifune speelt ijzersterk als altijd, maar anders dat wat we van hem gewend zijn; ingetogen, subtiel, kil.

Link naar reactie

ik heb gisteren ook twee impulsaankopen gedaan. The fall van tarsem singh op bluray. Die gast maakt mooie films. Inhoudelijk bekoren ze me niet al te erg, maar vormelijk zijn ze schitterend. Ik vond The cell en Immortals niet echt geweldig qua verhaal, maar heel mooi gefilmd.

 

En eigenlijk ook dezelfde reden voor Tarrantino. Ik heb death proof bluray gekocht. Inglorious basterds was dan wel weer wat op niveau. Maar Tarrantino heeft toch een uiterst zwakke periode gehad. From dusk till dawn was dan niet zijn film, maar dat was toch (op de pussypussypussy scène na) een afgrijselijk slechte film. Rodriguez zou opgehangen moeten worden voor zo'n film. Jackie Brown vond ik nog wel ok, maar kill bill 1 was een draak van een film. Vreselijk slecht. De tweede film in heel mijn leven waar ik vroeger wou vertrekken uit de zaal. From dusk was de eerste :D

Kill Bill 2 heb ik dan ook jarenlang uitgesteld, maar die viel nog wel mee. Misschien was mijn verwachting zo laag dat het niet zo slecht als mijn verwachting kon zijn :D Daarom dat ik Death proof ook eigenlijk niet wou zien. Maar de lage prijs, inglorious basterds, de trailer van django en de commentaar dat het nog redelijk mee valt heeft me toch overstag doen gaan.

Link naar reactie

Ran! jaja, als Akira Kurosawa liefhebber mag die niet ontbreken! Al vind ik zijn zwartwit films mooier. Ran is wel klassiek hoor, Shakespeare in een samoerai jasje :)

 

Vind je zijn zwart-wit films beter of echt mooier? Ikzelf vind Ran namelijk de mooiste film van Kurosawa.

 

Nu ik erover nadenk vind ik Ran eigenlijk ook gewoon de bese film van Kurosawa :P .

Link naar reactie

Vind je zijn zwart-wit films beter of echt mooier? Ikzelf vind Ran namelijk de mooiste film van Kurosawa.

 

Nu ik erover nadenk vind ik Ran eigenlijk ook gewoon de bese film van Kurosawa :P .

 

 

Het is niet zozeer op techniek gebaseerd etc. Het is meer het gevoel dat ik bij zwart-wit films van Kurosawa heb. Ik vind ze dus mooier denk ik, en niet zozeer beter. Het is meer het totaalpakket; zwart-wit, de (trage) tempo, authenticiteit, de natuurelementen die aan bod komen (wind, kou, de bomen).

 

 

Wat niet wil zeggen dat ik Ran niet heel mooi vind! Vooral die drie legers met die felle kleuren (rood, geel en blauw). Prachtig. Het voelt helemaal niet goed te moeten kiezen uit verschillende films van Kurosawa! Veel van zijn films zijn prachtig.

Link naar reactie

Zo slecht is From dusk till dawn niet hoor vind ik. En Kill Bill ben ik steeds meer gaan waarderen over de jaren.

Enfin, vandaag Resident Evil: Retribution en Underworld: Awakening gezien, geen hoogvliegers maar amusant.

 

nu ja, het is ook maar een mening hé, daarvan verschillen daarvan verschillen met een van je zelf is uiteraard toegestaan :)

 

En die vampieren zullen de film ook geen goed gedaan hebben. Van mij mogen ze iedereen die een film met vampieren of zombies uitbrengt ophangen. Alle horror eigenlijk. (Een uurke aan hun voeten bvb zou al genoeg zijn hoor.) :)

Link naar reactie

Ben ook geen liefhebber van horror, vampieren en zombies etc. Al wil ik de Walking Dead-serie een kans geven omdat de comics zo enorm goed zijn. Mijn broertje probeert mij voor Vampire Diaries te winnen, maar dat zie ik ook niet zitten..

 

From dusk till dawn vond ik best goed, tot het moment dat er in die cafe opeens allerlei ................ tevoorschijn komen. Ik heb geen problemen met pulpy, freaky shit, maar in dit geval heeft het mij totaal niet kunnen bekoren.

Link naar reactie

Idem hier & nochtans hou ik van da freaky shit ! afro.png (From Dusk reken ik niet tot Tarantinos films, Death Proof beschouw ik als zijn enige misser, Kill Bill had één film moeten zijn geweest)

 

Idem hier. Ik reken films die 'written & directed by Tarantino' zijn tot zijn films. Dusk, Natural Born Killers en True Romance (wel heel goed!) zijn geschreven door Tarantino maar niet geregisseerd door hem.

 

Kill Bill vind ik goed. Zoals je zegt, Death Proof is minder dan de rest, but hey, It's a Tarantino...

Link naar reactie

Kill Bill vind ik goed. Zoals je zegt, Death Proof is minder dan de rest, but hey, It's a Tarantino...

 

Ik vind dat Tarantino (enfin, zijn films toch) steeds zwakker wordt. Zijn beste film is Reservoir Dogs, Pulp Fiction is ook briljant. Jackie Brown vind ik nog heel goed, de Kill Bills zijn middelmatig en Inglourious Basterds vind ik slecht (Death Proof heb ik niet gezien).

Link naar reactie

natural born killers vond ik heel goed gefilmd. De muziek en de beelden kwamen perfect tot hun recht. Ik heb een rothekel aan die actrice (ben haar naam al vergeten) die alleen maar mongolen geloofwaardig kan spelen en voor de rest een maffe doos is, maar toch vond ik het een goeie film.

 

De scène waar Woody een mop vertelt aan de gewapende agenten rond hem en bombtrack van rage against the machine keihard door de cinema knalt op het moment hij zijn elleboog in de muil van de bewaker plant is perfect gemonteerd.

 

Qua verhaal is het niet geweldig, maar de manier waarop het in beeld gebracht is vind ik wel goed, het ondersteunt het verhaal.

Link naar reactie

Ik ben een liefhebber van horror films. Ten minste, ik heb momenten dan kijk ik alleen maar horror films en dan weer maanden niet. Vampieren, weerwolven.. heerlijk, en dan die vage Japanse horror films. Behalve zombies, Walking Dead heb ik geprobeerd maar daar val ik bij in slaap. De comics heb ik gelezen, wat een troep. Maar ja, ook dat is maar een mening ;)

 

En een film van Tarantino die slecht is moet ik nog tegenkomen.

 

Ik heb een rothekel aan die actrice (ben haar naam al vergeten) die alleen maar mongolen geloofwaardig kan spelen en voor de rest een maffe doos is, maar toch vond ik het een goeie film.

 

Zij speelt inderdaad alleen maar vage dozen, volgens mij is ze dat ook :D Ze speelde ook in From Dusk till dawn.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Juliette Lewis? Ze heeft ook een band trouwens, Juliette and the Licks...

 

Inglourious Basterds vond ik erg grappig. Heb me goed vermaakt. Wat ook wel interessant is, de ontdekking van Christoph Waltz (de nazi in Inglourious Basterds). Tarantino vroeg hem voor een rol nadat hij hem in een Oostenrijkse soap zag acteren :lol: Ik verwacht trouwens dat Tarantino weer in top vorm is met Django Unchained.

Link naar reactie

@Natte aap: die boxen waren DVD, het was nog het pre-BR tijdperk (2004).

 

Tarantino vind ik trouwens één van de belangrijkste regisseurs aller tijden omdat hij één van de weinigen is die zijn passionele liefde voor film, waaronder cult-films, kan kanaliseren in cinema die hulde brengt aan wat vooraf kwam, maar toch overduidelijk van hem (Tarantino dus) is.

Zoals het geval is voor Imajica moet ik nog een slechte Tarantino tegenkomen...

 

Natural Born Killers is een dijk van een film enneuh, Juliette Lewis vind ik fantastisch. Dat mens heeft een soort dierlijke oeruitstraling die ik niet kan negeren. Ik sta hier blijkbaar weer alleen in...

 

Wat de fuck is het probleem met From Dusk Till Dawn? Ongelooflijk amusante film die ik nog vaak herbekijk.

 

@Natte aap bis: jij hebt duidelijk nog niet veel horror gezien, want anders zou je weten dat horror (net als Sci-Fi en andere genres binnen de fantastische film) één van de meest veelzijdige genres is binnen het medium film. Geen enkel genre kan in zo veel subgenres opgedeeld worden. In geen enkel ander genre heb je zo'n weelde aan wegen die je kan bewandelen. Als je alleen maar kijkt naar wat in de zalen komt dan heb je een heel eng beeld van "horror". Je kan het genre vergelijken met het medium "strip", voor wie er niet in thuis is zijn strips enkel voor kinderen. Horrorfans worden op dezelfde manier gestigmatiseerd, zoals jij duidelijk maakt (je doet maar, hé).

Ik heb een erg uitgebreide horrorcollectie en de variatie (exploitation, gratuite gore, broekpishorror, maar ook erg subversieve, experimentele en satirische horror) die daarin schuilt, vind ik niet terug in de rest van mijn collectie. Het kan dus ook een vehikel zijn om iets anders te zeggen dan wat je eigenlijk op het scherm ziet, wordt het als een allegorie gebruikt (je hoeft maar naar de spaanstalige films van Del Toro te kijken om wat meer mainstream voorbeelden te geven). Als die uitspraak gekoppeld aan Sci-Fi dan geloven veel mensen dat, maar als het over horror gaat dan wil niemand dat blijkbaar geloven... Och ja, vooroordelen.

 

Over naar de orde van de dag, wat heb ik gezien:

 

Carnage van Roman Polanski

Waarom duurt deze film maar 79 minuten? Ik hou van dit soort films die het kleine in de mensen blootleggen.

Het had wel wat donkerder gemogen. Jodie Foster speelt haar rol fantastisch, want ik haatte haar personage (en hoe ze denkt) zo hard.

Om de één of andere reden doet deze film me denken aan Chasing Lanes (klik), nochtans hebben die niets gemeen. Behalve dan dat één klein dingetje genoeg is om het laagje beschaving, dat de mensheid pretendeert te hebben, weg te doen vallen.

 

Total Recall de remake dus.

Het "origineel" heeft een heel hoge nostalgiefactor, bevat enkele erg goede ideeën en is overduidelijk een Verhoevenfilm.

Ik moet eigenlijk bekennen dat ik deze leuker vind... De remake is een pure actiefilm, maar toch slaagt hij er beter in om de kijker te doen twijfelen aan wat hij ziet (zitten we in Quaid geimplanteerde herinnering of niet). Vooral de scéne waar de vriend van Quaid hem probeert te overtuigen dat alles rondom hem niet echt is (in het origineel was dat dus die dokter), werkt fantastisch goed.

 

BEGIN SPOILER!!!

Eerst vond ik het spijtig dat je op het einde het definitieve antwoord krijgt (het is een herinnering), maar het geeft wel een soort tragische ondertoon aan het personage van Farell. Hij is zo ontevreden met zijn leven dat hij liever in de fantasie leeft, een fantasie waar hij wel iets betekent. Hij laat er wel een vrouw (Kate Beckinsale) voor achter waar hij overduidelijk wel een goede relatie mee had.

EINDE SPOILER!!!

 

Er zijn heel wat knipogen naar het origineel, maar toch is het nog zijn eigen film. Vooral de wereld waarin het verhaal in afspeelt is fantastisch geconcipieerd (het doet soms aan de wereld van JUDGE DREDD denken, de Mega-Cities en de Cursed Earth rondom die steden). Wie kan nu niet onder de indruk zijn van het vervoersmiddel dat gebruikt wordt om tussen de twee enige "steden" te pendelen en waar dat vervoersmiddel symbool voor staat. Had de film nog wat meer en explicieter ingegaan op de politieke situatie dan was deze film bijna perfect geweest.

Ik verschiet er zelf van dat ik de film zo goed vind, gezien de regisseur. Ik vind de films die Len Wiseman tot nu toe gemaakt heeft erg genietbaar (behalve dan Die Hard 4.0, dat was een kutfilm), maar ook niet meer dan dat. Niet dat dit een art-house film is, maar toch.

Bovendien merk je ook duidelijk op het scherm dat Kate Beckinsale erg genoot van haar rol als überbitch.

Grr. Argh.

Link naar reactie

@natte aap: gewoon een vraag hoor, wat is er dan mis met vampieren en zombies? En bij uitbreiding 'horror'?

 

Het is een vreselijk hypocriete mening, maar ik vind horror gewoon puberaal en achterlijk. Maar ik ben dan wel liefhebber van sf, dus hoe hypocriet kan je zijn :D

Toegegeven horror uit de jaren '50 vind ik geniaal grappig. Maar dat heeft meer met de slechtheid van de effects te maken.

 

Maar ge kijkt waar ge naar wilt kijken hé. En donnie heeft wel een punt dat horror een breed gamma is, en dat er soms wel raakvlakken zijn met films die ik wel goed vindt. Maar ergens jaren '80-'90 ben ik opgehouden met naar horrorfilms te kijken. Als ik het woord horror hoor, dan voel ik een beetje hetzelfde als bij romcoms, de carré, astrid bryan, gothic, uitstapjes naar de rijn, rihanna, justin bieber, night of the proms ... Er zullen heus wel mensen zijn die dit goed vinden en er zich geweldig mee amuseren, maar ik ben daar niet een van.

 

Wat die zombies en vampieren betreft, dat heb ik op het vorige forum ook al uitgelegd, en ook dat is een vreselijk hypocriete mening, maar ik vind dat afgezaagd. Er zijn horrorfilms die een origineel standpunt hebben, maar van zodra er vampieren of zombies in mee doen heb ik het gevoel dat ze aan een dertienjarige gevraagd hebben om het script te schrijven. Net na zijn hersenoperatie terwijl hij nog in coma ligt. Maar als de aarde voor de zoveelste keer door een soort alien wordt overvallen, vind ik het wel goed, dus ik geef toe dat het een erg hypocriete mening is.

 

Misschien vind ik het shock effect ook wel wat goedkoop? Het is echt niet moeilijk om mensen te doen verschieten met 'grellige' dingen. Dat kan elke fooraap met een camera.

 

Ach, hou het er gewoon op dat het niets voor mij is, maar als jullie er van kunnen genieten, des te beter voor jullie hé. Ieder zijn eigen afgezaagde kouwe pap hé, jullie die van jullie, ik die van mij :)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ach, ok. Dus het is gewoon een gevoel dat niet goed zit wanneer je horror gepresenteerd krijgt.

 

Eigenlijk kun je het argument dat zoiets puberaal is ook niet als een objectief en inhoudelijk argument beschouwen. Zo kun je racesportfanaten en racesporters zelf ook beschouwen als pubers die zich beter met iets zinnigers zouden bezighouden. Of muziek. Zo zijn er mensen die vinden dat eenmaal je een zekere leeftijd hebt je niet meer in een band moet zijn en zitten klooien met instrumenten.

Link naar reactie

Ach, ok. Dus het is gewoon een gevoel dat niet goed zit wanneer je horror gepresenteerd krijgt.

 

Eigenlijk kun je het argument dat zoiets puberaal is ook niet als een objectief en inhoudelijk argument beschouwen. Zo kun je racesportfanaten en racesporters zelf ook beschouwen als pubers die zich beter met iets zinnigers zouden bezighouden. Of muziek. Zo zijn er mensen die vinden dat eenmaal je een zekere leeftijd hebt je niet meer in een band moet zijn en zitten klooien met instrumenten.

 

Natte aap heeft ook een heel eng beeld van horror als ik zijn uitleg lees, maar zoals hij zelf al zei: Live and let die.

:)

Grr. Argh.

Link naar reactie

Natte aap heeft ook een heel eng beeld van horror als ik zijn uitleg lees, maar zoals hij zelf al zei: Live and let die.

:)

 

natte aap is héél gelukkig met zijn enge beeld van horror. Maar laat dat vooral jouw plezier niet stoppen hé.

Link naar reactie

Ach, ok. Dus het is gewoon een gevoel dat niet goed zit wanneer je horror gepresenteerd krijgt.

 

Eigenlijk kun je het argument dat zoiets puberaal is ook niet als een objectief en inhoudelijk argument beschouwen. Zo kun je racesportfanaten en racesporters zelf ook beschouwen als pubers die zich beter met iets zinnigers zouden bezighouden. Of muziek. Zo zijn er mensen die vinden dat eenmaal je een zekere leeftijd hebt je niet meer in een band moet zijn en zitten klooien met instrumenten.

 

zei ik toch, het is een hypocriete mening. Dat houdt inderdaad in dat je dat moeilijk objectief kunt noemen.

Link naar reactie

Vorige week 'De helaasheid der dingen' gezien op tv. Rauw, lief, hard, smerig, sociaal, asociaal...Ik vond het een hele mooie film. De jonge Gunther acteert ook sterk.

 

Afgelopen zondag 'De marathon' in de bios. Wat mooi! Was op momenten als een gek aan het lachen maar op andere momenten stil vanwege een brok in mijn keel. En hartstikke leuk dat Rotterdam (de stad, cultuur, dialect) een grote rol speelt.

 

Binnen een paar dagen twee indrukwekkende Nederlandstalige films gezien. Ik juich dat heel erg toe. De kwaliteit van Nederlandstalige films wordt almaar beter en beter, is mijn ervaring.

Link naar reactie

Vorige week 'De helaasheid der dingen' gezien op tv. Rauw, lief, hard, smerig, sociaal, asociaal...Ik vond het een hele mooie film. De jonge Gunther acteert ook sterk.

 

Ik vond 'de helaasheid der dingen' persoonlijk de minste film die Felix Van Groeningen, die ik voor de rest erg bewonder, tot nu toe gemaakt heeft.

Bij 'The Broken Circle Breakdown' vond ik dan weer dat hij terug zijn volle vorm had. Mijn favoriet blijft echter zijn eerste film (Steve + Sky), maar dat komt dan weer omdat ik uit Gent kom en er gaat niets boven dat sappige accent. :D

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=AlYwyT2QDDg

Grr. Argh.

Link naar reactie

AAARRRRRRRRRRRRRRGHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!

Meestal geniet ik er echt van om naar de cinema te gaan, echt waar. Maar soms, soms haat ik het!! Ik keek er echt naar uit om Dredd te gaan zien. Deze kwam in België nog maar 2 weken geleden uit in de cinema. Toen ik vorige week de film wou gaan zien vertoonden ze hem enkel nog maar rond 5 uur dus ging mijn plan niet door (wat al enorm idioot was, de film is namelijk niet voor kinderen toegestaan en nog maar net uit). Voor deze week had ik er speciaal tijd voor vrij gemaakt maar wat blijkt, ze vertonen Dredd gewoonweg niet meer!!! :angry: :angry: :angry:

 

En dan verschieten dat de film geen commercieel succes is, in Amerika is de film in juli al uit, sommigen landen zoals België moeten tot eind november wachten, en dan laat je die maar 2 weken draaien?! aaarghhh!

Link naar reactie

Idem hier. Ik reken films die 'written & directed by Tarantino' zijn tot zijn films. Dusk, Natural Born Killers en True Romance (wel heel goed!) zijn geschreven door Tarantino maar niet geregisseerd door hem.

 

Kill Bill vind ik goed. Zoals je zegt, Death Proof is minder dan de rest, but hey, It's a Tarantino...

 

Kill Bill zou vier of vijf delen zijn, als het van Tarantino afhangt. Hij wou eerst zijn Western en Oorlogsfilm maken (die oorlogsfilm vind ik zijn minste, samen met Death Proof, maar die vind ik nog beter). De Western zal ik wel eens huren.

 

Kill Bill I & II worden inderdaad altijd maar beter, zeker als je ze na elkaar bekijkt.

Zijn beste film is voor mij Jackie Brown, onder voorbehoud van Django Unchained, die ik dus nog niet zag, en ik ben een western fan. ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...