Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Man som hater kvinnor. De Zweedse verfilming van het eerste Millenium-deel

 

Gezien en goed bevonden. De sfeer doorheen de film werkt wel. Mooi lichtspel van Oplev.

Maar dat doet Fincher ook.

Ook hier is de actie realistisch in beeld gebracht. Beide adaptaties hebben werkbare weergaves.

In de Fincherversie vind ik de tussenkomst van Salander in de kelder van Martin Vanger wel geslaagd. Hoe ze met die golfclub zijn tand eruit mept en hij grandioos tegen de vlakte gaat.

De wraak van Salander op haar voogd Bjurman wordt in de Zweedse versie iets rauwer weergegeven. Alhoewel het niet veel scheelt met de Fincherversie.

Beide films kunnen best naast elkaar staan.

Link naar reactie

Gisteren TYRANNOSAUR van Paddy Considine gezien...

 

Hoeveel miserie kan je in een mensenleven stouwen...

Personages van vlees en bloed, snoeihard realisme en een simpel verhaal van een ongekende schoonheid.

Considine grijpt je van bij de eerste scène bij de keel en laat niet los.

 

Wat is Peter Mullan een ongelooflijke acteur!

 

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ondertussen ook nog het volgende bekeken:

 

The Reptile (John Gilling)

Een erg leuke Hammerproductie uit 1966.

 

A Nightmare on Elm Street part 1 en 2 (respectievelijk Wes Craven en Jack Sholder)

Om de zoveel tijd bekijk ik alle films nog eens opnieuw. Ik zie ze ook allemaal even graag, de meer serieuze (zoals 1 en 2 en dan de laatste, New Nightmare) en de Looney Tunes films (al de rest).

 

Buffalo '66 van Vincent Gallo

De man maakt altijd eigenzinnige films en daarom hou ik zo van hem. Christina Ricci zie ik ook altijd graag spelen.

buffalo66-08.jpg?w=720&h=405

Grr. Argh.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Buffalo '66...ook al een eind geleden dat ik die zag. Terwijl ik keek, vroeg ik me wel soms af: " naar wat ben ik nu weer aan het kijken?', maar terzelfdertijd vond ik het wel intrigerend om te kijken naar die leefwereld.

 

Tyrannosaur is inderdaad een redelijk heftig filmpje. Knap geacteerd. Realistische ellende waar mensen niet altijd bij stilstaan. Wat een klootzak is die vent van Hannah.

Link naar reactie

Ja natuurlijk. Dat wil ik zeker niet gezegd hebben. Maar wat die vent van Hannah uitvreet...

 

Die scéne waar Hannah ligt de slapen in de zetel en die vent dan binnenkomt, haar probeert wakker te maken en dan maar op haar...

Daar was ik toch wel even niet goed van.

 

Zonet FOUR LIONS gezien. Moet toch wel de beste film over terrorisme zijn die er de laatste jaren is uitgekomen.

Vooral omdat het ook een komedie is. Om over zo'n onderwerp een komedie te maken, daarvoor moet je ballen hebben. Een dunne lijn die regisseur Chris Morris perfect bewandelt: ets betekenisvol zeggen en niet in de smakeloosheid terechtkomen, respect heb ik daarvoor. Fucking koorddanser.

 

 

Er is ook een volledige trailer uitgekomen voor UPSTREAM COLOR, de nieuwe van Shane 'Primer' Carruth:

 

http://www.brainfreeze.be/2013/01/20/volledige-trailer-upstream-color/

Grr. Argh.

Link naar reactie
Django Unchained; Dikke fun! Ik vind Tarantino vaak door velen overhyped dus hoewel veel van zijn films me al bekoord hebben was ik vrij sceptisch tegenover deze. Maar wat ik te zien kreeg was een grote leuke cinema ervaring, humor, over the top actie, goede acteer prestaties en dikke vette knipogen naar oudere film, ik heb er echt van genoten. Indien je zelf niet goed weet wat je moet verwachten, van al zijn vorige films valt hij waarschijnlijk het beste te vergelijken met Inglorious Basterds (maar dan een western uiteraard). Maar als ik echt mag muggeziften had ik graag toch nog wat extra extreme long shots in willen zien, landschap op zich is een onmiskenbaar element van westerns
Link naar reactie

Koen, probeer de wilhelm scream te herkennen, ik heb hem ergens in de film gehoord :D

En Spock, het is toch nog zeer verschillend met Inglorious Basterds hoor, allez de film voelt niet aan als een goedkope knock-off van de film maar dan in een andere sfeer ofzo, maar als je hem zie zal je wel begrijpen waarom je hem gemakkelijker daar aan kan linken dan bvb Kill Biill of Pulp Fiction

Link naar reactie

Gisteren Hellraiser: Hellworld gezien.

Wat was me dat een slechte film...

 

Aaah,de Hellraiser serie, ik moet die dringend nog eens herbekijken...Ik kan me inderdaad herinneren dat de 8ste( Hellworld) een tegenvaller was... Blijkbaar hebben ze die snelsnel moeten schrijven ( 2 weken...!?) en hebben ze die back to back gefilmd met de 7de ( die dan wél te pruimen is)...

Naar verluid is de negende ( Hellraiser revelations) NOG slechter: Geschreven , gecast én gefilmd in 30 dagen, anders gingen ze de rechten verliezen... Ik ben benieuwd... :)

Link naar reactie

Als je niet van Tarantino's dialogen houdt snap ik ook niet goed waarom je nog eender welke film van hem zou zien :P

Pas op, ik vind zijn dialogen en monologen soms ook maar holle dingen die verpakt zijn in mooie woordjes als poging om indrukwekkend te klinken maar ze zijn meestal wel amusant, ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik er me in Inglorious Basterds zo aan ergerde.

Link naar reactie

Aaah,de Hellraiser serie, ik moet die dringend nog eens herbekijken...Ik kan me inderdaad herinneren dat de 8ste( Hellworld) een tegenvaller was... Blijkbaar hebben ze die snelsnel moeten schrijven ( 2 weken...!?) en hebben ze die back to back gefilmd met de 7de ( die dan wél te pruimen is)...

Naar verluid is de negende ( Hellraiser revelations) NOG slechter: Geschreven , gecast én gefilmd in 30 dagen, anders gingen ze de rechten verliezen... Ik ben benieuwd... :)

 

Ja, ik was geïnteresseerd in Revalations, maar toen las ik ook de reden waarom die gemaakt werd (en het tijdsbestek waarin)...

Plus, geen Doug Bradley? Dat is toch al een serieus minpunt.

 

Waar gaan we vanavond eens naar kijken? Nog een achterstand van 75 films...

Misschien wordt het wel The Hunger Games of een Japanse samurai film...

Keuzes, keuzes... :D

 

Over al dat Tarantino geblasfemie, spreek ik me niet uit... :rolleyes:

Grr. Argh.

Link naar reactie

Als je niet van Tarantino's dialogen houdt snap ik ook niet goed waarom je nog eender welke film van hem zou zien :P

Pas op, ik vind zijn dialogen en monologen soms ook maar holle dingen die verpakt zijn in mooie woordjes als poging om indrukwekkend te klinken maar ze zijn meestal wel amusant, ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik er me in Inglorious Basterds zo aan ergerde.

 

Ze waren amusant en goed, tot aan zijne grindhouse film, en IB.

Daarin waren ze ergerlijk. En het waren al zo'n saaie films.

Link naar reactie

Ik moet eigenlijk nog eens wat dvd's kopen van Westerns.

 

Nen hoop (spaghetti) westerns met/van Eastwood.

 

En nen hoop moderne :

Dances with Wolves (de vier uren versie).

Open Range (zéér goed!).

3:10 to Yuma.

Django (eerst toch eens huren).

Nog ?

 

The proposition

The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford

Grr. Argh.

Link naar reactie

Aaah,de Hellraiser serie, ik moet die dringend nog eens herbekijken...Ik kan me inderdaad herinneren dat de 8ste( Hellworld) een tegenvaller was... Blijkbaar hebben ze die snelsnel moeten schrijven ( 2 weken...!?) en hebben ze die back to back gefilmd met de 7de ( die dan wél te pruimen is)...

Naar verluid is de negende ( Hellraiser revelations) NOG slechter: Geschreven , gecast én gefilmd in 30 dagen, anders gingen ze de rechten verliezen... Ik ben benieuwd... :)

 

Was er geen sprake van om van Hellraiser 1 een re-make te doen ?

Na 3 ben ik gestopt trouwens. De rest van de serie heb ik nooit gezien.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Was er geen sprake van om van Hellraiser 1 een re-make te doen ?

Na 3 ben ik gestopt trouwens. De rest van de serie heb ik nooit gezien.

 

ja, inderdaad, maar ik denk dat die nog altijd in development hell zit. Misschien daarom dat ze nog snel snel de rechten wilden behouden.

 

Hellraiser 4 moet je toch eens zien. het is al een tijdje geleden dat ik die gezien heb, maar vond die erg interessant.

Die daarna (behalve dan Hellworld) vond ik ook verbazingwekkend goed, maar daar ging het dus, zoals eerder gezegd, om 'gewone' scripts die later aangepast zijn om er Pinhead in te verwerken.

Grr. Argh.

Link naar reactie

ja, inderdaad, maar ik denk dat die nog altijd in development hell zit. Misschien daarom dat ze nog snel snel de rechten wilden behouden.

 

Hellraiser 4 moet je toch eens zien. het is al een tijdje geleden dat ik die gezien heb, maar vond die erg interessant.

Die daarna (behalve dan Hellworld) vond ik ook verbazingwekkend goed, maar daar ging het dus, zoals eerder gezegd, om 'gewone' scripts die later aangepast zijn om er Pinhead in te verwerken.

Hellraiser 4 is een boeiende mislukking: het origineel verhaal is zo vermangeld door de producers dat de regisseur, SFX guy Kevin Yagher, zijn naam van de credits heeft gehaald (een Alan Smithee film dus). In Hellraiser 4 zaten er te weinig scenes met Pinhead in volgens de producers en ze eisten dus reshoots met méér Pinhead. Daarom dat het net een 3 verhaaltjes in één zijn : past, future(Pinhead in space!) en present. Het hangt een beetje met haken en ogen aan elkaar.

 

Van de sequels kon ik de de 5de film, Inferno, het meeste apprecieren

Link naar reactie

Hellraiser 4 is een boeiende mislukking: het origineel verhaal is zo vermangeld door de producers dat de regisseur, SFX guy Kevin Yagher, zijn naam van de credits heeft gehaald (een Alan Smithee film dus). In Hellraiser 4 zaten er te weinig scenes met Pinhead in volgens de producers en ze eisten dus reshoots met méér Pinhead. Daarom dat het net een 3 verhaaltjes in één zijn : past, future(Pinhead in space!) en present. Het hangt een beetje met haken en ogen aan elkaar.

 

Boeiende mislukking... Daarom dat ik daar zo'n goede herinneringen aan heb! :e005:

Zal hem nog eens moeten herbekijken...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik moet de laatste twee nog zien. Maar aangezien ik de vorige films altijd met een jaar tussentijd zag, wist ik van de voorgaande niks meer. Dat is nu ook zo. Vraag me eigenlijk af of ik de zesde ooit zag...

Maar een marathon zie ik voorlopig niet zitten. ;)

Ik vond de films fun, hoe recenter hoe ...funner (en donkerder), maar soms waren de FX niet altijd goed, waardoor ik uit het verhaal getrokken werd.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...