Ga naar inhoud

16E Oost-Nederlanse Stripboekenbeurs


Daan

Recommended Posts

Er komt eindelijk een vervolg aan de Oost-Nederlandse Stripboekenbeurs. Na vijftien edities in Zwolle konden we daar helaas geen mooie centrumlocatie meer vinden. De volgende Hanzestad aan de IJssel is boekenstad Deventer en daar vonden we wel een zeer sfeervolle locatie. Op 25 juni strijkt de Oost-Nederlandse Stripboekenbeurs neer in de Lebuinuskerk, in het oude stadscentrum van Deventer.

 

flyer.jpg

 

www.oostnederlandsestripboekenbeurs.nl

www.stripbeurs.eu

www.facebook.com/OostNederlandseStripboekenbeurs1/

 

Auteurs die hebben toegezegd te signeren:

  • Abe Borst
  • Daniel Aruda Massa
  • Danny Steggerda
  • Dick Heins
  • Floris Oudshoorn
  • Frank Jonker
  • Fred de Heij
  • Frodo de Decker (BE)
  • Gerard Leever
  • Gerard van de Werken
  • Hans van Oudenaarden
  • Herman Roozen
  • IJsbrand Oost
  • Jessica Raes (BE)
  • Johan de Neef
  • John Heijink
  • Kenny Rubenis
  • Louis Norense
  • Luca Erbetta (IT)
  • Mario Boon (BE)
  • Peter Koch
  • Ramon Schenk
  • Rik van Niedek
  • Rob Vrins
  • Wilbert van der Steen
  • Wilma van den Bosch

 

Altijd al eens een stripfiguur willen zijn?

Kunstgroep Noord fotografe Marianne Berkhoff en haar team zullen een volledige special effects fotostudio inrichten met green screen, waarmee ze jou een rol kunnen laten spelen in een stripstrook. Kruip voor heel even in de rol van Elsje, of speel een figuur uit bijvoorbeeld Snippers, of kies voor Eefenement of Dating for Geeks, en ga naar huis met je eigen persoonlijke stripstrook. Meedoen kost €10,- per strook.

 

 

Ooit een stripfiguurbeeldje uit een printer zien komen?

Kunstenaar David Tromp komt tijdens deze stripbeurs figuren van Dating For Geeks, de Metro dagstrip van Kenny Rubenis, digitaal vereeuwigen in 3-D. Smartlab zorgt voor een 3-D printer die de ontwerpen tastbaar zal maken. Smartlab is onderdeel van projectorganisatie Kunstenlab uit Deventer.

 

 

Hou je van gamen?

Een flinke hoek van de beurs wordt ingericht door Arcadium, zij zullen het oude retro-games gevoel bij iedereen loskrijgen. Zij nemen oude en nieuwe consoles mee, van 30 jaar oude Nintendo's, tot Sega, Playstation en X-Box, met heel veel strip gerelateerde games. Denk dan aan spellen rond Asterix, Kuifje, de Smurfen en Robbedoes maar ook aan modernere reeksen als XIII en Largo Winch. Ook games gebaseerd op niet-Europese reeksen, bijvoorbeeld van Marvel, Disney, Garfield en Peanuts, ze zullen allemaal speelbaar klaarstaan.

 

 

Zin in een uitdaging?

Tijdens de Oost-Nederlandse Stripboekenbeurs is het mogelijk om de Lebuinustoren te beklimmen. Vanaf deze toren kun je vanaf 46 meter hoogte neerkijken op Deventer en bij mooi weer kun je Lochem, Apeldoorn en zelfs Zwolle zien. De hoogte van het uitkijkpunt is vergelijkbaar met een hoogte van twintig (!) verdiepingen. De ingang van de toren bevindt zich aan de buitenkant van de kerk. De beklimming van 220 treden kost €2,50.

 

 

Speciale beursuitgaven:

 

post-78-0-63867600-1466081071_thumb.jpg

oplage 50 exemplaren, HC, € 25,-

Je kunt een geletterd exemplaar winnen door mee te doen aan onze facebook-actie.

 

 

post-78-0-21501200-1466081054_thumb.jpg

oplage 100 exemplaren, € 8,-

Speciaal voor onze beurs vervaardigd boekje van 16 pagina's, volledig in kleur.

Door Wilbert van der Steen en Marc de Lobie

 

 

De hele dag door gratis workshops!

 

 

Op de site staat meer informatie, meer over de locatie en activiteiten. Op Facebook vind je ook meer informatie...

 

We hopen velen van jullie daar te zien.

Link naar reactie

@theoak ik richt mij tegenwoordig steeds meer op het internet en doe eigenlijk alleen nog de grotere beurzen en hier in barneveld nog 6 keer in de zomer

dus al met al een dag of 10 max 15 aan beurzen houdt het op

in zwolle heb ik helaas nooit echt wat kunnen verdienen

bouw liever een leuk kavel zodat jij ook je baan kunt behouden :e012:

even gezellig bij praten en wat kopen kost mij ca 3 uur

staan ca 12 uur

en een hoop sjouw werk

dus de kans dat ik sta als standhouder is klein

al heb wel sympathie voor de organisatie

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Alleen jammer dat het centrum overal betaald parkeren is. 

 

Dat wordt dus weer parkeren in de weilanden en lekker toeristisch met de pont naar de overkant - net als met de boekenmarkt. 

 

De trein is natuurlijk ook een optie, 10 minuten lopen vanaf het station en je bent er. Maar het pontje is natuurlijk ook leuk.

 

Ik wip zeker even binnen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Kunstgroep Noord fotografe Marianne Berkhoff en haar team zullen een volledige special effects fotostudio inrichten met green screen, waarmee ze jou een rol kunnen laten spelen in een stripstrook. Kruip voor heel even in de rol van Elsje, of speel een figuur uit bijvoorbeeld Snippers, en ga naar huis met je eigen persoonlijke stripstrook.

 

 

Auteurs toegevoegd in eerste post:

 

Abe Borst

Daniel Aruda Massa

Fred de Heij

Frodo de Decker

Hans van Oudenaarden

Herman Roozen

Luca Erbetta (IT)

Link naar reactie

Kunstgroep Noord fotografe Marianne Berkhoff en haar team zullen een volledige special effects fotostudio inrichten met green screen, waarmee ze jou een rol kunnen laten spelen in een stripstrook. Kruip voor heel even in de rol van Elsje, of speel een figuur uit bijvoorbeeld Snippers, en ga naar huis met je eigen persoonlijke stripstrook.

 

De resultaten daarvan wil ik op de Reep zien!

 

Lecram als Storm op een paard met Retep als Roodhaar in de rol van trouwe begeleidster. :e010:

Link naar reactie

De resultaten daarvan wil ik op de Reep zien!

 

Lecram als Storm op een paard met Retep als Roodhaar in de rol van trouwe begeleidster. :e010:

 

Helaas zal dat niet gaan gebeuren... hummm... wellicht een volgende editie...

 

De keuze op deze dag is beperkt tot tien stroken waarvan van te voren alle elementen moeten worden 'losgeweekt'...

keuze uit: Dating for Geeks, Snippers, Eefenement en Elsje

Link naar reactie

Vaak wordt gevraagd of er ook een speciale beursuitgave komt voor deze 16e editie van de Oost-Nederlandse Stripboekenbeurs en ja, die komt er wel degelijk. We hebben een speciale genummerde editie laten vervaardigen van het eerste deel van de gloednieuwe serie Hindenburg, 'Het einde nadert'. Het gaat om slechts 50 genummerde hardcovers met een licht afwijkende kaft en met een bijgevoegde prent.

 

post-78-0-12521600-1464983259_thumb.jpg

 

Het gaat om slechts 50 exemplaren à € 25,- voor de verkoop, op is dus op. De boeken zullen verkocht worden vanaf 10.00 aan de stand van de organisatie in de foyer, bij de hoofdingang van de Lebuinus. We accepteren daar alleen contant geld en nee, je kunt het album niet van te voren reserveren.
 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Laten we met het positieve beginnen: mooie lokatie, , makkelijk laden en lossen, gratis parkeren aan de andere kant van de IJssel, mooie kramen, enthusiaste organisatie en vrijwilligers, goede plek in de kerk gekregen.

 

Maar toch: als de deuren om 10 uur opengaan en er komt vrijwel niemand de kerk binnen dan weet je al dat het als standhouder een hele, hele rustige dag wordt. Pas na de lunch leek het zowaar een beetje druk te worden in de kerk, maar volgens mij was het toen buiten gaan regenen en kwamen mensen schuilen.

 

Elk nadeel heb ze voordeel want er was ruim de tijd om met mede-standhouders te kletsen en de aanwezige tekenaars konden uitgebreide dedi's maken want er waren geen wachtrijen. Maar goed, als je dit nuchter analyseert kan dit niet uit, zelfs niet als de kramen gratis zouden zijn. Alle klanten die wel de moeite namen om een album bij ons te kopen zie ik op de grotere beurzen ook dus de gehele omzet van Deventer hadden we anders later dit jaar wel extra in Kampen of Veldhoven gehad.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

....en.....te rustig is niet geweldig maar te druk is ook niet alles. Ik ga nooit naar de Deventer boekenmarkt want je kan er over de hoofden lopen.

 

Tussen 7.00 en 10.00 uur is de Deventer Boekenmarkt uitstekend te doen qua drukte.

 

Mijn punt is overigens dat bij dergelijk lage bezoekersaantallen dit soort beurzen ten dode is opgeschreven.

En dan heb ik liever dat ze als organisatie mee kunnen liften op het succes van een succesvol bestaand  (boeken) evenement.

Link naar reactie

Er was sowieso een goede sfeer en de lokatie en organisatie waren prima in orde. Zo'n beurs op een nieuwe lokatie moet groeien en zijn plaatsje op de kalender veroveren. Het was inderdaad in de ochtenduren rustig, maar met wat meer drukte later op de dag ben ik zeer tevreden over de omzet.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...