Ga naar inhoud

16E Oost-Nederlanse Stripboekenbeurs


Daan

Recommended Posts

Ik heb me op de beurs uitermate vermaakt. Was ruim opgezet, waardoor het misschien leek dat het rustig was. Leuke nevenactiviteiten en behoorlijk wat tekenaars. Met een tas vol strips en verschillende dedicaces naar huis gegaan. Complimenten aan de organisatie!

Link naar reactie

Laten we met het positieve beginnen: mooie lokatie, , makkelijk laden en lossen, gratis parkeren aan de andere kant van de IJssel, mooie kramen, enthusiaste organisatie en vrijwilligers, goede plek in de kerk gekregen.

 

Maar toch: als de deuren om 10 uur opengaan en er komt vrijwel niemand de kerk binnen dan weet je al dat het als standhouder een hele, hele rustige dag wordt. Pas na de lunch leek het zowaar een beetje druk te worden in de kerk, maar volgens mij was het toen buiten gaan regenen en kwamen mensen schuilen.

 

Elk nadeel heb ze voordeel want er was ruim de tijd om met mede-standhouders te kletsen en de aanwezige tekenaars konden uitgebreide dedi's maken want er waren geen wachtrijen. Maar goed, als je dit nuchter analyseert kan dit niet uit, zelfs niet als de kramen gratis zouden zijn. Alle klanten die wel de moeite namen om een album bij ons te kopen zie ik op de grotere beurzen ook dus de gehele omzet van Deventer hadden we anders later dit jaar wel extra in Kampen of Veldhoven gehad.

 

Erik

 

Qua verkoop moest ik het er ook zeker niet van hebben. Nieuwe gezichten waren echter zeer welkom en ik denk dat 'mijn winst' gaat zitten in de mensen die anders nooit van RW gehoord zouden hebben. Het 'schuilpubliek' heeft mogelijkheden gebracht en ik heb redelijk wat geinteresseerden zonder geld op zak door kunnen verwijzen naar lokale (strip)boekenwinkels

Link naar reactie

Ondanks dat je tijdens de boekenmarkt over de hoofden kunt lopen kun je er een speld horen vallen. Daarbij is de boekenmarkt volgens mij op zoek naar verbreding. Omdat de strips (uitgezonderd 'dozenschuivers') daar niet zoveel meer lijken voor te stellen zou een combinatie wat mij betreft een mooie aanwinst zijn voor beiden.

 

Ik ben 's morgens even over de beurs geschoten (had weinig tijd) en daarbij wat Schuitens en een Andreas op de kop kunnen tikken dus wat dat betreft prima beurs.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...