Ga naar inhoud

Tussendoortjes (Opgepast: Mogelijk Bloot)


Cederzo

Recommended Posts

  • 1 month later...

Bedankt allemaal!

 

Het bloot zit er wel aan te komen, Safetyboy ;)

 

Al vaak gedacht aan een strip, maar nog nooit doorgezet. Ooit komt het er wel van denk ik.

 

Air, zal eens kijken of ik illustratie-achtige dingen heb rondslingeren.

 

In de tussentijd:

 

truedetwip_zps8a037ee4.jpg

 

oooh, True Detective. Ik zie hem nu pas. Mooi gedaan.

Link naar reactie

Bedankt allemaal!

 

Het bloot zit er wel aan te komen, Safetyboy ;)

 

Al vaak gedacht aan een strip, maar nog nooit doorgezet. Ooit komt het er wel van denk ik.

 

Air, zal eens kijken of ik illustratie-achtige dingen heb rondslingeren.

 

In de tussentijd:

 

truedetwip_zps8a037ee4.jpg

Erg geslaagd!  Expressie zit er voor mij bang op.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Bedankt! Die voetbalillustraties had ik precies met dat doel voor ogen gemaakt, in de hoop dat iemand ze van een of andere redactie het wel zou aanspreken. Heb pas een paar dagen geleden ook effectief de ballen gekweekt om ze op te sturen.

 

Hier nog wat willekeurig oefengeschets:

 

louislitt_zps77874388.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mooi. Mocht je deze oefenschets enkel nog wat verder uitwerken met eventueel penseel en inkt of verf qua contouren en wat arceringen/lijnen binnen de tekening, dan zou dat evengoed 'af' zijn zoals je kleurversies.

 

Zie naar de stijl van Ken Broeders.

Link naar reactie

Zoals gezegd zal ik hier proberen mijn proces een beetje uit de doeken te doen. Dit is zeker geen "Zo is het en niet anders"-tutorial, maar gewoon hoe ik het momenteel aanpak. Er zijn sowieso efficiëntere en betere manieren, maar goed, hopelijk zijn jullie er wat mee :)

 

 

1. Ik begin met het wit uit mijn achtergrond te halen. Meestal kies ik een neutrale of licht warme tint van een middentoon. Ik probeer het digitaal schilderen zoveel mogelijk te benaderen als een traditioneel schilderij, waarbij de ondertonen doorschijnen in het uiteindelijke resultaat. Hier heb ik al wat textuur gecreëerd in de achtergrond. Vervolgens maak ik een lijntekening op een aparte laag. Hoe nauwkeuriger deze is, hoe meer tijd je achteraf uitspaart, al vlieg ik hier zelf vaak veel te snel door en probeer ik het in de schilderfase allemaal te corrigeren.

 

 

mulderwip_zps7e1a43d1.jpg

 

2. vervolgens zet ik in een ruwe indicatie mijn hooglichten op.

 

mulderwip1_zpsc7c282df.jpg

 

3. Gevolgd door mijn donkerste tonen

 

mulderwip2_zpse7484f56.jpg

 

4. Dan pas begin ik aan de overgangen en details. Deze werk ik nu verder uit tot ik tevreden ben om over te schakelen op kleur.

 

mulderwip3_zpse928e8de.jpg

 

Het moet gezegd zijn dat ik deze zwart-witfase wel eens durf over te slaan en rechtstreeks in kleur begin. Het grote voordeel van deze voorbereidingsfase is echter dat je al veel van de problemen (verhoudingen, values) uit de weg geruimd hebt en je daarna puur op kleur kan focussen. Het is een goeie basis om op verder te bouwen.

 

Nu ga ik beginnen aan de kleur, ik werk op zo weinig mogelijk lagen dus eens ik begin te kleuren is het wat moeilijker om tussenstappen te tonen, maar zal proberen er aan te denken tijdig wat screenshots te nemen.

 

Als er dingen zijn de ik vergeten ben te vermelden of onduidelijk zijn, laten jullie het maar weten.

Link naar reactie

Bedankt, barcas!

 

Op dit punt is het eigenlijk gewoon inschilderen en wat afwegen hoeveel van de ondergrond je erdoor wil laten komen. Bij deze besloot ik om redelijk veel van de onderlagen zichtbaar te laten. Heb ook wat rood toegevoegd aan de achtergrond om het geheel meer samen te trekken.

 

mulderwip5_zps062de097.jpg

 

 

Als allerlaatste heb ik een soort krantenpapier ingescand, en dat over het geheel gelegd. Ik heb de modus van de laag op Overlay gezet en de Opacity naar 15% gebracht. Dit geeft subtiel extra textuur.

 

Het eindresultaat:

 

mulder_zps17fdd1e6.jpg

 

Detail op 100% grootte:

 

mulderdetail_zps2c38e3f8.jpg

 

 

Zo, dat was het dan. Hopelijk heb je er wat aan gehad!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...