Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

Vandaag start op Stripspeciaalzaak.be een wekelijkse interviewreeks over de Rode Ridder.

Dit in de aanloop naar het Vierde Tijdperk in deze reeks, namelijk met tekenaar Fabio Bono, waarvan het eerste album op 11 mei verschijnt.

De personen die aan bod komen hebben allemaal iets te maken met het recente of verdere verleden van deze stripreeks.

Er wordt gestart met Peter Van Gucht, die de laatste twee albums schreef: http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/Peter-Van-Gucht.pdf

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Hierbij de trailer van Orestes, de Griekse tragedie die Peter Van Gucht regisseert.

 

 

Een griekse tragedie hoeft geen drama te zijn. In de handen van ondergetekende krijgt het werk van Aischylos een typisch PUG-sausje. Een pakkend spektakel met acteerwerk van de bovenste plank die een rollercoaster aan emoties garandeert. Verder een adembenemend decor, dito kostuums, en een meer dan treffend klank-en lichtspel. Tekst en beeld hakken er diep in maar blijven toch licht verteerbaar en zelfs humor is nooit ver weg. Er wordt al snel gezegd dat een en ander niet te missen is maar wie Ktuna’s Orestes laat voorbijgaan zal de ware betekenis daarvan pas echt ondervinden.

 

Ktuna presenteert Orestes van Aischylos, in een vertaling van Gerard Koolschijn en geregisseerd door Peter Van Gucht.
Vrijdag 29 en zaterdag 30 april.
Donderdag 5, vrijdag 6 en zaterdag 7 mei 2016.
In de Ruiterhal, gemeentepark 10 te Brasschaat (achter de Hemelhoeve en rechts van Voetbalstadion De Winter)


Tickets in voorverkoop 12, aan de kassa 14€, studenten 10€
Reservatie www.ktuna.be
of 0485 216 474

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Eindelijk mag Stedho zijn spin-off opstarten. Een tiental jaar geleden vertelde hij me reeds over Jewan Van Rode, en hij hoopte dat deze ook daadwerkelijk zou worden uitgegeven.

Maar toen ik hem een jaar later zag zei hij het te betreuren dat het niet effectief gerealiseerd werd.

Nu is het dus Red Rider. Ik ben heel benieuwd!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

yes, Stedho. Ben benieuwd.

SU is wel goed bezig met pogingen om een nieuw/jonger publiek aan te boren met succesreeksen die al dan niet nog bestaan en/of toch al heel wat lezers verloren hebben. SU, Jerom, nu RR. Beslissing om de oude reeksen verder te laten lopen is risico-beheersing voor het geval de nieuwe niet aanslaan.

 

Wat kan er nog komen in een gerestylede versie? Bessy, Robert en Bertrand, Karl May, Biggles, Safari, ...?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Over die eerste twee bestaan/bestonden projecten. Maar het evolueert bij de uitgeverij zodanig dat het al lang weer wat anders kan zijn dan wat we indertijd her en der opvingen. Hoe de huidige status van die meeste projecten zijn, weet ik niet met zekerheid, maar dat merken we de komende jaren wel. Zoals een verantwoordelijke bij de uitgeverij me vanmorgen nog vertelde aan de telefoon: "er beweegt iets".

Stedho was aanvankelijk trouwens gevraagd voor een ander spin-offavontuur.

Link naar reactie

SU is wel goed bezig met pogingen om een nieuw/jonger publiek aan te boren met succesreeksen die al dan niet nog bestaan en/of toch al heel wat lezers verloren hebben. SU, Jerom, nu RR. Beslissing om de oude reeksen verder te laten lopen is risico-beheersing voor het geval de nieuwe niet aanslaan.

 

Wat kan er nog komen in een gerestylede versie? Bessy, Robert en Bertrand, Karl May, Biggles, Safari, ...?

 

Vanaf volgend jaar in de winkels: "De Pussycat", een grauwe strip over de meisjes die werken in de bekendste nachtclub van Vlaanderen.

Link naar reactie

Vanaf volgend jaar in de winkels: "De Pussycat", een grauwe strip over de meisjes die werken in de bekendste nachtclub van Vlaanderen.

Ik verschiet ervan dat je dit al op het forum mag plaatsen, Tom. Maar goed,  Ik heb een paar weken geleden de eerste dertien pagina's gezien en ik vind het toch heel knap gedaan. De stijl doet een beetje aan Hermann denken, maar de vrouwen zijn beter getekend... Het is wel heel 'soft' allemaal hoor! Weinig naakt. Maar wel goed getekend. Een of andere Spanjaard.

Link naar reactie

Toch wel ongelofelijk dat zoiets al rond gaat...Ik heb net een boze telefoon gekregen van de uitgeverij, 'Je hebt het project verbrod' schreeuwde iemand aan de andere kant van de lijn...Maar uiteraard heb ik het op Tom Bouden gestoken...

Enfin, iedereen is terug gesust... EN het project gaat vrolijk verder.

'De Clubmannen' is afgevoerd, het blijft dus 'De Pussycat'. De Kampioenen zelf spelen niet mee wegens auteursrechterlijke kwesties. Hoewel dat de clubeigenaar gevaarlijk veel op Boma lijkt, en een dubbelganger van Markske stond in de coulissen om de dames te helpen aankleden, waar hij de ene fout na de andere maakte...Ik vind dat het er leuk uitziet...Maar waarschijnlijk zeg ik nu weer teveel en krijg ik nog een telefoontje...Oh ja...Het zou al in november verschijnen...

Link naar reactie

Ik verschiet ervan dat je dit al op het forum mag plaatsen, Tom. Maar goed,  Ik heb een paar weken geleden de eerste dertien pagina's gezien en ik vind het toch heel knap gedaan. De stijl doet een beetje aan Hermann denken, maar de vrouwen zijn beter getekend... Het is wel heel 'soft' allemaal hoor! Weinig naakt. Maar wel goed getekend. Een of andere Spanjaard.

Standaard slaagt er toch niet in om hun geheimen geheim te houden, dus kunnen we evengoed de eer aan onszelf houden. Van nu af aan volgen we het Amerikaanse voorbeeld: ruim op voorhand teasen.

(Franscesco F. is overigens een Italiaan, geen Spanjaard)

Link naar reactie

Nee, Portugees maar wel een volle neef van Victor de la Fuente naar het schijnt dus daarom waarschijnlijk de verwarring. Was 'De Pussycat' ook niet enkel de werktitel? Elders hoorde ik de 'De Clubmannen' omdat het meer over de bezoekers gaat dan over de vrouwen (vandaar ook het weinige naakt?)

Neenee, 'De Pussycat' is de titel. Want dat is nu net het slimme, de vrt heeft dat nooit beschermd als naam, dus moeten er daar geen rechten voor betaald worden.

Link naar reactie

Standaard slaagt er toch niet in om hun geheimen geheim te houden, dus kunnen we evengoed de eer aan onszelf houden. Van nu af aan volgen we het Amerikaanse voorbeeld: ruim op voorhand teasen.

(Franscesco F. is overigens een Italiaan, geen Spanjaard)

 Echt? Tekent Franscesco Francavilla dit? En dit is geen grap?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Heb ik dat nu goed begrepen van dat interview op SSM met Peter Van Gucht dat er dus geen vervolg zal komen op de satansvrucht? Zowat de grootste cliffhanger in de geschiedenis van de RR maar het wordt een complete nieuwe verhaallijn vanaf n° 250?

 

Dan is er toch ergens een communicatieprobleem tussen uitgever / schrijvers / tekenaars etc?

Link naar reactie

En als we Martin mogen geloven zal Claus nog altijd het vervolg maken op een eerder verhaal van hem dat dan als extra album zal verschijnen.

 

Maar die cliffhanger uit album 249 heeft in principe een paar jaar nodig om tot volle wasdom te komen. Dat vervolg hoeft niet noodzakelijk in de eerstkomende tien jaar gemaakt te worden.

Link naar reactie

En als we Martin mogen geloven zal Claus nog altijd het vervolg maken op een eerder verhaal van hem dat dan als extra album zal verschijnen.

 

Maar die cliffhanger uit album 249 heeft in principe een paar jaar nodig om tot volle wasdom te komen. Dat vervolg hoeft niet noodzakelijk in de eerstkomende tien jaar gemaakt te worden.

 

Hey Tom, is er een reden waarom je mij niet zo mogen geloven? Die informatie over een extra album op de Boekenbeurs is imiddels wel al een hele tijd achterhaald, hoor.

Lees er ALLES over volgende zaterdag in het exclusieve interview met Claus D. Scholz!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

o dat is gewoon crap. Mag ik dat zeggen? Tuurlijk mag ik dat zeggen.

 

Jij mag alles zeggen, boomvanboom. En dat is inderdaad crap.

Maar... wie weet... indien Marc Legendre het na de negendelige verhaallijn, of later - wat ik overigens niet hoop - zich niet verder op de Rode Ridder wil focussen, dat die verhaallijn met Peter Van Gucht verder afgewerkt wordt!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Euh, de vraag stellen is hem blijkbaar beantwoorden ;)

 

Niet echt, alhoewel je wel iets onprettigst insinueert.

Mijn informatie over de Rode Ridder is ALTIJD correct.

Je grijpt nu naar iets terug dat een paar maanden geleden waarheid was. Omdat ik (bijna) iedereen op dit forum een warm hart toedraag heb ik die informatie, die toen correct was, hier weergegeven.

Je kan bezwaarlijk verlangen dat iedereen hier, over gelijk wat hij of zij zegt, last minute informatie geeft.

Ik ken de situatie zoals die momenteel bestaat al een tijdje. En het leek me leuk en waardevol om te wachten tot Claus het in zijn eigen woorden kon weergeven. Volgende zaterdag op www.stripspeciaalzaak.be dus.

Alle verdere klachten zijn welkom, en ik zal ze pareren.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Dat je de Rode Ridder en zijn auteurs een enorm warm hart toedraagt staat buiten kijf.

 

Maar ik herinner me wel nog van indertijd op roderidder.be dat je een foto had geplaatst met de vermelding dat dat Karel Biddeloo, Willy Vandersteen en Eduard De Rop was, terwijl het een foto van Eugeen Goossens (die op dat moment nog niet terug op beurzen of online was verschenen).

Je hebt dat toen snel rechtgezet, maar de initiële informatie was dus wel fout. :)

 

Een uitspraak dat iets ALTIJD of NOOIT correct is, is misschien wat overmoedig dan?

En bovendien zo saai als iets... Altijd en nooit zijn zo definitief. :)

 

 

Het ging trouwens over deze foto:

studio-oud.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...