Spring naar inhoud

•  

Foto

Religieuze Overpeinzingen Over Controversiële Strips

• Log in om te reageren
111 reacties op dit onderwerp

#101 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11069 berichten

Geplaatst 11 januari 2013 - 12:43

Haha ! Discussie-avondje : Gert en Tom Vs Koen en Mask. Thema : verdient Rosinski nog waardering ?

#102 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 11 januari 2013 - 12:45

Haha ! Discussie-avondje : Gert en Tom Vs Koen en Mask. Thema : verdient Rosinski nog waardering ?

Ik zal er zijn ! Als joelend publiek !

#103 Yncke

Yncke

Zichzelf

• Moderators
  • 6144 berichten

Geplaatst 11 januari 2013 - 13:26

hou er nu maar over op of we hebben zodadelijk een afgesplitste draad van een afgesplitste draad.

Ha nee he, dan voegen we die posts toch gewoon weer toe aan de originele. :) (Lang leve het nieuwe forum. :) )

#104 Gast_Natte aap***

Gast_Natte aap***
  • Gast

Geplaatst 11 januari 2013 - 13:40

Ha nee he, dan voegen we die posts toch gewoon weer toe aan de originele. :) (Lang leve het nieuwe forum. :) )

:)

+1 + -1 = 0

#105 Gast_Natte aap***

Gast_Natte aap***
  • Gast

Geplaatst 11 januari 2013 - 13:41

Het stoort me dat die tekenaar zijn glorie-periode al lang gepasseerd is en die toch zoveel aandacht krijgt op basis van zijn verre verleden (dat in mijn ogen terecht bewierookt wordt). Ik heb zelfs getwijfeld mijn abonnement op Brabant Strip Magazine op te zeggen omdat het bijna het fanzine van Rosinski werd, aangevuld met saaie artikels over antiek.

da's toch wel een béétje kort door de bocht, al begrijp ik wel wat je bedoelt. Maar ik ben zeker dat Kurt een goed artikel over een andere artiest van jou zeker zal publiceren.

#106 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11069 berichten

Geplaatst 11 januari 2013 - 13:43

da's toch wel een béétje kort door de bocht

Zeg maar "enorm kort door de bocht". :e005:

#107 Mask

Mask
  • Members
  • 7300 berichten

Geplaatst 11 januari 2013 - 13:53

Zelfde voor Van Hamme, er zitten stinkerds tussen, maar in het populaire actiegenre heeft hij toch al een flink aantal goede albums geschreven.

Van Hamme? Is dat die tweede-rangs auteur van romans die van ellende dan maar stripscenario's is gaan schrijven?

#108 Gast_Natte aap***

Gast_Natte aap***
  • Gast

Geplaatst 11 januari 2013 - 14:04

Van Hamme? Is dat die tweede-rangs auteur van romans die van ellende dan maar stripscenario's is gaan schrijven?

nee, Van Hamme is die auteur van geflopte romans die succesvolle en goede stripscenario's heeft geschreven die binnen de avontuurlijke commerciële genres rasechte toppers zijn.

#109 Gast_Natte aap***

Gast_Natte aap***
  • Gast

Geplaatst 11 januari 2013 - 16:23

Zeg maar "enorm kort door de bocht". :e005:

als er toeschouwers in de binnenkant van de bocht hadden gestaan, had je ze allemaal geraakt :)

#110 Gast_Bilal***

Gast_Bilal***
  • Gast

Geplaatst 08 februari 2013 - 14:00

Moors Spanje is een goed voorbeeld van zo'n samenleving. Het niet opleggen van je eigen godsdienstregels aan mensen die niet tot die godsdienst behoren wil ook al eens helpen. Het was om zeep toen die Romeinse maffiabende startte met de Reconquista.

Maar de laatste dynastieën die heersten over Al Andalus waren ook strikter in het naleven van de Islam en zorgden ook voor een steeds minder wordende tolerantie naar andersdenkenden toe.

When the Moors ruled Europe van Betanny Hughes:

http://www.youtube.com/watch?v=X_Xnc8ijkrA

Gezien! Hartstikke interessant. Wist een en ander al maar heel veel ook niet en had nog geen documentaire over ''Al Andalus' gezien. Good watch, thanks!

#111 Gast_Natte aap***

Gast_Natte aap***
  • Gast

Geplaatst 08 februari 2013 - 16:05

er is trouwens ook een vrij interessant boek, roman, die dit thema aansnijdt. De hand van Fatima van Ildefonso falcones. Vond ik best meeslepend.

#112 Gast_Bilal***

Gast_Bilal***
  • Gast

Geplaatst 08 februari 2013 - 16:46

Samenvatting gelezen. Goede aanrader!