Ga naar inhoud

Stripfestival Breda 15 En 16 Oktober 2016


Recommended Posts

Qua locatie ben ik nog steeds niet tevreden over deze beurs. Ik blijf het gebouw onoverzichtelijk vinden voor een (nieuwe) bezoeker, en ook nu is het te warm binnen als het buiten ook mooi weer is.

 

De organisatie is wel uitstekend verzorgd en ook is er een mooi aanbod van tekenaars. Misschien iets te veel beursuitgaven en speciale uitgaven dit keer. Met een lagere standhuur kun je waarschijnlijk een wat meer diverse groep standhouders aantrekken, wat ook weer leuk/nuttig kan zijn voor de mensen die enkel komen om gaten in verzamelingen op te vullen. In dat opzicht is Veldhoven beter en naar mijn mening de beste binnenbeurs van Nederland.

Link naar reactie

Qua locatie ben ik nog steeds niet tevreden over deze beurs. Ik blijf het gebouw onoverzichtelijk vinden voor een (nieuwe) bezoeker, en ook nu is het te warm binnen als het buiten ook mooi weer is.

 

De organisatie is wel uitstekend verzorgd en ook is er een mooi aanbod van tekenaars. Misschien iets te veel beursuitgaven en speciale uitgaven dit keer. Met een lagere standhuur kun je waarschijnlijk een wat meer diverse groep standhouders aantrekken, wat ook weer leuk/nuttig kan zijn voor de mensen die enkel komen om gaten in verzamelingen op te vullen. In dat opzicht is Veldhoven beter en naar mijn mening de beste binnenbeurs van Nederland.

Helemaal mee eens. 

Link naar reactie

Die waren er dus niet! Dat is vreemd!!!!

Is dat wat, die kinderboekenmarkt?

...die was ook dit weekend? Oei...beroepsdeformatie zegt me dat ik dan ook beter naar de kinderboekenmarkt had kunnen gaan... ;)

 

Het is wat. Strip2000 op de kinderboekenmarkt, Geronimo Stilton op het Stripfestival.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Die waren er dus niet! Dat is vreemd!!!!

Is dat wat, die kinderboekenmarkt?

 

In Nederland was het die week Kinderboekenweek geweest, die word in Den Haag afgesloten met een markt/beurs voor kinderboeken. Erg gezellig en met een goede komst weet ik uit het verleden. Interessant dat een stripuitgeverij daar nu eens stond. 

Link naar reactie
  • 4 months later...

tja, enerzijds hebben de 'ollanders een maatschappij waar alles iets (vooral geld maar soms iets anders) moet opbrengen, zakelijk en gericht op verdienmodellen.

Anderzijds merk je dan toch dat hobby's nog gesubsidieerd worden.

 

Dus is het nu kiezen. Of je gaat een verdienmodel introduceren en dus een hoop mensen uit het nest duwen (dagjestoeristen, toevallige bezoekers, minder kapitaalkrachtige bezoekers, ...) maar ook dat is geen garantie op succes (Rotterdam bvb). Of je gaat ergens anders vragen om geld (mecenaat, sponsoring, ...). Of je houdt er mee op. Of je creëert een soort tijdelijke hype (comiccons, anime, ...) maar dan ben je binnen een paar jaar ook weer in dezelfde situatie (strips was de hype van de jaren 50 tot 80. Nu is het een tijdje aan de comiccons.). Veel meer mogelijkheden zijn er niet.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...