Ga naar inhoud

Uitgeverij Bonte


Recommended Posts

Nieuwe uitgaven en allerhande info over Uitgeverij Bonte

 

-----

Verschijnt heel binnenkort, Derek is regelmatig te zien op stripbeurzen doorheen het land.

 

Straybots 2 De paarse monniken (Derek Wasteland)

32 blz kleur

prijs 9,99 euro

ISBN 9781151031617

 

Straybots 2 .jpg

 

Straybots 2 inside page.jpg

Link naar reactie

Verschijnen eind deze maand.

 

Anders-Man deel 1 en deel 2 (Ralph Dikmans / Peter Busschots). De anti-held "Anders-man 1 Nu even iets anders” verscheen eerder bij het Mannekesblad en wordt herdrukt ter gelegenheid van “Anders-man 2 The Siekwel”.

 

 

Anders-Man 1 Nu even iets anders (Ralph Dikmans / Peter Busschots)

48 blz ongekleurd

SC

9,99 euro

 

 

Anders-Man 2 The Siekwel (Ralph Dikmans / Peter Busschots)

32 blz kleur

SC

9,99 euro

 

anders-man 1.jpg

 

anders-man 1 inside page.jpg

 

anders-man 2.jpg

 

anders-man 2 inside page.jpg

Link naar reactie

Binnen enkele weken verschijnt het eerste deel van “de avonturen van Bert” door Bernard Michiels, een dove man die regelmatig op stripbeurzen te zien is met zijn schetsboek.

De avonturen van Bert 1 (Bernard Michiels)
36 blz ongekleurd
SC
Prijs 9,99 euro
Verdeling via Pinceel


Bernard heeft zich de techniek van het striptekenen helemaal zelfstandig eigen gemaakt. Hij was amper 3 jaar toen de eerste figuurtjes op het papier verschenen. Zijn knuffels waren zijn personages. Met veel fantasie en humor kwamen korte verhaaltjes tot stand. Als dove jongen vond hij, in het tekenen, een uitweg voor zijn emoties.
Na de middelbare school volgde hij diverse schilder- en tekenopleidingen, o.a. in Kapellen, Stabroek, Kontich en Brasschaat. In 2017 studeert hij af in de opleiding grafiek aan de Kunstacademie St.-Michiel te Brasschaat.
Op zijn verlanglijstje staat nog een cursus striptekenen met de computer, maar dit is door zijn doofheid blijkbaar niet zo vanzelfsprekend.
Het mag wel duidelijk zijn dat het leven van Bernard in het teken staat van het tekenen. U kan hem misschien eens tegenkomen op een van zijn talrijke uitstapjes met zijn schetsboek in de hand.

Bert 1 cover.jpg

Bert 1 inside page.jpg

Bernard Michiels foto.jpg

Link naar reactie

We hebben dat ook bekeken en dat is een SF reeks die in Duitsland verscheen, Berck had daar nog de tijdschriftjes van (geheel of gedeeltelijk). Als ik het goed herinner is het probleem dat die reeks gemaakt is in opdracht van die uitgever en dus niet vrij voor publicatie, ik weet ook niet of de originelen er nog zijn. Ik zal het zeker nog eens opsmijten bij m'n volgende bezoekje.

FF_291.jpg

Link naar reactie

Binnen enkele weken verschijnt het eerste deel van “de avonturen van Bert” door Bernard Michiels, een dove man die regelmatig op stripbeurzen te zien is met zijn schetsboek.

 

 

attachicon.gifBert 1 cover.jpg

 

 

Bij het zien van die cover moet ik alles behalve spontaan aan een rits stripjes denken die in de jaren '80 in Kuifje stonden (genre Ed en Ad). Ziet er niet slecht uit.

Link naar reactie

Bij het zien van die cover moet ik alles behalve spontaan aan een rits stripjes denken die in de jaren '80 in Kuifje stonden (genre Ed en Ad). Ziet er niet slecht uit.

 

Het is best goed getekend, als je hem ziet op een beurs moet je ook eens z'n schetsboek met pentekeningen in kijken, hij is altijd wel iets of iemand aan het tekenen. Van z'n schetsen wil ik ook nog eens bundeltje maken, hij heeft veel standhouders vereeuwigd. :)

Link naar reactie
Gast Kontiki

Cauvin schreef er in het geheim de scenario's voor zoals hij dat ook deed voor Bercks Lowietje. In ons artikel had ik dat overgenomen uit de Franse monografie die Dupuis enkele jaren geleden uitgaf.

Link naar reactie

Er was een stukje gefilmd in knokke-heist. Zelf kwam je niet in beeld, of toch niet meer dan je arm, maar ik zag behoorlijk wat van je boeken passeren.

 

Mooi, dat moet vorig jaar opgenomen zijn toen Theo van den Boogaard daar was als hoofd-act met een optreden.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Volgende nieuwe titels werden geleverd aan groothandel Pinceel

 

Anders-man deel 1 Nu even iets anders, man!

Auteur : Ralph Dikmans - Peter Busschots

ISBN : 9781151031686

Ongekleurd

48 blz

prijs 9,99 euro

 

Anders-man deel 2 De siekwel

Auteur : Ralph Dikmans - Peter Busschots

ISBN : 9781151031693

Kleur

32 blz

prijs 9,99 euro

 

Team Lou 5 het geheimzinnige computerspel

Auteur : Sylvia Tops

ISBN : 9789491466854

Kleur

48 blz

prijs 9,99 euro

 

De onderhond 1 De tijdloze

Auteur : Sybren Vercruysse

ISBN : 9781151031884

Kleur

32 blz

prijs 9,99 euro

 

andersman 1.jpg

 

andersman 2.jpg

 

cover Team Lou strip 5 .jpg

 

Onderhond 1.jpg

Link naar reactie
  • 2 months later...

Vandaag de proefdruk van Hansje ingekeken en die ziet er goed uit, prachtwerk van Berck. Scaramanga's coverontwerp is opnieuw prachtig (ziet er op de foto wel iets donkerder uit dan in 't echt). Binnenkort dus naar de persen en begin December of iets vroeger in de winkels. :)

 

berck-hansje2.JPG

 

berck-hansje1.JPG

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

De voorbestellingen van Hansje Integraal worden woensdag en donderdag uitgeleverd door groothandel Pinceel in België, later volgt Nederland via Strips in Voorraad.

http://pinceel.be/index.php?task=info&lang=nl&id=74222&ls=101&l=1

 

€ 54.95

Harde kaft

304 blz

ISBN : 9789491466885

 

De bundeling is in z/w, er staat extra een 4-pagina verhaal in, 18 niet in album opgenomen covers en kalender-tekeningen, bij elk verhaal ook de aankondiging en hoofding uit het weekblad

 

hansje integraal cover.jpg

 

hansje hoofding.jpg

 

hansje pagina.jpg

Link naar reactie

Ik koop je integrale gegarandeerd, Bonte. Maar ik heb me tegelijk ook via Sandawe ingetekend op de Franse heruitgave van de reeks: alle verhalen in negen afzonderlijke kleurenalbums, een dossier over de reeks (en over Berck uiteraard), een verzamelbox en volgens je investering ex-librissen, dédicasses, enzovoort. Ze zitten al aan 200% van het budget.

http://www.sandawe.com/fr/projets-auto-finances/integrale-rataplan

Link naar reactie

In te tekenen via jou, Bonte? Breng je ze dan al mee naar Gent zondag?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Ik koop je integrale gegarandeerd, Bonte. Maar ik heb me tegelijk ook via Sandawe ingetekend op de Franse heruitgave van de reeks: alle verhalen in negen afzonderlijke kleurenalbums, een dossier over de reeks (en over Berck uiteraard), een verzamelbox en volgens je investering ex-librissen, dédicasses, enzovoort. Ze zitten al aan 200% van het budget.

http://www.sandawe.com/fr/projets-auto-finances/integrale-rataplan

Kleur was voor mij geen optie, ik haal nooit een oplage van 1000 exemplaren aan 150 euro per set (180 met box). Zelf ben ik ook meer liefhebber voor een z/w uitgave van die prachtige tekeningen.

Link naar reactie

Kleur was voor mij geen optie, ik haal nooit een oplage van 1000 exemplaren aan 150 euro per set (180 met box). Zelf ben ik ook meer liefhebber voor een z/w uitgave van die prachtige tekeningen.

Zijn de prijsverschillen tussen z./w en kleur dan zo groot om te drukken?

Ik blijf het herhalen, jongeren willen geen zw/w meer lezen, hoe jammer dat ook is.

Heb jij even geluk dat ik geen jongere meer ben :-)

Link naar reactie

Zijn de prijsverschillen tussen z./w en kleur dan zo groot om te drukken?

Ik blijf het herhalen, jongeren willen geen zw/w meer lezen, hoe jammer dat ook is.

Heb jij even geluk dat ik geen jongere meer ben :-)

 

Klopt niet, het publiek dat Grueson leest is hoofdzakelijk een 'jonger' publiek.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...